Chuck Norris atakuje sprzęt sieciowy

23.02.2010 2:15, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Czescy specjaliści od bezpieczeństwa odkryli nowy botnet atakujący słabo zabezpieczone routery oraz modemy DSL. Nazwano go Chuck Norris od słów "in nome di Chuck Norris" umieszczonych w kodzie źródłowym przez jego twórcę.

W przeciwieństwie do wielu innych botnetów, Chuck Norris nie infekuje komputerów PC a sprzęt sieciowy oparty na Linuksie. Nie wykorzystuje do tego jednak luk w tym systemie a korzysta z niedbałości administratorów. Łączy się z tymi urządzeniami, które mają włączony zdalny dostęp i próbuje odgadnąć hasło administracyjne. Ponadto w przypadku urządzeń firmy D-Link Systems stara się wykorzystać jedną z dziur. Ponieważ Chuck Norris instaluje się w RAMie, może być usunięty przez zrestartowanie urządzenia.

Nie wiadomo jaki jest rozmiar botnetu. Wiadomo natomiast, że jest kontrolowany przez IRC i może być używany to przeprowadzania ataków DDoS. Może także fałszować odpowiedzi DNS kierując użytkowników na strony phishingowe.

Źródło: OS News
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (71)  

Avatar
anonim (niezalogowany) | 23.02.2010 2:21#1

Na linuksa nie ma wirusów!

Avatar
Pharun (niezalogowany) | 23.02.2010 2:22#2

"Chuck Norris nie infekuje komputerów PC a sprzęt sieciowy oparty na Linuksie." może chociaż raz w życiu przy tego typu informacji nie przeczytam bardzo inteligentnego hasła "Windows jest do dupy a na Linuxa nie ma wirusów". Zaraz podniesie się wrzawa itd, ale co tam - przynajmniej se napisałem co o tym myślę :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wuuhacz | 23.02.2010 3:28#3

Czego to jeszcze nie wymyślą ;//

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 23.02.2010 4:04#4

Na linuksie..

Biedaki te maniaki ;)
Nie takie to bezpieczne, jak powaidają.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 23.02.2010 4:11#5

@Extraordinarykid

Doczytałeś do końca czy tylko tak sobie nad ranem trolujesz?

Wykorzystuje słabe hasło a nie luke (luke jedynie w konkretnym przypadku). Idź lepiej spać i nie pisz głupot.

Swoją drogą mądre posunięcie :) Omijają wszelkie antywirusy i antytrojany itp. a przy okazji kierując użytkowników na złe strony może spowodować kolejne zakażenia tym razem już komputerów stacjonarnych.
Wniosek?

Chuck Norris pokonałby tego botneta jednym kopniakiem z półobrotu na jednej brwi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 23.02.2010 4:21#6

BenderBendingRodriguez

Doczytałem.
Jakbyś nie patrzył, to nie jest ten Linuks taki nieśmiertelny.
Nie pisz mi o trolowaniu.
Linuks nie jest bezpieczny, tak jak jego rozwiązania, sam z siebie, tylko z braku zainteresowania innych.
A ten brak zainteresowania przekłada się na to, że jak go zaczną atakować, to będzie bardzo biedny.. mało będzie osób do pomocy!

I nie grzej się na sam zwrot typu " Linuks Be ", bo jak widać idzie łatwo znaleźć w nim dziurę.
I nie twierdzę ( abyś się nie kleił do mnie o to ), że jest lipny.
Jest tak samo słaby, jak wszystkie inne systemy, tylko ( ! Zaznaczam ! ) nie ma chętnych na dziadostwo, to i wirusów nie piszą, bo dla kogo .. ?
Dla " Linuks Maniaków ", co to z gotowych dystrybucji korzystają, a tacy są "prze***"

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 23.02.2010 4:35#7

@Extraordinarykid, idź spać, atakuje SŁABE! Do tego często NIE ZMIENIONE! (Admin/Admin, Root/Admin) hasło.
I nie atakuje zwykłych PC z Linuksem, tylko routery, na swoim mam dd-wrt, oczywiście hasło zmienione.
Idź poczytaj newsy na gadu-gadu.pl, dowiesz się, kto ma przetłuszczone włosy, i kto śmierdzi, a vortale techniczne omijaj szerokim łukiem, nie są na twoim poziomie.

Avatar
Gallek (niezalogowany) | 23.02.2010 4:37#8

@Extraordinarykid

Wiesz. Dobrze, że MS nie otwiera kodu bo ładne sito by wyszło na wierzch. Żaden rozsądny admin nie zainstaluje wersji serwerowej windy a tym bardziej nie tknie jego upgradeu bo by go użytkownicy zlinczowali. Fakt, że nie jestem aż takim znawcą klepania na GG i pykania w gierki na "windołsie" ale twój okelpany tekst o popularności Linuksa jest dość senny. Skoro to jest takie dziadostwo to sądzisz iż NASA to aż tacy ryzykanci, że powierzyliby los ludzi lecących w kosmos systemowi spod znaku pingwina? Nie przeczę, że twój system jest dobry na desktopie. Ale na serwerach, urządzeniach sieciowych czy miejscach wymagających zaufania nie postawiłbym go za Chiny! Nawet Billu powierzył w swojej chatce system kontroli temperatury, wilgotności itp. powietrza Linuksowi. Niech zatem windows nie wychodzi poza desktopy bo wszystko zacznie padać. Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 23.02.2010 4:46#9

@Extra(un)ordinarykid

Nie chce mi się z Tobą dyskutować bo jesteś daremny jak Steve Ballmer na haju. A jeśli stwierdziłeś że przeczytałeś do końca i nie zmieniłeś poprawiłeś swojej poprzedniej wypowiedzi to oznacza że czytanie ze zrozumieniem jest u Ciebie na poziomie przedszkola. Dobranoc

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 23.02.2010 4:47#10

@Zulowski

Po co mam czytać GG news, skoro ty już napisałeś, co tam jest.

Co do czytania haseł, to gdzie Ci pisze, że tylko standardowe czyta..
Poziom się znalazł.
Sam przeczytaj na temat tego więcej, anie się onanizujesz cząsteczkami informacji wrzuconych przez dp.
Gówno wiesz, a się odzywasz !
Jakbyś się nie dokopał, to na routerze D-Link złamie nawet hasło z dupy wzięte..

Jak chcesz poziomu, to się naucz weryfikować dane, a nie..
Czytasz newsa z dp, które przeczytało i streściło gorzej, niż dzieci podstawówki..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 23.02.2010 4:57#11

@Extraordinarykid

No to żeś chłopie jeszcze bardziej przywalił grzywką o kant kuli. Chwalisz się zrozumieniem bo przeczytałeś oryginalny artykuł ? No to właśnie a oryginalnym artykule jest napisane że loguje się z pomocą standardowych haseł ustawianych fabrycznie "It installs itself on routers and modems by guessing DEFAULT administrative passwords" tak więc Twoja znajomość i polskiego i angielskiego została obalona tak więc proponujemy wracaj do swojej piaskownicy z której prawdopodobnie niedawno wyszedłeś.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 23.02.2010 5:02#12

BenderBendingRodriguez
Owszem.
Jednak w przypadku wykorzystywania luk w urządzeniach D-Link, na przykład D-Link DIR-300, może także uzyskać dostęp do urządzenia ze zmienionymi danymi ..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 23.02.2010 5:21#13

Dobrze tylko problem leży w implementacji HNAP od Cisco przez D-Link innymi słowy D-Link spieprzył sprawę i nie ma to nic wspólnego z linuksem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
anakkin | 23.02.2010 5:59#14

@BenderBendingRodriguez
Cytując pewien serial animowany: "Ale mu pan powiedział, panie kapitanie".

Tak swoją drogą to na prawdę trzeba się postarać, żeby Chucka Norrina dostać. Jak się już robi zdalny dostęp, to naturalnym wydaje się zmiana hasła, no ale jak widać jednak nie dla wszystkich :/ Trochę mi tylko żal D-Linka, że taka dobra (subiektywna opinia, nie marudzić) ma w swoich routerach takiego buga.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 23.02.2010 6:17#15

Śmieszne jest właśnie domyślne ustawienie zdalnej zmiany ustawień, każdy nawet najgłupszy admin doszedłby do wniosku że okazja czyni hackera :) D-Link zawalił więc teraz płaci za to PRową cenę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gothmori | 23.02.2010 6:55#16

No nieźle.... Czak Noris przeszedł na ciemną stronę mocy...
No kto by pomyślał... ;/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gothmori | 23.02.2010 7:06#17

Extraordinarykid i inne newbies

"Doczytałem.
Jakbyś nie patrzył, to nie jest ten Linuks taki nieśmiertelny.
Nie pisz mi o trolowaniu.
Linuks nie jest bezpieczny, tak jak jego rozwiązania, sam z siebie, tylko z braku zainteresowania innych."


Poczytaj literatury trochę! Aby zaatakować jakiś komputer nie trzeba znać jego platformy. Nie trzeba mieć kontaktu z userem i się włamywać do systemu.

Teoretycznie gdyby pojawił się system idealny bez jakiejkolwiek luki i wady też można byłoby go skutecznie atakować.

Jak i czemu? Poczytajcie o metodach ataków...


CZĘSTO NAJSŁABSZYM OGNIWEM PODCZAS WŁAMAŃ I KRADZIEŻY JEST UŻYTKOWNIK I ON CZYNI KOMPUTER DZIURAWYM

Wystarczy mieć minimalne pojęcie o oprogramowaniu aby wiedzieć też że można atakować programy i różne środowiska - i tu system sobie możesz mieć kurka jaki chcesz i nawet zabezpieczyć bombą atomową...

Przeciętny polak jest takim informatycznym głąbem, że wystarczy wysłać maila w stylu:
"Pojawiła się nowa wersja systemu bankowego, aby nie zostać obciążonym kosztami przenoszenia, przerejestruj się ręcznie klikając na link" - i nie ważne że link to by było: http://www.samizłodzieje.ru/?kradziesz=true

herbatka z mleczkiem była smaaaaaacznaaa!!! taaaaaaka smaczna ;]

sajonara ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gothmori | 23.02.2010 7:21#18

aaaa... jeszcze żeby uściślić chłopcu z misiem....

Jak chcesz np. usyfić serwer www tak aby np. infekował innych to nie atakujesz systemu tylko skrypt i ew. sprawdzasz różne myki czy ktoś nie zrobił buby w konfiguracji.

np. jak MisioplushoffeCMS ma lukę to możesz ją wykorzystać zarówno na windzie jak i macu, xBSD, Linukse, TrwamOS i czym tam sobie jeszcze wymyślisz.

Albo tak... jeśli fajerfoks albo chrom z powodu średnio sprytnego jawaskriptu zwiesha się naprz albo smaży fryty na procku w windowsie... to możliwe że stanie się tak również na Linuksie czy BSD (choć nie koniecznie tak musi się zdarzyć).


to gwoli tego co napisałem tu:
"Wystarczy mieć minimalne pojęcie o oprogramowaniu aby wiedzieć też że można atakować programy i różne środowiska"

Są różne rodzaje ataków jeśli chodzi o ich zastosowanie.
Do phishingu czy DDoS nie trzeba wcale luk.

Avatar
~Bzyk (niezalogowany) | 23.02.2010 7:27#19

@gothmori, zgadzam się z tym tekstem pisanym z CAPSem ale już nie zgodzę się z tekstem, że przeciętny Polak jest informatycznym głąbem. Owszem, jest ich coraz więcej w miarę rozprzestrzeniania się Sieci ale wierz mi, w DE 'głąbów' jest zdecydowanie więcej. Do tego stopnia, że to Rząd musi informować ludzi, że IExplorer służy do przeglądania Internetu z twojego komputera i na odwrót...

Co do newsa i ew. przyszłych komentów w stylu 'Linux jest dziurawy', proponuję dokładnie przeczytać gdzie leży (a raczej siedzi) problem.

Avatar
Feyd (niezalogowany) | 23.02.2010 7:31#20

to nie jest news ktory udowadia jak slabo zabezpieczony jest Linux, badzmy szczerzy luki bezpieczenstwa sa i w Linuksie i Windowsie, ale pod luki Linuksa nikt nie pisze exploitow, wiec twierdzenie ze Linux jest bezpieczniejszy poki jest usprawiedliwione i zgodne z prawda

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mleczakm | 23.02.2010 8:00#21

Czy problem dotyczy WSZYSTKICH produktów D-Link'a?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 23.02.2010 8:02#22

Zapraszam Chucka: podpowiem admin/admin.
Fizycznie się do niego nie dostanie, nie będąc w moim domu ;-).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MrMoon | 23.02.2010 8:14#23

@ Extraordinarykid
... ech witki opadają jak się czyta wypowiedzi kogoś kto nie ma zielonego pojęcia o tym o czym chce dyskutować

Ludzie nie zmieniają haseł i ustawień fabrycznych, a jak zmieniają to w wielu przypadkach na "qwert", "123456" itd i z tego korzysta włamywacz.
A jeżeli na D-linku (w D-linku) coś skopali to już nie musisz wrzucać wszystkich wersji/dystrybucji do jednego worka.
To że można wykorzystać lukę w routerze D-link to nie znaczy że wykorzystasz ją do włamania na desktopa czy porządny serwer.

Inna sprawa że jeżeli ktoś myśli że linuks jest jak twierdza nie do zdobycia to się może mocno zdziwić.
W jednym masz rację bezpieczeństwo bierze się również z jego małej popularności (relatywnie), ale i bez tego jest znacznie bezpieczniejszym systemem niż produkty M$. Ale co mnie to obchodzi jako użytkownika Linuksa? Ja się cieszę że nikt (prawie) na mnie nie czyha w sieci. A że wynika to po części z % w rynku? A co mnie to :P ja używam bezpiecznego systemu i to się dla mnie liczy. Niestety mała popularność pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony producentów oprogramowania komercyjnego. Wszystko ma swoje plusy i minusy :)

Ale nie wiń człowieku Linuksa za to że nie jest atakowany jak i za to że nie ma na niego Photoshopa (to se dopisałem :P), w obydwu przypadkach to nie jego wina :)

PS
I na koniec, Linuks nie jest dla wszystkich, nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy ale trzeba mieć chęci i jak się w niego pchamy to świadomie. Niestety wygląda to tak że klikacz "dalej, dalej, akceptuj, dalej, zakończ" przesiada się na Linuksa i ma ZONKa że wszystko takie inne .... a jakie ma być? :P
I żeby nie było Windows7 jest zajebisty (mówię to jako linuksiarz).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
skrzek | 23.02.2010 8:22#24

oj Panowie się kłócicie jak dzieci... obrzucacie obelgami o znajomości polskiego i angielskiego, a kóry z Was doczytał:
"Łączy się z tymi urządzeniami, które mają włączony zdalny dostęp i próbuje odgadnąć hasło administracyjne."

ilu użytkowników ma włączony zdalny dostęp??? w większości (także firm) potrzebujesz być po wewnętrznej stronie sieci by nią administrować i tyle w temacie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dragonn | 23.02.2010 8:26#25

Ludzie są sobie sami winni, ostatni się bawiłem w wchodzenie na routery, brałem swój ip, i wybierałem 1 czy 2 w góry i w dół, w 6 / 10 przypadków routerów wystarczyło wpisać admin admin, i już byłem wstanie komuś neta odciąć, albo i gorzej przeprowadzić atak phishing-owy :/, oczywiście nic takiego nie robiłem, ale uświadomiłem sobie jaką skalę ma ten problem :/.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
FlashMan | 23.02.2010 8:34#26

Hmm... Na jakim loginie ten botnet próbuje się wbić do routerów?

Używam Netgear i oczywiście mam w nim włączony dostęp zdalny do jego konfiguracji i kontroli. No i przez ten okres używania zaliczyłem parę prób włamania. Bez skutku - hasło było za silne :)

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 23.02.2010 8:40#27

Botnet nazywa się Chuck Norris,bo tylko Chuck Norris potrafi skutecznie zaatakować Linuxa :-)

Avatar
Paweł_AE (niezalogowany) | 23.02.2010 8:41#28

Wybaczcie moje ograniczenie i brak wiedzy. Ktoś mógłby wyjaśnić na czym polega ten problem z DIR-300 i co z tym można zrobić?

Avatar
jakis anonim (niezalogowany) | 23.02.2010 8:52#29

@Extraordinarykid

Temu panu juz dziekujemy. Pisze bzdury, byle tylko zaczac kolejny flame.

I mowie to jako uzytkownik win 7, x64.

Avatar
_zdegustowany (niezalogowany) | 23.02.2010 9:44#30

Skoro Chuck Norris, jako jedyny potrafi zgrać Internet na dyskietkę, to co dla niego taki pikuś :)

A ExtraOrdynarneTeksty są potrzebne, dzięki temu ujawniają się osoby posiadające wiedzę i można się czegoś ciekawego dowiedzieć.

Pozdrawiam.

Avatar
oqulvaalekylk (niezalogowany) | 23.02.2010 10:09#31

Cytat: W przeciwieństwie do wielu innych botnetów, Chuck Norris nie infekuje komputerów PC a sprzęt sieciowy oparty na Linuksie. Nie wykorzystuje do tego jednak luk w tym systemie a korzysta z niedbałości administratorów. Łączy się z tymi urządzeniami, które mają włączony zdalny dostęp i próbuje odgadnąć hasło administracyjne.

System kupa , kiedy admin d... .

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aware | 23.02.2010 10:20#32

Rozwój technologii nie idzie w parze ze wzrostem poziomu wiedzy informatycznej przeciętnego Kowalskiego. Wręcz przeciwnie. Im technologia lepsza, tym mniej się wymaga od człowieka. Ten przykład pięknie pokazuje, jak zgubne jest to założenie.

Avatar
hellypton (niezalogowany) | 23.02.2010 10:30#33

No to serwery na BSD trza stawiać :)

Avatar
skostrze (niezalogowany) | 23.02.2010 10:33#34

Mam właśnie D-Linka i po powrocie z weekendu po próbie zalogowania się po nazwie routerlogin.net ciągle przekierowywało mnie na jakiś dziwny adres. Dla pewności wgrałem nowy firmware i wszystko wróciło do normy ale ciekawi mnie czy to był właśnie Chuck :).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
R_2_r | 23.02.2010 10:53#35

"W przeciwieństwie do wielu innych botnetów, Chuck Norris nie infekuje komputerów PC a sprzęt sieciowy oparty na Linuksie. Nie wykorzystuje do tego jednak luk w tym systemie a korzysta z niedbałości administratorów. Łączy się z tymi urządzeniami, które mają włączony zdalny dostęp i próbuje odgadnąć hasło administracyjne. Ponadto w przypadku urządzeń firmy D-Link Systems stara się wykorzystać jedną z dziur. Ponieważ Chuck Norris instaluje się w RAMie, może być usunięty przez zrestartowanie urządzenia."
Najsłabszym ogniwem jest sam użytkownik a nie system taka jest smutna prawda. Tak jak pisze w artykule nie ma dziury w systemie ale jest słabe hasło. Jak jest słabe hasło to włamać się można wszędzie co by to nie było.
A nie ma systemu idealnego bo system jest pisany przez człowieka, który sam nie jest idealny. Z tego powodu program może mieć mniej bądź więcej dziur. No i użytkownik końcowy jak się nie zabezpieczy dobrze to jaki by ten system nie był to może jakiś syf na kompa albo na jakieś inne urządzenie złapać. To tyle.

Avatar
_zdegustowany (niezalogowany) | 23.02.2010 10:57#36

@Aware

Można pójść krok dalej i stwierdzić, że współczesna technologia dla "przeciętnego" człowieka, niczym nie rożni się od magi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nic ciekawego | 23.02.2010 11:00#37

Chuck Norris ciągle nas zaskakuje ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Hitm3n | 23.02.2010 11:01#38

Prawdopodobnie na każdym standardowym. Ale jeśli zmieniłeś hasło, które jak twierdzisz jest silne, myślę, że nie powinieneś się obawiać o swoje bezpieczeństwo ;)

Nie ma to jak chwytliwa nazwa ^^

Avatar
i kropka (niezalogowany) | 23.02.2010 11:13#39

Pozostaje czekać na komentarze wybitnych osobistości w dziedzinie systemów alternatywnych. Choć już jedna dała próbkę swoich możliwości (pewnie z nocnego przemęczenia).
Czy zaszczycą nas obywatele m4rciniak i słituśna jola?
To chyba tylko Chuck wie...
Jednak czytanie ze zrozumieniem to nadal dla niektórych ciężki kawałek chleba.

Podziękowania dla Zulowskiego, Gallka, ~Bzyk, MrMoon, jakis anonim i innym użytkownikom Windows'a za zdrowe podejście do tematu.

Avatar
free_man (niezalogowany) | 23.02.2010 11:23#40

Na LINUKS mamy jedno najważniejsze zabezpieczenie hasło rota. Jeśli jaki mało bystry ustawi hasło np:1q2w3e4r lub qwerty to każdy je zgadnie.

Jest cała lista znanych słów używanych w różnych celach np. hasłach na pocztach email.

Sam mam szyfrowany dysk twardy, a hasło składa się z ciągu 92 znaków alfa numerycznych + znaki specjalne.

Avatar
BULLLL (niezalogowany) | 23.02.2010 11:43#41

A to napewno nowy botnet? Bo rok temu była już taka informacja: "Wykryto pierwszy botnet, w skład którego wchodzą routery i modemy pod kontrolą systemu Linux. Liczbę zainfekowanych urządzeń szacuje się na ok. 100 tys. Robak zarażał urządzenia, których hasła były łatwe do złamania lub ich wcale nie było. Dzięki temu mógł zalogować się, przejąć kontrolę nad urządzeniem i połączyć się ze specjalnym kanałem IRC aby dołączyć je do botnetu." 24 marca 2009

http://linuxnews.pl/pierwszy-botnet-linuksowy/

Avatar
colgao (niezalogowany) | 23.02.2010 11:44#42

"W przeciwieństwie do wielu innych botnetów, Chuck Norris nie infekuje komputerów PC a sprzęt sieciowy oparty na Linuksie."

oho, zaczyna sie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DawidDS4 | 23.02.2010 11:49#43

@free_man

Ciekawe co takiego masz na tym dysku, pewnie hasło wpisujesz 10 minut :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gothmori | 23.02.2010 11:52#44

~Bzyk

Wiesz, nie mieszkam w Niemczech więc nie wiem. Wiem w jakim otoczeniu mieszkam. Wyobraź sobie że ludzie gdy słyszą że nie używam Windowsa to albo pytają "Jak to możliwe? To co Ty tam masz, musi być windows bo by nie działało" - znaczy nie wiedzą że jest coś innego niż windows, albo uważają mnie za komputerowego eksperta bo słyszeli gdzieś o Linuksie. W swoim otoczeniu spotkałem się ze strasznym niedouczeniem, np. jeśli chodzi o to by podgłośnić dźwięk z mikrofonu w mikserze, lub z przypadkiem człowieka który nie wiedział co to tab (karta) w przeglądarce i jak się zakłada konto mailowe i problem z założeniem konta na gg nie wspominając o konfiguracji ew. alternatywnego klienta.
Problem z rozpakowaniem archiwum rar (już nie mówię o pakowaniu xD) czy instalacja programu... a problem umiejętności instalacji programu to straaasznie powszechny jest. "A bo ja nie wiem co ściągnąć i co zrobić z tym dalej."
Jak bym miał opowiadać z czym się spotykam to wyszedł by z tego niezły tasiemiec. Zaskakujące jest to że niestety, z takimi przypadkami spotykam się również u ludzi młodych i "dobrze" wykształconych.
Najzabawniejsze że ostatnio pomagałem korespondencyjnie z Vistą xD Nie pamiętałem jak są tam opcje (to logiczne) i bazowałem na screenach z google bo musiałem wyjaśnić krok po kroku co gdzie jest a tak to ja nie potrafiłbym nawet w Linukse xD W sumie w Linuksie jest konsola i położeń znać nie trzeba, mógłbym podać po prostu polecenia... ehhh xD

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gothmori | 23.02.2010 11:55#45

*położeń opcji rzecz jasna - znaczy gdzie jest jakiś przycisk i jak wygląda menu ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aware | 23.02.2010 12:02#46

@gothmori:
>Najzabawniejsze że ostatnio pomagałem korespondencyjnie z Vistą xD

Miałem podobną sytuację, ciotka mieszka w Niemczech i miała problem, bo nie umiała zainstalować mikrofonu. Nikt w okolicy (w tym osoba pracująca jako informatyk!) nie potrafił kłopotu rozwiązać. Windows był po niemiecku, więc z góry uznałem, że słuchanie i instruowanie przez telefon "gdzie kliknąć" nie przyniesie skutku. Podyktowałem natomiast link do TeamViewera, który okazał się bardzo pomocny ;)

@~Bzyk:
To, że w Polsce panuje niechęć do IE to nie zasługa obycia obywateli w materii bezpieczeństwa, lecz ich tendencja do narzekania na cokolwiek, a w szczególności na wytwory wielkich korporacji :P

Avatar
tarkowski (niezalogowany) | 23.02.2010 12:36#47

wiedziałem, że z tym norris'em jest coś nie tak. najpierw niby super facet, wygrywa w tenisa ze ścianą, zgrywa internet na dyskietkę! a wszystko to żeby odwrócić naszą uwagę od swoich niecnych planów!
założę się, że w teksasie cały internet jest przez niego monitorowany!

Avatar
free_man (niezalogowany) | 23.02.2010 12:53#48

@ DawidDS4

Sprzęt mam włączony 24 h, a wpisanie hasła zajmuje 10 sekund.

A to co mam na nim to moja sprawa.

Avatar
M<S (niezalogowany) | 23.02.2010 13:19#49

Haha i co linuksiarze tacy pewni jestescie ze nie ma wirusow na wasze systemy a tu co ? Uzywa linuxa 0,5% ludzi a wirusy sie zaczynaja pojawiac:D Co wracacie na windowsa czy dalej bedziecie trollowac w necie jacy to z was informatycy bo macie ubuntu :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PM9 | 23.02.2010 13:20#50

Robak rezyduje w pamięci operacyjnej rutera, można go więc usunąć poprzez zrestartowanie urządzenia. Najlepszą metodą zabezpieczenia się przed atakiem jest korzystanie z silnych haseł oraz systematyczna aktualizacja firmware'u urządzeń.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
n-pigeon | 23.02.2010 13:26#51

@Extraordinarykid

W szkole podstawowej uczą czegoś takiego jak czytanie z zrozumieniem...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 23.02.2010 14:31#52

@jakis anonim
Też siedzę na Windows 7 x64, ale tak się składa, że jestem na studiach IT, 4 rok, specjalność systemy, i jak czytam wypowiedzi co poniektórych, to po prostu ...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 23.02.2010 14:49#53

@extrordinarykid: Sie ci nie podoba kup se modem-ruter z Windą.
P.S.: Zanim skończysz wypisywać swoje posty już dawno D-Link z Cisco poprawią swój protokół LAN-owy i implementację.

@kostrze: Wystarczyło na początek właczyć i wyłączyć ale i ten sposób dobry.

@BULLLL: Nie wiem czy ten sam ale (prawie - ma dorzuconą, chyba obsługę jednego buga) taki sam. Za rok znowu o nim napiszą, wszak windziarzy jak nikt nie nauczył tak i nie nauczy zminiać hasła w ruterze i telewizorze.

@colgao: "oho, zaczyna sie..." i kończy. Ty zabezbiecz swój ruter a D-Link i Cisco zabezpieczą swój protokół.

@gothmori: Nie pomagałem, jeżeli klient nie miał zainstalowanego yuuguu. Chociaż na Viście ... jeżeli klient znawca nie pogrzebał za głęboko ... najczęściej wystarczy utworzyć nowe konto (no też są problemy: No ale teraz mi GG i skype nie działają jakie ja mam hasło?) - najczęstszy wirus to użytkownik.

@M
@hellypton: "No to serwery na BSD trza stawiać :)" A na nich admin:admin i hasło:hasło.

Avatar
pdf (niezalogowany) | 23.02.2010 14:49#54

-> Pharun (niezalogowany) | 23.02.2010 2:22
""Chuck Norris nie infekuje komputerów PC a sprzęt sieciowy oparty na Linuksie." może chociaż raz w życiu przy tego typu informacji nie przeczytam bardzo inteligentnego hasła "Windows jest do dupy a na Linuxa nie ma wirusów". Zaraz podniesie się wrzawa itd, ale co tam - przynajmniej se napisałem co o tym myślę :P"


Może choć raz w życiu przeczytasz całego newsa, nie ograniczając się do jego nagłówka?
Brute force (do tego wstawka "in nome di Chuck Norris" ) na routery z włączonym dostępem dla administracji z zewnątrz (Net) - to jest domyślną treścią tego newsa. Jeśli admin był leniwy a hasło krótkie lub typowe, router zostaje szybko otwarty. Jeśli jest inaczej, zmienia się cel ataku.
D-Link to inny temat.

Myśl, zanim jeszcze napiszesz.


-> Extraordinarykid

Popraw się w erystyce.

Większość routerów posiada też wejście zapasowe. Coś jak kody do gier. Obejmuje to login i hasło dostępu, w razie "potrzeby" i przy wejściu od LAN.

Avatar
autumnlover (niezalogowany) | 23.02.2010 16:45#55

I znowu biedni GNU/linuksiarze muszą się tłumaczyć jaki to ich system bezpieczny. Tylko że jak w XP hasło admina domyślnie było puste to była wina Microsoftu. Gdy problem z "domyślnymi" hasłami dotyczy GNU/Linuksa wtedy wszyscy winni tylko nie GNU/linuksiarze...

Avatar
ble ble ble (niezalogowany) | 23.02.2010 17:25#56

Pewnie Extraordinarykid boi się, bo mu login i hasło odgadną w routerze, i nie wie jak je zmienić. A teraz ma pretensje do Linuksa. XD

Avatar
Gallek (niezalogowany) | 23.02.2010 18:05#57

@autumnlover

Skoro zarzucasz linuksiarzom taką retorykę a sam ją stosujesz to jesteś conajmniej hipokrytą. Siedz sobie na swoim desktopie, pyknij sobie w gierkę albo zapuść sygnalik na kabelku HDMI i nie trolluj MS Windowsiarzu (Copyright & Trademark). Wnoszenie badziewnych wątków do danego tematu często wzbudza zażenowanie i w efekcie agresję. Używasz windowsa więc masz prawo nic nie wiedzieć o systemie. Tylko nikt ci nie broni sięgać po taką wiedzę. Tutaj, niestety dla ciebie, musisz choć trochę doczytać. Niemal cały Internet leci na Linuksie i jak widać świetnie to funkcjonuje. Skoro winda jest lepsza to skąd jej tak marginalne użycie? Znam adminów, którzy jadą na wersji Win Server. Da się lecz okupują to dużym strachem i lękiem oraz kasiorką za profesjonalną pomoc (wiadomo, że zblokowany kodzik). Więc po co? Dla zasady? Po co płacić za coś co jest na tyle sztywne iż nie da się z tym za wiele zrobić. Nie ma systemu idealnego ale pewne rozwiązania są stosowane częściej niż inne. W profesjonalnych zadaniach rządzi kryterium jakości. Skoro systemy unixlike takie jak choćby Linuks są tutaj stosowane to powiedz mi co z nim jest nie tak? To nie moja wina, że winda zdaje egzamin raczej przy pisaniu CV czy przebrnięciu kolejnego levela GTA. Dziwi mnie tylko, że trzeba jeszcze sporo za takie zastosownaia płacić. Takie pewnie czasy, że amatorka jest droższa od profesjonalizmu. Zanim coś znowu z siebie wyrzucisz to skompiluj sobie jajko w windzie, zupgrejduj środowisko sysinstalem bądz cvsupem i ustaw sobie porządne rurki przepływu w dymmynecie. A przede wszystkim doczytaj temat. Najlepiej z jak najpełniejszym zrozumieniem. Pozdrawiam łindołsową brać/*mać:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 23.02.2010 18:48#58

@anonim: I nadal nie ma bo to nie wirus.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 23.02.2010 18:54#59

Ten botnet, jeżeli nie ten sam to prawie taki sam, szaleje w sieci od ponad roku (przez ten czas zmieniłem rutery i hasła 2x). Linuksiarze już dawno zdążyli się zabezpieczyć. Wniosek: To linuksowy ale windziarski botnet. Kto nie wierzy niech poczyta tryumfalne posty windziarskie po forach (se hasła zmieńta miast bewedeury pisać). Bedzie. Adieu!

Avatar
_zdegustowany (niezalogowany) | 23.02.2010 20:12#60

@autumnlover

A taki spokój był... jak cie nie było.

Czy puste hasło czy domyślne, bez względu na system operacyjny... zresztą, co tu ma bezpieczeństwo systemu do głupoty występującej po obu stronach barykady?

Ponadto pisze, że w przypadku D-Link, problem związany jest również z luką... Tylko dla ciebie, to bez różnicy. Ważne, że pojawiło się słowo klucz - Linux. Jak zapewne wiesz, każdy może sobie dostosować system pod siebie. Gdzie jest powiedziane, że to luka Linuksa, a nie luka stworzona przez programistów D-Linka?

Parę osób pisało, że największy problem dzisiejszego społeczeństwa, to brak nieumiejętność czytania ze zrozumieniem.

Soory,ale wyłączcie komputery i pójdźcie z kumplami/koleżankami na piwo pogadać o czymś innym. Może lepiej wam wyjdzie, niż komentowanie spraw, które was przerastają.

Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dragonn | 23.02.2010 21:30#61

Niektórzy to naprawdę nie mają zdolność czytania z zrozumieniem, Jeżeli ktoś z własnego brak wyobraźni spowoduje wypadek autem, to kto jest winny, kierowca czy producent auta. Z tego co niektórzy piszę można by powiedzieć że winny jest producent :/.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 24.02.2010 10:44#62

To nie tak, że na linuksa nie ma wirusów. Nie ma antyvirusów. Niby tylko 3 literki ale jaka różnica.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dragonn | 24.02.2010 11:30#64

@Anonim up no chyba sobie żartujesz http://copyme.jogger.pl/2010/01/06/antywirus-na-linuksowe-biurko/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 24.02.2010 12:07#65

Ja nawet nie polemizuje na temat systemów z czytelnikami tego vortalu, bo to nie ma najmniejszego sensu, 3/4 myśli, że Linux to podróbka Windowsa, ze wirusy są tak samo prawdopodobne jak w Windows, a to, że wszystko tam się robi "innaczej" nie ma wpływu na wirusy, a to tylko nieudolność programistów, bo nie potrafią dobrze podrobić systemu Windows...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
k-ae-m | 24.02.2010 13:12#66

@ Gallek

oj mało Ty wiesz o rozsądnych adminach i profesjonalnych serwerach do profesjonalnych zadań. I nie myl z zabawą.

Avatar
_zdegustowany (niezalogowany) | 24.02.2010 14:20#67

@do redakcji.

Koło godziny jedenastej napisałem komentarz z linkami do programów w odpowiedzi na komentarz

Anonim (niezalogowany) | 24.02.2010 10:44

nie widze go na stronie z komentarzami.

--------------------------

Proszę, podaj mailem (redakcja@dobreprogramy.pl) nick pod jakim wysyłałeś komentarz
Pzdr
Cebula


AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fiesta | 25.02.2010 0:08#68

Wreszcie jakiś syfek dla "funboyów" Linucha :P

Avatar
_zdegustowany (niezalogowany) | 25.02.2010 8:41#69

@Cebula.

nick --> _zdegustowany

Proszę nie zatwierdzać, tylko przekazać Cebuli.

----------------------------------------

Komentarz został odrzucony przez automat ze względy na dużą ilość linków, przywróciłem.
Pzdr
Cebula

Avatar
saper13 (niezalogowany) | 25.02.2010 9:23#70

urzadzenia sieciowe to nie linux - o tym chyba jest ten artykuł ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dimatheus | 01.03.2010 9:56#71

Słabiutki ten Chuck, skoro tylko w pamięci RAM rezyduje i zwykły reset go stamtąd usuwa... :)

Pozdrawiam,
Dimatheus

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av