W śmietniku Google Play giną dobre gry – teraz ma się to zmienić

W śmietniku Google Play giną dobre gry – teraz ma się to zmienić02.03.2017 11:24

Android mógłby dziś być naprawdę świetną platformą dogier, tym bardziej, że tych świetnych mobilnych gier jest naprawdęsporo. Jak jednak je znaleźć? Google Play to jeden wielki śmietnik,by znaleźć w nim jedną wartą uwagi perłę, trzeba byłoprzekopać się przez tony deweloperskich odpadów. Ranking tylkosprzyjał najgorszym praktykom marketingowym. Uwzględniano jedynieliczbę pobrań, zgodnie z ideą, że n+1 much myli się mniej, niżn much. Podczas ostatniej Game Developers Conference zapowiedzianojednak poważne zmiany, które mogą odmienić obecny fatalny stanrzeczy.

Wchodząc do zakładki Top listy sklepu Google Play możemy siętylko podrapać w głowę. Zarówno w Najlepszych jak i Zyskującychpopularność znajdziemy przede wszystkim nieznośne gry pay2win,wyraźnie zrobione na kolanie, bez jakiegokolwiek artystycznego iprogramistycznego wkładu, często nawet z błędami ortograficznymiw opisach.

Pou: Your Favorite Pet Alien!

Pou, gra która od lat okupuje czołowe miejsca rankingów w Google PlayNiekiedy ma się wrażenie, że samo Google Play powinno nazywaćsię Google Pay, że marketingowcy tych miernych producentów gierpłacą za zajmowanie miejsc na samym szczycie – gdzie atakująoczy potencjalnych graczy hasłami w rodzaju AIM AND SHOOT, DESTROYYOUR ENEMIES itp. Mechanizm recenzji i ocen też niewiele pomaga.Tragiczne gry mają często oceny 4/5 i świetne recenzje, napisaneniewątpliwie przez pracowników wydawcy. Liczy się tylkonakłonienie do pobrania, a to, co pobierane jest częściej, wędrujena szczyt, by być pobierane jeszcze częściej. Jest po prostu tak,jakby te wszystkie nędzne flashowe gierki z poprzedniej dekadyżywcem przeniosły się na urządzenia mobilne.

Zapowiedziane przez Google zmiany dają nadzieję na zmianę tegostanu rzeczy. Firma z Mountain View sama przyznaje:*w wielu wypadkach świetne gry nie zyskują zainteresowania, najakie zasługują *– i zapowiada, że liczyć się będzie nie tylko liczba instalacji, alezaangażowanie. W Play promowane będą gry, które naprawdęprzyciągają ludzi, przy których spędzają oni chętnie wieleczasu, do których wracają.

Kolejną pomocną zmianą będziepromowanie świetnych gier poprzez redagowane wpisy w sklepie Play –opisane w nich będą ręcznie wybrane tytuły, które ukażą, jakniezłe może być granie na Androidzie. Wpisy te będą dzielonetematycznie, poświęcone różnym stylom gry i różnym gatunkom.

Dobre gry nie będą za darmo –i trzeba sobie to uświadomić. By pomóc w sprzedaży, Googlezaoferuje deweloperom mechanizm wyraźnych promocji, z przekreślonymicenami. Ma to pomóc nie tylko w zwiększeniu sprzedaży w okresiepromocji, ale uspokojeniu samych klientów, którzy do tej poryczęsto nie rozumieli, o co chodzi z tymi ciągłymi zmianami ceninteresujących ich aplikacji.

Never Alone: Ki Edition Google Play Trailer

Never Alone – jedna z najpiękniejszych przygodówek na Androida, za całe 24 złCzy te zmiany pomogą wpromowaniu lepszych tytułów na Androida? Czy wyjdziemy kiedyś zery mobilnych gier pay2win? Na przeszkodzie na pewno nie stoi sprzęt,nowe smartfony mają większą moc obliczeniową i więcej pamięciniż PlayStation 3, tymczasem prawie nikt nawet nie próbuje robićlepszych gier na Androida. Ot pojawiają się czasem ekskluzywnewydania na sprzęt Nvidii (dla procesorów Tegra), czasem teżzobaczymy prawdziwe perełki, takie jak np. NeverAlone – ale skala ich sprzedaży jest bardzo skromna, otkilkanaście tysięcy instalacji. W porównaniu do skali sprzedażyna konsole to tyle co nic.

Może po prostu ludzie nie chcąpłacić za mobilne gry, zakładając z góry, że i tak będzie tomarna zabawa?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.