MakeHuman 1.0 Alfa 6 po dwóch latach prac

MakeHuman 1.0 Alfa 6 po dwóch latach prac

05.04.2011 16:29, aktualizacja: 05.04.2011 16:59

Rok temu pisaliśmy o pojawieniu się nowego, otwartego narzędzia do generowania trójwymiarowych modeli humanoidalnych postaci — MakeHuman. Niedawno ukazała wersja 1.0 alfa 6 programu i widać, że zespół twórców programu przez ostatni rok nie próżnował.

Program rozwinął się z napisanego 1999 roku skryptu MakeHead, który generował głowy w Blenderze. Rozwijany od marca 2009 roku MakeHuman składa się z wydajnego rdzenia napisanego w C oraz „otoczki” funkcjonalnej w Pythonie, którą można niemal dowolnie rozszerzać. MakeHuman 1.0 Alfa 6 charakteryzuje intuicyjny interfejs użytkownika oraz bardzo wysoka jakość modeli. Siatki modeli są zoptymalizowane do pracy z powierzchniami podpodziału (subdivision surface), do animacji, i wolne od trójkątów (poza stawami).

Tworzenie postaci odbywa się poprzez ustawianie odpowiednich parametrów, jak wzrost, waga, wiek, oraz bardzo szczegółowe parametry twarzy. Warto zaznaczyć, że twórcy MakeHuman dążą do poprawności anatomicznej przedstawianego ciała. Najnowszy model bazowy stworzył Kaushik Pal, znany z prac wykonanych w Maya oraz ciekawych projektów programistycznych. Gotowe postacie można wyeksportować w formatach: RIB (renderman), OBJ (wavefront obj), MHX (Blender), DAE (collada) oraz MD5 (Doom 3). Używając MakeHuman należy pamiętać, że wciąż jest to wydanie testowe (status alfa) i może działać niestabilnie.

Program MakeHuman jest dostępny dla systemów Windows, Linux oraz Mac OS X. Na stronie projektu znaleźć można ko źródłowy projektu oraz wyczerpującą dokumentację dla użytkowników oraz deweloperów, warto również zajrzeć na blog projektu.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)