Uważaj na reklamy, przeglądając sieć. Mogą cię dużo kosztować

Uważaj na reklamy, przeglądając sieć. Mogą cię dużo kosztować

Uważaj, kiedy logujesz się do nieznanych stron internetowych.
Uważaj, kiedy logujesz się do nieznanych stron internetowych.
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | terovesalainen
oprac. NGA
12.05.2023 15:23

Pojawiają się w mediach społecznościowych i mają jedno zadanie – wyłudzić od ciebie pieniądze. Fałszywe reklamy to plaga, o której informuje zespół CSIRT Komisji Nadzoru Finansowego. Cyberprzestępcy podszywają się pod znane instytucje i liczą na twoją nieuwagę.

Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego zamieścił swoje ostrzeżenie w piątek na Twitterze.

"Fałszywe reklamy zamieszczane w mediach społecznościowych prowadzą do niebezpiecznych stron, gdzie oszuści wymagają dokonania rejestracji. Dane pozyskane w ten sposób umożliwiają im nawiązanie kontaktu z ofiarami, a następnie kradzież środków finansowych. Bądźcie czujni!" - przekazali eksperci od cyberbezpieczeństwa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Fałszywe reklamy w internecie. Jest ich coraz więcej

Jak wskazali, cyberprzestępcy publikując fałszywe reklamy inwestycyjne w mediach społecznościowych wykorzystują wizerunki znanych instytucji.

"Tylko w kwietniu zgłosiliśmy 367 fałszywych reklam i 1409 niebezpiecznych domen związanych z tym oszustwem" - podano. Jak dodano wykorzystano w nich wizerunek m.in. PGNiG (26 proc.), Baltic Pipe (30 proc.), Tesli (11 proc.), banków (3 proc.), a także innych spółek Skarbu Państwa (4 proc.).

Zespół CSIRT KNF realizujący zadania Sektorowego Zespołu Cyberbezpieczeństwa, we współpracy z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa a w szczególności zespołami CSIRT poziomu krajowego. Sektorowy Zespół Cyberbezpieczeństwa został utworzony przez KNF.

Jesteś świadkiem próby oszustwa?Poinformuj nas o tym zdarzeniu!

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)