Europejski Trybunał Sprawiedliwości zabrania odcinania piratów od Internetu

24.11.2011 18:21, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

Zapadł wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie blokowania podejrzanych o piractwo abonentów przez dostawców internetu na zlecenie właścicieli praw autorskich. Trybunał uznał takie praktyki za niezgodne z prawem.

Oznacza to, że firma fonograficzna lub dystrybutor filmów nie mogą nakazać dostawcy internetu zaprzestania świadczenia usług osobie podejrzanej o posiadanie materiałów naruszających prawa autorskie. Co więcej, Trybunał zasądził, że wytwórnie nie mają prawa wykorzystywać drogi sądowej do nakazywania dostawcom śledzenia potencjalnych piratów.

Już niejednokrotnie w Europie i za Oceanem sądy były instrumentami nacisku w operacjach, których celem było obarczenie operatorów sieci i dostawców łącz winą za piractwo. Przykładowo według brytyjskiego dokumentu Digital Economy Act dostawcy usług mieliby być zobowiązani do monitorowania ruchu w sieci i zgłaszania przejawów naruszania praw autorskich.

Trybunał Sprawiedliwości zarządził, że prawo europejskie wyklucza możliwość używania narzędzi umożliwiających taki poziom inwigilacji. Możemy czuć się nieco bezpieczniej, gdyż nikomu nie zostanie odcięty dostęp do Internetu za odwiedzanie stron umożliwiających pobieranie plików lub stron z torrentami.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (41)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SilberPunkt | 24.11.2011 18:25#1

"Możemy czuć się nieco bezpieczniej, gdyż nikomu nie zostanie odcięty dostęp do Internetu za odwiedzanie stron umożliwiających pobieranie plików lub stron z torrentami."
A od kiedy samo odwiedzanie takich stron jest łamaniem prawa i zagrożone jakąś karą?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 24.11.2011 18:28#2

Właściciele treści chcieli kontroli nad osobami *podejrzanymi*. Mam podejrzenie graniczące z pewnością, że odwiedzający stronę z torrentami to dla nich taki właśnie podejrzany. ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
adow2201 | 24.11.2011 18:35#3

No to zwyciężyła wolność w internecie i cios w drani.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
powerlogers | 24.11.2011 19:00#4

Kiedyś chcieli piratom całą wodę z oceanu wypompować :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MoroS | 24.11.2011 19:02#5

No to jestem ciekaw jak teraz będzie wyglądała praktyczna strona porozumienia, w którym brał ostatnio udział Minister Kultury. ;) Zaraz okaże się, że wydawnictwa nie mają też prawa żądać danych osobowych od operatorów (bo de facto nie mają). :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
powerlogers | 24.11.2011 19:18#6

Osoby podejrzane o piractwo to takie, które kupują więcej niż 10 czystych płyt DVD :)

Avatar
Dropikos (niezalogowany) | 24.11.2011 19:18#7

Wszystkie strony powinny mieć włączone domyślnie https i po problemie, niech przeglądają

Avatar
Pitersonio (niezalogowany) | 24.11.2011 20:02#8

@powerlogers teraz to nawet czasy dvd się kończą. Mamy przecież kilku terbajtowe dyski i odtwacze hdd :) Po co komu stos plastyku?

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 24.11.2011 20:03#9

@Deopikos - mhm a ty za dodatkową moc obliczeniową zapłacisz rozumiem ze swojej kieszeni?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rogacz | 24.11.2011 20:09#10

Ja nie wiem czemu tak wszyscy nie lubią tych biednych somalijskich piratów :( Jak nie google ich cenzuruje to firmy im neta odcinają :( I jak teraz biedacy biedacy będą napadać na statki? :P

Avatar
Paweł Nyczaj (niezalogowany) | 24.11.2011 20:21#11

Czyli tym sposobem hadopi, ale także niedawne polskie porozumienie części ISP z ZAiKS-em jest nielegalne w obecnym kształcie. Ścigac piratów wolno, ale od wysuwania podejżeń jest policja a nie dostawcy treści czy działające na ich zlecenie firmy, dla których zrobił się to dochodowy biznes.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 24.11.2011 21:19#12

Bardzo dobrze, odwiedzenie strony z piratami mogło skończyć się odcięciem, a przecież na takich forach są również inne rzeczy, kompletnie odbiegające od tematyki pirackich kopii :D Nie wiem po co walczą z tym, to było jest i będzie, lepiej zajęli by się tym, by wyrównać ceny we wszystkich krajach adekwatnie do płacy i pozbyć się bzdurnych zabezpieczeń, które nie pomagają ;)

Avatar
_belf_ (niezalogowany) | 24.11.2011 21:24#13

tylko muzyka i filmy czy również oprogramowanie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Powerfeniks | 24.11.2011 21:25#14

Nie mają prawa wykorzystywać drogi sądowej do nakazywania dostawcom "śledzenia potencjalnych piratów" i bardzo dobrze XD pzdr.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 24.11.2011 22:39#15

@Ryan
Mistrzowski komentarz.

Avatar
FX (niezalogowany) | 24.11.2011 22:53#16

Kto wierzył, że chodzi o walkę z piractwem? Przecież oskarżanie każdego kto popadanie o piractwo to niesamowicie dochodowy interes. Można w ten sposób oskarżyć 1 000 osób, z czego 995 osób pojęczy i zapłaci, 3 osoby nie będą jęczeć i zapłacą bez gadania, a 2 nazwą to wprost próbą wyłudzenia pieniędzy i się postawią. W ten sposób pieniądze wyciągnie się z 998 osób / 1 000 możliwych. Biznes Panie, biznes...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 24.11.2011 23:35#17

Tak - podejrzany jest ktoś, kto kupuje 1- czystych płyt DVD np. moja babcia, która rzeczywiście kupuje po 10 płyt DVD i masowo każe nagrywać sobie zdjęcia rodzinne (każdy rodzaj, czy okazja osobno) i w samotności je sobie ogląda na odtwarzaczu DVD. Biedna babcia - śmiechu warte :)

Avatar
mariant. (niezalogowany) | 24.11.2011 23:38#18

@Ryan
masz wątpliwości

Avatar
MBIB (niezalogowany) | 24.11.2011 23:38#19

To mam rozumieć, że teraz ściąganie WSZYSTKIEGO z internetu jest legalne i taki pirat nie ma się czym przejmować?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krasnal500 | 25.11.2011 8:46#20

heh.. nawet osoba która nabywa wszystkie programy legalnie, na pewno nie raz wchodzi na strony z torrentami

ja praktycznie chyba znam ze dwie osoby które czasem kupują programy

gdyby wszystko było tańsze nie byłoby tak wielkiego piractwa, ludzie woleliby mieć spokój i kupić grę czy program niż szukać cracków

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dzikiwiepsz | 25.11.2011 8:57#21

jeśli ktoś kupi grę i ściągnie do niej craka to też pirat?
ja tak robię bo nie chce mi się wkładać płyt co chwile do napędu xd

Avatar
Baca123 (niezalogowany) | 25.11.2011 9:05#22

Paweł Nyczaj @

'czy działające na ich zlecenie firmy, dla których zrobił się to dochodowy biznes'

Ten sam schemat jest stosowany w Iraku, gdzie Blackwater i inne tego rodzaju wynalazki zastępują U.S. Army.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MystiQ | 25.11.2011 10:18#23

Nie czesto to sie zdarza ale czasem da sie dostrzec jeszcze odrobiny rozsadku w postepowaniu tych na gorze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 25.11.2011 10:31#24

Nic to nie da.

Tym razem się udało, ale oni będą próbować to przepychać jeszcze raz i jeszcze raz i jeszcze raz i jeszcze raz.

Ci ludzie nie znają umiaru. Jak coś im pasuje, to będą to forsować do skutku, aż im się uda. Referenda w Irlandii i danii(czy holandia to była?) wyraźnie pokazały, że głosuje się do skutku, aż wynik będzie taki jak pasuje euroskurczysynom. Jak ktoś nie wie o co chodzi, to polecam sobie obejrzeć na Youtube video z Nigelem Farage.

W unii nie ma żadnej demokracji, jest ustrój socjalistyczno-totalitarny, w którym NIE wybrani demokratycznie urzędnicy wiedzą lepiej od "motłochu" co jest dla niego dobre.

Ten system to farsa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lieft | 25.11.2011 10:43#25

ja tam nie wiem, jak wy w polsce funkcjonujecie, ale sądzac po jakichś wpisach na necie to widzę w polsce jakieś sprawy w sądach itp. Ja bym zabił, jakby ktoś mi wytoczył sprawę - zabiłbym prokuratora, a potem sędziego i pracowników organizacji pro bono, która u was sieje strach. I nie zawahałbym się. Kwestia priorytetów życiowych. Dla jednych ważna jest wolność realna, dla innych wirtualna, a dla trzecich jedna i druga. Jak ktoś staje mi na drodze, choć ja nie robię nic złego, to nie ma zmiłuj. Liczy się moje prawo i mój kodeks, a nie kodeks polski, jednego ze ścierw świata.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 25.11.2011 10:43#26

@theblackmen- taa... może od razu niech zapanuje anarchia i prawo dżungli??? Cóż, jak do tej pory człowiek niczego lepszego nie wymyślił od demokracji i monarchii... :/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Depi | 25.11.2011 10:57#27

@TheBlackMan - stary, poziom zaczadzenia Twojego umysłu jest doprawdy nie do ogarnięcia, jeśli z tego, że jeden z organów UE na podstawie jej prawa obronił obywateli przed inwigilacją jesteś w stanie wyciągnąć wniosek, że jest to ustrój socjalistyczno-totalitarny.
To już nie jest inny pogląd. To już jest choroba.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 25.11.2011 11:31#28

@Depi

[[[@TheBlackMan - stary, poziom zaczadzenia Twojego umysłu jest doprawdy nie do ogarnięcia, jeśli z tego, że jeden z organów UE na podstawie jej prawa obronił obywateli przed inwigilacją jesteś w stanie wyciągnąć wniosek, że jest to ustrój socjalistyczno-totalitarny. To już nie jest inny pogląd. To już jest choroba.]]]

Jesteś albo niedoinformowany albo kosmicznie naiwny.

Ile razy słyszałem już o próbach przepychania w europie po cichu ustaw mających ograniczać lub całkowicie cenzurować internet ?
5 ? 7 ?

Próby konstruowania cenzurujących ustaw to praktycznie CODZIENNOŚĆ w europie. Raz po razie prasa pisze o kolejnej ustawie, która ma ograniczać internet w tą czy w tamtą stronę.
Codziennie odbywa się walka na kły i pazury o twoją wolność, a ty nawet nie masz o tym pojęcia...

Ten news oznacza tylko tyle, że "tym razem się udało". Jedno zwycięstwo w bitwie nie wygrywa całej wojny. Ale czy uda się jutro i pojutrze gdy wyjdzie kolejny i kolejny i kolejny projekt ustawy ? Może się nie udać i za parę lat będziesz niewolnikiem socjalistycznego terroru.

Zachęcam też do lektury.
http://www.internetblackout.org/

Avatar
geist (niezalogowany) | 25.11.2011 11:50#29

Program postmaster blokuje usługę e-mail do urzędów w Polsce.
Dlaczego:?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MystiQ | 25.11.2011 12:01#30

Popieram TheBlackMan
Kto rzadzi informacja rzadzi umyslami ludzi a internet poki co jest jeszcze wzglednie wolnym medium a to nie jest korzystne dla wladzy nawet w tej tzw. demokracji. Wolnosc informacji jest wrogiem wszechobecnej obludy wladzy i kosciola. Jak to mozliwe zeby "mieso wyborcze" zwane dumnie w mediach obywatem moglo swobodnie sie wypowiadac o decydentach? To zakrawa na profanacje. Trzeba takich wyeliminowac, nazwac np piratami i zamknac. Zgadzam sie z TheBlackMan, ze to tylko wygrana bitwa w przegranej juz wojnie, przyjdzie czas na totalna cenzure, chipowanie ludzi i powroca czasy wiezniow politycznych byc mozne tylko pod inna nazwa np "wrogowie demokracji". Cieszmy sie jednak z chociaz jednej wygranej bitwy zanim pozamykaja nas w rezerwatach niczym indian.

Avatar
Aspargillus (niezalogowany) | 25.11.2011 12:11#31

@SilberPunkt:
Bo Ty rozumujesz logiką "prostą", a tymczasem "cywilizację białego człowieka" opanowała logika "ODWROTNA".
Przykłady? A choćby, w Polsce sprzed kilku lat: pomysły (czasami nawet... REALIZOWANE!) na zabieranie SAMOCHODÓW pijanym kierowcom ("na poczet..." właściwie czego?) i zabieranie... PRAW JAZDY "alimenciarzom".
A przecież na zdrowy rozum sens miałoby działanie odwrotne: zabieranie praw jazdy za jeżdżenie po pijanemu i zabieranie samochodów na poczet niepłaconych alimentów. Ale przecież wtedy byłoby... NORMALNIE!
Nic, kiedyś w końcu przyjdą Chińczycy i Arabowie, i nas z tego wyleczą.

Avatar
madmax2012 (niezalogowany) | 25.11.2011 12:39#32

"zaprzestania świadczenia usług osobie podejrzanej o posiadanie materiałów naruszających prawa autorskie" - to się nazwya tworzenie dzikiego prawa... dowodów nie ma, ale podejrzanie jest to odcinamy... czyste szaleństwo, dobrze że ETS pokazał że jednak umie służyć ochronie jednostki, a nie tylko pewnych grup interesów. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 25.11.2011 13:25#33

@Anonim

[[[aa... może od razu niech zapanuje anarchia i prawo dżungli??? Cóż, jak do tej pory człowiek niczego lepszego nie wymyślił od demokracji i monarchii... :/]]]

Wypowiedź nie w temacie.

Avatar
Luke1987 (niezalogowany) | 25.11.2011 15:17#34

I bardzo dobrze! Bo to, że ktoś odwiedzi stronę z torrentami to nie oznacza że jest piratem! Jest wiele legalnych torrentów z których często sam korzystam, gdy nie chcę mi się ściągać ''ręcznie'' np. dema Mass Effect 2 które waży około 2GB+, lub innych darmowych materiałów których waga przekracza 2GB, to wtedy jakoś nie widzi mi się ściągać tak dużych plików za pomocą przeglądarki lub jakiegoś download'era, które zaśmiecają system, wolę wtedy takiego uTorrent'a do takich zadań. Ufff... ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
corrtez | 26.11.2011 10:54#35

Tu sie akurat zgodze z TheBlackMan.
Informacja jest na wage złota a nawet wiecej. Kto rządzi dostepem do informacji ten ma władze. Nie potrzeba armii i karabinów, tv i prasa robią swoje.
Powróce jeszcze do ACTA i tego ze kilka krajów juz to porozumienie podpisalo a w głównych mediach jest praktycznie cisza na ten temat. Tak sie wlasnie wprowadza takie legislacyjne buble...
Obudzimy sie kiedys z reką w nocniku i mój awatar (Orwell) stanie sie prawdziwy...

Avatar
lemko (niezalogowany) | 26.11.2011 18:19#36

Europejski Trybunał swoje a co na to polscy lobbiści.
W ministerstwie kultury i dziedzictwa narodowego zakończono prace nad porozumieniem o ochronie własności intelektualnej, kierowanym do firm i organizacji chcących przeciwdziałać piractwu w internecie. "Dążąc do systematycznego ograniczania zjawisk związanych z naruszeniami praw własności intelektualnej sygnatariusze będą przekazywali sobie wzajemnie informacje o ujawnionych faktach naruszeń tych praw" - zapisano m.in. w dokumencie.

Avatar
hellypton (niezalogowany) | 26.11.2011 23:40#37

Bardzo dobra decyzja.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SKIBA100 | 27.11.2011 12:27#38

Trybunał Konstytucyjny górą. :-) Teraz pewnie się podwoją strony torrentowe i warezowe w sieci. :-p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Depi | 28.11.2011 15:56#39

Oj biedne ludziki... A skąd czerpiecie te swoje mądrości?
TheBlackMan -> "w europie" (sic! - z małej!) czyli gdzie? Czy to odróżniasz w ogóle UE od jej poszczególnych krajów? A w ramach samej UE odróżniasz Radę, Parlament i Komisję? A wiesz czym różni się Rada Europejska od Rady Europy?
Siejesz głupawe populistyczne głupoty rodem z pomieszanego umysłu Korwina-Mikkego. Oczywiście nie wszystko, co robi "UE" jest dobre, czasem błądzi, a czasem nawet przyjmuje projekty niekorzystne dla użytkowników. Ale przeważnie jednak jej działania są pozytywne, na tyle, na ile pozwalają no to kraje członkowskie, które, o czym wygodnie się zapomina, mają głos wciąż decydujący.
Gwoli kolejnego przykładu:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10720846,KE_chce_ukrocic_prawa_Facebooka_do_...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Depi | 28.11.2011 15:58#40

SKIBA100 - nie Trybunał Konstytucyjny, a Europejski Trybunał Sprawiedliwości. Organ UE. Nie Polski.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 28.11.2011 17:56#41

@Depi

[[[TheBlackMan -> "w europie" (sic! - z małej!) czyli gdzie? Czy to odróżniasz w ogóle UE od jej poszczególnych krajów? A w ramach samej UE odróżniasz Radę, Parlament i Komisję? A wiesz czym różni się Rada Europejska od Rady Europy?]]]

W europie = w sensie kontynent.

Chociaż na poziomie unii też są ciągle próby narzucenia stukniętego pro-korporacyjnego prawa wszystkim (jako że mamy być superpaństwem).

[[[Siejesz głupawe populistyczne głupoty rodem z pomieszanego umysłu Korwina-Mikkego.]]]

Nie potrzebuję żadnego Korwina ani innego człowieka żeby mi mówił co mam myśleć. Sam widzę co się dzieje.

[[[Oczywiście nie wszystko, co robi "UE" jest dobre, czasem błądzi, a czasem nawet przyjmuje projekty niekorzystne dla użytkowników. Ale przeważnie jednak jej działania są pozytywne, na tyle, na ile pozwalają no to kraje członkowskie, które, o czym wygodnie się zapomina, mają głos wciąż decydujący. ]]]

Naiwny jesteś i tyle. Nawet nie chce mi się tutaj wyciągać pierdyliarda linków, które potwierdzają to co mówię...
Dlaczego ?
Bo internet po prostu TONIE w takich linkach, newsach i artykułach. Tyle tego było, że straciłem rachubę już. Próby wprowadzania cenzury są aktywnie przeprowadzanie codziennie na całym świecie (nie tylko w unii), to jest POWSWZECHNE a nie że jakieś wyjątki.

Ale ja cię na siłę edukował nie będę, uważaj sobie co chcesz.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av