Google testuje nowy interfejs. Dodaje widżety do strony głównej wyszukiwarki
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Strona główna wyszukiwarki Google od lat jest znana z przejrzystego interfejsu. Mamy na niej głównie logo i pole wyszukiwania. Firma postanowiła pozwolić użytkownikom na wykorzystanie pustej przestrzeni na swoją korzyść, wprowadzając widżety podobne do tych z funkcji Discover.
Google testuje możliwość dodawania widżetów na dole strony wyszukiwarki w wersji desktopowej. Serwis 9to5Google, który już przetestował nową funkcję, donosi, że w prawym dolnym rogu strony głównej Google pojawia się przełącznik "Ukryj zawartość".
W lewym dolnym rogu wyświetlana jest lokalizacja użytkownika, a także komunikat, że sugerowane informacje są podawane na podstawie poprzedniej aktywności użytkownika w sieci. Gdy funkcja widżetów jest aktywna, a okno przeglądarki jest zmaksymalizowane, użytkownik ma do dyspozycji sześć następujących widżetów:
- Pogoda,
- Trendy (sugeruje najpopularniejsze hasła wyszukiwania),
- Co oglądać (sugeruje filmy i programy telewizyjne),
- Akcje/rynki,
- Wydarzenia lokalne,
- Wiadomości o COVID-19.
Należy podkreślić, że widżety nie są obecnie dostępne dla wszystkich kont Google. Firma prawdopodobnie testuje nową funkcję i zbiera opinie na jej temat przed podjęciem decyzji o pełnym wdrożeniu.
Zobacz także