Alternatywa dla Photoshopa, alternatywa dla GIMPa

27.11.2006 14:46, Autor: Leszek Kędzior (Krogulec), Kategoria: News
NewsImage

Nadchodzi finalna wersja 1.0 bardzo ciekawego programu graficznego, mogącego stanowić realną alternatywę zarówno dla popularnych aplikacji komercyjnych - Adobe Photoshop i Corel Paint Shop Pro, jak i darmowego GIMPa.

Pixel, bo o nim mowa, to mało znany i niedoceniany, choć rozbudowany program graficzny rozwijany od 1997 roku. Program obsługuje najpopularniejsze formaty graficzne (GIF, PNG, JPG, TIFF, BMP, PSD.). Oferuje możliwości edycyjne takie jak operacje na warstwach, ścieżkach, kanałach oraz selekcje, obsługę standardów RGB i CMYK, dostępne są również efekty specjalne i style warstw. Bardzo ciekawą funkcjonalnością jest obsługa coraz popularniejszych obrazów HDRI z 32 bitową precyzją. Narzędzia służące do retuszu to zestaw pędzli i filtrów dołączanych do aplikacji jako wtyczki. Pixel udostępnia także narzędzia pozwalające na kontrolę pociętego obrazka przeznaczonego do publikacji jako strona WWW, a także zapewnia wsparcie dla tabletów (z obsługą siły nacisku). Warto podkreślić, że Pixel jest wieloplatformowy - można go uruchomić nie tylko pod systemami Windows ale także m.in. Linux, QNX, FreeBSD, MacOS X, O2/2, a nawet DOS. Program posiada m.in. polski interfejs.

Bardzo ciekawie prezentują się plany odnośnie docelowej funkcjonalności programu. Już w finalnej wersji 1.0 ma się pojawić obsługa ścieżek wektorowych z obsługą SVG, pełny import/eksport plików PSD, a także obsługa plugin'ów Photoshop'a. Plany odnośnie kolejnych wersji obejmują m.in. w pełni wektorowe warstwy z rozdzielonymi efektami czasu rzeczywistego dla każdego obiektu, prawdopodobnie warstwy 3D z trójwymiarowymi obiektami oraz Z-Buffer painting przy użyciu zewnętrznych raytracer'ów, obsługa dla bardzo dużych bitmap z edycją na podglądzie, a także więcej funkcji wspomagających edycję.

Ten niezwykle interesujący program to tak naprawdę dzieło jednego człowieka - Pavla Kanzelsbergera, naszego sąsiada zza południowej granicy. Zaskakujące jak wiele dobrych programów potrafią wypuścić Czesi - przypomnijmy, że to właśnie od naszych południowych sąsiadów pochodzą tak popularne programy jak Avast!(ponad 1,1 mln pobrań tylko w naszym vortalu), AVG Anti-Virus, czy mniej popularne ale rozbudowane AuditPro, 602PC Suite czy dodany ostatnio PCinfo MagicEYE.

Niestety Pixel nie jest programem bezpłatnym. Jednak cena programu ustalona przez polskiego dystrybutora na poziomie 129 zł wydaje się atrakcyjna w stosunku do oferowanych przez program możliwości. Zainteresowanych zapoznaniem się Pikselem odsyłamy na stronę producenta. Warto też odwiedzić polską stronę programu (można na niej m.in. zakupić licencję). Ze względu na fakt, iż Pixel jest jeszcze w fazie beta testów, zgodnie z naszą polityką nie publikujemy w chwili obecnej jego wersji instalacyjnej na łamach działu Programy w vortalu. Pojawi się ona z chwilą wydania przez autora finalnej wersji 1.0.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (78)  

Avatar
maciejk199 (niezalogowany) | 27.11.2006 14:51#1

Jesli będzie obsługiwać pluginy od Photoshopa do plików RAW (aparaty cyfrowe) to na pewno kupię!

Avatar
Jakub (niezalogowany) | 27.11.2006 14:56#2

Nod32 jest słowacki.

Avatar
Krogulec (niezalogowany) | 27.11.2006 15:02#3

@Jakub: Masz rację, zapędziłem się ;-) Na początku chodziło mi ogólnie o "południowych sąsiadów" (zarówno Czechów jak i Słowaków), później to doprecyzowałem aby wiadomo było, że autor jest Czechem ale NOD'a już nie wyrzuciłem ;-) Poprawione.

Avatar
MDW (niezalogowany) | 27.11.2006 15:07#4

Rzeczywiście fajny jest ten program. Kupiłem go chyba z 1.5 roku temu (jeszcze wtedy kosztował 50$ i nie było polskiej strony). Zależało mi głównie na wsparciu wersji dla systemu MorphOS (chociaż key działa też na wersji dla Windows). Niestety programowi jeszcze trochę brakuje żeby go było można nazwać konkurentem Photoshopa. No ale ma kilka ciekawych rzeczy i autor ciągle nad nim pracuje. Co ciekawe program napisany jest pod bibliotekę SDL dzięki czemu jest stosunkowo łatwy do portowania na różne platformy (co widać po ilości supportowanych systemów). Nawet ma cały własny GUI. O dziwno jakoś sensownie to działa. Największym brakiem wersji dla MorphOS jest to, że ciągle nie obsługuje fontów więc tekstów się nim nie napisze. Inne wersje mają to niemal od zawsze.

Avatar
żenada (niezalogowany) | 27.11.2006 15:14#5

Jak można porównać Gimpa z Photoshopem? Fetyszysta opensource piszący ten artykuł wykazał się brakiem znajomości tematu. Gimp jest nieciekawy trudny w obsłudze i to nie ta klasa co photoshop, a z darmowych dobry jest Paint.NET

Avatar
Krogulec (niezalogowany) | 27.11.2006 15:19#6

@żenada: Wskaż mi gdzie w newsie tak napisałem. Piszę tylko, że może to być alternatywa ZARÓWNO dla Photoshopa jak i GIMPa. Dla pierwszego bo jest bardzo drogi, dla drugiego bo jest ciężki w obsłudze właśnie.

Avatar
Kamil (niezalogowany) | 27.11.2006 15:19#7

Popieram żenadę. Co to za porównanie?

Avatar
Krogulec (niezalogowany) | 27.11.2006 15:21#8

@Kamil: Przeczytaj sobie mój wcześniejszy komentarz albo początek newsa jeszcze raz ale ze zrozumieniem, to być może znajdziesz odpowiedź...

Avatar
Grze_S (niezalogowany) | 27.11.2006 15:22#9

@żenada GIMP może jest trudny w obsłudze, ale tylko na początku, a co do możliwości to jak na darmowy program ma duże.

Avatar
fenixproductions (niezalogowany) | 27.11.2006 15:23#10

@żenada

Od Paint.NET chyba Artweaver jednak lepszy.

Avatar
Hmmm (niezalogowany) | 27.11.2006 15:31#11

Testowałem go kiedyś. Kosztuje o 129zł drożej od GIMPa, a ustępuje mu na każdym niemal polu.

Avatar
boger (niezalogowany) | 27.11.2006 15:33#12

@Krogulec: szkoda sie wysilac dla kogos kto jest analfabeta wtornym i nie rozumie tekstu pisanego :(

Avatar
ke? (niezalogowany) | 27.11.2006 15:34#13

żenada, od kiedy GIMP jest trudny w obsłudze? Próbowałem i GIMPa i Photoshopa i to Photoshop jest trudny, a GIMP po jednym tutorialu obsługuje się banalnie prosto. No, ale niektórym nie chce się uczyć. A klasą GIMP 2.4 jest już bardzo, oj bardzo, blisko Photoshopa.

Avatar
SDR (niezalogowany) | 27.11.2006 15:41#14

Krogulec olej zbedne komenty ;] ja juz sie takowymi dawno nie przejmuje ;)

Avatar
SDR (niezalogowany) | 27.11.2006 15:42#15

aha moglibysci dodac jednak link do PL wersji o ile takowa jest bo str PL nie smiga, chyba przeciazona:D

Avatar
e X t 7 3 (niezalogowany) | 27.11.2006 15:53#16

ke?

zgadza sie klasa GIMP`a 2.4 to juz oddech na plecach Photoshopa ;)

Avatar
darek007 (niezalogowany) | 27.11.2006 15:55#17

Wprawdzie nie to jest tematem ale też pozwolę sobie na porównanie a co tam... czy ktokolwiek, kiedykolwiek próbował przy pomocy GIMPa przygotować materiał dla drukarni? szczerze wątpie w skuteczność takich prób ale jak się ktoś "zaweźmie", to efekty.... hmmm. Mimo wszystko program fajny - do zabawy :)

Avatar
Grze_S (niezalogowany) | 27.11.2006 16:11#18

Jeszcze odnośnie trudności obsługi, wg mnie każdy bardziej rozbudowany program może być trudny w obsłudze, więc nie tylko GIMP

Avatar
Mariusz (niezalogowany) | 27.11.2006 16:13#19

GIMP powstał po to aby domowy/średnio zaawansowany użytkownik nie musiał crackować Photoshopa, aby poprawić zmarszczkę na czole cioci Basi.
Windziarze mają takie dziwne porównania - OpenOffice z MS Office, GIMP z Photoshopem. A przecież one powstały dla tych którzy nie potrzebują rozbudowanych, niepotrzebnych funkcji. I mają to gratis.
Pixel jest fajny - ale rzeczywiście: nasi studenci wygrywają olimpiady, ale super programy robią Czesi. To chyba kwestia pomysłu.

Avatar
Logan (niezalogowany) | 27.11.2006 16:14#20

program moze i fajny i wart swojej ceny (nie wiem jeszcze nie widzialem w akcji) ale kasowac ludzi za wersje BETA ??? rozumiem ze autor potrzebuje kase na dalszy rozwoj programu ale chyba sie jeszcze nigdzie nie spotkalem zeby ktos sprzedawal BETE .. conajmniej dziwne to

Avatar
ducatart (niezalogowany) | 27.11.2006 16:18#21

:D
Sam zaproponowałem ten programik jako newsa :P
Program jest świetny, ale i tak wole GIMPa, jeżeli chodzi obsługę to GIMP nie jest trudny tylko nieco inny, trzeba sie przyzwyczaić do nieco innej filozofii. Jednak Pixel ma to co jest najlepsze w PS a czego nie ma Gimp, style warstw to jest niezwylke przydatna funkcja.
Ale to co jest najlepsze to wieloplatformowość.
I ta cena :)

Avatar
musk (niezalogowany) | 27.11.2006 16:27#22

@darek007
A kto ci powiedział że GIMP służy do przygotowywania materiałów do drukarni??
GIMP jest świetny do przygotowania grafik dla Weba i obróbki zdjęć ... i wystarczy.

Avatar
Szarex (niezalogowany) | 27.11.2006 16:32#23

No fajnie - myślę - skoro to alternatywa dla GMP-a. Przynajmnoiej nie trzeba GTK instalować. Czytam dalej i bach... 129 zł - to ja dziękuję za taką alternatywę.

Avatar
amirq (niezalogowany) | 27.11.2006 16:45#24

@musk: zatem sam widzisz ze porownanie ze gimp jest lepszy od PS mia sie z celem, bo grafike do wwa mozesz tez zrobic w PS, a czy trudno? Ilosc klikniec i operacji aby uzyskac podone efekty jest zblizona, ale interfejs GIMp jest niestety mnie efektywny od PS. Wiadomo mozna sie przyzwyczaic, ale to nie jest miernik jakosci UI.

Avatar
pako (niezalogowany) | 27.11.2006 17:04#25

Gimp nie obsługuje CMYKa, Pixel - tak

Avatar
Eeee... (niezalogowany) | 27.11.2006 17:16#26

amirq, porownaj sobie przecietne zarobki w Polsce i cene Photosopa. Profesjonalista inaczej na to patrzy niz amator. Chyba, ze ty lubisz krakersy...

Avatar
ducatart (niezalogowany) | 27.11.2006 17:20#27

@Szarex - a jaka kwota jest dobra? 10zeta, 5? moze symboliczna złotówka?
Autormusi z czegoś żyć, gdyby robił ten program w wolnych chwilach to i owszem móglby (MÓGŁBY) zrobić cos za free dla rozrywki. Ale ztego co sie orjetuje to jego źródło utrzymania.
Mi tam GIMP wystarcza (mało powiedziane), jezeli chodzi o przygotowanie grafiki dla weba to heh nie widze lepszego (przezroczyste png robi chyba najlepsze :P).

Ja może jeszczez wspone o innym programie który jest komercyjny pod windowsa i otwarty dla linuxa. Xara Xtreme program łaczący w sobie funkcje programu wektorowego i rastrowego, ale co wąniejsze robi to po mistrzowsku. No i obsługuje kilka formatów plików (AI!), ale to co mi sie w nim najbardziej podoba to wydajność (pod tym względem jest mysle bezkonkurencyjny).
Jezeli ktos ma slabszy sprzet to moze to przetestowac.

Avatar
jamirq (niezalogowany) | 27.11.2006 17:31#28

@Eeee...:akurat interfejs jest dosc instotnym aspektem programu, a zarazem nie jest trudny do wykonania. osobiscie wole PSP w wersji 7, ktore jest szybkie, ma dobry interfejs chociaz nie tak dobry jak PS.

Avatar
ap (niezalogowany) | 27.11.2006 17:51#29

Żadna alternatywa. Tylko GIMP ma otwarty kod źródłowy.

Avatar
SSEE (niezalogowany) | 27.11.2006 18:15#30

@ap
"Żadna alternatywa. Tylko GIMP ma otwarty kod źródłowy."

... a jak wiadomo, każdy grafik, zanim stworzy jakąkolwiek ilustrację, musi sobie najpierw obejrzeć kod źródłowy programu, w którym będzie pracował. Bez tego ani rusz!

Eeeeeeeech...

Avatar
adrian5632 (niezalogowany) | 27.11.2006 18:30#31

@Logan

To ciekawe, bo o ile mi wiadomo, to np. SkyOS jest w fazie beta i jest sprzedawany (bodajże koło 30USD kosztuje)... żenada

Avatar
MoFF (niezalogowany) | 27.11.2006 19:23#32

"Bardzo ciekawą funkcjonalnością jest..."

Jak mnie drażni ta marketingowa nowomowa... Grrr...

Avatar
amorek (niezalogowany) | 27.11.2006 20:12#33

ja szukam takiego programu graficznego ktory by bez problemu otwieral pliki PSD
a ten tego np nie robi - albo pisze ze zla kompresja, albo cos innego mu sie nie podoba

Avatar
ethan72 (niezalogowany) | 27.11.2006 20:41#34

Można go także odpalić na najnowszych Amigach i jest wypasiony !

Avatar
Grzegorz (niezalogowany) | 27.11.2006 21:39#35

@ethan72

Na Amigach? Na execu dostałbyś za to czerwoną kartkę ;-) Zresztą taki wypasiony to on nie jest. Wystarczy poczytać MDW na PPA.

Avatar
twist (niezalogowany) | 27.11.2006 21:49#36

@boger
popieram. internet nie dla analfabetow.
dosc czesto mozna takie zjawiska zauwazyc ;] przewaznie na tym wortalu ;)

Avatar
sLash\ (niezalogowany) | 27.11.2006 22:01#37

@pako
To się wkrótce zmieni

Avatar
Venger (niezalogowany) | 27.11.2006 22:07#38

A to nie jest przypadkiem Pixel32 ten sam co kiedyś był pełny dołączony w wersji Linuxowej do jakiegoś Linux+ ??
Jakoś podobnie wygląda. Tamten rzeczywiście mi się podobał....

Avatar
rss (niezalogowany) | 27.11.2006 22:13#39

Hmmm, interesujące. Czekam.

Avatar
cont (niezalogowany) | 27.11.2006 22:14#40

ale o co te spory.. Adobe to super firma, która robi bardzo dobrej jakosci programy i na tym zarabia, jej produkty kosztuja nie mało bo sa bardzo dobre, ale jednoczsnie PS i Corel zmonopolizowały rynek poligraficzny. Ale co z tego skoro 95% urzytkowaników nie robi projektów drukarskich tylko tak jak wspomniano wyżej grafike webowa i obróbkę zdjeć dla siebie lub gazetek szkolnych. Więc tu wkracza młodszy GIMP i zaczyna szachować.

PS Kto robi projekty drukarskie na PC'cie?!?!

Co do ergonomii jak sie używa tylko PS to jest problem przesiąsc sie na cos innego i na odwrót. Z windy na linuxa tez cieżko przejsc mimo ze KDE jest łudząco podbne do Explorera! Siła przyzwyczjenia.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 27.11.2006 22:33#41

@ke? - piszesz " A klasą GIMP 2.4 jest już bardzo, oj bardzo, blisko Photoshopa". To zdanie jest równie prawdziwe jak powiedzenie ze "Polonez klasa jest bardzo bardzo blisko do Hammera". Pracuje 9 - 10 lat na PS, próbowałem GIMPa i... nie ma o czym gadać. Jak ktoś napisał - nadaje się to na poprawianie zmarszczek na nosie cioci Lusi na zdjęciu z komórki. I pod to jest ideal.

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 27.11.2006 23:38#42

A propos Gimpa: jak słyszę te banialuki o nieergonomicznym interfejsie to nie wiem czy to złośliwość czy zwykła głupota (co gorsze?). Na wirtualnych pulpitach w linuxie osobne okienka sprawują się doskonale (niestety pod tym względem pulpit Windy jest nieco... hmmm... konserwatywny :)). Dodatkowo efektywne wykorzystanie gimpa to umiejętność pracy ze skrótami klawiatury. A w niektórych przypadkach możliwość wykorzystania całego ekranu (bez zasłaniających pasków narzędziowych) jest bardzo ważna.
@żenada stwierdził że z darmowych dobry jest paint.net. Jak może być dobre coś co przez platformę NET chodzi wolno jak zaprzęg wołów? Spróbujcie popracować na tym pod starszym sprzętem... nawet całkiem przyzwoity, na którym ja zwykle pracuję, daje mi odczuć "ciężar" tego programu. Zresztą możliwości edycji, ilośc filtrów etc są zdecydowanie mniejsze niż Gimpa (choć może kiedyś w przyszłości... kto wie).
A kwestia CMYKa tak podnoszona tutaj... ile osób tak na prawdę potrzebuje takiego wsparcia w sofcie? Zdarzało mi się robić (zwykle dość proste) grafiki do publikacji właśnie na Gimpie (choć zaznaczam grafikiem nie jestem). Człowiek który zajmuje się składem publikacji już dalej wie co dalej z nimi zrobić. Ale to są wyjątkowe zastosowania, i 99% przeciętnych użytkowników na prawdę tego nie potrzebuje.
Jeśli chodzi o Artwevera - świetny program jeśli chodzi o ilość pędzli super. Ale to nawet w zamierzeniu autora nie miał być graficzny kombajn, tylko program do malowania. Brak mu wielu funkcji potrzebnych np. do edycji zdjęć. Ja używam jako uzupełnienie do Gimpa.
Sam Pixel jest ciekawą alternatywą. Szkoda, że już teraz stał się płatny, ale rozumiem, że z wolontariatu to się jeszcze nikt nie najadł. Życzę autorowi powodzenia i coraz doskonalszego produktu.

Avatar
lubicz (niezalogowany) | 28.11.2006 0:02#43

Gimp obecnie nie ma szans stać się równym konkurentem dla Photoshopa. Sytuacja jest prosta i klarowna, Gimp to dobry program do robienia grafiki, ale do profesjonalnych zastosowań się nie nadaje i tyle. Jako grafik jestem zwolennikiem mieszania Corela i PS'a, na Gimpa chciałem się przesiąść ale jakoś brakowało wielu użytecznych funkcji, dodatkowo jeszcze problemy z CMYK... no i grafika reklamowa rządzi się swoimi prawami ... a Gimp tego nie uciągnie. Jest fajny i dobry ale nie do "prefesjonala".

Avatar
adaśko (niezalogowany) | 28.11.2006 0:13#44

cont,
,,
PS Kto robi projekty drukarskie na PC'cie?!?! "

Może cię zaskoczę ale czasy kiedy maci były synonimem składu publikacji itp.. już dawno minęły
teraz prawie w każdej drukarni zobaczysz właśnie pceta....

Avatar
artek (niezalogowany) | 28.11.2006 0:38#45

jeżeli gimp jest trudny to jeszcze jest GIMP Shop . który bardzo przypomina program Adobe . Gimp,a rzadko używam bo zajmuję się przeważnie grafiką wektorową .
Może by tak Adobe zaczęło robić swoje programy tez na Linux,a , jak by zrobili taki pakiet , to bym go kupił . ale jest to nie realne

Avatar
artek (niezalogowany) | 28.11.2006 0:44#46

jeszcze jedno , bardzo mi się podoba że jest robiony na wszystkie platformy , nawet na Be Os ,a , żeby tak inni zaczęli wydawać programy na inne systemy niż tylko Windows

Avatar
G.Gn7 (niezalogowany) | 28.11.2006 1:34#47

@ducatart:
"Autormusi z czegoś żyć, gdyby robił ten program w wolnych chwilach to i owszem móglby (MÓGŁBY) zrobić cos za free dla rozrywki."

Doprawdy??? A mi się wydaje, że żyjący w dostatku autor musi zbić na tym dodatkowe KOKOSY! Coraz bardziej wątpię w to, że autorzy programów są biedni i walczą o ostatni kawałek chleba, ponieważ takich jest coraz mniej!!! Aha! Czyli tacy jak firma M$, Borland, Adobe też są bardzo biedni i uczciwie zarabiają na chleb(szczególnie ta pierwsza)? OK! Jeśli autor jest ubogi, to rozumiem! Ale jeśli to GRUBA RYBA chce po prostu kolejnego kokosa zbić, to [***] i mam gdzieś tą jego "alternatywę"!
@Szarex
"No fajnie - myślę - skoro to alternatywa dla GMP-a. Przynajmnoiej nie trzeba GTK instalować. Czytam dalej i bach... 129 zł - to ja dziękuję za taką alternatywę."

Popieram Ciebie w 100%!!!

@sLash:
Masz rację! Gimp nadal się rozwija!

Avatar
G.Gn7 (niezalogowany) | 28.11.2006 1:41#48

@Krogulec
" ...mogącego stanowić realną alternatywę zarówno dla popularnych aplikacji komercyjnych - Adobe Photoshop i Corel Paint Shop Pro, jak i darmowego GIMPa."

Alternatywa???? Dla komercyjnych - hmmm... możliwe!

Alternatywa dla Gimpa??? Naprawdę???? :-o NIEMOŻLIWE!!! :-) No to mnie rozbawiłeś panie redaktorze! :-D
Dopiero wtedy w to uwierzę, jak Pixel stanie się OpenSource lub chociażby Freeware! :-p

Avatar
pako (niezalogowany) | 28.11.2006 11:27#49

Pixel nie będzie free, bo licencja jego składowych (np. CMYK) nie jest Free i prawdopodobnie nigdy nie będzie, a alternatywą dla Gimpa jest, bo jest od niego lepszy, a od Photoshopa duuużo tańszy! (tylko 129 zł, gdzie dla firmy nie są to pieniądze stracone)

do domowego użytku Gimp jest super, ale przy profesjonalnym wykorzystaniu bez wspomnianego i w pełni funkcjonalnego CMYKa w drukarni tak lekko już nie jest!

Ostatecznie lepiej wydać kilka złotych niż instalować cracka i okradać innych!!!

Avatar
skanley21 (niezalogowany) | 28.11.2006 14:34#50

czy wie ktoś z was na jakiej stronce można pobrać jakiś dobry polski program do obróbki zdjęć oczywiście chodzi mi o darmowy prosze o kontakt na GG ********

----------------------------------------------------------
Dział PROGRAMY -> Grafika -> Tworzenie i edycja grafiki rastrowej http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=1&t=12

Avatar
Oskarek (niezalogowany) | 28.11.2006 14:36#51

Jejku po co te klotnie i spory....:-> Kazdy uzywa tego co mu jest potrzebne i spelnia jego wymagania. ja tworze w 99% grafike na strony internetowe i osobiscie uzywam Gimpa bo nie widze najmniejszego sensu angazowac w to np. Corela (zreszta wersja piracka). Jak ktos tworzy grafike na potrzeby "poligrafii" to oczywista sprawa iz bedzie uzywal oprogramowania stworzonego do tego typu prac.

Avatar
Krogulec (niezalogowany) | 28.11.2006 14:39#52

Zwracam uwagę, że alternatywa to nie jest synonim słowa open source. W kontekście tego newsa Pixel jest alternatywą (innym rozwiązaniem) dla tych którzy korzystają Photoshopa i dla tych którzy korzystają z GIMPa. Innym tj. niekoniecznie lepszym, niekoniecznie bezpłatnym, niekoniecznie open source'owym...

Avatar
Grzegorz (niezalogowany) | 28.11.2006 16:50#53

@Gunther

Według mnie Gimp jest bardzo mało intuicyjny. Robiłem do niego chyba 3 podejścia i ostatecznie skończyło się kupnem Paint Shop Pro. Dla mnie dobry program powinien mieć takie rozmieszczenie opcji aby nie trzeba było zaglądać do jego opisu. A tak niestety nie jest w Gimpie. W sumie da się zrobić to co chcę ale trzeba się przebijać raz, że przez dokumentację a dwa przez sam program aby dotrzeć do pokrętnie rozplanowanych opcji. Dlaczego w PSP mam wszystko jak na dłoni i nie muszę zaglądać do instrukcji? Przecież jak zaczynałem pracę z programami graficznymi to wszystkie miały "równe szanse": PS, PSP, Gimp. Potem stwierdziłem, że najbadziej intuicyjnie pracuje mi się z PSP więc go kupiłem i wcale nie jęczę, że drogo bo jestem zadowolony - mam wygodne narzędzie, którego chciałem. Chociaż darmowość Gimpa to bardzo fajna cecha to tak bardzo nie odpowiada mi sposób obsługi tego programu, że zdecydowałem się na rozwiązanie komercyjne. Jeśli ktoś lubi Gimpa to jest jego sprawa ale mnie proszę na siłę nim nie uszczęśliwiać. Bardzo natomiast zaprzyjaźniłem się z OpenOffice i wcale mnie do MS Office nie ciągnie. Każdy pownienien używać tego co lubi.

Avatar
Maly (niezalogowany) | 28.11.2006 17:19#54

Jaka alternatywa??? Alternatywą może być bezpłatny program, a w tym przypadku?

Avatar
Krogulec (niezalogowany) | 28.11.2006 17:29#55

Ręce mi opadają... Po raz kolejny zwracam uwagę, że ALTERNATYWA TO NIE JEST SYNONIM DLA CZEGOŚ BEZPŁATNEGO.

Wybór alternatywny to wybór pomiędzy dwoma rozwiązaniami. Dlatego można np. mówić, że Paint Shop Pro jest alternatywą dla Photoshopa, mimo iż w obu przypadkach są to produkty komercyjne...

Avatar
G.Gn7 (niezalogowany) | 28.11.2006 17:57#56

@Krogulec
OK! Niech będzie: Pixel jest alternatywą dla GIMPa! Ale wcale nie powiedziałem, że jest DOBRĄ alternatywą! :-D I nigdy tak nie powiem He He He! :-p

Ja nigdy ot tak nie zamienię GIMPa na jakiś komercyjny! A zresztą jakby mnie do tego ktoś lub coś zmusił, to i tak bym go nie kupił, tylko zcrakował! A 130zł ot tak sobie piechotą nie chodzi, i nie każdy ma tak dobrze, że może sobie pozwolić na każdy wydatek!

Ale i tak ja wolę szukać darmowych alternatyw, niż piracić komercyjniaki narażając się skąpym firmom i psom! Oczywiście, są pewne wyjątki (tak, jak u każdego zresztą), lecz tych staram się mieć jak najmniej! Wyszło mi 3 - ktoś po mnie na drugim miejscu na 26! Więc dlatego u mnie Gimp, IzArc, Open Office i inne będą rządzić na zawsze!

A skąd u WAS taka pewność, że GIMP nigdy nie będzie w przyszłości obsługiwał CMYKa???

Avatar
Krogulec (niezalogowany) | 28.11.2006 18:17#57

@G.Gn7: Nikt przecież nikogo do niczego nie zmusza - ale chyba lepiej mieć wybór, prawda?

Avatar
Sebax (niezalogowany) | 28.11.2006 20:21#58

Najnowszy Gimp nie jest wcale trudy po drugie prawie dorównuje Photoshopowi i ma tylko dwie wady te denerwujące okienka i nie ma CMYKa. Jeżeli Pixel będzie posiadał te cechy których nie ma Gimp można mówić o alternatywie dla Gimpa.

Avatar
:) (niezalogowany) | 28.11.2006 20:25#59

@G.Gn7:
nik nikogo nie zmusza do przesiadki, ale zanim coś się skrytykuje, wypadałoby wcześniej dobrze poznać - przynajmniej wypróbować demo

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 28.11.2006 21:55#60

@Grzegorz

Ależ oczywiście. Ja się do Gimpa przywyczaiłem i mi odpowiada...

@G.Gn7
A skąd u WAS taka pewność, że GIMP nigdy nie będzie w przyszłości obsługiwał CMYKa???

Nie odnosząc się do reszty postu mogę właściwie powtórzyć to samo pytanie... w końcu otwarta Krita na Linuxie CMYKa wprowadza, a i w Gimpie jakieś przymiarki są...
Zresztą, jak pisałem, ilu z was ten na poły mityczny CMYK tak na prawdę jest potrzebny? Kilku grafików tutaj zajżało, ale reszta, to jak znam zycie, zwykła dzieciarnia, która nawet za bardzo nie wie o co chodzi, tylko poczytała inne posty...

Avatar
IZY (niezalogowany) | 29.11.2006 2:51#61

to i tak nic nie da!!! po co mi taki program, jak nie ma obslugi VSTi i sampli w ogg nie wczytuje i wogole

Avatar
:) (niezalogowany) | 29.11.2006 11:32#62

@Gunther
Gimp nie obsłuży CMYKa, bo CMYK nie jest OpenSource, tylko Commercial

Avatar
G.Gn7 (niezalogowany) | 29.11.2006 13:47#63

Precz z Comercialem!!!!!! Precz z SHAREWAREm, TRIALem i DEMO!!!

I nie mówcie mi, że "Ktoś musi z czegoś żyć", bo liczba takich jest mała (m.in mało kogo biednego stać na komputer) i się z czasem coraz bardziej zmiejsza! Tak naprawdę to jak już pisałem GRUBE RYBY którzy są bogaci i inni i tak mają z czego żyć, chcą DODATKOWEGO ZYSKU bo to, co mają (a często mają nie mało) im nie wystarcza, bo im ciągle Mało! Przykład? Microsoft! Poprostu prawie 90% ludzi, którzy mają kasy tyle że wystarcza im na żarcie, opłaty i inne rzeczy, chcą jeszcze dodatkowo pojchać na Hawaje, lub sami założyć firmę itp.!

Oczywiście popieram tych biednych, którzy chcą zarobić na podstawowo środki do życia, ale nie popieram GRUBYCH RYB!!! Ale tak to jest w świecie, gdzie zabiera się biednym, a daje bogatym! :-(((((((((((((((((((((((((((((((((

Avatar
Grzegorz (niezalogowany) | 29.11.2006 20:43#64

@G.Gn7

1. Ile masz lat?

2. Twój Windows jest na licencji Open Source?

3. Dlaczego zabraniasz komuś zarabiać pieniądze w legalny sposób?

Avatar
G.Gn7 (niezalogowany) | 29.11.2006 22:15#65

@Grzegorz

1. Tyle, że już wiem z grubsza co i jak się dzieje na tym ***** świecie! W każdym razie napewno! A na jakiej podstawie zadajesz mi to głupie pytanie! Bo jeśli na podstawie tego ostatniego zdania w poście to w takim razie to ja się CIEBIE pytam: Ile masz lat?!!! :-D

2. Nie, a mam go dlatego, że jeśli chcę pograć w dobrą gierkę (także te z płyt z czasopism) to muszę go odpalać no cóż .... ale te konieczne programy, które muszę i tak mieć, to zaledwie 10% z tego, co ja mam! Reszta to oczywiście OpenSource i zamknięte ale przynajmniej za FREE takie jak IZArc zamiast WinRara, OpenOffice zamiast MS Office, Gimpa zamiast Photoshopa, Audacity zamiast GoldWave'a, Winamp i Mplayera, crtools+dvd + sox(pracuję nad nakładką graficzną) zamiast Nera, OpenWatcom C++ zamiast C++ Buildera czy Visuala Studio, FreeCommandera zamiast Total Commandera i wszelkie inne moje potrzeby staram się zastępować darmowym softem, gdzie się tylko da!
Oczywiście mam także FreeDOSa i zaraz jeszczę zassię SUSE Linux 10.2!

A do szyfrowania oczywiście używam VCrypt'a mego autorstwa! :-D Niebawem zrobię stronę w necie i dam go wszystkim za FREE! A też mnie on trochę pracy kosztował!

A tak wogle, to skąd wiesz, czy przypadkiem nie uruchomiłem ReactOSa do testów i nie napisałem z niego? (http://www.reactos.org) :-) :-p :-p

3. A TY umiesz dobrze czytać? Bo nic dokładnie czegoś takiego nie napisałem! Czy ja zabraniam uczciwym ludziom normalnie zarabiać kasę? Poprostu wkurza mnie to, że wyzyskują biednych, jak i też normalnych klientów...przynajmniej niektóre organizacje! Wk***wia mnie szczególnie to, że ktoś po prostu szuka frajera! Czy wg. CIEBIE M$ na 100% działa jak najbardziej jawnie i uczciwie? Traktuje dobrze i troszczy się o klientów? Wk****ją mnie też praktyki M$a który za wszelką cenę chce pozbawić użytkownika alternatywnych i lepszych rozwiązań i koniecznie uzależnić go od swoich komercyjnych rozwiązań, jednocześnie wynajmując BSA do walki z piractwem, które po części sami stworzyli!

Pamiętasz win98(najbardziej ulubiony przeze mnie windows)? Nie jest już wspierany, nigdzie poza Allegro go nie kupisz, choćbyś nie wiem jak bardzo chciał! A szczególnie nie dostaniesz go w M$! A mimo to nadal jest on komercyjny i trzeba mieć na niego licencję! Ale to głupie! A M$ będzie wolał go kiedyś zniszczyć/skasować na zawsze niż oddać go ludzion za darmo! I to mnie też w****a!!!!!!

Avatar
Daf (niezalogowany) | 06.12.2006 1:15#66

Cena tego programu to nie 129zł tylko bodajże 316 zł. A 129 to cena "promocyjna" i jest tańsza właśnie dlatego, że bawimy sie beta wersją obarczoną błędami.
Jeśli ten program będzie stabilny to za tą cenę będą mogli sobie na niego pozwolić nawet domoróbcy. I tak w tym kraju powinno być. W irlandii np. Photoshop to 1/3 miesięcznego wynagrodzenia grafika, więc tam nie słyszy się o crackach. Jeśli chłopaki od Pixla dobrze to rozegrają to małe firmy dostaną szanse postawienia kroku w kierunku cywilizowanej Europy.

Avatar
simon (niezalogowany) | 11.12.2006 18:21#67

z definicju alternatywy są tylko dwie

Avatar
simon (niezalogowany) | 11.12.2006 18:22#68

z definicji alternatywa jest tylko jedna

Avatar
Hans Kloss (niezalogowany) | 01.02.2007 22:09#69

Alternatyw może być kilka. Herr Krogulec ma rację. Przestańcie się czepiać że nie jest to open source, jest płatny itp. Alternatywą rozrodu płciowego jest rozród bezpłciowy mimo że drastycznie różnią się w ogóle i w szególe :-).
Gimp nie umywa się do PSa (CMYK, mało filtrów, brak właściwości warstw, fatalna wielookienkowość doprowadzająca do szału, nieintuicyjna obsługa - jest gorzej niż było - jakby autorzy za punkt honoru postawili sobie maksymalnie odbiec od standardów, które nie ma co ukrywać wyznacza PS, wolne działanie (w porównaniu do PSa), udziwniona obsługa warstw i masek itd.) Jest free i to ogromna zaleta. Każdy używa tego co może, co mu jest potrzebne i co lubi.

Avatar
Pyza (niezalogowany) | 14.03.2007 2:36#70

Potestowałem program i muszę przyznać, że jest całkiem niezły. Co prawda obarczony jeszcze wieloma niedoskonałościami lecz w pełnej stabilnej wersji z nr 2-3 może być całkiem dobrą ALTERNATYWĄ dla innych tego typu produktów.
W tej chwili brakuje mi eksportu do formatu .psd z przezroczystością, ma skłonności do "myślenia" nad nie wiem czym, czasem trzeba kilka razy klikać zanim coś załapie.
Zaletą przede wszystkim jest zbliżony do PS interfejs (zresztą widać, że autor pisze ten program właśnie jako zamiennik dla PS), możliwość kilku konfiguracji palet narzędziowych, mała zajmowalność dysku...
Cena ponad 300zł za pełną wersję jest nieco przyduża... Myślę, że jakby koszt programu zamykał się w 150zł, a każdy upgrade do kolejnej pełnej wersji w granicach 70zł, to naprawdę wart byłby tych pieniędzy... Za 300zł to można kupić skaner z PS5.5LE (tylko po angielsku) i będzie on miał możliwości aż nadto...
Co do zatwardziałych opensource'owców, linux'owców i GIMP'owców... Mam czasem wrażenie, że niektórzy nie dopuszczają nawet myśli, że coś może być lepsze od tego co sami używają, że opensource jest najlepszy, BO jest darmowy... Błąd! To, że jest darmowe i tworzy to rzesza zapaleńców nie świadczy wcale o jakości. (przepraszam, że wrzuciłem wszystkich do jednego worka, ale zwykle to przez kilku narwańców cierpi cała reszta). Cenię ruch OS i sam używam wielu takich programów, choć wcale nie uważam, że są lepsze. Wolałbym używać MS Office niż OO, jednak nie stać mnie na niego. Oczywiście, że PS jest najlepszy, ale ta cena! Dochodzimy więc do punktu w którym trzeba wybrać, albo płacę grubą kasę i mam "wszystko", albo przemęczę się na darmowym lub tanim zamiennikiem i jakoś sobie będę radził.

@G.Gn7
Po co wyjeżdżasz tu z M$? Mają swoją politykę, która ostatnio zresztą poprawia się na rzecz użytkownika domowego - patrz MS Office 2007. Jest to ich sprawa i NIKT Cię nie zmusza do kupowania ich produktów, NIKT Cię nie zmusza do kupowania Pixel'a, NIKT Cię nie zmusza do grania w demówki z gazet na złodziejskim Windowsie...

Avatar
piotrek (niezalogowany) | 03.05.2007 20:55#71

Ja pracowałem na PS wersja 7, ale od pewnego czasu robie wszystko w Gimpie...Tworzę strony www i grafikę do banerów, nie potrzebuję wodotrysków tylko czegoś za co nie musze płacić. Dodatkowo powiem tylko tyle, nie ważne na czym robisz, ważne, że możesz to zrobić To czy używasz PS, Gimpa, czy czegokolwiek innego nie jest istotne...pozdrawiam

Avatar
asd (niezalogowany) | 19.05.2007 11:50#72

a mnie sie wydaje ze tu niektorzy nawet nie wiedza o czym pisza... Tak samo mowicie ze Linux jest trudny w obsludze, nieintuicyjny, glupi, gorszy od windows... Dla mnie Linux jest 100% razy lepszy od windowsa, mam tutaj wszystko to samo jak nie wiecej co moglbym miec na windowsie...i jest lepiej po prostu....... a Gimp to program darmowy, Photoshop jest komercyjny ... biorac pod uwage mozliwosci gimpa to ta cena photoshopa wydaje sie byc smieszna....

Avatar
Adamex (niezalogowany) | 16.06.2007 11:56#73

Yo chcem sobie zrobic sygnature na gimpie ale poradnik jest napisany na wzor gipma po angielsku wiec nie moge nic zrobic bo sie nie czaje, daltego ze mam gimpa po polsku, wiec czy moze mi dac link do wersji ang. pliz bardzo prosze, bylbym bardzo wdzieczny :-)

Avatar
waldeks (niezalogowany) | 06.04.2008 23:54#74

Fajnie tu ktoś napisał że nasi informatycy wygrywają konkursy i olimpiady, tylko nijak na praktykę to się nie przekłada.
Wszystko co dobre robią inni, a my oczywiście kłócić się i przepychać na forach to tak potrafimy. I te wieczne narzekanie ten lepszy program a ten gorszy. Ludzie doceńcie wreszcie że jak ktoś robi darmowy program i nie stoją za nim bogate korporacje to pokłonić się i cieszyć się. A to który lepszy lub gorszy program to w dużej mierze zależy od przyzwyczajenia. Śmiem twierdzić żę większość tu wypowiadających się są szarymi użytkownikami komputerów, i nie wykorzystują ich w celach zarobkowych. Dlatego kłótnia który lepszy który gorszy pachnie mi tu brzydko. Bo jak słyszę o Photoshopie to od razu mam podejrzenie że 90% ma pirata.
Ale takim jesteśmy narodem że nic swojego nie mamy. Samochody, elektronika, telefony i w ogóle wszystko to nie my. A ten Czech dobrze że robi ten program. PODZIWIAM żE SAM JEDEN. I nie czepiajcie się że czegoś nie ma. Pokażmy wreszcie coś swojego światu i dopiero krytykujmy.

Avatar
Sara (niezalogowany) | 28.05.2008 12:08#75

Czy ten gimp jest darmowy? proszę o szybką odpowiedź

Avatar
marcin (niezalogowany) | 13.08.2009 21:15#76

wszystko byłoby nieźle, program całkiem ciekawy na pierwszy rzut oka. niestety więcej nie udało mi się potestować bo aplikacja wysypuje się przy pierwszej okazji (np ustawienie linii pomocniczej)

chyba że tylko u mnie jest taki problem

Avatar
smarC (niezalogowany) | 04.11.2009 12:01#77

jak patrze na tego "Pixela" to interfejsik żywcem jak z ps'a, ciekawe czy funkcjonalność za tym pojdzie, trza spróbować...

Avatar
szymon7878 (niezalogowany) | 26.07.2010 17:05#78

Fajny program, szkoda że autorzy go totalnie olali, fajnie sie zapowiadalo

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av