Windows 10 i problem tymczasowego konta użytkownika – znikają pliki i ustawienia

Windows 10 i problem tymczasowego konta użytkownika – znikają pliki i ustawienia04.05.2020 14:48
Użytkownicy Windows 10 wciąż skarżą się na znane problemy, fot. Getty Images

Niektórzy użytkownicy Windows 10 wciąż mają problem z tymczasowym kontem użytkownika, które jest włączane po aktualizacji systemu. Usterka pojawia się niekonsekwentnie i trudno jednoznacznie stwierdzić, co jest jej przyczyną. Okazuje się, że wyjątkiem nie jest pakiet aktualizacji KB4549951, który został wydany w kwietniu – po instalacji niektórzy nie mogą zalogować się do swojego konta, co powoduje dodatkowe problemy.

O ile bowiem niekiedy wystarczy po prostu raz jeszcze uruchomić komputer, by tymczasowe konto bez aplikacji i danych nie ładowało się automatycznie, tak czasami problem jest poważniejszy. Okazuje się, że w niektórych przypadkach, na co zwraca uwagę Windows Latest, dane użytkowników znikają (choć tylko pozornie), co trudno uznać za drobny błąd.

Na szczęście, pliki da się przywrócić (prawdopodobnie w każdym przypadku), bowiem kłopot zdaje się wynikać z automatycznej zmiany rozszerzeń plików związanych z kontem użytkownika komputera. Jeśli więc po zalogowaniu do swojego konta użytkownika, dokumentów nie da się znaleźć, należy sprawdzić, czy wśród systemowych folderów pliki związane z nazwą konta nie zostały uznane za "niepotrzebne", o czym może świadczyć rozszerzenie .bak czy .ooo.

Nie zmienia to oczywiście faktu, że błąd występuje, a przeniesione pliki mogą dla wielu osób stanowić spory problem i być źródłem frustracji – z pewnością nie każdy będzie bowiem zdawać sobie sprawę, że w tym przypadku dane może stosunkowo łatwo odzyskać. Jak wynika z odpowiedzi obsługi Microsoftu na zgłaszane przez użytkowników problemy, polecanym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest stworzenie nowego konta użytkownika i ręczne przeniesienie dokumentów.

Od siebie pragniemy dodać, że zawsze warto pamiętać o wykonywaniu kopii zapasowej plików i przechowywać ją choćby na zewnętrznym nośniku. Wówczas – nawet w przypadku problemów z Windows 10 – do danych będzie się można bezproblemowo dostać, co zaoszczędzi nerwów przy ewentualnych kłopotach z aktualizacjami.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.