Z wizytą w Microsoft Store w San Francisco

Z wizytą w Microsoft Store w San Francisco11.09.2013 20:18

Odbywająca się w San Francisco konferencja Intel Developer Forum 2013 to dobra okazja do tego, by przyjrzeć się jak wygląda rynek IT za oceanem i to tuż obok serca Doliny Krzemowej. To, co zainteresowało nas szczególnie, to nieobecny u nas Microsoft Store. Zlokalizowany w centrum handlowym Westfield, w idealnym miejscu na zakupy - Union Square - i tuż obok Apple Store, który znajduje się po drugiej stronie ulicy.

Sam sklep ma bardzo atrakcyjny wygląd, pod niektórym względami przypominający wystrój konkurencyjnych sklepów Apple, ale i z oryginalnymi pomysłami. Jednym z nich jest wykorzystanie połączonych ekranów tworzących aktywny i dynamiczny pas obrazu wokół całego sklepu.

Jedna z obserwacji, to poświęcenie mniej więcej połowy sklepu na Surface. Różne modele (RT i Pro), różne kolory, bardzo bogata gama akcesoriów, wyjątkowa różnorodność dodatków i... kompletny brak zainteresowania ze strony klientów. Spędziliśmy w sklepie dłuższą chwilę, by przekonać się jak zachowują się odwiedzający i z obserwacji nasunęło się kilka wniosków. Po pierwsze, przechodnie w galerii są autentycznie zainteresowani sklepem w kategoriach nowości - widać, że dla wielu mieszkańców San Francisco tak ostentacyjna obecność Microsoftu tuż obok Apple Store stanowi dużą ciekawostkę zoologiczną. Do samego sklepu wchodzi już jednak znacznie mniej osób i skupiają się raczej na wystawionych tam notebookach (głównie ultrabookach i urządzeniach konwertowalnych) firm trzecich, jak ASUS, Lenovo czy Dell. Gama tych urządzeń jest duża i wybrane są tylko flagowe modele.

W sklepie znajduje się też Answer Desk oraz strefa Personal Training, gdzie przy wielu stolikach i przed dużym ekranem każdy może nauczyć się czegoś o technologiach Microsoftu. Podczas naszej wizyty strefa ta była pełna, nie można było znaleźć wolnego miejsca, a uczestnicy prowadzonych właśnie zajęć z dużą uwagą poznawali podstawy Excela. Bardzo fajny pomysł, wykonanie na piątkę i widać strzał w dziesiątkę.

Co jest jednak uderzające, to zestawienie wnętrza tego sklepu ze znajdującym się obok Apple Storem, ale to temat na inny materiał... Dość powiedzieć, że sklep Apple tętni życiem bardziej, niż nasze wyprzedaże w MediaMarkt, niebieskich smerfów pomagających klientom na każdym kroku jest mnóstwo (nie liczyliśmy dokładnie, ale to dziesiątki osób), na dwóch piętrach jest tak tłoczno jak w metrze w godzinach szczytu, a odwiedzający sklep klienci co rusz wychodzą z różnej maści pudełkami pod pachą. Obraz sklepu Microsoftu w tym zestawieniu jest zupełnie inny, zobaczcie sami...

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.