Wzrośnie „skuteczność” reklam androidowych aplikacji – będą wszechobecne

Wzrośnie „skuteczność” reklam androidowych aplikacji – będą wszechobecne02.04.2015 10:45

Twórcy aplikacji na Androida, którzy borykają się z problemem małego zainteresowania użytkowników efektami swojej pracy, mają powody do radości. Otóż Google znacznie rozszerzyło możliwości reklamowania aplikacji, nie tylko zwiększając zasięg kampanii reklamowych, ale także dając możliwość wyselekcjonowania najbardziej wartościowych użytkowników. Trudno na razie stwierdzić jak odświeżone kampanie reklamowe wpłyną na komfort korzystania z aplikacji.

Najistotniejszą nowością jest umożliwienie programistom reklamowania swoich aplikacji w Google Display Network. Jest to cała sieć serwisów zarówno należących do Google, jak i firm trzecich, na których możliwe jest wyświetlanie reklam Google. Dotychczas w zasadzie jedynym miejscem wyświetlania reklam o aplikacjach były inne aplikacje. Połączenie kampanii z Google Display Network umożliwia rozszerzenie jej na mobilne wersje stron internetowych. Przed wprowadzeniem takiej możliwości w życie, Google przeprowadziło oczywiście testy skupiające się na skuteczności reklamowania aplikacji na stronach. Według przedstawicieli korporacji tego typu kampania zwiększyła liczbę instalacji o 28%. Nie wiadomo ile programów brało udział w testach, trudno zatem mówić, aby była to wartość świadcząca o imponującej skuteczności.

Kolejną wprowadzoną przez Google nowością jest wyświetlanie reklam wideo. Firma jest bowiem zdania, że zaprezentowanie możliwości programu lub gry w formie krótkiego filmu może być dla użytkownika znacznie lepszym nośnikiem informacji o produkcie niż na przykład statyczny zrzut ekranu lub kilka zdań skleconych mniej lub bardziej udolnie przez reklamodawcę. Google umożliwiło nawet importowanie do kampanii reklamowej filmików, które były wykorzystane jako prezentacja w sklepie Google Play, co ma sprawić, że wykorzystanie ich w reklamowaniu aplikacji nie będzie wymagało dodatkowych nakładów pracy i szybko zdobędzie popularność.

Ostatnią, choć niemniej istotną nowością w reklamowaniu aplikacji jest możliwość wykorzystania narzędzia Conversion Optimizer. Takie rozwiązanie ma posłużyć do wytypowania tych użytkowników, przez których pobranie aplikacji będzie dla jej autora najkorzystniejsze. W praktyce ogromna liczba pobrań często nie przekłada się na sukces aplikacji – dzieje się tak za sprawą osób, które uruchomiły program tylko raz, gdyż im się nie spodobał. Dzięki wykorzystaniu Conversion Optimizera kampania reklamowa może zostać, w zależności od charakteru aplikacji, zawężona do odbiorców, którzy wcześniej wielokrotnie korzystali z produktów podobnego typu. Trudno ponadto przecenić oszczędność czasu programistów, którzy dotychczas w celu osiągnięcia większej efektywności kampanii zawężali grono jej odbiorców samodzielnie.

Można się spodziewać, że nowe rozwiązanie proponowane przez Google nie spotkają się z entuzjazmem użytkowników, którzy reagują zniechęceniem na choćby najmniejszą wzmiankę o reklamach w darmowych aplikacjach czy na stronach internetowych. Jeżeli jednak zapowiadana skuteczność Conversion Optimizera to prawda i ma lepiej dostosowywać treść reklam do predyspozycji odbiorcy, a przy tym efektywniej prezentować możliwości aplikacji, to możliwe, że na reklamach skorzystają nie tylko deweloperzy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.