Chrome z nowym mechanizmem zarządzania powiadomieniami

Chrome z nowym mechanizmem zarządzania powiadomieniami

Chrome z nowym mechanizmem zarządzania powiadomieniami
31.03.2017 10:35

Możliwość otrzymywania powiadomień ze stron w przeglądarce Chrome sprawdza się w przypadku wielu witryn. Jest jednak często wykorzystywana przez strony serwujące agresywne reklamy do przejmowania całej uwagi użytkownika, co może być dla niego irytujące. Google testuje już nowy mechanizm, który ma rozwiązać ten problem.

Obraz

Nowy sposób interakcji z powiadomieniami rozwijany jest pod nazwą Project OldSpice, co ma nawiązywać do viralowej reklamy kosmetyku. Przed uruchomieniem możliwości wyświetlania powiadomień, konieczne jest wydanie na to zgody przez użytkownika. Dotychczas mechanizm ten miał jednak zasadniczy mankament – do momentu zaakceptowania lub odrzucenia prośby, niemożliwe było w Chrome podjęcie jakiejkolwiek akcji.

Prośba o zgodę jest aktualnie w wersji stabilnej i beta przeglądarki wyświetlana w formie okna pop-up, które pojawia się pod paskiem adresu. Do momentu zareagowania na nią, niemożliwe jest dalsze korzystanie ze strony. Zmieniło się to już w wersji Dev i Canary. Odtąd po wyświetleniu komunikatu, będzie można przejść na inną kartę, co automatycznie odrzuci prośbę. Stąd nazwa: Spójrz na swoją kartę. Ma prośbę o zgodę. Teraz spójrz na inną kartę. Teraz spójrz na kartę z powiadomieniem.

Obraz

Rozwiązanie nie jest jednak optymalne. Pojawia się bowiem ryzyko, że użytkownicy zaczną przypadkowo odrzucać prośby o powiadomienia nawet na witrynach, z których chcieliby jest otrzymywać. Na szczęście uprawnieniami można wciąż zarządzać (w tym je resetować) w Ustawieniach.

Po przejściu do nich należy kliknąć przycisk Ustawienia treści w kategorii Prywatność, a następnie kliknąć Zarządzaj wyjątkami w kategorii Powiadomienia. Najnowszą wersję Chrome, podobnie jak wersje testowe, znaleźć można w naszej bazie.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)