Moc w IEM 2016 była silna: nowe rekordy oglądalności i zwiedzających

Moc w IEM 2016 była silna: nowe rekordy oglądalności i zwiedzających
23.03.2016 10:19
Moc w IEM 2016 była silna: nowe rekordy oglądalności i zwiedzających

Jeżeli myśleliście, że finały IEM w Katowicach wyczerpały już swoją formułę i rekordy, które odnotowano w zeszłym roku, nie zostaną raczej pobite, zwyczajnie byliście pesymistami. Organizatorzy imprezy ogłosili, iż było lepiej na wszystkich frontach. Jeżeli wziąć pod uwagę fakt przycięcia wydarzenia ponownie do trzech dni, a nie rozciągnięcia go na cztery, jak poprzednio, liczby jeszcze bardziej robią wrażenie.

Intel Extreme Masters 2016 - Hostessy - Cosplay - Przebieg imprezy

Zwiedzających było 113 tysięcy, w porównaniu do 104 zeszłym razem oraz 73 tysięcy w 2014 roku. Zapewne duże znaczenie dla poprawy tego wyniku miała lepsza organizacja kolejki do darmowego wejścia, więc mniej osób rezygnowało z wielogodzinnego stania, a także poprawa sytuacji na linii Spodek i Międzynarodowe Centrum Kongresowe. Tam też odbywały się nie tylko turnieje, lecz również wystawy sprzętu w części IEM Expo. Tu różnorakich ciekawych stoisk wystawców można było doliczyć się na finałach aż 43.

  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Z chlubnych statystyk, wypada przytoczyć konkretne liczby. Zmagania online śledziło przeszło 34 milionów fanów e-sportu i nie tylko, z 2 milionami widzów w szczytowym momencie. To wzrost o kolejno 32 oraz 25 procent, co czyni z katowickiego IEM 2016 najpopularniejsze takie medialne przedsięwzięcie w historii podobnych transmisji. W kanałach społecznościowych także nie świeciło pustką. Na kontach Twitter i Facebook wydarzenia odnotowano ponad 3,2 miliona aktywności, z odsłonami idącymi w setki milionów. Niemal tysiąc wzmianek dotarło do 30 milionów unikalnych użytkowników.

350174697184782273

W ramach ciekawostek, ujawniono też niestandardowe dane. Nad przebiegiem imprezy czuwało ponad 1300 osób. Wykorzystano około 1000 zestawów komputerowych i mniej więcej tyle samo kwater zapewniono graczom i ich ekipom w miejskich hotelach. W strefie dla dziennikarzy poszło 38 tysięcy butelek z napojami, do czego dołożyli swoje trzy grosze także redaktorzy dobrychprogramów. Przypomnijmy, że za pośrednictwem specjalnej podstrony najnowszymi informacjami z miejsca zdarzenia dzielili się z czytelnikami coleslav, Kristov_pl oraz TomisH. Ponownie byliśmy patronem medialnym. Ogromnym powodzeniem cieszyły się nasze konkursy plus naturalnie zdjęcia hostess.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)