W Polsce jak w Afryce – ShowMax już na starcie wygrywa z Netflixem

W Polsce jak w Afryce – ShowMax już na starcie wygrywa z Netflixem27.02.2017 11:33

Minęły niemal dwa tygodnie od polskiejpremiery serwisu VoD ShowMax. Już w momencie startu zostałoceniony przez branżę jako potencjalnie atrakcyjniejszy dlapolskiego widza, za sprawą ceny, metod płatności i dostępnościrodzimych produkcji, w tym słynnego „Ucha Prezesa”. Terazdostajemy pierwsze dane o popularności Showmaxa – i już widać,że oceny nie były wyssane z palca. Należący do Naspersa serwis zPołudniowej Afryki znacznie lepiej odczytał polskie realia, niżjego wielki konkurent, Netflix.

Przedstawione przez Gemiusa/PBI badanie pokazało, że w pierwszymtygodniu ShowMax odwiedziło ponad 210 tys. realnych użytkowników,którzy wygenerowali niemal 860 tys. odsłon, spędzając w serwisieśrednio trzy minuty i 5 sekund. To świetny wynik, niemal każdegodnia w pierwszym tygodniu swojej obecności w polskim internecieShowMax wygrywał ze znacznie dłużej obecnym u nas Netflixem.

Słabością ShowMaxa może być krótszy średni czas korzystaniaprzez odwiedzających i mniejsza liczba odsłon w niektórych dniach,za wcześnie jednak, by na tej podstawie wnioskować o tym, iluwidzów pozyska sobie na dobre. Można jedynie ocenić, że nie byłofalstartu – dobra polonizacja, dostosowanie do oczekiwań imożliwości polskiego widza, łatwość zapłacenia (także poprzezSMS), przystępne ceny, to wszystko może przyciągnąćstandardowego Kowalskiego, którego nieco hipsterska oferta Netfliksapo prostu „nie rusza”.

Do tej pory bowiem Netflix nie zdołał zaoferować niczegoistotnego dla tego typowego polskiego widza, umiarkowanie zanurzonegow międzynarodowy (a w praktyce amerykański) przekaz medialny. Coprawda doczekaliśmy się już kategorii Polskie programy i serialeoraz Polskie filmy, ale umieszczone tam produkcje jakoś nie budząone entuzjazmu widzów – jednogwiazdkowe oceny to norma. Zresztąpowiedzmy sobie szczerze, dostępne tam komediowe standupy w polskimwydaniu wydają się wymęczone i kompletnie oderwane od naszychrealiów.

Ta umiejętność dostosowania się do lokalnego widza nie wzięłasię znikąd. Południowoafrykański serwis, który wystartował wsierpniu 2015 roku, od początku postawił na lokalne treści,lokalne potrzeby, lokalnie akceptowane sposoby płatności. Zamiastograniczać się do Hollywood, zaoferował na starcie też treści zWielkiej Brytanii, Kenii i Południowej Afryki, dostępne nie tylkopo angielsku i w afrikaans, ale też w językach isiZulu, Tswana,Sesotho i Xhosa.

Co szczególnie ważne, czescy inżynierowie, którzy rozwijająShowMaxa, dostosowali streamingi wideo do możliwości tamtejszychłączy, pozwalając użytkownikom ustalić maksymalne ichobciążenie. Szybko dodali też możliwość bezpośredniegopobrania filmów na urządzenia mobilne do obejrzenia później.Płatności realizowano zaś za pomocą ogromnie popularnego w wielukrajach Afryki systemu mikrotransakcji M-Pesa. To wszystkodoprowadziło do sytuacji, w której zdobycie pnad 10 mln klientówzajęło ShowMaxowi niecały rok.

Teraz na polskim rynku serwis robi dokładnie to samo – inajwyraźniej trafia w samo sedno. Nie będzie konkurentem dlaNetflixa, nastawionego na zupełnie inną widownię. Zamienia się wserwis, który będzie konkurował z rodzimymi serwisami VoD, taktreścią jak i ceną.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.