Windows 10 to sukces. Potwierdza to nawet popularność wyszukiwarki Bing

Windows 10 to sukces. Potwierdza to nawet popularność wyszukiwarki Bing17.02.2016 14:14

Analitycy z comScore opublikowali wyniki comiesięcznych badań rynku wyszukiwarek internetowych. Dotyczą one co prawda amerykańskiego rynku, ale tendencja, jaką prezentują statystyki może wkrótce znaleźć odzwierciedlenie na innych, przede wszystkim zachodnich rynkach. Okazuje się bowiem, że rosnącą popularnością cieszy się… Bing.

Nie można jednak stwierdzić, aby powodzenie Binga w ciągu ostatniego miesiąca było spowodowane pojawieniem się jakiejkolwiek przewagi w jakości samej wyszukiwarki. Nie zdobyła ona też dodatkowych użytkowników kosztem konkurencji, gdyż zarówno udziały w amerykańskim rynku wyszukiwarek, jakie posiada Google czy Yahoo, pozostały od grudnia 2015 na niezmiennym poziomie i wynoszą kolejno 63,8% i 12,4%. Te wyniki nie obejmują jednak urządzeń mobilnych.

Nie zmienia to faktu, że rozwijana przez Microsoft wyszukiwarka Bing w styczniu 2016 roku rosła szybciej niż Google, które nie zwiększyło udziałów, choć różnica w stosunku do grudnia wynosi jedynie 0,2 punkta procentowego. Dzięki temu, w styczniu zainteresowanie wyszukiwarką Microsoftu wzrosło do 21,3%. Summa summarum, Bing jest w USA jedyną wyszukiwarką, która w ostatnim miesiącu zanotowała jakikolwiek wzrost. Nie jest to oczywiście dziełem przypadku: takie wyniki są związane przede wszystkim z Windowsem 10.

Sytuacja podobnie prezentuje się między innymi w Wielkiej Brytanii: od lipca 2015, kiedy premierę miał Windows 10, liczba użytkowników wyszukiwarki Bing wzrosła o 3 punkty procentowe i korzysta z niej dziś niemal 9,5% procenta użytkowników. Wszystko to oczywiście za sprawą zaawansowanej integracji Binga z najnowszym Windowsem, między innymi w Edge’u czy Cortanie. Biorąc pod uwagę sukcesywny wzrost popularności tego systemu, można zakładać proporcjonalnie rosnącą liczbę użytkowników Binga.

Wiele można mówić o zaletach i wadach najnowszego systemu Microsoftu, nie można jednak odmówić mu popularności. Ponad 200 mln użytkowników na całym świecie to nie tylko pusta liczba, ale wartość, która znajduje swoje odzwierciedlenie także w powodzeniu innych usług Microsoftu, jak to ma miejsce choćby w przypadku Binga. Ponadto gdy weźmie się pod uwagę agresywną politykę firmy w promowaniu nowego oprogramowania, trudno zakładać, aby w najbliższym czasie trend miał się odwrócić.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.