Większość Amerykanów nie wymieni potłuczonego ekranu smartfonu. Wypowiedz się w ankiecie

Większość Amerykanów nie wymieni potłuczonego ekranu smartfonu. Wypowiedz się w ankiecie21.11.2018 13:31

O smartfonach można powiedzieć wiele, ale jedno zdanie będzie jeszcze długo aktualne: bardzo łatwo potłuc ekran. Z drugiej strony złożoność urządzeń mobilnych i ich ceny stale rosną, co powoduje, że wiele osób odkłada naprawę potłuczonego ekranu. Nie wymieniamy go, jeśli mimo uszkodzenia smartfon po prostu działa. Czasami też bardziej opłaca się kupić nowy niż zaczynać przygodę z serwisem. Potwierdza to nie tylko nasze doświadczenie (na pewno znacie kogoś, kto żyje z potłuczonym smartfonem), ale też badanie na ten temat przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych.

Dane dotyczące chęci naprawy smartfonów na rynku amerykańskim dostarczyła firma SquareTrade, zajmująca się ubezpieczaniem sprzętu elektronicznego. Według jej informacji Amerykanie stłukli w ciągu ostatniego roku ponad 50 milionów ekranów w smartfonach. To prawie 6 tysięcy na godzinę! Według statista.com w USA w 2018 roku mieszkają 224 miliony posiadaczy smartfonów, więc można oszacować, że około 23 proc. użytkowników stłukło go w ciągu minionego roku, a zapewne sporo z nich używa smartfonu stłuczonego wcześniej. Amerykanie uważają też, że wymiana ekranu nie powinna kosztować więcej niż 150 dolarów (niecałe 600 zł), a kosztuje sporo więcej, zwłaszcza w najdroższych i najbardziej zaawansowanych urządzeniach. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Amerykanie wydali łącznie 3,4 miliarda dolarów na wymianę stłuczonych szybek.

Z powodu wysokiej ceny naprawy, 67 proc. użytkowników w Stanach Zjednoczonych woli posiadać smartfon ze stłuczonym szkłem chroniącym ekran, jeśli tylko smartfon działa prawidłowo. 59 proc. woli od razu kupić nowy smartfon niż naprawiać uszkodzony.

SquareTrade
SquareTrade

Firma SquareTrade podzieliła się też listą najpopularniejszych sytuacji, w których Amerykanie psują telefony. Sytuacje te można spokojnie przenieść na polskie realia. Zakładając, że uszkodzenie może mieć więcej niż jedną przyczynę, 74 proc. uszkodzeń to efekt upadku na ziemię, 49 proc. wypadnięcia z kieszeni, 38 proc. upadku ze stołu (na własne oczy widziałam, jak szklany smartfon „zjechał” z biurka z powodu przeciągu), 22 proc. wypadnięcia z torby lub plecaka. 39 proc. uszkodzeń wynika z upuszczenia smartfonu do wody, przy czym aż 26 proc. to urządzenia, które wpadły do toalety. Nietrudno zauważyć, że winna jest przede wszystkim niezdarność użytkowników.

Warto też wiedzieć, że etui ochronne nie zawsze spełniają swoje zdanie. Według SquareTrade 85 proc. posiadaczy smartfonów ma futerał. Mimo tego 30 proc. z nich udało się uszkodzić smartfon, gdy był w etui.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.