Zmień miasto bez poinformowania Google, a możesz utracić dostęp do konta

Zmień miasto bez poinformowania Google, a możesz utracić dostęp do konta21.11.2016 13:33

Użytkownik Reddita podzielił się interesującą historią – nagle, bez podawania powodów stracił dostęp do konta Google. Do swojego konta miał przypisaną kartę kredytową, a także zakupione aplikacje. Jak wspomina, został zablokowany, ponieważ ostatnio przeprowadził się do innego miasta. Google musiało wykryć, że teraz logowanie następuje z innego miejsca i zdecydowało się na nałożenie blokady. Odzyskanie dostępu wcale nie było łatwe.

Jeśli ktoś chciałby perfekcyjnie opanować zniechęcanie wiernych klientów, to powinien udać się do wielkich korporacji, zwłaszcza Microsoftu, Apple i Google. Użytkownik Reddita na wstępie pisze, że był fanem Androida i usług Google, nawet namówił znajomych do porzucenia produktów Apple. Jednak ostatnia nieprzyjemna sytuacja zmieniła jego podejście, najpewniej nie zaufa już firmie z Mountain View.

Z jego opowieści dowiadujemy się, że nagle dostał blokadę i nie ma już dostępu do swojego konta Google. Postanowił więc zgłosić problem, według otrzymanej odpowiedzi, wystarczyło wysłać skan prawa jazdy i karty kredytowej. Jeśli dane zostałyby zweryfikowane poprawnie, to w ciągu 24 godzin konto miałoby być odblokowane. Jednak minęły dwa dni, a dostęp do konta wciąż nie był możliwy. Użytkownik dowiedział się tylko, że jego działania były niezgodne z polityką Google.

Uważaj, Google w każdej chwili może Ci pomachać na do widzenia.
Uważaj, Google w każdej chwili może Ci pomachać na do widzenia.

Po zgłoszeniu się do pomocy technicznej Google, otrzymać miał odpowiedź, że blokada została nałożona, ponieważ podane wcześniej dane rozliczeniowe nie zgadzały się z aktualnymi. Użytkownik wspomina, że faktycznie ostatnio przeprowadził się do innego miasta. Google zaczęło podejrzewać oszustwo, w końcu nagle zmieniła się lokalizacja smartfonu. Mogłoby się wydawać, że rozwiązaniem będzie weryfikacja i aktualizacja danych. Jednak Google zaproponowało założenie nowego konta.

Nowe konto oznacza jednak brak dostępu do wcześniej zakupionych aplikacji. Google nie przeniosłoby informacji z poprzedniego konta. Ponadto, karta kredytowa była przypisana do starego konta i niemożliwe było dodanie jej do nowego. Zaproponowane wyjście z sytuacji tylko przysparzało nowych problemów.

Sytuacja wywoła głośną dyskusję w Internecie, i tylko dlatego Google na poważnie zainteresowało się problemem. Poszkodowany użytkownik wspomina, że w końcu otrzymał satysfakcjonującą odpowiedź. Google przeprosiło za problemy, firma po prostu monitoruje naszą aktywność i w razie wykrycia, że zostały naruszone zasady lub mogło dojść do oszustwa, odcina dostęp do konta, aby chronić swoich użytkowników. Wspomniane konto zostało błędnie oflagowane jako łamiące politykę.

Wszystko skończyło się pozytywnie, użytkownik ponownie otrzymał dostęp do swojego konta. Cała sytuacja pokazuje, że nagle, niemal bez podania powodów, możemy stracić dostęp do naszego konta. Niestety może mieć to poważne konsekwencje, często wykorzystujemy usługi Google do odbierania ważnych e-maili, mamy przypisaną kartę kredytową lub także wydaliśmy sporą sumę pieniędzy na wybrane aplikacje. Wystarczy jeden błąd by to wszystko stracić, a jak właśnie się dowiedzieliśmy, odzyskanie nie jest łatwe.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.