Xiaomi przestanie być synonimem niskich cen? Chińczycy chcą być marką premium

Xiaomi przestanie być synonimem niskich cen? Chińczycy chcą być marką premium06.07.2016 12:53

Błyskawiczne tempo, w jakim Xiaomi zdobywa rynek, to zasługa nie tylko najwyższej jakości urządzeń, czy nakładki MIUI, ale przede wszystkim świetnemu stosunkowi ceny do jakości. Dość powiedzieć, że urządzenie z najwyższej półki, które skradło serca podczas tegorocznych targów CES, Xiaomi Mi5, sprzedawany jest w cenie około 2000 zł, z czym nie sposób konkurować Samsungowi czy Apple’owi.

Nie oznacza to jednak, że tak będzie zawsze. Xiaomi prężnie się rozwija i niemal co miesiąc prezentuje nowe produkty różnych klas. Zaledwie ciągu ostatnich dwóch miesięcy Chińczycy zaprezentowali statek MiBox czy smartopaskę Mi Band 2. Nie ma wątpliwości, że korporacja ma ambitne plany na przyszłość, a ich podstawą okazuje się być… chęć sprzedawania produktów premium.

Pisaliśmy już, że Chińczycy chcą przodować we wzornictwie, a w ostatnim czasie więcej na temat strategii rozwoju powiedział Hugo Barra – twarz Xiaomi na rynkach europejskich. W rozmowie z South China Morning Post, stwierdził on, że Xiaomi docelowo chce zerwać z łączeniem marki z tanimi produktami i już poczyniło ku temu pierwsze kroki.

Hugo Barra
Hugo Barra

Stanowi je między innymi uruchomienie pierwszego fizycznego sklepu w Hong Kongu, gdzie urządzenia firmy można przetestować przed zakupem. Odejście od modelu dystrybucji opartym wyłącznie o sprzedaż online, wymaga oczywiście stosownych nakładów, a te mają się wziąć między innymi z wyższych cen urządzeń. Według Barry to właśnie tego oczekują od nich konsumenci, a zaspokajanie potrzeb rynku urządzeniami z najniższej półki (przynajmniej cenowej) nie wpisuje się w strategię Xiaomi.

Nie musi to jednak oznaczać, że w najbliższym czasie kolejne urządzenia Xiaomi przestaną być atrakcyjne cenowo. Nie sposób nie uwzględnić tu bowiem czynnika konfrontacji pomiędzy rynkiem chińskim i azjatyckim a europejskim. Niewykluczone, że podwyżki nie będą tak odczuwalne dla zachodnich portfeli, a status premium Xiaomi będzie osiągało przede wszystkim dzięki najwyższej jakości urządzeniom i decyzjom podobnym do tej o otwarciu fizycznego sklepu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.