Warner Bros opłacało recenzje youtuberów. Mowa o dziesiątkach tysięcy dolarów

Strona głównaWarner Bros opłacało recenzje youtuberów. Mowa o dziesiątkach tysięcy dolarów
12.07.2016 13:08
Warner Bros opłacało recenzje youtuberów. Mowa o dziesiątkach tysięcy dolarów

Biorąc pod uwagę zarówno popularność wideorecenzji, jak i strumieniowania rozgrywki, trudno mieć większe wątpliwości, że wideo na dobre objęło dominację, jeśli chodzi o temat gier. Nawet jeśli oglądanie profesjonalnych rozgrywek e-sportowych jest wciąż dla niektórych niezrozumiałym fenomenem, to standardem stało się już zestawianie je na równo z relacjami z tradycyjny sportem.

Nic zatem dziwnego, że to właśnie autorzy growych kanałów na YouTube wzbudzają dziś duże zainteresowanie producentów gier. Nietrudno wyobrazić sobie dziesiątki kluczy recenzenckich i stosy gadżetów i sprzętu, jakie trafiają codziennie w ręce popularnych youtuberów. Okazuje się jednak, że oprócz tego, mogą oni otrzymywać od producentów dziesiątki tysięcy dolarów za pozytywne recenzje gier.

W ramach ugody pomiędzy Warner Bros. a Federalną Komisją Handlu, ujawniono bowiem, że producent płacił popularnym autorom kanałów na YouTube, na czele z PewDiePie, który aktualnie posiada ponad 46 mln subskrybentów. Oprócz pieniędzy, miał on także otrzymać od Warnera szczegółowe instrukcje, jakie aspekty gier promować, a jakie bagatelizować, zapewne po to, aby recenzja pokrywała się ze strategią marketingową.

Shadow of Mordor - Gameplay - Part 1 (Gamescom Demo) ULTIMATE ORC SLAYING!

Grą, w której sponsorowanie nieoznaczonych recenzji Warner Bros miał zainwestować nawet dziesiątki tysięcy dolarów, był wydana we wrześniu 2014 roku gra Middle-earth: Shadow of Mordor. Co ciekawe, była to produkcja udana, co docenione zostało zarówno przez recenzentów (84/100 w Metacritic), jak i społeczność – zdecydowana dominacja ocen bardzo pozytywnych na Steamie.

Warner zapłacił zatem wysoką cenę kompromitacji za dmuchanie na zimne. Odtąd Federalna Komisja Handlu będzie wymagała każdorazowej i dobrze widocznej informacji o sponsorowaniu recenzji, co będzie miało zapewne wpływ także na innych producentów – przed dwoma laty Gamastura ujawniła, że potajemnie sponsorowanych przez twórców gier było co najmniej 40 youtuberów.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (30)