YouTube Reels: społecznościowe świecidełka rodem ze Snapchata

YouTube Reels: społecznościowe świecidełka rodem ze Snapchata30.11.2017 12:15
Magdalena Łachacz

Już niebawem określenie „jestem youtuberem” może zyskać inne znaczenie – po Instagramie wirus twórczych inspiracji Snapchatem dotknął YouTube’a. Przedmiotem inspiracji jest rzecz jasna Snapchatowa funkcja My Story, która jakiś czas temu zaskarbiła Evanowi Spiegelowi rzesze fanów. Ulotne wideo-opowieści stały się z tego powodu mrocznym obiektem pożądania pozostałych serwisów społecznościowych, które zwietrzyły „nową cyfrową rewolucję” dotyczącą cennej uwagi młodych użytkowników. Usługa YouTube’a nazywa się Reels i w zamyśle nie jest dokładną kopią swego duszkowego pierwowzoru.

Jak na blogu poinformowała przedstawicielka serwisu, Roy Livine, Reels ma być nowym formatem wideo przeznaczonym dla twórców serwisowych treści po to, by mogli oni wyrażać siebie w naturalny, szybki sposób i – co ważne – bez konieczności zamieszczania pełnowymiarowych materiałów na swoich profilach. Reels w zamierzeniu będą więc krótkimi filmikami, które nie znikną po przysłowiowych już dwudziestu czterech godzinach. Ponadto autorzy materiałów będą również dysponować możliwością edytowania nagranej treści za pomocą licznych filtrów, muzyki, tekstów, a także zupełnie nowych Youtube’owych naklejek. Tym, co jednak w znaczący sposób odróżni Reels od My Story na Snapchacie czy od Stories Instagrama będzie ich wieloraka natura: Reelsów będzie mogło być wiele i jako takie nie będą musiały stanowić integralnej części jednej, scentralizowanej opowieści.

Dla osób odwiedzających YouTube’a istotną informacją okazuje się wzmianka, iż Reels będą publikowane w osobnej zakładce na kanale twórców, w związku z czym oglądanie nowego rodzaju filmików zależeć będzie od indywidualnej decyzji każdego z użytkowników. Istnieje w związku z tym szansa, że ten rodzaj treści ominie czyjąś stronę główną lub Polecane, o ile dana osoba nie zdecyduje się oglądać Reelsów w systematyczny sposób, ten już bowiem nie przemknie niezauważony przez bezlitosne YouTube’owe algorytmy. Niezależnie jednak od praktyk korzystania z serwisu można zacząć się obawiać inwazji Reelsów – są one postrzegane jako część rozwijanej w ramach serwisu funkcji Społeczność.

Społeczność (również znajdująca się w fazie testów) powstała w celu tworzenia interaktywnych narzędzi, które zgodnie z zamierzeniami firmy ułatwią budowanie głębszych oraz wielowymiarowych relacji YouTuberów z ich fanami. U niektórych twórców obecnie działa ona w formie zakładki, gdzie właściciele kanału z reguły zamieszczają krótkie ankiety, zdjęcia lub GIF-y, by komunikować się z osobami odwiedzającymi ich stronę. Reels mają dotychczasową komunikację wzbogacić. Czy jednak stanie się tak dosłownie i w przenośni? Funkcję testować będzie na razie niewielka grupa twórców, a włodarze serwisu nie spieszą się z poinformowaniem, kiedy miałaby ona stać się szerzej dostępna. Choć więc w ruchach firmy wyczuć można ostrożność, taktyka serwisu pozostaje czytelna - jest nią gruntowna zmiana nawyków tych, którzy korzystają z jego usług.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.