Wbudowane blokowanie reklam trafia do stabilnej wersji Opery i Opery Mini

Wbudowane blokowanie reklam trafia do stabilnej wersji Opery i Opery Mini

Wbudowane blokowanie reklam trafia do stabilnej wersji Opery i Opery Mini
04.05.2016 11:17, aktualizacja: 04.05.2016 11:41

Od pewnego czasu Opera oferuje w testowych wersjach swojej przeglądarki blokowanie wyświetlania reklam, co ma być odpowiedzią na coraz większe zapotrzebowanie użytkowników na tego typu narzędzia. Więcej na ten temat, poruszając także kontrowersje, jakie może wywoływać wbudowane w silnik przeglądarki blokowanie, pisaliśmy wcześniej. Dziś funkcja trafiła już do stabilnego wydania.

Co ważne, także do wersji mobilnej przeglądarki, a konkretniej do przeznaczonej na Androida Opery Mini. Trudno stwierdzić, aby taki pomysł był szczególnym zaskoczeniem. Wersja Mini ma bowiem oferować użytkownikom niewielką zasobożerność i oszczędność przy pobieraniu danych. W obu przypadkach przydatne będzie zatem blokowanie rozbudowanych reklam.

Opera browser and Opera Mini: built-in ad blocker | BROWSER FOR COMPUTER | OPERA

Zarówno w Operze Mini, jak i w wersji przeznaczonej na komputery, blokowanie reklam jest domyślnie wyłączone. W pierwszym przypadku wystarczy przejść do ustawień oszczędzania danych i zaznaczyć funkcję blokowania reklam. Użytkownicy Opery na komputerach znajdą tę możliwość w panelu ustawień. Blokowanie reklam, dzięki integracji na poziomie silnika przeglądarki, ma skrócić czas ładowania stron (w stopniu porównywalnym do rozszerzenia uBlock), ale także ilość pobieranych danych niemal o połowę.

To zresztą nie jedyna nowość dostępna w nowej stabilnej Operze. Trafiła tam także możliwość wyświetlania filmów osadzonych na stronach w oddzielnym oknie. W odtwarzaczu pojawia się bowiem ikona, która umożliwia przenoszenie pływającego okna z filmem na inne karty czy okna. Możliwa jest także zmiana jego rozmiaru.

Obraz

Trzeba przyznać, że rozwój Opery w ostatnim czasie przyśpieszył, a testowe funkcje trafiają do stabilnego wydania jedna za drugą. Blokowanie reklam użytkownicy zapewne przywitają z entuzjazmem, także w Polsce – według Gazety Prawnej, z rozszerzeń blokujących wyświetlanie reklam korzysta blisko 7 mln Polaków. Nową wersję Opery i Opery Mini można znaleźć w naszej bazie oprogramowania.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (54)