Zakupy grupowe: popularne są wycieczki, serwisy stawiają na spersonalizowane oferty

Zakupy grupowe: popularne są wycieczki, serwisy stawiają na spersonalizowane oferty27.08.2014 21:33

Serwisy oferujące zakupy grupowe stawiają na różnorodność usług i produktów. Dostępne są wycieczki, a także możemy znaleźć produkty markowe, jak zegarki Gino Rossi czy biżuterię z kryształkami Svarowskiego. Oferty dostosowywane są do konkretnego regionu, miasta, a nawet do wymagań danego klienta.

Zakupy grupowe cieszą się sporą popularnością, dostępnych jest coraz więcej usług i produktów, a liczba serwisów oferujących tę formę zakupów ciągle się powiększa. W ofercie jednego z największych portali oferujących zakupy grupowe – grupeo.pl znajdziemy propozycje mniejszych lub większych wycieczek. Oprócz atrakcyjnych cen, dostępne są też ciekawe pakiety proponowanych usług. Jeśli chodzi o wyjazdy do spa, to nadal dużym zainteresowaniem cieszą się oferty z weekendowymi wycieczkami do polskich uzdrowisk w Zakopanym, Karpaczu czy Bukowinie Tatrzańskiej. Za 3-dniowy pobyt dla 2 osób w czterogwiazdkowym kurorcie, położonym w Wielkiej Łomnicy, zapłacimy 299 zł, a dziecko w wieku do 6 lat możemy zabrać ze sobą bez żadnych dodatkowych opłat.

W serwisach prowadzących sprzedaż grupową ostatnio zauważalne jest stawianie na lokalnego odbiorcę. Wybrane oferty przeznaczone są dla danego regionu lub nawet dla jednego miasta. Dla Warszawy sam Grupon proponuje ich prawie 900 każdego dnia. Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzająca Grupon Polska informuje, że w stolicy dziennie udostępnianych jest ponad 830 ofert, ale zaznacza, że część z nich dotyczy całej Polski, np. bilety na duże koncerty w Trójmieście. Dodaje też, że chociaż są serwisem e-commerce, to ich także dotyczy sezonowość sprzedaży niektórych produktów i usług.

Firmy oferujące zakupy grupowe zaczęły celować w klienta, nie tylko biorąc pod uwagę jego miejsce zamieszkania. Sprawdzany jest cały profil kupującego. Jeden z bardziej zaawansowanych procesów inwigilacji wzorców zachowań przeprowadza Grupon z wykorzystaniem swojego newslettera Smart Deals. Aniela Hejnowska wyjaśnia, że newsletter określa użytkowników pod względem demografii i struktury, dodatkowo uczy się wychwytywać wzorce zachowań konsumenckich. Poprzez analizę danych nadaje on priorytet określonym ofertom tak, aby jak najbardziej odpowiadały zainteresowaniom subskrybentów. Przykładowo mężczyzna zainteresowany specjalistycznym sprzętem sportowym nie zobaczy oferty na kosmetyki, jako pierwszej pozycji w newsletterze.

Mimo iż zakupy grupowe cieszą się sporą popularnością, to jeden z największym serwisów, który do pewnego czasu oferował tylko taką formę zakupów, zaczyna obierać nową ścieżkę w usługach w swoje branży. Cały potencjał nie stawiany jest już na oferty ściśle związane z zakupami grupowymi. Większość obecnych propozycji, to dobrane pod konkretnego klienta produkty i usługi, które są możliwe do zrealizowania niezależnie od ilości sprzedanych kuponów.

Na dzień dzisiejszy ciężko jest powiedzieć co czeka zakupy grupowe oraz serwisy z nimi związane. Z pewnością w przyszłości zobaczymy jeszcze więcej usług i produktów. Oferty będą jeszcze lepiej dostosowane do konkretnego regionu czy klienta. Nie wiadomo czy większość serwisów będzie posiadało ofertę dla mas, czy może skoncentruje się na danej specjalizacji i dzięki temu utrzyma się w branży.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.