DOOM pierwszą grą z oficjalnym wsparciem Vulkan API. Na Radeonach działa lepiej

DOOM pierwszą grą z oficjalnym wsparciem Vulkan API. Na Radeonach działa lepiej

DOOM pierwszą grą z oficjalnym wsparciem Vulkan API. Na Radeonach działa lepiej
11.07.2016 22:38, aktualizacja: 12.07.2016 10:14

Vulkan, nowatorski, niskopoziomowy interfejs programowania grafiki3D, na którego stawiają wszyscy wielcy tej branży poza Microsoftemi Apple, przestał być już tylko eksperymentem. Pierwszą grą,która otrzymała nowy backend renderowania na bazie tego API, jestnowy DOOM. Uważni Czytelnicy zaraz nam przypomną genialną grę TheTalos Principle studia Croteam, która wprowadziła wsparcie dlaVulkana już w lutym tego roku – ale jest tu pewna różnica.Implementacja Croteam była tylko eksperymentem dla deweloperów, niedorównującym pod względem optymalizacji wersjom na DirectX11 iOpenGL 3.1. Tymczasem Bethesda zaoferowała implementację dlagraczy, w której Vulkan posłużył do osiągnięcia większejwydajności.

To nie jest żadna beta. Robert Duffy, dyrektor techniczny idSoftware mówi otwarcie, że liczy na to, że dzięki Vulkanowi takżeposiadacze starszych kart graficznych będą mogli sobie zagrać zwiększym FPS-em. Starszych to jednak nie znaczy najstarszych. Zoficjalnego FAQ można się dowiedzieć, że z Vulkana nieskorzystają ludzie z Windowsem 7 i kartami graficznymi Nvidii z 2 GBRAM. Wykluczono też użytkowników GeForce GTX 690.

W ogóle trzeba przyznać, że pod względem poziomu wsparciazieloni nie wypadli najlepiej. Mimo że na początku wyprzedziliczerwoną drużynę, dostarczając pierwsi sterowniki i narzędziadeweloperskie, to dziś się okazuje, że nowy DOOM będzie lepiejdziałał na Radeonach. To efekt obsługi asynchronicznych obliczeńw Vulkanie, które wspierane są obecnie tylko na wykorzystywanej wRadeonach architekturze GCN. Bethesda twierdzi, że pracuje z Nvidiąnad obsługą obliczeń asynchronicznych w jej GPU, ale póki cożadnych dat nie przedstawiono.

Można już zobaczyć efekty na najnowszym Radeonie RX 480. Przejście na Vulkana zaowocowało tu odczuwalnym wzrostem wydajności, z 60-70 FPS do nawet 100-120 FPS. Niskopoziomowe interfejsy grafiki to ewidentnie przyszłość grania na PC.

Radeon RX 480 DOOM Vulkan vs OpenGL

Aby skorzystać z nowego API grafiki, należy dysponowaćnajnowszymi sterownikami graficznymi. Dla kart AMD są to RadeonSoftware 16.7.2 Crimson Edition, dla kart Nvidii GeForceGameReady Drivers 368.69. Łatka do DOOM-a włączająca obsługęVulkana dostarczana jest przez sklep Steam.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (81)