Z Apple Music odeszło 40% użytkowników. Porażka czy spektakularny sukces?

Z Apple Music odeszło 40% użytkowników. Porażka czy spektakularny sukces?21.10.2015 16:25

Trudno mieć wątpliwości co do tego, że usługa muzyczna od Apple przebojem wdarła się na rynek strimingów. Niemniej oprócz całkiem imponujących danych, które plasują pod względem popularności Apple Music tuż za Spotify, warto zwrócić uwagę na pewną nietypową jak na tę branżę praktykę Apple oraz jej konsekwencje. Te bowiem właśnie nadeszły i mogą być całkiem dotkliwe. Zależy to jednak od punktu widzenia, czy raczej punktu odniesienia.

Nietypową praktyką, o której mowa, jest brak możliwości bezpłatnego korzystania z usługi po okresie próbnym. Spotify czy Deezer oferują internautom darmowe konta, na których niemożliwe jest słuchanie utworów w wysokiej jakości czy korzystanie z pełnych możliwości aplikacji mobilnej. Jak wiadomo, podczas słuchania muzyki na darmowych kontach użytkownik zmuszony jest także do wysłuchiwania reklam.

Mimo to grono użytkowników, którym do szczęścia niepotrzebne jest konto premium, jest w przypadku najpopularniejszych strimingów całkiem spore. Wśród 75 milinów użytkowników Spotify na opłacanie usługi zdecydowało się „zaledwie” 20 milionów. Nieco korzystniej ta relacja wygląda dla Deezera – z kont premium korzysta ok. 37% z 16 milinów użytkowników.

Podczas premiery Apple Music okazało się, że usługa będzie dostępna za darmo tylko podczas trzymiesięcznego okresu próbnego, podczas którego użytkownicy będą mogli cieszyć się nieograniczonymi możliwościami strimingu. Premiery, która miała miejsce 30 czerwca – nadszedł zatem czas podsumowań i… refleksji.

Według informacji opublikowanych przez Tima Cooka z Apple Music korzysta aktualnie około 15 milionów osób, z czego 6,5 miliona „zdecydowała się” na opłacenie usługi po zakończeniu okresu próbnego. Problem w tym, że niemożliwe do stwierdzenia jest ilu z nich rzeczywiście dokonało takiego wyboru świadomie. Do rozpoczęcia korzystania z usługi nie było bowiem konieczne podanie numeru karty kredytowej – po trzech miesiącach konto iTunes danego użytkownika zostało po prostu obciążone opłatą w wysokości 10 dolarów.

Tym mniejszym powodem do zadowolenia może być fakt, że niedługo po uruchomieniu usługi Apple informowało o 11 milionach użytkowników korzystających z darmowego okresu. Ignorując aktualne dane, gdyż okres próbny można rozpocząć w każdej chwili, łatwo dojść do wniosku, że z usługi muzycznej Apple'a zrezygnowało około 40% użytkowników, którzy ten okres już wykorzystali.

Trzeba wziąć także pod uwagę czynnik, który mógł istotnie zawyżyć liczbę użytkowników Apple Music, a mianowicie fakt, że do uzyskania dostępu do darmowego okresu w Apple Music wystarczyło tak naprawdę mieć iPhone'a. Opublikowane wyniki można jednak określić mianem pewnego rozczarowania tylko w kontekście 100 milionów użytkowników, co stanowi cel firmy. Trzeba jednak pamiętać, że Apple Music w ciągu trzech miesięcy osiągnęło wyniki zbliżone do Deezera, który funkcjonuje na rynku internetowych usług muzycznych od pięciu lat.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.