r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Aplikacje dla Androida: zaplanuj zadania i polub poniedziałki

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Bez cienia wątpliwości, każdy z nas po prostu uwielbia poniedziałki. Powroty do rzeczywistości, do pracy, do typowych codziennych zajęć. Bywają one naprawdę męczące i odbijają się najbardziej z całego tygodnia. Z nieudanymi tak poniedziałkami, jak i innymi podobnymi dniami da się jednak walczyć. Wszystko zależy od naszej własnej organizacji. Nie będziemy tu oczywiście przedstawiać przepisów jak można to realizować, chcielibyśmy jednak polecić kilka aplikacji do zarządzania zadaniami dla platformy mobilnej Android, które w ostatnim czasie trafiły do bazy aplikacji naszego serwisu. Dzięki nim nie zapomnicie już więcej o kupieniu mleka… choćby za sprawą Remember The Milk, dostępnego tak dla Androida, jak i wielu innych urządzeń oraz za pośrednictwem interfejsu webowego.

Jeżeli ktoś korzysta z usług Google, a zarazem nie potrzebuje zbyt rozbudowanego narzędzia, skorzystać może z prostego, acz bardzo wygodnego GTasks. Aplikacja ta pozwala na synchronizację i obsługę zadań zapisanych na kontach Google. Choć nie jest to oficjalna aplikacja firmy oferującej platformę do ich zapisywania, bardzo dobrze radzi sobie z jej obsługą. Użytkownik dzięki niej będzie mógł nie tylko zarządzać zadaniami, ale również tworzyć ich listy. To oczywiście nie jedyny wybór, bo skorzystać możemy także z Tasks, który również integruje się z naszym kontem Google, choć umożliwia skorzystanie z rozszerzonych możliwości jeżeli część danych będzie przechowywana lokalnie na danym urządzeniu. Aplikacja obsługuje dwa motywy graficzne oraz przypomnienia w formie dźwięków, wibracji i użycia diody LED, o ile urządzenie jest w nią wyposażone. Dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych widget wyświetla wybrane grupy lub wszystkie zadania, z jego poziomu jest możliwe także oznaczanie ich jako zakończone.

W przypadku użytkowników konkurencyjnego rozwiązania, a więc konta Outlook.com, lub też konta firmowego Exchange, polecić możemy Tasks & Notes for MS Exchange. Jej największy atut to cena: integruje się z wspomnianym Exchange, a jest zupełnie darmowa. Minimalistyczna aplikacja pozwala na przeglądanie zadań i notatek stworzonych w firmie, integrację z serwerowym kalendarzem i współdzielenie zadań z innymi użytkownikami. Wśród wszystkich aplikacji do obsługi zadań nie zabrakło również takich, które oferują własne konta i własne rozwiązania różnego typu.

r   e   k   l   a   m   a

W tym gronie zdecydowanie wyróżnia się bardzo popularny Any.DO. Zalety to bardzo prosta obsługa przy pomocy gestów, a zarazem całkiem spore możliwości: zadania mogą zawierać własne notatki tekstowe, użytkownik może je również współdzielić z innymi osobami poprzez podanie nazwy kontaktu lub skorzystanie z technologii NFC. Dodatkowy moduł aplikacji pozwala na zaplanowanie całego dnia, przypominając o poszczególnych zadaniach i stanowić podręcznego asystenta. Znacznie prostszym rozwiązaniem jest Todoist, który umożliwia jednakże skorzystanie z listy zadań na większej liczbie urządzeń. Obsługuje on nie tylko Androida, ale również iOS, poza tym dostępne są dodatki dla przeglądarek Firefox i Google Chrome, oraz klientów pocztowych Outlook i Thunderbird.

Podobnym, acz nieco innym wizualnie rozwiązaniem jest TickTick, który również posiada obsługę własnego dedykowanego konta do synchronizacji danych użytkownika. Dodając nowe zadanie do listy użytkownik może określić nie tylko opis, ale również rozbudowaną notatkę zawierającą podlistę zadań, czas do kiedy zadanie ma zostać wykonane (włącznie z alarmem i wykonywaniem cyklicznym) jak i dodać załączniki w postaci zdjęć i dokumentów. Zadania mogą zawierać ponadto lokalizację bazując na pozycji GPS lub ręcznie prowadzonej przez użytkownika. Jednym z najprostszych rozwiązań jest z kolei To Do Reminder, w którym znajdziecie bardzo łatwe w użyciu listy przypominające nam o urodzinach znajomych. Sama aplikacja jest do bólu prosta i spisze się idealnie w przypadku osób, które nie wymagają zbyt wielu funkcji związanych z samymi zadaniami.

Po drugiej stronie barykady stoi Wunderlist, znany z wielu platform i oferujące szerokie możliwości: tworzenie wielu list, współdzielenie ich, dodawanie podlist, plików, a także pracę grupową z innymi użytkownikami. Co więcej, jeśli nie spodoba nam się inna aplikacja, ta pomoże w imporcie zadań właśnie do niej. Na koniec zostawiamy wisienkę na torcie, a mianowicie Asana Mobile. Aplikacja pracująca nieco wolno, nie mająca nawet wersji w języku polskim. Dlaczego jednak jest istotna? Asana to tak naprawdę cała platforma, która stanowi bardzo rozbudowaną witrynę do pracy zespołowej bez konieczności korzystania z poczty email. Umożliwia tworzenie projektów, podział zadań, przydzielanie ich konkretnym osobom, a także tworzeni notatek czy komentarzy. Mobilny klient tego typu może być dla wielu osób naprawdę przydatnym narzędziem.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.