iPhone'y 8 są wadliwe. Apple zaprasza do serwisu na wymianę płyt głównych

Strona głównaiPhone'y 8 są wadliwe. Apple zaprasza do serwisu na wymianę płyt głównych
03.09.2018 08:58
Niektóre iPhone'y 8 wymagają wymiany płyty głównej (depositphotos)
Niektóre iPhone'y 8 wymagają wymiany płyty głównej (depositphotos)

Zła wiadomość dla użytkowników iPhone'ów 8. Apple wykrył wadę fabryczną w niektórych seriach i zaprasza ich właścicieli do serwisów – w smartfonach konieczna jest wymiana płyt głównych. Mowa o rozwiązaniu problemów, na które skarżą się niektórzy użytkownicy, a chodzi o nieuzasadnione restarty urządzeń, zamrażanie obrazu na ekranie czy kłopoty z uruchomieniem. Jak podaje Apple, wadliwe iPhone'y to te, które zostały kupione między wrześniem 2017 roku (czyli od momentu premiery) a marcem 2018, ale tylko na niektórych rynkach.

bErGeVsR

Jak się okazuje, problematyczne i nadające się do naprawy urządzenia miały zostać sprzedane w Australii, Chinach, Hong Kongu, Indiach, Japonii, Makau, Nowej Zelandii oraz w Stanach Zjednoczonych. Mowa rzecz jasna o oficjalnej dystrybucji, więc w praktyce problem może dotyczyć wszystkich użytkowników iPhone'ów 8, także tych z Polski, którzy kupili swoje urządzenia za granicą. Apple wychodzi naprzeciw klientom i wszystkich właścicieli sprzętów dotkniętych problemem zaprasza do autoryzowanych serwisów, gdzie za darmo wymienione zostaną wadliwe płyty główne.

Na stronie Apple można sprawdzić numer seryjny urządzenia, by dowiedzieć się, czy jest wadliwe.
Na stronie Apple można sprawdzić numer seryjny urządzenia, by dowiedzieć się, czy jest wadliwe.

Aby sprawdzić, czy dany model kwalifikuje się do wymiany, warto skorzystać z przygotowanego na tę okoliczność oficjalnego narzędzia, które na bazie numeru seryjnego iPhone'a wskaże, czy mamy do czynienia z urządzeniem z wadliwej serii. Numer seryjny iPhone'a znaleźć można między innymi w ustawieniach ogólnych, w zakładce To urządzenie..., a także po podłączeniu smartfona do komputera, w informacjach o sprzęcie w oprogramowaniu iTunes.

Apple wyraźnie zaznacza, że problem wadliwych płyt głównych dotyczy wyłącznie iPhone'ów 8 i nie dotyka zarówno modeli 8 Plus, jak i innych iPhone'ów z wcześniejszych serii. Jeśli urządzenie okaże się wadliwe, Apple sugeruje wykonać kopię zapasową jego plików i w najbliższym czasie udać się do jednego z autoryzowanych serwisów, by omówić szczegóły dalszego postępowania. Program wymiany płyt głównych ma być aktywny przez 3 lata od daty pierwszego zakupu danego iPhone'a 8. Mając na uwadze, że urządzenie miało swoją premierę niemal równo rok temu, we wrześniu 2017 roku, użytkownicy wadliwych smartfonów mają jeszcze co najmniej 2 lata, by zgłosić się do serwisu.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
bErGeVtP