ZF zainwestuje miliardy dolarów w rozwój technologii autonomicznych

ZF zainwestuje miliardy dolarów w rozwój technologii autonomicznych28.09.2018 17:41
Kolejny producent pracuje nad technologią autonomiczną. Zdaniem ZF, taka przyszłość motoryzacji jest nieunikniona (fot. projekt Faurecia)

Firma ZF to jeden z największych dostawców części zamiennych oraz podzespołów do samochodów, szczególnie w dziedzinie przeniesienia napędu oraz zawieszenia, jak również na polu opracowywania technologii związanych z bezpieczeństwem aktywnym i pasywnym. Receptą na utrzymanie pozycji lidera jest oczywiście ciągły postęp, dlatego też ZF zainwestuje 14 miliardów dolarów w rozwój technologii autonomicznych.

Bloomberg donosi, że niemiecka firma zainwestuje 14 miliardów dolarów w ciągu najbliższych pięciu lat w technologię autonomiczną i elektryczną, wydając około 2,8 miliarda dolarów rocznie. W zeszłym roku ZF wydał 2,57 miliarda dolarów na badania i rozwój. To pokazuje, że niemiecki koncern bardzo poważnie traktuje przyszłość przemysłu motoryzacyjnego i nie zamierza czekać na kolejne ruchy konkurencji oraz innych przedstawicieli rynku automotive.

W oświadczeniu ZF poinformował, że obecnie pracuje nad specjalnym projektem elektrycznego auta dostawczego z autonomicznym systemem prowadzenia, który będzie gotowy do seryjnej produkcji w przeciągu najbliższych dwóch lat. Firma wierzy, że nowość będzie bezpośrednim konkurentem dla takich pojazdów, jak Volkswagen Crafter i Ford Transit. Dość śmiała wizja, ale na targach pojazdów użytkowych w Hanowerze, przedstawiciele ZF zapewniali, że furgonetka będzie mogła z łatwością poruszać się po centrach miast, utrzymywać pozycję drogową nawet na ulicach bez oznaczeń, rozpoznawać światła i poruszać się wokół zaparkowanych samochodów. Dodatkowo zaoferuje funkcję „follow me”, która pozwoli przewoźnikowi paczek na dostawę pieszo.

Zdaniem Wolfa-Henninga Scheidera, dyrektora generalnego, dostawca części samochodowych prowadzi już rozmowy z kilkoma klientami, którzy są zainteresowani zakupem floty tego typu samochodów dostawczych. Co ciekawe, ZF nie będzie miał całego rynku tylko dla siebie, bowiem niemieckie usługi pocztowe już produkują własne, całkowicie elektryczne auta dostawcze i oczekuje się, że wprowadzą pewne cechy autonomicznej jazdy w nadchodzących latach. „Pojazdy bez kierowcy i zautomatyzowane funkcje będą odgrywać znaczącą rolę, szczególnie w obszarach strefowych, takich jak stacje terminali firmowych, firmy transportowe lub porty lotnicze i morskie” - dodał Scheider.

Wydaje się że ograniczone tereny wspomniane przez prezesa ZF to pierwsze miejsca, w których dość szybko pojawią się pojazdy autonomiczne. Brak korków, przewidywalność, usystematyzowany ruch oraz zminimalizowane sytuacje losowe to najlepsze miejsce do „treningu” pojazdów autonomicznych.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.