W przyszłym roku będzie lepiej. UKE poprawi jakość obsługi klienta operatorów

W przyszłym roku będzie lepiej. UKE poprawi jakość obsługi klienta operatorów23.12.2015 11:17

Urząd Komunikacji Elektronicznej zbadał jak wygląda w Polsce kontakt klientów z biurami obsługi i infoliniami operatorów telekomunikacyjnych. Sytuacja nie wygląda ciekawie – często musimy czekać kilkadziesiąt minut na połączenie z konsultantem, a czasami nawet za to płacić.

Płacimy za słuchanie melodyjki

Urząd otrzymywał liczne skargi na kiepską jakość obsługi klienta, świadczoną przez operatorów telekomunikacyjnych. Konsumenci zwracali uwagę między innymi na to, że muszą bardzo długo czekać na połączenia z konsultantem. Problem jest powszechny i trudno znaleźć osobę, która choć raz nie spędziła kilkunastu minut słuchając muzyczki.

Kolejnym poważnym problemem jest skomplikowana, rozgałęziona i nie zawsze czytelna dla klientów struktura menu, przez które przeprowadza nas automat, zanim zostanie nawiązane połączenie z konsultantem. To poważna przeszkoda, szczególnie w oczach osób mniej obeznanych z żargonem operatorów, nie znających szczegółów umowy i osób starszych.

Kolejnym problemem, który zaobserwowali abonenci, jest brak informacji o opłatach za połączenie i szczegółowych danych na temat naliczania opłat. Okazało się bowiem, że niektórzy operatorzy pobierają opłaty za połączenie z biurem obsługi klienta nawet jeśli klient zgłasza awarię z winy operatora. Ponadto znane są przypadki, gdy klient musi zapłacić nie tylko za rozmowę z konsultantem, ale też za czas oczekiwania! W efekcie do rachunku zostanie dopisana opłata za 20 minut słuchania melodii z automatu.

Dla klientów ma być za darmo

Po przeanalizowaniu sytuacji UKE zdecydował, że najbardziej pożądanym byłoby ustanowienie przez operatorów bezpłatnych infolinii do kontaktów ze swoimi abonentami. Na stronie UKE możemy przeczytać także:

W związku z tym Prezes UKE stoi na stanowisku, iż klient nie powinien ponosić kosztów zgłaszania operatorowi awarii jego własnej sieci czy problemów mających miejsce w ramach wiążącej go z operatorem umowy. Koszty te powinny być zawarte w opłatach abonamentowych za świadczone na rzecz abonenta usługi.

Jako rozwiązanie alternatywne UKE podaje operatorom możliwość wprowadzenia innego modelu rozliczania połączeń. Opłata powinna obowiązywać za połączenie, niezależnie od czasu trwania. Ponadto oczywiście cennik powinien być podany w przejrzysty sposób i umieszczony w widocznym miejscu, czy to na stronie operatora, w umowie, czy też w innych miejscach, gdzie pojawia się informacja o biurze obsługi klienta.

Prezes UKE wystąpiła do Izb branżowych, w których zrzeszają się przedsiębiorcy z branży telekomunikacyjnej, o wsparcie. Wspólnymi siłami będą mobilizować operatorów, by podjęte zostały odpowiednie działania. Celem jest poprawa obsługi abonentów, przede wszystkim przez wprowadzenie bezpłatnych infolinii dla klientów. Miejmy nadzieję, że pozostałe problemy także zostaną rozwiązane dzięki tej inicjatywie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.