Xiaomi liderem, Apple Watch coraz popularniejszy – oto jak wygląda sprzedaż urządzeń ubieralnych

Xiaomi liderem, Apple Watch coraz popularniejszy – oto jak wygląda sprzedaż urządzeń ubieralnych04.12.2018 10:38

Rynek urządzeń ubieralnych zaliczył spory wzrost sprzedaży – według danych opublikowanych przez IDC, trzeci kwartał 2018 roku okazał się o 21,7 proc. lepszy dla producentów niż ten sam okres w 2017 roku. Co ciekawe, prawie połowa sprzedaży należy do trzech firm.

W trzecim kwartale 2018 roku globalna sprzedaż wyniosła 32 mln urządzeń. Jak już wspomniałem we wstępie – oznacza to spory wzrost względem 2018 roku. Jednakże, został on osiągnięty głównie dzięki rynkowi azjatyckiemu. Tymczasem, drugi największy rynek, odnotował nieznaczny spadek – w USA wynik okazał się gorszy o 0,4 proc. względem 2017 roku.

Największym producentem jest Xiaomi. To właśnie po m.in. smartwatche i opaski fitness chińskiego producenta sięgnęło 6,9 mln osób, zapewniając mu 21,5 proc. rynku. Druga pozycja należy do Apple, firmy sprzedającej dość drogie smartwatche Apple Watch. Cena jednak nie zniechęca klientów – 4,2 mln sprzedanych urządzeń, co przekłada się na 54 proc. lepszy rezultat względem poprzedniego roku. Ostatnia, trzecia pozycja na podium należy do Fitbit, firmy specjalizującej się w produkcji urządzeń ubieralnych.

Tuż za podium znalazła się firma Huawei. Natomiast piąte miejsce zdobył Samsung, który może pochwalić się naprawdę dużym wzrostem – ponad 90 proc. No cóż, pozostali muszą zadowolić się znacznie skromniejszą sprzedażą. Dodatkowo, wyraźnie widać, że ten kwartał to głównie dominacja firm z pierwszej trójki.

Smartwatche nie okazały się hitem porównywalnym do smartfonów. Nie wyparły zwykłych zegarków. Jednakże, jak widać powoli zyskują na popularności, którą zawdzięczają przede wszystkim funkcjom pomiaru aktywności fizycznej. Raczej nikt nie kupuje ich jako biżuterii. Bycie fit stało się modne, co z pewnością napędza sprzedaż.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.