Google liderem piractwa? Zmienny nastrój Pana Murdocha

16.01.2012 14:30, Autor: Tomasz Janusz (tomick), Kategoria: Felieton
NewsImage

Rupert Murdoch, znany ze swojego konserwatywnego podejścia do rynku mediów, podzielił się na Twitterze swoimi przemyśleniami na temat piractwa w Internecie.

Murdoch wziął na celownik Google, nazywając go liderem piractwa. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że humor medialnego potentata popsuł wpis z 14 stycznia na blogu Białego Domu, w którym administracja prezydenta Stanów Zjednoczonych jest zaniepokojona ustawą SOPA, która może prowadzić do wprowadzenia cenzury w Internecie. Przed publikacją wpisu, 11 stycznia (również na Twitterze) napisał: (...) Google jest niezwykle aktywne. Jest to wiele lepsza firma pod przywództwem Larrego Page'a.

Co się zmieniło w Google przez 3 dni? Nic. YouTube nie stał się trackerem BitTorrent, w wyszukiwarce Google łatwiej nie znajdziemy materiałów chronionych prawem autorskim. W oczach Murdocha Google najwyraźniej nie wystarczająco skutecznie walczy z piractwem — mimo wprowadzenia wielu ograniczeń: systemów identyfikacji treści czy selektywnego usuwania z wyników wyszukiwania niektórych serwisów internetowych.

Wróćmy jednak do 14 stycznia. Kilka godzin po wpisie na blogu Białego Domu, Rupert Murdoch na Twitterze publikuje wpis Liderem piractwa jest Google, które udostępnia filmy za darmo i wyświetla reklamy obok nich.(...). Czyli liderem piractwa jest Google. Nie Chiny, nie The Pirate Bay, nie BitTorrent Inc. Na odpowiedź użytkowników na tak zaskakującą informację nie trzeba było czekać. Jedną z najbardziej trafnych odpowiedzi można uznać tą, napisaną przez Oma Malika z serwisu GigaOM.com: Nie narzekałeś tak na Google, gdy płacili Tobie za reklamę na MySpace, na którym można było znaleźć "pirackie" rzeczy.

Google skomentowało wpis Murdocha, określając wpis mianem nonsensu.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (45)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dannnny | 16.01.2012 14:35#1

to czysta prawda. Większość ludzi szuka pirackich filmów i muzyki przez Google.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 16.01.2012 14:38#2

Google liderem piractwa? Czego to ludzie nie wymyślą aby oczernić konkurencję itp. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patman | 16.01.2012 14:40#3

Gógiel zrobi klik i pana Murdocka nie ma.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dzikiwiepsz | 16.01.2012 14:43#4

śmieszny człowieczek niech se idzie z tym swoim "konserwatywnym" podejściem w las i se może tylko pogadać
google to jest tylko wyszukiwarką co dostarcza szukanych rzeczy , nie ma wpływu na to co jest w sieci a gadanie ze jest liderem piractwa to już chore jest w końcu nie trzeba koniecznie wyszukiwarki by coś pobrać

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 16.01.2012 14:45#5

Czyli zamykamy Google? :)

Avatar
przecież to bez sensu (niezalogowany) | 16.01.2012 14:45#6

Ludzie szukają w internecie czego chcą, to człowiek wie czego szuka, a wyszukiwarka jest od tego aby pokazać wynik. Google jest jak bramka, a gdzie ktoś przez nią wchodzi już jej nie dotyczy. Więc jak można przeglądarkę oskarżyć o piractwo!? Przecież to głupie! Ktoś chyba chce po prostu zwrócić na siebie uwagę.

Avatar
gorky113 (niezalogowany) | 16.01.2012 14:51#7

A co ma wyszukiwanie do piractwa odnośnie tego tematu? :) Google nic nie grozi z tej strony, to jest pewne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 16.01.2012 14:52#8

Rzeczywistość jest taka, że tak Google jak i np Allegro mają bezpieczeństwo i naszą ochronę głęboko ,,,...,,,.
A to z prostego powodu. Kasa!

Allegro niby "wywala" aukcje z podróbkami. Ale właśnie niby. Oni na tym zarabiają.
Tak samo Google. Dopóki zarabiają na reklamach, to nic ich nie ruszy. Dopiero jak ktoś przetsanie płacić, albo im coś nie pasuje, to dopiero zaczyną być "dla ludzi" - vide chiński rynek...


Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Inventer89 | 16.01.2012 15:00#9

Jest w tym wiele prawdy. The Pirate Bay podobnie jak Google nie zawiera pirackich plików, a jedynie informacje gdzie można dany plik znaleźć (Google wskaże stronę, np. TPB, a TPB wskaże konkretny komputer poprzez plik torrent).
Pytanie dlaczego jeden serwis sie niszczy, podczas gdy drugi może dalej funkcjonować.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
M@ster | 16.01.2012 15:14#10

@Inventer89
Bo google niejako tylko przy okazji listuje pirackie treści, a TPB tylko i wyłączni je.

Ale jak się nad tym głębiej zastanowić to masz całkowitą rację. Bo to że morderca uratował przedtem 10 ludzi nie powoduje że nie jest mordercą ;).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
yawamdam | 16.01.2012 15:30#11

Chciałbym pobrać z serwerów google win7, win2008r2, fotoszopa, korela, lex i automapę, murdok, weź no podaj mi adres serwera google na którym sobie pobiorę, i seriale, bo bez nich ani rusz :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Qoo | 16.01.2012 15:32#12

W ogóle publikowanie kroniki policyjnej powinno być karalne, bo to swego rodzaju instruktaż dla przestępców. Google pokazuje gdzie ukraść... Czyli jeśli szukam informacji o jakimś filmie i w wynikach widzę torrent to można to uznać za prowokację... "Ja nie wiedziałem, że nie można pobrać panie władzo, to te diabelskie google mnie skusiły."

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
yawamdam | 16.01.2012 15:36#13

Większym piractwem było (a może jeszcze jest) np w aster usługa TPD, za 10 zł miesięcznie był dostęp do ftp, niby prywatny, aster oszczędzał na łączach po prostu, a na tym ftp WSZYSTKO, systemy, gry, seriale, cracki itd itd, nie wiem czy to zlikwidowali, bo mało mnie to, ale póki znajomy miał aster, to wiedziałem czy działa, ta kopalnia piracka :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Druedain | 16.01.2012 15:41#14

W takim razie czego Google liderem nie będzie? Można tam znaleźć wszystko, nie tylko strony a la The Pirate Bay. A taka Wikipedia? Aż strach pomyśleć, czego liderem jest Wikipedia :o

Avatar
wa (niezalogowany) | 16.01.2012 15:41#15

Nożem można zabić i nożem można ukroić chleb. Wyszukiwarka tylko wyszukuje, a co z danymi robi człowiek to już inna bajka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 16.01.2012 15:46#16

Najwyraźniej już pora żeby rządząca elita odeszła z życia politycznego.

Nie mogą odnaleźć się w nowym świecie, chcieliby żeby działał na takich samych zasadach jak stary - tj. gdzie oni narzucają masom co mają myśleć i robić.

Niestety dla nich, wraz z nadejściem internetu pierwszy raz w historii cała ludzkość ma okazję zobaczyć na własne oczy kim rządzące elity są naprawdę oraz jak jest świat zbudowany - i to właśnie im się nie podoba.

To co się dzieje obecnie to prawdziwe trzęsienie ziemi w świecie polityki. Internet właśnie rozbija fundament tego chorego, niesprawiedliwego systemu i tylko kwestią czasu jest zanim to wszystko się zawali.

Avatar
Bochem (niezalogowany) | 16.01.2012 16:00#17

W takim razie Google jest też liderem Porno, sprzedaży samochodów, rynku mieszkaniowego - przecież to wszystko jest na Googlu - kontynuując - liderem karate, origami, wyszywania serwetek, pierniczków ... jak by nie patrzeć Google jest po prostu liderem i chociaż nie zawsze zgadzam się z ich polityką - fakt jest faktem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 16.01.2012 16:04#18

Jeżeli komuś się nie podoba, że znajdują się na serwerach pliki pirackie, czy też w różnych serwisach są umieszczane media pochodzenia pirackiego, to niech sami opracują skrypty, programy do wyłapywania takowych plików i ich kasowania. W końcu to im się nie podoba.

Tak też jest z samochodami. Mamy zakaz jazdy samochodem powyżej jakiejś prędkości, ale to nie znaczy że producent będzie robił auta osiągające prędkość maksymalną 140km\h. Państwu się nie podoba, że ludzie jeżdżą szybciej, to wysyłają drogówkę lub stawiają fotoradary. No, ale to stoi po stronie osób, które stworzyły takie prawo.

Z drugiej strony, jeżeli mam ziemie, i nagle jakiś przestępca biegnie po mojej ziemi, ale bez mojego zezwolenia, to niby ja mam się zająć nim i go ścigać, czy od tego są inni?

Ludzie, jak mnie to wkurza... Ktoś sobie coś ubzdura i tak robią programy czy skrypty które pirackie pliki usuwają, czy na ich żądanie, a oni jeszcze ich oskarżają... Sami są nierobami i wyzyskiwaczami a za to innych winią.

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 16.01.2012 16:24#19

@JanStefan - ciężarówki mają ograniczniki do 90km/h, autobusy do 100km/h, w niektórych krajach (np. Japonia) samochody osobowe do 130km/h.

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 16.01.2012 16:32#20

No jasne Amerykę odkryli,szukam czegoś na temat jakiejś gry,np. poradnika,bo przechodzę i z ciekawości co dalej,a to Google dopisuje gra crack,gra torrent,nawet 5 latek znajdzie z łatwością piracką wersję

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
AndrzejG | 16.01.2012 16:41#21

@TheBlackMan Nic bardziej mylnego, internet pozwala się ludziom wyładować na różnych stronach internetowych np. w komentarzach zamiast aktywnie przeciwdziałać jakimś niekorzystnym zmianom. Pogadają sobie i myślą, że zabrali głos w jakiejś sprawie, choć praktycznie przeważnie nie docierają do nikogo kto ma wpływ na przebieg spraw.

Za to najwydajniej wykorzystują go ludzie o najbardziej radykalnych poglądach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 16.01.2012 16:44#22

Widzę, że jeszcze raz muszę tłumaczyć, są ograniczniki, tak samo jak są skrypty wyłapujące pirackie pliki. Oboje wiemy jak to działa, ale to nie znaczy, że winny jest producent samochodu i nazywany kimś kto ułatwia łamanie prawa. Od przestrzegania prawa jest policja, prokurator, a nie osoba prywatna czy firma! Ona sama ma działać zgodnie z prawem, ale jak ktoś nóż wykorzysta to już inna sprawa.

Avatar
lol! (niezalogowany) | 16.01.2012 16:56#23

Niech Pan Murdoch pochwali się swoimi wyczynami między innymi w Anglii!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 16.01.2012 17:00#24

@AndrzejG

[[[@TheBlackMan Nic bardziej mylnego, internet pozwala się ludziom wyładować na różnych stronach internetowych np. w komentarzach zamiast aktywnie przeciwdziałać jakimś niekorzystnym zmianom. Pogadają sobie i myślą, że zabrali głos w jakiejś sprawie, choć praktycznie przeważnie nie docierają do nikogo kto ma wpływ na przebieg spraw. ]]]

Zupełnie pomijasz efekt jaki ma internet na wyrobienie sobie poglądów.

Widzisz, internet zmienia poglądy. Przykładowo, po pół roku używania łącza szerokopasmowego, moje poglądy ekonomiczno-polityczne odwróciły się od 180 stopni.

Jeżeli wszyscy ludzie (lub chociaż większość) zrozumieją jak działa gospodarka, jak działa dzisiejszy świat, co można zmienić, czego akceptują a czego nie akceptują, to zmienią się też ich wybory i ich sposób działania.

Myślenie zmienia wszystko. Jedyny problem z tym jest taki, że działa to z opóźnieniem. Ale już teraz możemy obserwować powoli wybuchającą rewolucję (grecja, USA, egipt, wcześniej tunezja). Te lokalne rewolucje będą się nasilać, aż w końcu nastąpi nowa "wiosna ludów", która będzie miała zasięg globalny dzięki internetowi.

Tak, ludzie wyżywają się w internecie i nie wychodzą na ulicę. Ale to będzie trwało tylko tak długo, aż system nie zacznie się walić. Gdy system zacznie się walić i ludziom zabraknie na chleb, ludzie zaczną szukać winnego. Dzięki internetowi, szybko go znajdą. Winne są naturalnie aktualne elity. Więc aktualne elity zostaną wyeleminowane.

Taki obrót spraw obserwowaliśmy już wielokrotnie w historii. Elity za dużo sobie pozwalają i lekceważą to że lud staje się świadomy tego. Wystarczy jedna odpowiednia ISKRA (taką iskrą były np. stocznie, górnicy oraz Wałęsa w latach osiemdziesiątych w Polsce) i cały domek z kart spłonie.

System się wali. Za parenaście - kilkadzisiąt lat będą o tym pisać jako o upadku cywilizacji europejskiej lub nawet o upadku cywilizacji światowej.

Avatar
Gib0nq (niezalogowany) | 16.01.2012 17:04#25

Zgodnie z zasadą głoszoną przez pana Murdocha oraz niektórych komentujących, fabryka noży odpowiada za każde zabójstwo z użyciem wyprodukowanych przez nią produktów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 16.01.2012 17:14#26

Myślenie zmienia wszystko. Jedyny problem z tym jest taki, że działa to z opóźnieniem. Ale już teraz możemy obserwować powoli wybuchającą rewolucję (grecja, USA, egipt, wcześniej tunezja). Te lokalne rewolucje będą się nasilać, aż w końcu nastąpi nowa "wiosna ludów", która będzie miała zasięg globalny dzięki internetowi. - a nie zastanawiałeś się, że coś bardzo regionalnego, nawet z pewnego osiedla, z powodu internetu i mediów, czyli szybkiemu przekazywaniu informacji powoduje że dany problem - nawet najmniejszy jest przez media umyślnie powiększany bo dzięki temu jest oglądalność?

Piszesz o "wiośnie ludów" a głównie to są wybryki jakiejś tam liczby osób, które w dzisiejszych czasach są po prostu widoczne.

Masz bardzo katastroficzne poglądy na temat tego co się dzieje, ale to nic dziwnego. Za bardzo opierasz się na wiedzy z mediów, a nie tego co Ciebie otacza. Człowiek oglądając zbyt dużo tv, przesiąka tym wszystkim złym, bowiem złe to oglądalność - po co mówić o czymś dobrym?

Mało tego informacje przekazywane często są manipulowane - tak samo jak film o WTC, który obrazuje, że za tym stał rząd USA. A jeżeli uważasz, że film przedstawia prawdę, to dlaczego ludzie nie obalili rządu? Z bule kupy piszesz, że za kilkadziesiąt lat nastąpi upadek cywilizacji - nie wydaje mi się, a jeżeli jesteś takiego zdania, to zapewne już zbierasz zapasy konserw? :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dragonn | 16.01.2012 17:36#27

@M@ster mylisz się bo TPB znajdziesz też np. torrenty do dystrybucji Linuksowych, co prawda proporcje są trochę inne :) jeżeli chodzi o rodzaj informacji zawartych na tych stronach. Ale nie można jednoznacznie powiedzieć że na TPB masz tylko pirackie treści.

Avatar
zann (niezalogowany) | 16.01.2012 17:49#28

A o aferze podsłuchowej Murdocha to już cicho? Przecież tam było nawet tajemnicze somobójstwo-morderstwo! Widać ten proizraelski magnat medialny jest nie do ruszenia i zamiast zapaść się podziemie jeszcze poucza i to zupełnie od czapy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Vanshei | 16.01.2012 17:54#29

W Google jest to czego ludzie szukają.
Będą szukać g***a to w Google będzie g***o proste i logiczne ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 16.01.2012 20:16#30

@przecież to bez sensu -- przecież to bez sensu jest - to co piszesz ...
Jak można winić kokoś kto pobrał coś nielegalnie - skoro nie napisał on sam przeglądarki ani nie napisał downloadrera ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo_Wawa | 16.01.2012 20:23#31

Producenci lornetek i lunet wspierają podglądanie innych osób? Producenci noży wspierają kryminalistów? ;)
Ludzie, nie dajcie się zwariować, nie mylcie narzędzia ze sprawcą!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Scarct | 16.01.2012 20:37#32

Tja... Widocznie temu panowi jeszcze nie jest dość afer...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dannnny | 16.01.2012 20:57#33

@Pablo_Wawa
Twoje porównanie do lornetek i noży nie pasuje do wyszukiwarek. W Google można zlikwidować wyszukiwanie zabronionych słów jak "torrent" itp. a nie da się zabronić kupowania noży akurat przez morderców.

Avatar
Paweł Nyczaj (niezalogowany) | 16.01.2012 21:11#34

Google indeksuje strony, ale czy pomaga w piractwie? To dyskusyjne, bo idąc tym tropem można oskarżyć Google o wszystko, co złe w sieci. Przecież w Google znajdziemy strony pedofilskie, fora carderskie itp. Jednak user musi chcieć takie strony znaleźć. Jakakolwiek cenzura Google choć w pewnych przypadkach utrudniłaby znalezienie stron, które nie powinny się znaleźć na żadnym serwerze jest jednak niebezpieczna, bo grozi ograniczeniem wolności słowa. Raczej trzeba jak najszybciej zamykać szkodliwe strony noszące znamiona przestępstwa. Google w tej kwestii na pewno współpracuje z odpowiednimi władzami (zresztą musi). Murdoch chce po prostu zintensyfikować sprzedaż swych treści i dlatego Google go wpienia, bo można tam wyszukać treści bezpłatne. Ciekawe co sądzi o chińskiej wyszukiwarce Baidu, Bingu Microsoftu i innych wyszukiwarkach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 17.01.2012 0:11#35

@JanStefan

Uważaj sobie co chcesz, na siłę nie da się nikogo do niczego przekonać ani uszczęśliwić.

Wyrosłem już z dyskusji na 20 stron żeby koniecznie kogoś przekonać, bo i tak to nigdy nic nie daje. 10 lat dyskusji na necie nauczyło mnie, że przkeonać można tylko kogoś, kto nie ma jeszcze wyrobionego zdania. Jeżeli jest inaczej, nawet 500 stron dyskusji nic nie da.

Jest też inny smutny wniosek z tego: ludzie nie kierują się wcale logiką, tylko kierunkiem, w którym podąża stado lub swoimi osobistymi kompleksami i emocjami. Smutne to trochę, no ale cóż, trudno - tak jest ten głupi świat już zbudowany.

Avatar
lol! (niezalogowany) | 17.01.2012 1:55#36

Może jakieś podsumowanie?

Avatar
lol! (niezalogowany) | 17.01.2012 1:58#37

Jakiś politruk z 70 lat chyba się podemną podpiął! Może Jacek może Donek albo Jarek?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 17.01.2012 9:54#38

@TheBlackMan
"Uważaj sobie co chcesz, na siłę nie da się nikogo do niczego przekonać ani uszczęśliwić.

Wyrosłem już z dyskusji na 20 stron żeby koniecznie kogoś przekonać, bo i tak to nigdy nic nie daje. 10 lat dyskusji na necie nauczyło mnie, że przkeonać można tylko kogoś, kto nie ma jeszcze wyrobionego zdania. Jeżeli jest inaczej, nawet 500 stron dyskusji nic nie da.

Jest też inny smutny wniosek z tego: ludzie nie kierują się wcale logiką, tylko kierunkiem, w którym podąża stado lub swoimi osobistymi kompleksami i emocjami. Smutne to trochę, no ale cóż, trudno - tak jest ten głupi świat już zbudowany."

Rozumiem że piszesz to o sobie, bo skoro tacy są ludzie, to Ty także. Ja mam inne zdanie, na ten temat i uważam, że tego typu ludzie występują, ale nie należą do całości.

@dannny
Porównanie do noży jest bardzo dobre, skoro Google ma robić skrypty wyłapujące takie pliki, to czemu sklep nie przeprowadza testów psychologicznych, by wyłapać potencjalnych morderców?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 17.01.2012 11:59#39

@JanStefan

Whatever.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 17.01.2012 12:51#40

@TheBlackMan

I to jest bardzo fajny przykład, podejścia które opisałeś. Ludzie mają coś do powiedzenia, a na argumenty potrafią odpowiedzieć tylko w taki sposób, jaki ty zaprezentowałeś.

Teraz już wiem, że nie ma co wdawać się z tobą w dyskusję. Bo po prostu jest bezowocna, bo z takim obojętnym podejściem to nie ma większego sensu.

Wniosek z tej rozmowy wynika jeden. Krytykujesz osoby o pewnym podejściu do prowadzenia dialogu, a sam tak samo się zachowujesz. Trochę to dziwne, że u innych to dostrzegasz a u siebie, a jeżeli tyczy się to Ciebie, to masz wyje..., bo Tobie wolno ;p

Pozdrawiam
JanStefan

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaki81 | 17.01.2012 12:59#41

Najwyraźniej pana Murdoch nie dostał swojej działki od Google i teraz się czepia. Przecież cały ten tekst to jedne wielkie szukanie dziury, tam gdzie jej nie ma.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pasikonik0 | 17.01.2012 23:03#42

google również jest przeglądarką służącą do inwigilacji bo każde wejście jest przesyłane w tle np. na google-analitycs ,gdzie każdy mający tam konto może każdego bezkarnie szpiegować.Tam idą wszystkie wasze linki netowe !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pasikonik0 | 17.01.2012 23:03#43

google również jest przeglądarką służącą do inwigilacji bo każde wejście jest przesyłane w tle np. na google-analitycs ,gdzie każdy mający tam konto może każdego bezkarnie szpiegować.Tam idą wszystkie wasze linki netowe !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
strzałeczka | 18.01.2012 11:08#44

Jak zwykle ciekawa dyskusja gdy pojawia się słowo „piractwo”. Ale nazwanie Google liderem piractwa jest mocno naciągnięte. Oczywiście kiedy szukam czegoś w sieci, np. jakiegoś filmu wpisuję w wyszukiwarkę i mam masę stron z których mogę go pobrać lub nie. Ale to nie wyszukiwarka każe mi to robić, tylko robię bo sama tego chcę. To w sumie jak z nawigacją, zaznaczam sobie opcję pokaż na mapie placówki bankowe i je mam, czy to oznacza że nawigacja jest liderem placówek bankowych ???? Wszystko zależy od interpretacji.

Tak samo jest w przypadku Google, może być liderem czego chcemy ale tylko w naszym znaczeniu i tylko wtedy gdy my to tak zinterpretujemy. Więc np. od dziś jest liderem nielegalnych plików, ale także zdjęć, poradników, pornografii, kursów …… i tak w nieskończoność.

Ale to nie wszystko, jak widać taki temat też stał się „wspaniałą” dyskusją polityczną.

@TheBlackMan Ciężkie słowa, ale czy i ty nie podążasz w kierunku, w którym podąża pewna grupa ludzi?? Lub nie działasz zbyt bardzo pod wpływem emocji i zbyt negatywnego podejścia do świata …..

Google jest tylko wyszukiwarką naszym narzędziem, a co my z nim zrobimy to nasza sprawa. I nie przez narządzie człowiek staje się przestępcą ……

Avatar
alim (niezalogowany) | 18.01.2012 18:20#45

Google w tak krotkim swoim istnieniu zrobil o wiele wiecej dla calej swiatowej spolecznosci niz 100 MURDOCHOW. Facet powinien przejsc juz na emeryture bo tylko glupio bredzi .

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av