Windows Phone ciągle traci. Powodem ma być brak nowych flagowców

Windows Phone ciągle traci. Powodem ma być brak nowych flagowców23.12.2014 20:25
Redakcja

Koniec roku nie jest zbyt łaskawy dla mobilnej platformy Microsoftu – niestety, pomimo wielu starań jej udziały na rynku spadają i według prognoz sytuacja ta będzie utrzymywać się najprawdopodobniej aż do połowy przyszłego roku, kiedy to na rynku znają się pierwsze urządzenia z Windows Phone 10 na pokładzie.

W trzecim kwartale kończącego się roku dostarczono do sklepów dziewięć milionów urządzeń pracujących pod kontrolą mobilnego systemu Microsoftu. To niewiele w porównaniu do konkurencji, która przy zaledwie jednym (acz zaznaczmy, że gorąco wyczekiwanym) modelu jest w stanie wysłać do sklepu znacznie więcej sprzętu. Dodajmy też, że informacje dotyczą liczby smartfonów jakie trafiają do sklepu, a nie do klientów. Trudno więc jednoznacznie stwierdzić, jak prezentuje się faktyczna sytuacja tego systemu, ale na pewno liczba sprzedanych słuchawek nie jest większa od produkcji. Gdyby spojrzeć na cały rynek, to wyniki te stanowią zaledwie około 3% całości i są o 0,6% gorsze niż w podobnym okresie sprzed roku. Wiodącym systemem jest Android z udziałem na poziomie 83,1%, całkiem nieźle trzymają się także urządzenia Apple pracujące pod kontrolą iOS, bo ich udział wynosi 12,7%.

Dlaczego rynek wygląda właśnie tak i dlaczego co prawda nieco prosta, ale za to stabilna i wydajna platforma nie jest w stanie zdobyć popularności? Analitycy za ten stan rzeczy obarczają… brak nowych modeli flagowych, które mogłyby nawiązać równorzędną walkę z innymi urządzeniami. To nic, że Windows Phone nie potrzebuje do płynnego działania ośmiordzeniowego procesora i 3 GB pamięci RAM jak Android… taki sprzęt powinien być dostępny, bo obecnie wygląda to po prostu źle: kompletna dysproporcja w specyfikacji, która nie jest tu tak istotna, a która staje się jednym z ważniejszych aspektów gdy przed sklepową szybą stoi niezorientowany klient. Osoby kompletnie nie rozumiejące jak to wszystko działa, a także nie znające swoich prawdziwych potrzeb to z kolei większość, na której robi się ogromne pieniądze.

Aktualny udział na rynku Windows Phone zawdzięcza głównie tanim modelom jak Lumia 520, nawiązanie współpracy z indyjskimi i chińskimi firmami, które zajmą się tworzeniem tanich smartfonów zapewne pozwoli na zwiększenie udziału, ale to nie jedyny front, na jakim powinien działać Microsoft – przecież Windows Phone miał być pierwotnie konkurentem dla iOS-a. Zainteresowanie ze strony np. Acera nie rozwiąże wszystkich problemów. Gdzie podziały się te wszystkie ambitne plany, co z walką o klientów, którzy pragną bezkompromisowych parametrów i wykładają na nie pieniądze, nawet gdy nie ma to logicznego uzasadnienia?

Kolejnym problemem są wysokie ceny nowych urządzeń, które tylko podkreślają kwestie specyfikacji technicznej: nowe modele Lumia są nierzadko znacznie droższe niż Androidy ze średniej półki cenowej z lepszą specyfikacją techniczną. Pod względem szybkości działania WP raczej i tak wygra, nawet w takim przypadku, ale klient widząc cyferki oznaczające magiczną „liczbę rdzeni” i „ilość pamięci”, a potem spoglądający na wygórowane ceny może zupełnie się zniechęcić do sprzętu z systemem Microsoftu. Szybkie i duże spadki cen następujące w trakcie kilku miesięcy, a także obroty na rynku sprzętu używanego nie są w stanie sytuacji tej naprawić. Potrzebne są więc nie tylko nowe flagowce, ale i inna polityka cenowa.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.