Nowy plan Apple'a. Nie spodoba się użytkownikom
Według nowego raportu Marka Gurmana z Bloomberga, użytkownicy aplikacji Mapy Apple mogą zacząć widzieć reklamy w aplikacji już w przyszłym roku.
Apple realizuje plan wprowadzenia reklam do aplikacji Mapy. Już od kilku lat firma pracowała nad wprowadzeniem większej liczby reklam na iOS. Teraz te działania nabierają rozpędu, ponieważ Amerykanie planują uruchomić reklamy już w przyszłym roku.
Firma koncentruje się na reklamom w Mapach Apple, które pozwolą restauracjom i innym firmom płacić za bardziej widoczne wyświetlanie swoich danych w wynikach wyszukiwania w aplikacji.
Widziana wcześniej koncepcja
Koncepcja jest bardzo podobna do Wyszukiwania Reklam w App Store, gdzie deweloperzy mogą płacić za wyświetlanie swojego oprogramowania w promowanym miejscu na podstawie zapytań użytkowników. Podobno wersja Map będzie miała lepszy interfejs niż ten oferowany przez Google i inne firmy w ramach usług mapowych.
Apple podobno będzie starało się wyróżnić na tle konkurencji lepszym interfejsem i wykorzystaniem sztucznej inteligencji do wyświetlania trafnych wyników.
Najwięksi przeciwnicy? Konsumenci
Jak ocenia Mark Gurman, największym ryzykiem, z jakim mierzy się Apple, jest "potencjalny sprzeciw konsumentów". Reporter dodaje, że niektórzy klienci są już niezadowoleni z tego, że iPhone został przekształcony w "cyfrowy billboard dla usług takich jak AppleCare+, Apple Music, Apple TV i Fitness+".
Firma promuje również internetowe miejsca reklamowe w Apple News. Zdaniem Gurmana, użytkownicy wyrażają coraz większą dezaprobatę wobec działań Apple'a, zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę amerykańskich produktów.
Aleksandra Dąbrowska, dziennikarka Wirtualnej Polski