Z IKO możesz zostawić portfel w domu: PKO BP wymyśla mobilną bankowość na nowo

Z IKO możesz zostawić portfel w domu: PKO BP wymyśla mobilną bankowość na nowo07.03.2013 12:33

Zbliża się czas, w którym zgubienie telefonu komórkowegobędzie jeszcze bardziej bolesne, niż jest teraz. PKO Bank Polskiprzygotowało dla swoich klientów, korzystających z Androida lubiOS-a, aplikację e-bankowości, dzięki której możliwe jest tylkostandardowe już przeprowadzanie przelewów z konta na konto, ale teżpłacenie w sklepach, czy przelewy na numer telefonu.Aplikację IKO bank przedstawia jako mobilną rewolucję4G (gdzie przez 3G rozumiane sązwykłe aplikacje instalowane na telefonach, 2G to lekkie serwisyWWW, a 1G – bankowość na bazie protokołu WAP, o którym jużwszyscy zapomnieli). Pojawiła się ona już w sklepach AppStorei GooglePlay, ale najwyraźniej przedwcześnie – użytkownicy, którzyją pobrali, notorycznie wystawiali najniższe oceny, określając ją(najłagodniej) jako niedziałającą.Ocena to nieusprawiedliwiona, oficjalny start całego systemuzostał wyznaczony na 7 marca, ale i tak pewnie pierwszegowrażenia użytkowników to nie naprawi. [img=iko]PKO BP wyjaśnia, że płatnościmobilne będą realizowane na podobnych zasadach, co w wypadku kartydebetowej wydawanej do rachunku. W przeciwieństwie do innychsystemów płatności mobilnych nie trzeba więc doładowywaćspecjalnego konta, z którego przeprowadzane są transakcje. Samaaplikacja pozwala na przeprowadzenie takich operacji jak zapłacenietelefonem za zakupy w sklepie (aplikacja generuje jednorazowy kod dowpisania na terminalu płatniczym), wypłacenie gotówki z bankomatu(kod wpisujemy tym razem w bankomacie), przelanie pieniędzy na numertelefonu (odbiorca otrzyma pieniądze zaraz po wysłaniu ich przeznadawcę, o ile ma konto w banku PKO BP) i tworzenie czeków, dziękiktórym można płacić w sklepie czy wypłacić z gotówkę zbankomatu nie mając ze sobą telefonu.Do tego dochodzi nowy kanałpłatności w sklepach internetowych – opcja płacę zIKO pozwala użytkownikomuniknąć podawania numeru karty płatniczej podczas e-zakupów,wystarczy że podadzą wygenerowany przez aplikację kod.W takich narzędziach kluczowąkwestią jest bezpieczeństwo. Nie robiliśmy sami (jeszcze) testówIKO, więc trudno powiedzieć, jak sytuacja wygląda wrzeczywistości, gdyby telefon z zainstalowaną aplikacją wpadł wręce napastnika. Bank informuje jedynie, że aplikacja jestzabezpieczona ustalonym przy aktywacji przezużytkownika kodem PIN – nawet w przypadku utraty telefonu osobytrzecie nie będą mogły z aplikacji skorzystać.Mamy więc nadzieję, że kod PIN nie jest przechowywany na samymurządzeniu, a jedynie na serwerach banku – bo samo zabezpieczeniekodem PIN nie wydaje się najbezpieczniejsze z możliwych,szczególnie zastosowane Androidzie, systemie operacyjnym znanym zeswoich problemów z bezpieczeństwem.Jak na razie mobilnych płatnościza pomocą IKO będzie można dokonywać w bankomatach PKO BP,terminalach eService, oraz wielu serwisach internetowych, m.in.polskim Grouponie. Listę punktów, akceptujących ten sposóbpłatności, znaleźć można na stronie iko.pkobp.pl. Aktualizacja, 07.03.2013 13:50

Wieść gminna niesie, że aplikacja nie działa na zrootowanych urządzeniach z Androidem.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.