Netflix zmienił wymagania aplikacji. Aktualizacja nie dla wszystkich
14.09.2024 08:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Netflix zmienił wymagania mobilnej aplikacji na iOS-a, w wyniku czego starsze iPhone'y i iPady nie będą już dalej wspierane. W praktyce streaming materiałów ma być na razie dalej dostępny, ale do użytkowników nie trafią już kolejne aktualizacje Netfliksa, a co za tym idzie - nowe funkcje w aplikacjach.
O zmianie wymagań mobilnego Netfliksa na iOS-a informuje serwis 9to5Google. Jak podaje, użytkownicy aplikacji informowani są o planowanym zakończeniu wsparcia Netfliksa w przypadku systemu iOS 16. To najnowsze wydanie systemu, które można zainstalować w iPhonie X, 8, 8 Plus, iPadzie 5 (2017) oraz iPadzie Pro pierwszej generacji. Użytkownicy tych sprzętów muszą się więc liczyć z brakiem dalszych aktualizacji aplikacji Netfliksa.
Wszystkie nowsze sprzęty da się zaktualizować przynajmniej do iOS 17 i tutaj problem nie występuje - do użytkowników będą dalej trafiać kolejne aktualizacje aplikacji. Ruch Netfliksa nie powinien być szczególnie bulwersujący, zważywszy że według statystyk statcounter, w Polsce znakomita większość użytkowników sprzętów Apple'a korzysta przynajmniej z iOS-a 17.4 (ponad 80 proc.). System iOS 15 i 16 stanowią łącznie na wykresie nieco ponad 5 procent.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Warto podkreślić, że użytkownicy starszych iPhone'ów i iPadów, którzy nie mogą już zaktualizować iOS-a, ryzykują nie tylko w kontekście braku wsparcia konkretnych aplikacji, tak jak tutaj Netfliksa, a niedawno także mBanku. Starsze wersje oprogramowania nie są już bowiem aktualizowane pod kątem bezpieczeństwa, co naraża użytkowników na potencjalne cyberataki. Być może wycofanie aktualizacji Netfliksa (a w przyszłości najpewniej całkowite wyłączenie aplikacji) dla starszych systemów będzie dodatkowym argumentem, by rozważyć zmianę telefonu na nowszy.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl