Xiaomi widzi potencjał w tanich smartfonach – „Redmi” staje się odrębną marką

Xiaomi widzi potencjał w tanich smartfonach – „Redmi” staje się odrębną marką03.01.2019 12:40
Redmi to teraz odrębna submarka Xiaomi (depositphotos)

Xiaomi wprowadza zmiany w swojej ofercie, tym razem skupiając się na przystępnych cenowo smartfonach. Urządzenia, które dotychczas opatrywane były dopiskiem serii „Redmi”, od teraz będą się ukazywać jako produkty odrębnej marki. Informacje o takim kroku pojawiły się na łamach serwisu Weibo, zmiany widać także na oficjalnej stronie Xiaomi, a na szczegóły zwraca uwagę GizChina.

Jak się okazuje, wydzielenie nowej marki to nie wszystko. Już 10 stycznia w Pekinie odbędzie się bowiem prezentacja nowego urządzenia, o którym na ten moment wiadomo niewiele, jednak przedstawiona grafika reklamowa może być sugestią przynajmniej jednej z jego cech. Logo Redmi rzuca bowiem cień, z którego można odczytać liczbę 4800. Choć w takiej formie nie dla każdego może być wskazówką, warto zwrócić uwagę na spostrzeżenia serwisu Android Authority, który przypomina, iż niektóre źródła czasem w taki sposób oznaczają rozdzielczość aparatu. Liczba 4800 miałaby więc oznaczać aparat o rozdzielczości 48 megapikseli.

Redmi to teraz odrębna marka, źródło: Mi.com.
Redmi to teraz odrębna marka, źródło: Mi.com.

Warto dodać, że w ubiegłym miesiącu na łamach serwisu Weibo pojawiło się zdjęcie fragmentu nowego urządzenia Xiaomi, na którym widać rozdzielczość aparatu i jest to właśnie wartość 48 Mpix. Można więc założyć, że w obydwu przypadkach chodzi o to samo urządzenie i rzeczywiście zostanie ono zaprezentowane na dniach. Inny pomysł to utożsamienie liczby 4800 z pojemnością baterii. To tylko spekulacje, ale nie ulega wątpliwości, że akumulator o pojemności prawie 5000 mAh z pewnością ucieszyłby niejednego potencjalnego klienta.

Mówiąc o wydzielaniu nowej marki przez Xiaomi warto pamiętać o podobnych krokach z przeszłości. W ramach samego Xiaomi chodzi tu o tworzenie przystępnych cenowo smartfonów z dobrą specyfikacją pod marką Pocophone. Ruchy Xiaomi nie są pierwszymi tego rodzaju. Myśląc o innych znanych producentach stosujących podobny podział trudno nie wspomnieć o marce Honor, która w rzeczywistości jest częścią Huawei.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.