Walka z internetowymi oszustami

Walka z internetowymi oszustami26.07.2004 18:04

InternetSecurity Systems wzmacnia swoje zaangażowanie w działania przeciwkorozprzestrzeniającym się w Internecie zagrożeniom. Producentzapowiedział przedstawienie bezpłatnej internetowej prezentacji natemat phishingu - technik oszustw internetowych oraz metodzapobiegania im. Wiadomości określane jako phishing zawierają informacje o rzekomychzmianach na koncie bankowym, aukcji czy koncie internetowegosklepu. Odbiorca proszony jest o zalogowanie się na wskazanejwitrynie i podanie swoich danych, hasła, numeru konta czy kartykredytowej. Wiadomość zawiera link przekierowujący adresata nastronę łudząco podobną do strony banku, czy sklepu internetowego.Użytkownik przekonany jest, że znajduje się np. na stronie swojegobanku i podaje poufne dane, które potem są wykorzystywane przezprzestępców do oszustw i kradzieży. Według raportu Gartner Group dotyczącego zjawiska phishingu w 2003roku, 57 mln użytkowników internetu w Stanach Zjednoczonychotrzymało wiadomości odsyłające do fałszywych stron. Blisko 11milionów spośród nich weszło na strony ukryte pod linkamizamieszczonymi w tych e-mailach, a 1 mln 780 tysięcy odbiorcówpodało swoje prywatne dane internetowym oszustom. Z badania GartnerGroup wynika także, że blisko 30 mln osób jest przekonanych, żebyły celem tego typu ataków. Jednocześnie 27 mln użytkownikówprzyznało, że miało do czynienia z podobnym zjawiskiem. AnalitycyGartner wyliczyli, że w ubiegłym roku internetowi oszuści wyłudziliod amerykańskich banków i operatorów kart kredytowych około 1.2 mldUSD. "Ofiary phishingu dzielą się na dwie grupy: pierwsza to osobyotrzymujące e-maile z fałszywymi informacjami druga to firmy lubmarki, które te wiadomości rzekomo rozsyłają" - mówi ClarenceMorey, menedżer produktów do zabezpieczania treści w ISS. "Kiedyhakerzy przekonają użytkowników do udzielenia dostępu dokorporacyjnej sieci, przedsiębiorstwa mogą stracić zarówno poufneinformacje, dane finansowe jak i prywatne dane swoich klientów.Firmy, których marki są wykorzystywane do oszustw internetowychpłacą wysoką cenę - tracą wiarygodność i zaufanie klientów." Według raportu organizacji Anti-Phishing Working Group (APWG)prowadzącej działania mające na celu ograniczenie zjawiskaphishingu, w maju tego roku zanotowano 1197 akcji uznanych zaphishing. Największa ilość ataków w przeciągu jednego tygodniawyniosła 321. Firmą najczęściej wykorzystywaną przez przestępcówbył Citibank (370 akcji). W maju najwięcej ataków dotyczyło sektorabankowego. Wyniki raportu APWG wskazują także, że 95 proc. spośródataków phishingu wykorzystywało fałszywy adres e-mail. Częstymcelem ataków byli klienci największego na świecie serwisuaukcyjnego eBay.com (233 ataki) oraz serwisu Paypal (149).Internetowi oszuści posługiwali się także w swoich działaniachmarką U.S. Bank (167 ataków). Ponad 20 ataków wykorzystywało markęVisa.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.