WhatsApp dostanie reklamy w Statusie, to już pewne

WhatsApp dostanie reklamy w Statusie, to już pewne01.11.2018 12:51
WhatsApp będzie wyświetlał reklamy w Statusie

Możemy być już pewni, że popularny komunikator mobilny WhatsApp będzie wyświetlał reklamy. Potwierdził to Chris Daniels, pracujący na stanowisku wiceprezydenta (VP) firmy. Reklamy będą wyświetlane w części poświęconej statusowi użytkownika aplikacji.

Choć Facebook obiecywał, że po przejęciu WhatsApp'a nie będzie modyfikować komunikatora, od początku planował dodanie do niego reklam i wykorzystanie komunikatora do generowania zysków.

Daniels nie podał terminu wprowadzenia reklam. Z nieoficjalnych wiadomości wiemy jednak, że zmiana zostanie wprowadzona w 2019 roku. Zdaniem reprezentantów Facebooka to jedyny sposób, by można było zarabiać na komunikatorze, który szyfruje nasze wiadomości. Nie jest żadną nowością informacja, że Mark Zuckerberg chce zarabiać na nowym nabytku, za który zapłacił w 2014 roku 19 miliardów dolarów. Im szybciej WhatsApp zacznie generować zyski, tym lepiej.

Głównym źródłem przychodów z WhatsApp'a będzie wyświetlanie reklam w części aplikacji poświęconej statusom (odpowiednik „relacji” w innych komunikatorach), gdzie można na 24 godziny udostępnić zdjęcie, tekst, film albo animowany GIF. Reklamy będą dostarczane przez natywną platformę Facebooka i kierowane do indywidualnych użytkowników. Podstawowym celem reklam ma być promowanie firm i marek, które korzystają już z WhatsApp'a. Będzie to także otwierać firmom możliwość dotarcia do większego grona potencjalnych klientów, nawiązywania z nimi kontaktów i angażowania odbiorców. Dla użytkowników może to być jednak spora niedogodność, choć przynajmniej nie trzeba będzie oglądać reklam, by kontynuować rozmowę.

WhatsApp, karta „Status” – to tu w przyszłości będą wyświetlane reklamy
WhatsApp, karta „Status” – to tu w przyszłości będą wyświetlane reklamy

WhatsApp ma ponad 1,5 miliarda użytkowników na całym świecie, podczas gdy z Facebook Messengera korzysta 2,3 miliarda osób. Nawet jeśli część osób przeniesie się do konkurencyjnych, szyfrowanych komunikatorów jak Telegram czy Signal, na WhatsAppie zostanie mnóstwo potencjalnych odbiorców reklam.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.