YouTube nie chce rozdawać banów. Testuje sprawdzanie filmów jeszcze przed publikacją

YouTube nie chce rozdawać banów. Testuje sprawdzanie filmów jeszcze przed publikacją17.03.2021 17:35
YouTube testuje nową opcję, fot. Pixabay

YouTube chce pomóc twórcom i rozdawać mniej banów, a przynajmniej tak można sądzić na podstawie nowej funkcji, która jest właśnie w fazie testów, o czym informuje XDA Developers. Użytkownicy wgrywający do serwisu nowy film już na etapie uzupełniania o nim informacji dowiedzą się, czy algorytm nie uznał go za naruszający cudze prawa, co w przypadku YouTube'a wiąże się z możliwymi ograniczeniami w zakresie monetyzacji, a docelowo nawet z opcją zablokowania konta.

Na szczegóły zwrócono uwagę na Twitterze. Zmiana wydaje się być niewielka, ale spostrzegawczy użytkownicy zauważyli, że zaraz po procesie przetwarzania nagrania, YouTube uruchamia u niektórych proces analizy filmu pod kątem ewentualnych naruszeń praw autorskich. Zapewne wykorzystuje do tego ten sam mechanizm Content ID co wcześniej, ale nowością jest moment, w którym można się dowiedzieć o ewentualnych nieprawidłowościach.

Dotychczas bowiem konieczne było uprzednie opublikowanie filmu w serwisie (mogło to jednak być nagranie dostępne tylko prywatnie), by uzyskać informację o możliwych problemach w zakresie praw autorskich. Dla twórców to szczególnie istotne – wykorzystywanie nawet fragmentów cudzych materiałów to nierzadko naruszenie praw, co łatwo mogą odczuć na przykład muzycy. Co ciekawe, ostateczny sposób rozstrzygnięcia danego naruszenia często jest zależny od podejścia pierwotnego twórcy; dostępnych możliwości jest kilka, począwszy od współdzielenia zysków z reklam, na blokadzie materiału kończąc.

Dla chcącego zyskać popularność YouTubera najważniejsze jest w tym wszystkim jednak ryzyko zablokowania całego konta, choć YouTube nie precyzuje, kiedy dokładnie to się stanie. Ostateczna decyzja podlega więc najpewniej ludzkiej interpretacji, co jednak nie zmienia faktu, że realny sukces gwarantuje tworzenie wyłącznie autorskich treści. Nowa opcja to szansa na zaoszczędzenie kilku chwil i dowiedzenie się, czy dany materiał "się do tego nadaje" jeszcze przed jego publikacją.

Niestety, w tym momencie nie wiadomo czy i kiedy nowa opcja będzie dostępna dla wszystkich. XDA Developers sugeruje, że w tym momencie to element testów A/B, toteż część osób na razie nie zobaczy nowego etapu podczas wgrywania filmów. Nie można wykluczyć, że rzecz jest testowana głównie w gronie największych YouTuberów, którzy mogą szybciej zauważyć ewentualne niedoskonałości tego pomysłu i podzielić się wartościowymi informacjami zwrotnymi z Google.

Twórcom chcącym zaistnieć na YouTubie polecamy oficjalną aplikację YouTube Studio dostępną na Androida i iOS-a, która pozwala śledzić statystyki własnego kanału.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.