Co by było gdyby Microsoft kupił Motorolę?

16.08.2011 16:52, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

Okazuje się, że firma Google mogła nie mieć większego wyboru przy kupnie działu Motorola Mobility, a i tak może jej to nie wyjść na zdrowie.

Posiadający ponad 17 tysięcy zatwierdzonych patentów gigant jest łakomym kąskiem dla każdej firmy działającej na rynku urządzeń mobilnych. A gdyby Google nie kupił oddziału Motoroli, zrobiłby to ktoś inny. Na przykład... Microsoft, który według informatora serwisu GigaOM ostrzył sobie zęby na Motorola Mobility. Firma z Redmond miałaby wtedy w kieszeni cały arsenał, dzięki któremu mógłby zniszczyć Androida — obecnie najpoważniejszego gracza wśród systemów dla urządzeń mobilnych. Microsoft był zainteresowany portfolio patentowym Motoroli... i tylko tym. I chyba właśnie podejście Microsoftu do umowy przekonało Google do pójścia na zakupy. Umowa z Google okazała się być korzystniejsza dla Motoroli choćby z powodu zainteresowania produkcją sprzętu przez Google (a przynajmniej taką obietnicą). Microsoft nie miał zamiaru podporządkować sobie kolejnego po Nokii producenta urządzeń, a Google może nie tylko obronić Androidowy ekosystem, ale również wpłynąć na ważnego producenta.

Ale samymi patentami Google swojego systemu nie obroni, a analitycy już roztaczają czarne wizje przyszłości Androida. Przede wszystkim tym ruchem Google prawdopodobnie zabił strategię, która przysporzyła takiej popularności systemowi z robotem — otwartość i możliwość wykorzystania go na sprzęcie każdego producenta. A na spadku popularności Androida skorzysta nie kto inny, jak Microsoft i jego Windows Phone 7.

Warto zauważyć, że transakcja nie zakończy rozpoczętych już przez Motorolę procesów patentowych. Jak poinformował serwis AppleInsider, Motorola obecnie skarży Apple o naruszenie patentów związanych z technologią 3G, GPRS, Wi-Fi i projekt anteny (łącznie 18 patentów). Wojna z firmą Apple może się jednak rozciągnąć poza urządzenia mobilne. Wraz z działem Motorola Mobility Google kupił przecież urządzenia wideo, w tym produkty z linii Video Solutions. Być może czeka nas próba reanimacji Google TV — nieudanego konkurenta Apple TV.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (48)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Banan | 16.08.2011 16:55#1

Jak nie Microsoft to Google. Jak zwykle.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gowain | 16.08.2011 17:06#3

Czemu wszyscy zaczynają roztaczać wizję, że zakup Motoroli to błąd Google. Android wcale na tym nie musi ucierpieć. Google z Motorolą mogą dopracowywać kwestie mobilne, a później puszczać je dalej w świat. Jak dla mnie to był dobry ruch - oczywiście mając także na uwadze sprawy patentowe.

Teraz mamy 3 poważnych, pełnoprawnych producentów na rynku - Apple, MS + Nokia i Google + Motorola. Patenty muszą zejść ze sceny, bo firmy się zaszachują i żadna nie będzie w stanie nic zrobić.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Spankin | 16.08.2011 17:07#4

nie doczytałem, disregard

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Raid | 16.08.2011 17:15#5

"Microsoft był zainteresowany portfolio patentowym Motoroli... i tylko tym."

Eee... Google nie jest zainteresowane produkcją sprzętu skoro świetnie ich w tym wyręczają firmy trzecie. Mało tego Google już chyba zapowiedziało, że nie będzie ingerować w dział hardware. Po co więc Google kupiło dział Motoroli? Nie czarujmy się, że z jakiegokolwiek innego powodu aniżeli patenty.

Avatar
AccPL (niezalogowany) | 16.08.2011 17:32#6

MS i ich gierki... sytuacja wygląda tak: M$ zrobił jakieś kwadraty których nikt nie chce, to teraz będą patentami straszyć i wciskać gdzie się da ten ich śmieszny systemik. Ta firma upadła już tak nisko i widocznie stwierdzili, że gorzej być nie może.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 16.08.2011 17:35#7

"Ale samymi patentami Google swojego systemu nie obroni, a analitycy już roztaczają czarne wizje przyszłości Androida. Przede wszystkim tym ruchem Google prawdopodobnie zabił strategię, która przysporzyła takiej popularności systemowi z robotem — otwartość i możliwość wykorzystania go na sprzęcie każdego producenta. A na spadku popularności Androida skorzysta nie kto inny, jak Microsoft i jego Windows Phone 7."
Ja nie popieram zdania tych pseudoanalityków, bo zakup Motoroli nie koliduje z otwartością Androida i wykorzystania go na sprzęcie innych producentów niż Motorola a wręcz przeciwnie otworzy szerszą drogę poprzez asa w rękawie jakim są patenty.
PS.mały błędzik w tytule, chyba odpocząć czas:)
Chyba że sam Google wybierze inną drogę.

Avatar
lck* (niezalogowany) | 16.08.2011 17:42#8

Kilka newsów niżej ktoś z redakcji (taki z kotem) opie* jednego z komentujących, który odważył się zwrócić autorce uwagę za pisanie bzdur. I chyba miał rację, ponieważ

"Przede wszystkim tym ruchem Google prawdopodobnie zabił strategię, która przysporzyła takiej popularności systemowi z robotem — otwartość i możliwość wykorzystania go na sprzęcie każdego producenta."

Prawdopodobnie, to mocne słowo. Czy aby autorka nie przesadza. Mam wrażenie, że celowo używa słów, których wielu bałoby się użyć.

"A na spadku popularności Androida skorzysta nie kto inny, jak Microsoft i jego Windows Phone 7."

Brzmi to tak jakby to już się działo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Xelosu | 16.08.2011 17:45#9

"Co by było gdyby.." - czy trzeba coś jeszcze dodawać ?

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 16.08.2011 17:51#10

Przypomina to grę w szachy.

Avatar
Piterrrr (niezalogowany) | 16.08.2011 17:54#11

Apple TV? W życiu o tym nie słyszałem, natomiast o google tv owszem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gowain | 16.08.2011 17:55#12

No tak, w tytule literówka :P gdyby nie kriters64, to nie zauważyłbym :P Morotola :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aldaris | 16.08.2011 18:03#13

Co by bylo gdyby, to Android mial byc instalowany w Nokiach?
To takie gdybanie, co by bylo gdyby babcia miala wasy.

A co jest? Obecnie pozostaja akcjonariusze i urzedy antymonopolowe, tutaj widze pole do dzialania dla Microsoftu i Apple, przeciez Google nie moze byc tak wielkie;p.
To Monopolista! Szczegolnie smiesznie to brzmi, jak Microsoft to stwierdza.
Na przelomie 11/12 zobaczymy czy udalo sie przejac Google Motorole, no i z jakimi klodami musialo sobie radzic.
Jedno jest pewne, patenty dzis kosztuja mld $ :).
Ciekawi mnie, z ktorej strony na nowym polu bitwy padna strzaly.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mordzio | 16.08.2011 18:21#14

Google zrobiło lepszy interes niż Microsoft wydając 8 miliardów $ na Skype.
Czy zakup Motoroli wyjdzie Google na zdrowie czy nie czas pokaże, do tej pory serie Nexus dla Google produkował Samsung i jakoś wielkiej tragedii nie było.
Po ogłoszeniu transakcji cena akcji Motoroli wzrosła o 56%, ktoś pamięta o ile wzrosły akcje Nokii po ogłoszeniu współpracy z MS ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 16.08.2011 18:23#15

można by się nawet z tym zgodzić gdyby nie poważny fakt jak długoletnia umowa Microsoftu z Nokią, czy związku z tym LG i HTC powinni zrezygnować z WP7? :)

Avatar
NWKJ (niezalogowany) | 16.08.2011 18:24#16

"Przede wszystkim tym ruchem Google prawdopodobnie zabił strategię, która przysporzyła takiej popularności systemowi z robotem — otwartość i możliwość wykorzystania go na sprzęcie każdego producenta."

Pytanie do autora: Dlaczego Google miałby się ograniczać tylko do sprzętu Motoroli?

Cytat:

The acquisition of Motorola Mobility, a dedicated Android partner, will enable Google to supercharge the Android ecosystem and will enhance competition in mobile computing.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
takiktoś | 16.08.2011 18:38#17

A czemu Google nie może zacząć działać w hardwarze? Co za problem? Ma teraz możliwość.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Carol26 | 16.08.2011 18:48#18

Pewnie będą robili telefony pod swój system ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 16.08.2011 18:49#19

patenty i lepsze dostosowanie sprzętu motoroli do androida i usług google może jakieś dodatkowe funkcje, których nie będzie w innych telefonach tylko motoroli więcej bym się nie spodziewał

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 16.08.2011 18:52#20

@takiktoś google ma takie fundusze że mogło by założyć sieć restauracji czy to już oznacza że to zrobią? możliwości to jedno a polityka firmy to drugie

Avatar
jnb (niezalogowany) | 16.08.2011 19:11#21

jaka Morotola?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Meszuge | 16.08.2011 19:12#22

"Co by było gdyby Microsoft kupił Morotolę?"

Dziwna pisownia, ale co mi tam. Proponuję tytuły kilku innych rzeczowych i odpowiedzialnych artykułów:

Co by było, gdyby Microsoft kupił Polskę?

Co by było, gdyby Nokia kupiła Mercedesa?

Co by było, gdyby babcia miała wąsy?

Itp. w tym stylu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Feyd | 16.08.2011 19:26#23

kiedy to Microsoft kupil Nokie i za ile? Na wakacjach bylem ostatnio wiec nie jestem na bierzaco.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Saracen | 16.08.2011 19:32#24

Ha! Co by było, gdyby Motorola kupiła Google??
To dopiero by było!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sunbeam96 | 16.08.2011 20:11#25

@Saracen | 16.08.2011 19:32
Przez ciebie, skubańcu, prawie spadłem z krzesła ;D

Co by było gdyby Google kupił Microsoft?

Avatar
ffdd (niezalogowany) | 16.08.2011 20:18#26

Co by było gdyby Microsoft kupił Google?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 16.08.2011 20:27#27

@lck*: Ten z kotem odnosił się do dorobku użytkownika, a nie jednego tylko jego komentarza. Razem z nim poleciała reszta głosicieli jedynej słusznej opcji (jaka by ona nie była). Co do esencji: jeśli Twoim zdaniem "prawdopodobnie" to mocne słowo, to odpadam.

Avatar
Trururu (niezalogowany) | 16.08.2011 20:39#28

Ja tam się cieszę :) Może w końcu zrobią jakąś alternatywę do Nokii, bo jak tak patrzę na dzisiejsze produkty, to oprócz Iphon'ów i Nokii nic się ciekawego nie produkuje.

Pożyjemy zobaczymy

Avatar
lck* (niezalogowany) | 16.08.2011 20:39#29

Tak uważam czytając cały tekst. Możesz się nie zgodzić z moim zdaniem, ale:

Synonimy słowa 'prawdopodobnie'

pewnie, zapewne, wygląda na to, widać itd.

1. Google zapewne zabił strategię, która przysporzyła takiej popularności systemowi z robotem.
2. Wygląda na to, że Google zabił strategię, która przysporzyła takiej popularności systemowi z robotem.

Moim zdaniem autorka celowo dobrała takie a nie inne słowa. Czuć w tym tekście emocję. Sam przyznam, że jak Google nie kupiło Nortela, to bałem się co dalej z Androidem.

Avatar
sdfan (niezalogowany) | 16.08.2011 20:54#30

@Ryan
Odpowiednio użyte, słowo "prawdopodobnie" jest bardzo mocne: http://www.cneb.pl/a/prawdopodobnie.html

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Saracen | 16.08.2011 20:59#31

Za 200 lat na świecie będą tylko dwie firmy: Microsoft i Google.
Microsoft kupi Sony i będziemy oglądać filmy i słuchać muzyki na Microsoft Theatre System (do wyboru wersja home and student, standard albo audiofil).
Google kupi Boscha i będzie robić prali (Microsoft pewnie kupi Whirpoola).
Będziemy dzwonić przez Gmobile, oglądać TubeTV i jeździć czymś z oferty Microsoft Live Cars (po tym jak kupią General Motors i Forda).
I wszyscy (oprócz Chińczyków) będą pracować albo w Google albo w Microsofcie.

Avatar
pusiak (niezalogowany) | 16.08.2011 21:04#32

Czy wyszło im na dobre, czy na złe okaże się dopiero za jakiś czas. Wszystko zależy jak to wykorzystają - ale jak zaczną robić telefony gdzie każdy model ma na bieżąco aktualizacje Androida (i jeszcze np. można je ściągnąć bezpośrednio z telefonów) to mogą tym zmusić innych producentów aby zrobili to samo ;)
Chociaż podejrzewam, że to będzie jak z innymi wielkimi korporacjami które mają udziały we wszystkim - czyli póki są zyski niech wszystko leci swoją drogą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaik | 16.08.2011 21:15#33

Panowie redaktorzy, czy wskazanie błędu w tytule kwalifikuje moje wpisy do usunięcia?!

Avatar
Mr.DaVvID (niezalogowany) | 16.08.2011 21:18#34

@Saracen :D co by było gdyby google kupił microsoft? koniec świata albo dostałbym zawału.
Ee doskonale widać że Google za niedługo stanie się drugim Microsoftem. Ostatnio kupują wszystkich jak najęci... Microsoft zbyt długo nie miał konkurentów i przysnął na swojej forsie, a gdy się obudził było za późno aby powstrzymać Google przed rośnięciem. I pomyśleć że cały biznes nakręcili na głupiej przeglądarce. A co do "co by było gdyby" to myślę że google już niedługo wyda system dla komputerów, taki z prawdziwego zdażenia i dopiero wtedy zaczną się gwiezdne wojny, bo napewno Google nie zadowoli się losem maca czy linuxa. Ale mam nadzieje że M$ się nie podda bo stokrotnie bardziej wole wm niż androida.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djDziadek | 16.08.2011 21:31#35

Co by było, gdyby nie można było komentować artykułów na DP, miałbym więcej czasu w domu (nie czytając co poniektórych bzdur*)

* nie dotyczy powyższych komentarzy, ale dotyczy wielu innych pod innymi aktualnościami :)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 16.08.2011 21:43#36

no, to teraz jest chyba po równo. Czas na masowe pozwy. Ciekawe, może teraz uda się rozkwasic te jabłka :)

Avatar
zennon (niezalogowany) | 16.08.2011 22:42#37

To już po Androidzie. Google popełnił błąd, bo stał sie konkurentem dla HTC, Samsunga czy LG. Przecież jasnym jest, że nie będzie teraz traktował ich tak samo, jak Motoroli.
Zyska MS.

Avatar
revell (niezalogowany) | 16.08.2011 23:16#38

Wejście na szerokie wody WM7, poprzez Nokię, rozpocznie w końcu prawdziwą konkurencję z Androidem. Szybko okaże się, jak bardzo mobilny SO MS przewyższa zrobione "na kolanie" dziecko Google.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 16.08.2011 23:38#39

DP zaczynają dryfować w kierunku portalu dla jasnowidzów i wróżek ;) Zgadzam się z przedmówcami, że autorka trochę popłynęła z tym "co by było gdyby".


Zdecydujcie się, albo informacja, albo spekulacja.


A ja dorzucę swoje trzy grosze i napisze, że gdyby babcia miała wąsy, to byłaby dziadzkiem...

Avatar
Taaaaaaa (niezalogowany) | 17.08.2011 0:38#40

A niedawno gooooglica tak płakała, że patenty kupiły samsungi, apple i inne by zniszczyć gooooglice a tu nagle taki zakup. Wychodzi z googlicy prawdziwe oblicze jakim jest PAZERNA FIRMA

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 17.08.2011 1:47#41

Jakby MS kupił Motorolę, to by tu został wyklęty.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 17.08.2011 8:32#42

"Co by było gdyby Microsoft kupił Motorolę?"
Microrola ;)

Avatar
yaqb (niezalogowany) | 17.08.2011 8:45#43

Gdyby Microsoft chciał kupić Motorolę to by to zrobił...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 17.08.2011 8:47#44

@Saracen

Odważne stwierdzenie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 17.08.2011 9:57#45

@Nie powinno się gdybać....

Dajcie spokój. Akurat co by zrobił MS z nowymi patentami, każdy wiem. Podniósł by opłaty licencyjne jakie płacą OEM-i Androida. Może nawet udało by mu się podnieść je wyżej niż cena za licencję na WinP7?

A że Google kupiło aby do tego nie dopuścić (czyli mają na uwadze głównie patenty), też nikomu nie trzeba tłumaczyć.

Za to alians Motorola+Google, może zachwiać Androidem, jeśli to Motorola zyska wpływ na Androida o jakim inni OEM-i będą mogli tylko pomarzyć (patrz MS+Nokia). Ale Google aż tak głupie nie jest, i nie wpędzi się w kozi róg. No i poza tym Android ciągle ma dostępne kody źródłowe.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sunbeam96 | 17.08.2011 10:49#46

W tym wypadku postępek Google można zrozumieć. Gdyby MS czy Apple dorwały Motorolę w swoje łapska byłoby prawdopodobnie po Androidzie.

Patenty (przynajmniej na software) powinno się znieść.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 17.08.2011 11:25#47

Zachwieje na pewno a dlatego że teraz pewnie sprzęt Motoroli z Androidem będzie miał przez bardzo długi czas aktualizacje więc reszta producentów będzie robić to co robi do tej pory czyli olewać ludzi więc motorola zyska pozycję kosztem pozycji innych producentów.

Avatar
ktoś tam (niezalogowany) | 17.08.2011 14:36#48

Co by było gdyby Microsoft kupił Motorolę?
Już odpowiadam. "Goglorola"

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av