Intel z Microsoftem wepchną nas w holograficzny interfejs Windowsa 10 #IDF16

Strona głównaIntel z Microsoftem wepchną nas w holograficzny interfejs Windowsa 10 #IDF16
16.08.2016 22:19
Intel z Microsoftem wepchną nas w holograficzny interfejs Windowsa 10 #IDF16

Wspomagana rzeczywistość, o której możliwości zaledwieotarliśmy się w Pokemonie GO, pod nasze strzechy zawita za sprawąMicrosoftu, Intela i Windowsa 10. Podczas tegorocznego IntelDeveloper Forum szef pionu Windows w Microsofcie, Terry Myerson,zapowiedział rewolucyjne zmiany w interfejsie użytkownika tegosystemu – już od przyszłego roku wszystkie pecety z Windows 10będą obsługiwały „holograficzną” powłokę. Co prawda niewiadomo, czy pan Myerson rozumie znaczenie słowa „holograficzny”,ale chyba to nie ma znaczenia, bo skoro gogle wspomaganejrzeczywistości nazwano HoloLens, to najwyraźniej znaczenie tegopojęcia właśnie ulega zmianie.

To oczywiście HoloLens mają być kluczem do tego nowegointerfejsu: zakładając je na głowę będziemy mogli pracować nietylko z budowanymi na Universal Windows Platform aplikacjami„holograficznymi”, ale też zwykłymi aplikacjami interfejsu 2D.Zostaną one uaktywnione poprzez przyszłe aktualizacje Windowsa ijego nowej platformy uruchomieniowej.

„Zmiksowana” rzeczywistość bitów i atomów jest wiodącymtematem tegorocznego IDF-u. Intel podkreśla tu rolę partnerstwa zMicrosoftem, które z Windowsa uczyni podstawową platformędeweloperską dla czegoś, co nazwano Project Alloy. To śmiały krokfirmy z Santa Clara prosto w świat VR/AR, mający pozwolić znaleźćodpowiedź na na nieco koślawe (przynajmniej z filozoficznego punktuwidzenia) pytanie: „co jeśli mógłbyś swobodnie się poruszaćbez jakichkolwiek ograniczeń względem tego, co możesz robićdalej?”

Brian Krzanich pokazał więc kolejny zestaw wirtualnejrzeczywistości, który hmmm… nie wyzwala użytkownika oddeterminizmu. Wyzwala go po prostu od kabli. W przeciwieństwie doOculus Rifta czy HTC Vive, referencyjny sprzęt Intela jestcałkowicie bezprzewodowy, wszystkie kamery, sensory i kontrolery sąwbudowane. Sześć stopni swobody, śledzenie ruchu dłoni (poprzezkamerki RealSense) – ale już kompletna cisza w kwestii tego, jakieto GPU napędza tworzenie wirtualnej rzeczywistości. Znającpodejście Intela do sprawy, można zaryzykować, że gdzieś tam wśrodku było jakieś GeForce, bo raczej trudno sobie wyobrazić, byzintegrowana grafika Iris Pro podołała wymaganiom, które sąwyzwaniem dla topowych kart graficznych.

Project Alloy, a 1st gen #VR solution - imagine merging realities and experience your world differently #IDF16 pic.twitter.com/ZUrKDZ57hT

— Intel (@intel) 16 sierpnia 2016Niemniej jednak zapowiedź wprowadzenia Windows Holographic naplatformę Project Alloy oznacza, że napędzana miliardowymiinwestycjami wirtualna rzeczywistość na dobre wejdzie w naszeżycie. To już najbliższe lata. Przygotujcie się na więcej bitówna waszych atomach. Dużo więcej. Polecić można oczywiścielekturę świetnego „Światła wirtualnego” Williama Gibsona, ito nie tylko ze względu na technologię, ale też (a może przedewszystkim) analizę końcowych stadiów gospodarki kapitalistycznej,która potrzebuje wirtualnego świata, by osiągnąć swoją logicznąkonkluzję.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (54)