Xiaomi goni Apple'a wynikami sprzedaży. Huawei ma do pokonania tylko Samsunga

Xiaomi goni Apple'a wynikami sprzedaży. Huawei ma do pokonania tylko Samsunga02.11.2018 15:24

W wielu firmach nadszedł okres chwalenia się wynikami sprzedaży za trzeci kwartał 2018 roku. Nie inaczej jest w przypadku marek jednoznacznie kojarzonych przede wszystkim ze smartfonami, a dobrym przykładem mogą być choćby publikowane dzisiaj przez nas wyniki finansowe Apple'a. Analizowanie liczb dotyczących jednej marki jest jednak ciekawe przede wszystkim dla fanów konkretnych produktów, zaś szersze grono odbiorców powinny bardziej zainteresować porównania do innych producentów, a tu robi się już nieco ciekawiej.

Okazuje się bowiem, że wyraźny wzrost sprzedażowy odnotowują przede wszystkim chińskie marki, w tym Xiaomi. Jak wynika z raportu Strategy Analytics, w trzecim kwartale producent sprzedał 33 miliony smartfonów, czyli o ponad 19 procent więcej niż w tym samym okresie w ubiegłym roku i pozostaje na czwartym miejscu w rankingu pod względem liczby sprzedanych urządzeń.

Warto zwrócić uwagę, że Apple (aktualnie na trzeciej pozycji) w tym samym okresie sprzedał niecałe 47 milionów smartfonów, odnotowując przy tym mniej niż 0,5 proc. wzrostu. Różnica między Xiaomi i Apple wyraźnie się zatem zmniejsza i jeśli tempo zostanie zachowane, wyniki sprzedażowe obydwu producentów zrównają się mniej więcej za dwa lata.

Ciekawie wygląda także sytuacja na dwóch pierwszych miejscach w zestawieniu, gdzie wygrywa Samsung, ale po piętach depcze mu chiński Huawei. Przypomnijmy, że pod kątem liczby sprzedanych urządzeń, Huawei stał się drugim producentem na świecie już kilka miesięcy temu (a także wcześniej w 2017 roku, epizodycznie), gdy podsumowywano wyniki za drugi kwartał bieżącego roku. W tamtym okresie firma sprzedała ponad 54 miliony urządzeń, co względem tego samego okresu poprzedniego roku stanowiło prawie 31-procentowy wzrost. Jak wynika z raportu Strategy Analytics, w opisywanym teraz trzecim kwartale Huawei sprzedał prawie 52 miliony urządzeń, a to o ponad 32 procent więcej, niż w tym samym okresie w 2017 roku.

Takimi wynikami producent kolejny raz udowadnia, że wie jak walczyć o klienta i prawdopodobnie nic nie stanie mu na drodze, by kontynuować walkę o pierwsze miejsce, które obecnie zajmuje Samsung. Na tę chwilę zadanie wydaje się stosunkowo proste, zważywszy na fakt, iż Samsung odnotował wyraźną stratę: w trzecim kwartale sprzedał ponad 72 miliony urządzeń co jest imponującym wynikiem, ale jednak o ponad 13 procent gorszym w porównaniu do sprzedaży z tego samego okresu rok wcześniej. Huawei nie kryje swoich zamiarów: jeszcze w 2013 roku pracownicy firmy ogłosili, że docelowo wyprzedzą sprzedażą zarówno Apple'a, jak i Samsunga. Jak widać, pierwsze z tych założeń udało się już zrealizować.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.