Apple zgadza się na wirtualizację Leoparda

02.11.2007 0:23, Autor: Xyrcon, Kategoria: News
NewsImage

Firma Applezmieniła swoje stanowisko w sprawie uruchamiania wersji "Server" najnowszej wersji swojego systemu operacyjnego jako system goszczący na maszynie wirtualnej. Do wydania Mac OS X 10.5 (Leoparda) jakakolwiek forma wirtualizacji tego systemu oraz instalacja więcej niż jednej kopii na tej samej maszynie była niezgodna z licencją. Użytkownik miał prawo do zainstalowania i użytkowania jednej kopii systemu Mac OS X Server na jednym komputerze firmy Apple. W związku z tym żaden producent oprogramowania umożliwiającego wirtualizację nie zajmował się wspieraniem tego systemu w ramach swojego produktu.

Treść licencji Leoparda została dość znacząco zmieniona i gwarantuje prawo do instalacji i uruchamiania nieograniczonej liczby kopii Mac OS X Server 10.5 na jednym komputerze firmy Apple, pod warunkiem posiadania odpowiedniej liczby ważnych licencji na ten system. Zmiana nie dotyczy wersji "Desktop" Leoparda ani poprzednich wersji Mac OS X.

W konsekwencji, zarówno Parallels jak i VMware, planują prace nad zagwarantowaniem możliwości uruchomienia Leoparda jako systemu goszczącego na maszynach wirtualnych na komputerach firmy Apple wyposażonych w procesory Intela. Wiadomo już, że Parallels rozpoczęło ścisłą współpracę z Apple i wyniki pracy obu firm będą dostępne dla użytkowników tak szybko, jak to będzie możliwe. VMware nie pozostaje w tyle i również podejmuje kroki w kierunku włączenia Mac OS X 10.5 Server do gamy wspieranych przez swoje produkty systemów.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (36)  

Avatar
Obi-San (niezalogowany) | 02.11.2007 0:51#1

Ciekawe jak to będzie w tym wypadku z wirtualizacją MacOs'ów na PC'cie... oczywiście drogą oficjalną, bo nieoficjalną już da się od dawna :)

Avatar
donMenik (niezalogowany) | 02.11.2007 1:15#2

W sumie dla zwykłych userów i pecetowców niewiele to oznacza.

Avatar
b (niezalogowany) | 02.11.2007 1:32#3

i co z tego dla nas PCtowcow wynika?

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 02.11.2007 1:43#4

Apple szykuje mała rewolucję?

Avatar
Emiya Shiro (niezalogowany) | 02.11.2007 2:14#5

eh...niech oni sie lepiej wezma za zrobienie tej Leoparda na PC >.>

Avatar
Pablo55 (niezalogowany) | 02.11.2007 2:22#6

Szkoda, że nie zezwalają na wirtualizację na PC.

Avatar
~~ (niezalogowany) | 02.11.2007 8:15#7

"Użytkownik miał prawo do zainstalowania i użytkowania jednej kopii systemu Mac OS X Server na jednym komputerze firmy Apple"

WoW, a po co komu uruchamiać Mac OS X w Mac OS X?!. No dobra, może dla jakiś specjalistów, developerów oprogramowania.

Gdyby zezwolili uruchamiać MAC OS X na PCtach, wtedy miało by to sens i prawdopodobnie zwiększyło by popularność systemu i ilość aplikacji do niego, bo ludziom łatwiej byłoby je tworzyć ;)

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 02.11.2007 8:24#8

Na "komputerze firmy apple"... A juz myslalem ze to szokujacy krok w kierunku otwarcia sie na rynek PC. Widac "zwykle" PC sa zbyt kanciaste... czy co...?

Avatar
mateczko (niezalogowany) | 02.11.2007 8:27#9

A gdzie VirtualBox?

Avatar
xmaster (niezalogowany) | 02.11.2007 10:27#10

@wszyscy
Zrozumcie , że Apple najprawdopodobniej nigdy nie zezwoli na instalację swoich OS`ów na PieCach - bo mogło by się okazać, że wcale nie trzeba kupować drogiego MAC`a aby cieszyć się wypasionym i nowoczesnym systemem operacyjnym.
Fakt wzrósł by udział MAC OS X w rynku systemów - ale kosztem zysków firmy - więc?!

Avatar
Ja (niezalogowany) | 02.11.2007 10:59#11

Tak, teraz to ci się zgadzają. Żadne Komisje Europejskie się na nich nie rzucają, że muszą to zrobić albo płaćcie kary. Gdyby to apple miało ponad 90% rynku to by się uczepili i do tych komputerów, system musiałby być też na pc. Skaranie Boskie z tymi antymonopolistami od siedmiu boleści

Avatar
Joe (niezalogowany) | 02.11.2007 11:12#12

Zwykle PC sa zbyt niejednolite - każdy wkłada do blaszaka co uważa za słuszne - dlatego takie cyrki z Windowsem, który musi działać na KAŻDYM sprzęcie, OS X jest testowany i działa jedynie na standardowych i przetestowanych podzespołach z jakich składają sie komputery Apple. Dlatego jest taki stabilny i nie mm co się dziwić że narazie firma nie planuje podbicie standardowych PC - bo po co?

Avatar
Wolnosciowiec (niezalogowany) | 02.11.2007 11:24#13

#Joe | IPHASH : F0-6D-TG-MQ | 02.11.2007, 10:12

Linux tez jest stabilny i dziala na PC w roznorodnych sprzetowych konfiguracjach.

Avatar
~~ (niezalogowany) | 02.11.2007 11:32#14

Pomyślmy - komputer firmy Apple to wydatek rzędu od 2500 zł do ponad 10 000 zł. Licencja Leoparda to wydatek ok 500 zł.

Teraz pomyślmy ponownie. System Mac OS X ma świetną opinię, w 2 dni sprzedano 2 mln kopii. Oczywiście te 2 mln osób, które go kupiły, muszą mieć komputer Appla - pecetowcy (którzy w stosunku ilościowym miażdżą posiadaczy innego sprzętu) mogą co najwyżej (legalnie, bo specjalnie spreparowana wersja Mac OSa Leoparda na PC rozchodzi się w dziesiątkach tysięcy sztuk w systemie P2P) pooglądać Screenshoty.

Gdyby Apple uwolniło Mac OSa, wg mnie ilość sprzedanych licencji zrekompensowałaby spadek sprzedaży ich komputerów i zwiększyłoby marginalny udział Mac OS X na rynku, co też trafnie zauważyła ekipa DobreProgramy. Znacznie łatwiej wytworzyć 20 pudełek z Leopardem (o wartości 10000 zł) niż złożyć drogi komputer Appla o tej samej wartości rynkowej.

Avatar
Joe (niezalogowany) | 02.11.2007 11:49#15

@Ja - Mylisz się - Apple jest producentem komputerów, i jest producentem oprogramowania - nikt ich nie zmusi by ich komputery musiały chodzić na innym oprogramowani, tak samo jak nikt ich nie zmusi by ich oprogramowanie musiało chodzić na innych komputerach.
Robisz stołki i malujesz je tylko na czerwono - nikt cię nie zmusi do innego koloru - tak samo jak robisz farbę czerwoną i mówisz ze to tylko do tych stołków - nikt Cię nie zmusi byś robił ja do innych mebli...

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 02.11.2007 12:01#16

@Ja
Antymonopoliści zajmują się rozkładaniem monopoli, jak sama nazwa mówi. A Apple monopolistą nie jest. No chyba że w segmencie komputerów Mac :D
Co innego MS, który zdominował rynek desktopów, w jakiś 90%. To już jest monopol.

Na razie Apple pozwolił na coś dość oczywistego. Wirtualizacja w przypadku serwerów jest znacznym ułatwieniem w administrowaniu. Porządny serwer bez wirtualizaowania, to dzisiaj się nadaje dla ewentualnie jakiejś szkoły, niewielkiej firmy etc. Krótko mówiąc Apple otworzył sobie tylko drzwi do bardziej zaawansowanych zastosowań.
Jednocześnie gdy zaistnieje wsparcie dla wersji Server, nie będzie też przeszkód w instalacji wersji Desktop. Sądzę, że wirtualizacja desktopowego Leoparda stanie się bardziej powszechna (choć nadal nielegalna). Prędzej czy później Apple albo będzie z tym walczyć, albo zgodzi się na wirtualizację desktopowego Leoparda. A to krok w stronę systemu na PC.

Avatar
Danek (niezalogowany) | 02.11.2007 12:17#17

"dlatego takie cyrki z Windowsem, który musi działać na KAŻDYM sprzęcie"
Hehe. Musi, ale tego nie robi..... Kochany MS :)

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 02.11.2007 13:21#18

@Ja:
Windows w Polsce na desktopach ma 99.2% (wg najnowszego badania ranking .pl)...
na serwerach trochę mniej....

@Wolnościowiec:
...i co z takiego działania, jak nie obsługuje tego co się chce żeby obsługiwał...

@Danek:
Windows działa poprawnie, ale użytkownik nie zawsze....


Ja nie miałbym nic przeciwko korzystaniu z MacOS X, szczególnie teraz gdy zobaczyłem listę gier które obsługuje... masa!

Avatar
LiW (niezalogowany) | 02.11.2007 14:32#19

@Maciek
"Windows w Polsce na desktopach ma 99.2% (wg najnowszego badania ranking .pl)...
na serwerach trochę mniej...."

Tak? Jak zwykle trolle słuchaja się "mądrych inaczej" stron typu ranking.pl

W rzeczywistości Windows ma 95% na Desktopie a na serwerach odwrotnie... Powtarzam w POLSCE!

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 02.11.2007 14:52#20

@LiW:
Przeprowadź lepsze badania, niż ośrodek GEMIUS - ranking.pl, jak jesteś taki mądry....

Windows 99.2% na desktopach

Na serwerach info jest tu http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=7664
Windows 70%.... Linux 20%, Unix 10% ....

Dane aktualne i niezaprzeczalne, widać trend wzrostowy Windowsa....

Avatar
b (niezalogowany) | 02.11.2007 14:56#21

co tylko dowodzi tezy ze linux nie dojrzal by go masowo uzywac na deskopach

Avatar
Ja (niezalogowany) | 02.11.2007 15:59#22

No nie jest monopolistą, a gdyby był to by się doczepili do niego. Nie mowie teraz dokladnie czy wersja serwer czy desktop. Mowie ogolnie. Gdyby Mac'i braly tak jak teraz PC rynek, to i system musialby dzialac na obu platformach. Tak to jest czepiaja sie tylko tych co udalo im sie osiagnac cos, a ci ktorza sa nizej niech se robia co chca... wole monopol w takim razie

@b
kompletnie sie z toba zgadzam, siedzialem na linuksie, osiagnelem co chcialem, potem zrobilem to samo na windowsie, ale 2x szybciej. Moj kontakt z linuksem to 1.5 roku ciaglej pracy na nim po kilku szkoleniach

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 02.11.2007 17:51#23

@Maciek
Ale wiesz Maćku, że hosting dla Microsoftu (dla Apple też) zapewnia firma Akamai? Na jej serwerach stoją takie strony jak s i microsoft.com, na wypadek, gdyby poszły te microsoftowe oparte obecnie na MS Server 2003 i 2008.
Zgadnij na jakiej platformie oparto serwery Akamai?

Avatar
sd (niezalogowany) | 02.11.2007 17:54#24

tylko niedorajdy krzycza ze linux nie nadaje sie na desktopy.
dla zwyklego pana gienia ktory uczy sie obslugi komputera nie ma znaczenia czy uczy sie windows czy linuxa.
problem maja tylko ci co nauczyli sie windowsa i szczekaja ze w linuxie sie nie da :p

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 02.11.2007 18:36#25

@Ghunter:
dziwne to, ale jakimś cudem strony MS wytrzymują ciągłe ataki z zewnątrz i działają, Apple'a też...

@sd:
to widocznie jestem niedorajdą, bo twierdzę, że się nie nadaje, ja na desktopie gram w SimCity4, mogę na Viście, można na MacOS X...tylko na Linuksie się nie da, a za Linuksem stoją takie potęgi jak IBM, Novell, Canonical...,
jedyne do czego się przydaje to do tworzenia dokumentów w Open Office, ale fakturzystkom się już nie przyda, bo wszelkie programy do VAT i Książki Przych-Rozch nie działają na Linuksie...

Dodam jeszcze tyle, że NIEDORAJDY, sobie radzą na Windowsie i MacOS X, 2x szybciej niż na Linie..., to rynek decyduje. MacOS X i Windows są płatne, ale nikt nikogo nie zmusza do kupowania ich. Są komputery z czystym dyskiem, bez OSu wystarczy się przejść do pierwszego lepszego sklepu komputerowego.
Są też komputery z Linuksem, rynek jest wolny, tylko ceny różne. Linuks stosuje Dumping, sprzedaje się za darmo...
To jest osiągnięcie! ;P

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 02.11.2007 19:06#26

@Maciek
[[dziwne to, ale jakimś cudem strony MS wytrzymują ciągłe ataki z zewnątrz i działają, Apple'a też...]]

Bo rozwiązania Akamai oparte są na linuksie.

Avatar
Remik_K (niezalogowany) | 02.11.2007 20:16#27

Chmmm...No to fajnie....

Avatar
mateo (niezalogowany) | 03.11.2007 0:35#28

@Maciek
"bo twierdzę, że się nie nadaje, ja na desktopie gram w SimCity4, mogę na Viście, można na MacOS X...tylko na Linuksie się nie da, a za Linuksem stoją takie potęgi jak IBM, Novell, Canonical...,"

phi i to ma byc powód było simcity i simcity 3000 dla linuksa to ze ta częśc nie wyszła nie jest to wina systemu ani IBM tylko firmy ktora tworzy te gry. Więc jak przyjmę twój tok myślenia i przypomnę sobie o braku seri gier serious sam, kingpin, tibia,regnum online itd. dla mac os x tez wyeliminuję go jako system dla zwykłego użytkownika- no wspaniały dowcip.
Nie kompromituj się ze swoją znajmomością oprogramowania.

"Są też komputery z Linuksem, rynek jest wolny, tylko ceny różne. Linuks stosuje Dumping, sprzedaje się za darmo...
To jest osiągnięcie! ;P"

Takie brednie to nawet nie nadają się do skomentowania.

"jedyne do czego się przydaje to do tworzenia dokumentów w Open Office, ale fakturzystkom się już nie przyda, bo wszelkie programy do VAT i Książki Przych-Rozch nie działają na Linuksie..."

Kolejne braki w twojej wiedzy. Nie przemeczaj sie sie po prostu nie wiesz jak znaleźć tego typu oprgramowanie i tyle.

Avatar
mateo (niezalogowany) | 03.11.2007 4:09#29

@Ja
"kompletnie sie z toba zgadzam, siedzialem na linuksie, osiagnelem co chcialem, potem zrobilem to samo na windowsie, ale 2x szybciej. Moj kontakt z linuksem to 1.5 roku ciaglej pracy na nim po kilku szkoleniach"

Kolejny ogólnik. Pisz dokładniej a nie siejesz jakieś mity.
Ja korzystam z linuksa od marca 2004 (od września 2004 wyłącznie linux) i jakoś korzystam bez udziału w jakichś szkoleniach i udało mi się to zainstalować i skonfigurować za pierwszym razem. Narawdę nie wiem co trudnego widzisz w dzisiejszych dystrybucjach.

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 03.11.2007 15:48#30

@mateo!

Żyjesz w świecie swoich jaźni.
Nie rozumiem jak to jest z takimi ludźmi, to coś jak słuchaczki moherowego radyjka.
Zaznaczam, że ta rozgłośnia nie ma żadnego monopolu na rynku, ani wielkiego udziału w tym rynku...ale jak zaciekle walczą jej zwolenniczki to przechodzi ludzkie pojęcie.
Tak samo jest z Tobą.

Dlaczego MacOS X jest w stanie obsługiwać nowoczesne gry i oprogramowanie, tak samo Windows, a Linuks już nie, kiedy za MacOS X stoi Apple a za Windows stoi Microsoft, powiesz: giganci rynkowi...ale przecież za Linuksem stoi IBM, Novell, Canonical, Sun, RedHat, HP, Dell...
osobiście uważam, ze brak postępu w dziedzinie najnowocześniejszych technologii jest spowodowany właśnie otwartością kodu, bo sa rozwiązania patentowe, które nie powinny wychodzić na światło dzienne, a w Linuksie wszystko wychodzi....

Co do programów do fakturowania, rozliczeń przyc-rozch, wz, pit, cit, cis itd... znajdź taki do Linuksa, tylko żeby był za darmo i po polsku.
Nie znajdziesz! Na Windows jest choćby VATOWIEC który to wszystko ma, na Linuksa nie ma takich rzeczy. Nawet zamiennika.... i to Ty mówisz ogólnikami... znajdź mi program o funkcjonalności VATOWCA

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 03.11.2007 16:50#31

gdziez moj komentarz się podział? prosze panów cenzorów...opublikujcie me wypociny...

---------------------------------------------------------------------------
Komentarz już się pojawił. Twój komentarz, podobnie jak kilka innych po prostu czekało na zatwierdzenie. adam9870

Avatar
mateo (niezalogowany) | 03.11.2007 18:41#32

@Maciek
"Żyjesz w świecie swoich jaźni.
Nie rozumiem jak to jest z takimi ludźmi, to coś jak słuchaczki moherowego radyjka.
Zaznaczam, że ta rozgłośnia nie ma żadnego monopolu na rynku, ani wielkiego udziału w tym rynku...ale jak zaciekle walczą jej zwolenniczki to przechodzi ludzkie pojęcie.
Tak samo jest z Tobą."

Niestety mylisz się niestworzone historyjki to twoja działka to odzwierciedlają pisane przez ciebie komentarze. Gdybym był złósliwy dodał bym do tego przykładu system windows vista ponieważ pasuje jak ulał. Jednak się powstrzymam.

"Dlaczego MacOS X jest w stanie obsługiwać nowoczesne gry i oprogramowanie, tak samo Windows, a Linuks już nie, kiedy za MacOS X stoi Apple a za Windows stoi Microsoft, powiesz: giganci rynkowi."

Nowoczesne oprogramowanie i gry? Sam z nich korzystasz. Wiele z tych otwartych i zamkniętych programów i gier które uruchamiałeś pod windows mają wersje dla systemu linux. Dlaczego ich uzywasz? Nie interesuje mnie czy firma stojąca za os jest "gigantem" czy też nie. ja patrzę na czas jaki potrzebująi aby coś stworzyć naprawdę szkoda komentować co "giganci" potrafią stworzyć i wciskać klientom. Poza tym nie podawaj jako przykładu apple bo niedługo prawdopodobnie będę używał tego systemu i tez zabraknie mi pod nim wielu
ciekawych rozwiązań. Apple też ma udział w kilku projektach które również są dostępne w dystrybucjach linuksa.

"ale przecież za Linuksem stoi IBM, Novell, Canonical, Sun, RedHat, HP, Dell... "

Czy chociaż wiesz co stworzyły te firmy i jaki wkład mają te firmy w rozwój linuksa?


"osobiście uważam, ze brak postępu w dziedzinie najnowocześniejszych technologii jest spowodowany właśnie otwartością kodu, "

Poprzyj to dowodami. jest wiele programów których używasz pod windows i tez mają otwarty kod i mimo to często przegrywają ze swoimi zamknietymi odpowiednikami: openoffice, gimp,firefox,apache itd.

"bo sa rozwiązania patentowe, które nie powinny wychodzić na światło dzienne, a w Linuksie wszystko wychodzi...."

Czy firma której systemu używasz kiedyś podała konkretne przykłady?Nie. SCO to drogo kosztowało wysuwanie takich pustych oskarżeń. Nie wierz we wszystko co czytasz.


"Co do programów do fakturowania, rozliczeń przyc-rozch, wz, pit, cit, cis itd... znajdź taki do Linuksa, tylko żeby był za darmo i po polsku.
Nie znajdziesz! Na Windows jest choćby VATOWIEC który to wszystko ma, na Linuksa nie ma takich rzeczy. Nawet zamiennika.... i to Ty mówisz ogólnikami... znajdź mi program o funkcjonalności VATOWCA"

http://www.linuxsoft.cz/pl/sw_list.php?id_kategory=32

Dlaczego miałby być za darmo? Przecież stać na windows vista( niestety nie stać cię na zakup gier dla systemu linux to wiem bo mój wcześniejszy komentarz zignorowałeś)i to i stać cię na oprogramowanie.

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 03.11.2007 20:54#33

@Mateo:

Z listy do której link podałeś, jedynie dwa programy są "po polsku" aczkolwiek licencja nie pozwala korzystać z nich komercyjnie bez opłaty, za darmo to tylko mozna z reklamami i tylko do testów, dodatkowo nie mają pełnej funkcjonalności, a do Windows jest wcześniej wspomniany przeze mnie VATOWIEC, za darmo, po polsku i z pełna funkcjonalnością.

[[Gdybym był złósliwy dodał bym do tego przykładu system windows vista ponieważ pasuje jak ulał. Jednak się powstrzymam.]]

Człowiek, Windows Vista działa na co dziesiątym komputerze PC świata!, a jest na rynku dopiero od niecałego roku....

[[Dlaczego miałby być za darmo? Przecież stać na windows vista( niestety nie stać cię na zakup gier dla systemu linux to wiem bo mój wcześniejszy komentarz zignorowałeś)i to i stać cię na oprogramowanie.]]

Dlaczego miałbym kupować gry do Linuksa, kiedy:
1.Nie korzystam z tego OS
2.Ten OS nie obsługuje moich gier natywnie
3.Z Linuksem są zawsze problemy, jeśli jedno zadziała to drugie nie...
4.Gry które obsługuje Linuks, to ja mam też na Windows...pasjansa i szachy

Co do oprogramowania księgowego, to widocznie nie wiesz jakie ceny są na rynku.
Cena Windows przy nich to ciasteczko.
I taki Vatowiec jest perełką, na razie na Linuksa nie istnieje zamiennik tego programu.

Co do patentów to kompletnie nie zrozumiałeś...
Czasem się zastanawiam, po co Microsoft walczy tymi firmami które używają jego patentów bez zgody, ale prawda jest taka, że patent to efekt ludzkiej pracy i za używanie go należy płacić.

Mateo, dawaj konkrety, a nie lanie wody!

Avatar
Maciek2 (niezalogowany) | 03.11.2007 21:01#34

@Mateo:

[["osobiście uważam, ze brak postępu w dziedzinie najnowocześniejszych technologii jest spowodowany właśnie otwartością kodu, "

Poprzyj to dowodami. jest wiele programów których używasz pod windows i tez mają otwarty kod i mimo to często przegrywają ze swoimi zamknietymi odpowiednikami: openoffice, gimp,firefox,apache itd.]]


Powiem prosto:
Gdybym miał firmę która opracowała rozwiązanie np. 'zintegrowanej z systemem graficznej obsługi multimediów', to wolałbym je sprzedać do MS czy Appla, niż praktycznie oddać w ręce Linuksowe, aby mi kod mój przeglądali... w końcu ja na ten kod pracowałem, aby później móc na nim zarobić. MacOS X i Windows mają kod zamknięty i nikt z zewnątrz nic nie podejrzy, z Linuksem jest różnie...

Czasem sie mówi, że kod Linuksa jest najbardziej obejrzanym kodem świata, ja uważam, ze najbardziej obejrzanym kodem świata, jest kod PONGA webowego....

Avatar
mateo (niezalogowany) | 04.11.2007 15:38#35

@Maciek
"Z listy do której link podałeś, jedynie dwa programy są "po polsku" aczkolwiek licencja nie pozwala korzystać z nich komercyjnie bez opłaty, za darmo to tylko mozna z reklamami i tylko do testów, dodatkowo nie mają pełnej funkcjonalności, a do Windows jest wcześniej wspomniany przeze mnie VATOWIEC, za darmo, po polsku i z pełna funkcjonalnością."

Chciałeś jakieś programy tego typu to podałem. Poza tym nie oczekuj że jeśli program ma wersje na linuksa to jest za free i ma otwarty kod. T o błędny sposób myślenia. Za oprogramowanie się płaci jeśli programy open source nie spełniają twoich occzekiwań. Tak samo jest ze sterownikami i grami.

"Człowiek, Windows Vista działa na co dziesiątym komputerze PC świata!, a jest na rynku dopiero od niecałego roku...."

Piraci to nie użytkownicy tego systemu. Poza tym część osób które kupiły kompuiter z tym systemem w bardzo krótkim czasie wrócili do windows xp. W zasadzie to ja nic oprócz skarg na ten system nic pozytywnego nie słyszałem. Jedyne co się ludziom podoba w tym systemie to wygląd i nic więcej.

Dlaczego miałbym kupować gry do Linuksa, kiedy:
1.Nie korzystam z tego OS

Zabawne po twojej krytyce i licznych komentarzach mozna stwierdzić że masz dużo do powiedzenia na temat tego systemu- zabawne.

2.Ten OS nie obsługuje moich gier natywnie

Skąd wiesz skoro używałeś tego systemu przez jakieś kilka godzin lub dni?

3.Z Linuksem są zawsze problemy, jeśli jedn
zadziała to drugie nie...

jesli używasz egzotyki i klonów to zawsze będziesz miał problemy i to jest wyłącznie twoja wina w tym przypadku.

4.Gry które obsługuje Linuks, to ja mam też na Windows...pasjansa i szachy

Tobie cbyba chodzi o gnome-games i kde-games. Szczerze nie pocinam w tego typu rewelacje. Choc jeśli ktoś nie wie jak wyklikać instalacje innych gier to i mamy taką słabą krytykę. Nie chce mi sie wymieniac w co grałem w ostatnim czasie bo jest tego zbyt dużo ale zdradzę ci kilka gier na jakie ja oczekuję i które sie nie długo pojawią dla linuksa:

Ankh 2 Heart of Osiris
X3: Re
Savage 2
Unreal Tournament 3

I to tyle jesli chodzi o temat gier pod linuksem.


"Co do oprogramowania księgowego, to widocznie nie wiesz jakie ceny są na rynku.
Cena Windows przy nich to ciasteczko.
I taki Vatowiec jest perełką, na razie na Linuksa nie istnieje zamiennik tego programu.

Nie interesuje mnie cena. Odlożę z wypłaty jednej lub zz kilku to sobie kupię i tyle. jakbym chcial mieć windows to już bym kupił dawno temu. Podobnie jest z programami o których piszesz. Istnieje ale czemu miałbys za niego nie zapłacić lub nie korzystać z jakiegos spolszczenia. Pod windows tez nie miałem wszystkiego po polsku i jakos potrafiłem to obsłuzyć

Co do patentów to kompletnie nie zrozumiałeś..."

"Czasem się zastanawiam, po co Microsoft walczy tymi firmami które używają jego patentów bez zgody, ale prawda jest taka, że patent to efekt ludzkiej pracy i za używanie go należy płacić."

To znaczy MS nie jest tutaj jakąs potegą i raczej lepiej dla nich aby nic więcej przynajmniej na razie w tym kierunku nie próbowali zmienic.
Poza tym spójrz na to:

http://www.openinventionnetwork.com/

Avatar
mateo (niezalogowany) | 04.11.2007 15:50#36

"Powiem prosto:
Gdybym miał firmę która opracowała rozwiązanie np. 'zintegrowanej z systemem graficznej obsługi multimediów', to wolałbym je sprzedać do MS czy Appla, niż praktycznie oddać w ręce Linuksowe, aby mi kod mój przeglądali... w końcu ja na ten kod pracowałem, aby później móc na nim zarobić."

Wątpie aby ktoś z tych firm wogóle bylaby zainteresowana. Poza tym mozesz tworzyć zamniete oprgramowanie dla kilku systemów
i raczej wątpię abyś słyszał jakies protesty uiżytkowników.

"MacOS X i Windows mają kod zamknięty i nikt z zewnątrz nic nie podejrzy, z Linuksem jest różnie..."

Windows oczywiscie że jest zamkniety. jesli chodzi o mac os x to jest trochę inaczej

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X

"Czasem sie mówi, że kod Linuksa jest najbardziej obejrzanym kodem świata, ja uważam, ze najbardziej obejrzanym kodem świata,"

To znaczy sam kernel i liczba osób które nad nim pracują stawiają ten projekt jako jeden z największych w historii. Z tego mi wiadomo w odróznieniu od zamkniętych rozwiązań zawioera najmniejsza liczbę błędów. Dokładnie nie pamiętam ale było to zamieszczane w jakiejś gazetceo której pisali najczęściej wyłacznie o windows. Więc raczej nie ma co na ten temat dyskutować.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av