Wciąż korzystasz z Windowsa 7? Microsoft znów będzie „zachęcał” do aktualizacji

Wciąż korzystasz z Windowsa 7? Microsoft znów będzie „zachęcał” do aktualizacji23.07.2018 15:15

„It’s happening again”, zawołałby olbrzym znany z kultowego serialu Twin Peaks na wieść o decyzjach, jakie zapadły w dziale marketingu Microsoftu. Już raz, w ciągu pierwszych miesięcy po premierze Windowsa 10, byliśmy świadkami (a wielu z nas wręcz ofiarami) agresywnej kampanii promującej darmową aktualizację do „dziesiątki”. Wszystko wskazuje na to, że czeka nas powtórka.

Nick Farrell z brytyjskiego Channel Eye dotarł do informacji, według których w Microsofcie trwają poważne przygotowania do stycznia 2020 roku. Wówczas bowiem kończy się okres 10-letniego wsparcia dla Windowsa 7, zakończone zostanie zarówno świadczenie pomocy technicznej, jak i wydawanie aktualizacji bezpieczeństwa. Sprawa jest poważna, gdyż według danych zebranych przez NetMarketShare, z Windowsa 7 nadal korzysta ponad 43%, z Windowsa 10 zaś „tylko” 32%.

Microsoft ma zatem nieco ponad 1,5 roku na to by odwrócić te proporcje, a najlepiej w ogóle wyeliminować Windowsa 7 z krajobrazu, przede wszystkim na komputerach firmowych. Według Farrella, pomysłem na to jest powtórka sprzed 3 lat, czyli agresywna kampania promująca aktualizację do Windowsa 10. Microsoft już teraz ma lobbować wśród sprzedawców, by Ci uświadamiali konsumentów o końcu wsparcia dla „siódemki” i zachęcali do kupna urządzeń z najnowszą wersją systemu Microsoftu.

Ponadto planowana jest także kampania internetowa, która jednak będzie trudniejsza niż ostatnio. Wszak Microsoft nie ma już argumentu darmowej aktualizacji, więc skłonienie użytkownika (na granicy wprowadzenia w błąd) do instalacji Windowsa 10 będzie niemożliwe. Jak planuje zaradzić temu Microsoft? Promowane ma być nie oprogramowanie, lecz sprzęt. Louisa Gauthier z działu sprzedaży i strategii produktowej Microsoftu uchyliła nawet rąbka tajemnicy dotyczącej strategii:

Jeśli twój PC i oprogramowanie jest starsze, niż 4 lata, to czas przenieść się na nowe urządzenie z Windowsem 10. Współczesne urządzenia z Windowsem są tańsze w utrzymaniu i szybsze.

Nie wiadomo na jak szeroką skalę zostanie zakrojona kampania Microsoftu, jednak argumentacja Gauthier zdaje się być kierowana przede wszystkim do klientów biznesowych i administratorów. Może się ona także różnić ze względu na kraj: polski konsument na wieść o konieczności wymiany peceta co cztery lata przecież tylko się uśmiechnie. Z całą pewnością jednak Windows 7 staje się z miesiąca na miesiąc coraz większym problemem Microsoftu, zaś jego nieśpiesznie topniejąca przewaga nad Windowsem 10 zmusza korporację do zdecydowanych działań.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.