Xiaomi: 140% wzrostu sprzedaży smartfonów w drugim kwartale

Xiaomi: 140% wzrostu sprzedaży smartfonów w drugim kwartale14.07.2017 11:18
Jan Mentel

ABC Data, jedyny oficjalny przedstawiciel Xiaomi w Polsce, utrzymał wysoką dynamikę sprzedaży produktów sygnowanych logo Mi. W porównaniu z pierwszym kwartałem popyt wzrósł o 140 proc. Najchętniej kupowanymi smartfonami były Redmi 4A, Redmi 4X oraz Redmi Note 4. Podobnie powinno być w krajach bałtyckich, gdzie ABC Data rozpoczęła budowę kanału sprzedaży nawiązując współpracę z czołowym operatorem komórkowym Telia.

Wysoka dynamika sprzedaży produktów Xiaomi odzwierciedla coraz większą popularność marki. Od stycznia do marca w Polsce wzrost był co prawda podobny. Kupiono o 135 proc. więcej smartfonów i akcesoriów niż w ostatnim kwartale minionego roku, ale wówczas sprzedaż startowała z zerowego poziomu. W okresie kwiecień-czerwiec dynamika wcale jednak nie osłabła. Kluczowe smartfony i akcesoria

W segmencie smartfonów najpopularniejszym modelem był Redmi 4A. Ale dużą popularnością cieszyły się także Redmi 4X oraz Redmi Note 4. Spośród akcesoriów, które współtworzą dziś Mi Ecosystem, chętnie wybierano przystawki telewizyjne Mi BOX 4K, inteligentne opaski Mi Band 2, głośniki Mi Bluetooth Speaker, a także przenośne ładowarki Mi Power Bank.

  • Rosnące zainteresowanie produktami z logo Mi jest pochodną kilku czynników. Firma oferuje produkty bardzo wysokiej jakości po atrakcyjnej cenie. Przykładem mogą być wspomniane najnowsze telefony z serii Redmi. Kosztują od 599 PLN do 1099 PLN. Do tego, są bardzo dobrze wykonane. Jednocześnie prezentują identyczne lub nawet lepsze parametry techniczne niż wiele modeli alternatywnych marek. Podobnie jest z akcesoriami – mówi Łukasz Łyżwa, Xiaomi Product Director w ABC Data.

Kolejne priorytety

Wysokiej jakości produkt i odpowiednia strategia wprowadzania marki Xiaomi na rynek umożliwiły osiągnięcie celów szybciej niż zakładano. Po dziewięciu miesiącach budowy kanału sprzedaży w segmencie sklepów specjalizujących się w elektronice i sprzęcie IT udział smartfonów marki Xiaomi zwiększył się do 8-10 proc. Przy czym udział jest jeszcze większy wśród modeli, które kosztują co najmniej 500 PLN. W maju wyniósł kilkanaście procent.

  • Coraz większa popularność smartfonów Xiaomi potwierdza, że strategia wprowadzania marki na rynek była skuteczna. W pierwszej kolejności skupiliśmy się na wyspecjalizowanych sklepach, aby dotrzeć do świadomego klienta, interesującego się nowymi technologiami i znającego markę Xiaomi. Dzisiaj jednym z priorytetów jest poszerzenie oferty w kanale operatorskim – mówi Łukasz Łyżwa, Xiaomi Product Director.

Obecnie ABC Data współpracuje z Play, który oferuje smartfony Xiaomi Redmi 4A, a od niedawna także Xiaomi Redmi 4X. Udział wymienionych modeli w sprzedaży operatora nie przekracza jeszcze 5 proc., ale ten stan powinien się zmienić, gdy do oferty trafią kolejne smartfony. Automatycznie przełoży się to na większy udział marki Xiaomi w rynku. W Polsce kanał operatorski odpowiada za 65-70 proc. sprzedaży smartfonów w Polsce.

Rynki bałtyckie

Równie ważnym celem jest oficjalne wprowadzenie marki Xiaomi na rynki bałtyckie. Pierwsze działania zostały już podjęte. ABC Data nawiązała współpracę z skandynawskim operatorem komórkowym Telia. Operator odpowiada za ponad 40 proc. sprzedaży smartfonów na Litwie. W ofercie operatora są wszystkie najnowsze modele z serii Redmi, a także flagowce Mi Note 2. Smartfony marki Xiaomi dostępne są również w sklepach.

  • Bardzo cieszy nas fakt, że nasze produkty pojawiły się w oficjalnej sprzedaży na Litwie. Rynek ten jest dla nas ważny i obiecujący z kilku powodów. Po pierwsze, wielu klientów jest otwartych na nowe marki i produkty. Po drugie, cały region bałtycki wykazuje stabilny wzrost. Dzięki temu rynek elektroniki użytkowej ma ogromny potencjał do dalszego wzrostu – mówi Liu Yi, Global Sales Director, Xiaomi.

Po uruchomieniu sprzedaży na Litwie ABC Data rozpocznie budowę kanału na Litwie i w Estonii. Planuje również wprowadzenie marki Xiaomi na kolejne rynki w Europie Centralnej i Wschodniej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.