Polecamy
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Artykuły w tej kategorii
Skanery antywirusowe
skaner av

Jak zmienić wygląd Maka?

29.03.2010, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: Pozostałe artykuły
 
 
 
 
Apple
Przede wszystkim warto zadać sobie pytanie, co chcielibyśmy osiągnąć? Najlepsze zmiany są takie, które usprawniają pracę i pomagają użytkownikowi w osiągnięciu celu.
W Internecie można znaleźć sporo stron z instrukcjami, jak upodobnić system Windows czy Linux do Mac OS X. Co tu wiele mówić, oprogramowanie Apple’a jest po prostu ładne i wiele osób zazdrości jego wyglądu. Szczególnie pożądany jest Dock, ale nie tylko - również pasek menu umożliwiający szybki dostęp do funkcji programów. Co natomiast z użytkownikami Maków - czy także mogą zmieniać wygląd swojej systemu?

Jest co najmniej kilka metod, dzięki którym możemy sprawić, że Snow Leopard, Leopard czy Tiger będą posiadać nieco inny od domyślnego wygląd. Możemy to zrobić za pomocą ukrytych w systemie komend, a także dodatków i rozszerzeń. Za ich pomocą można nie tylko zmienić kolor paska menu albo miejsce wyświetlania Docka, ale także wprowadzić kilka przydatnych ulepszeń. W tym tekście zajmiemy się jedynie programami, które umożliwiają zmiany w wyglądzie Mac OS X.

Sekrety Mac OS X

W systemie Mac OS X ukrytych jest parę ciekawych rozwiązań, do których trudno dotrzeć zwykłemu użytkownikowi. Są to „niespodzianki” przeznaczone dla bardziej zaawansowanych właścicieli Maków. Ukrytych funkcji w systemie Apple’a jest całkiem sporo, jednak duża część spośród nich jest mało interesująca. Na szczęście programiści i pasjonaci udostępnili kilka programów, dzięki którym możemy w prosty sposób wpływać na wygląd systemu.

Jedną z bardziej popularnych aplikacji służących do zmiany interfejsu użytkownika w Makach jest Secrets. To niewielka aplikacja, która instaluje się w Preferencjach systemowych. Dzięki niej możemy wprowadzić naprawdę sporo zmian - nie tylko w Docku czy pasku menu, ale także programach i to nie tylko tych stworzonych przez Apple’a. Secrets oferuje całą listę aplikacji, w których można coś zmienić. Zacznijmy od Docka - Secrets pozwala na zmianę wyglądu tego narzędzia. Zamiast w formacie 3D, może być on wyświetlany w dwóch wymiarach - tak jak to miało miejsce w starszych wersjach systemu Mac OS X. Oprócz tego możemy zmienić jego wymiary, miejsce położenia, opóźnienie podczas wywoływania aplikacji, dodawać separatory, a także listy, dzięki którym możemy uzyskać podgląd plików czy programów.

Ciekawe rozwiązania można wprowadzić także w systemowym Finderze. Możemy np. zmienić kolor tła w podglądzie CoverFlow, ustawić domyślny rozmiar ikon, wyłączyć niektóre funkcje (dostęp do iDisk, nagrywanie płyt, opróżnianie kosza itp.), a także umożliwić wyświetlanie ukrytych plików. Inna funkcja pozwala na zmienienie nieco wyglądu katalogów. Dzięki zmianom oprócz standardowego wyglądu niebieskiej teczki będą z niej wystawały dokumenty zapisane w folderze. W ten sposób możemy urozmaicić nieco wygląd katalogów. Secrets pozwala także na uruchamianie Findera w wersji uproszczonej.

Kolejne zmiany możemy prowadzać w programach - np. przeglądarce Safari, iCal, iTunes, pakiecie iWork, Książce adresowej, DVD Playerze i innych. W Safari przyda się szczególnie domyślne ustawienie otwierania okien w nowych kartach (a nie oknach). Z kolei w iTunes można wymusić na programie numerowanie piosenek w nazwach plików. Dzięki temu transportując ulubiony album Pink Floydów do odtwarzacza MP3 możemy być pewni, że utwory będą zapisane we właściwej kolejności. W kalendarzu iCal dostępnych jest tylko kilka funkcji do zmiany - m.in. domyślny dźwięk alarmu.

Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość dokonywania zmian w programach, które nie zostały wyprodukowane przez Apple’a. W Adium można np. wymusić potwierdzanie zewnętrznych dodatków, czy wprowadzenie zaawansowanych właściwości XMPP. Z kolei w Skype możemy dezaktywować ekran uruchamiania albo wyświetlanie ikony w Docku. Oczywiście, Secrets nie może dokonywać zmian w programach, które nie mają ukrytych cech - dlatego spora część aplikacji będzie raczej niedostępna dla zabawy.

Na koniec - zmiany w ustawieniach systemowych. Dzięki Secrets możemy wprowadzić ich całkiem sporo. Możemy usunąć sprawdzanie pisowni, wprowadzić automatyczne przesyłanie informacji o błędach, zmienić domyślną wersję Pythona i Perla. Co więcej, można zmienić ustawienia domyślnych czcionek LCD albo tło podczas uruchamiania systemu. Zmiany systemowe, jeśli nie jesteśmy zaawansowanymi użytkownikami, powinny być wprowadzane z ostrożnością, w przeciwnym wypadku możemy ich później żałować.

Bardzo podobną do Secrets aplikacją jest Hidden Settings - z tej też racji nie trzeba rozpisywać się na jej temat. To niewielki program, który pozwala na odblokowanie i uruchomienie ukrytych funkcji w Docku, przeglądarce Safari, Finderze czy Front Row. Użytkownik może m.in. wybrać czy Dock ma być wyświetlany w domyślnym trybie 3D czy też 2D. W Safari można wyeliminować okna z ostrzeniami czy otwieranie linków w kartach.


Zdjęcie
Secrets
Zdjęcie
Hidden Settings

Szlachetny kamień

Onyx to nie tylko narzędzie do porządkowania dysku (a także nazwa na odmianę agatu). Za jego pomocą możemy usuwać zbędne aplikacje, czyścić niepotrzebne dane, ale również wprowadzać zmiany w wyglądzie niektórych programów. Za pomocą zakładki Parametry użytkownik może odmienić nieco wygląd ogólny systemu, a ponadto: Findera, Dock, Exposé i Dashboard, przeglądarkę Safari, Spotlight, ekran logowania i inne. Zacznijmy od początku.

Zakładka Główne służy to wprowadzania ogólnych zmian w systemie. Możemy poprawić układ strzałek przewijania, ustalić domyślną lokalizację dla przechwytywanych obrazów, jak również dodać do panelu preferencji opcję archiwizacji. Z kolei funkcja animowane tło pulpitu pozwala na udostępnienie efektów na biurku Maka. Zaś w Finderze możemy ustalać zachowanie ikon (przybliżanie, animowanie) czy usunąć z menu niektóre funkcje - Preferencje, Wysuń dysk, Opróżnij kosz, Idź do itp. Można także wprowadzić zmiany w wyświetlaniu tytułu okna, linii nazw i tło paska menu.

Zmiany, które możemy wprowadzić w Docku podobne są do tych oferowanych przez Secrets. Można więc wybrać jego wygląd (3D z efektem lustra i 2D z efektem przeźroczystości), rodzaj minimalizowania, pozycję i wyrównanie. Jeśli przeszkadzają nam animacje podczas otwierania programów - bez problemu możemy je usunąć. Ponadto ikony plików ukrytych mogą być częściowo przeźroczyste, co pomoże nam w odróżnieniu ich od innych danych. Istnieje też funkcja blokująca ikony w pasku Docka - nie będzie można ich wówczas ani przenieść, ani usunąć. Między aplikacjami można dodać przerwy.

Exposé i Dashboard posiadają tylko kilka opcji zmian, jednak warto na nie zwrócić uwagę. W Exposé możemy ustalić, aby wyświetlane były aktywne krawędzie ekranu. Przyda to się podczas korzystania z usługi. Bardzo ciekawą funkcją jest też Exposé Blob - niewielka ikonka w dole ekranu, która pozwoli nam przeskakiwać między uruchomionymi oknami. W Dashboard możemy wprowadzić tylko dwie zmiany - wyłączyć wszystkie widżety albo włączyć tryb deweloperski. Jest on przydatny osobom, które przygotowują własne widżety dla systemu Mac OS X.

W zakładce Logowanie istnieje funkcja wyboru tekstu, który będzie się pojawiać podczas uruchamiania systemu. Może to być wiadomość powitalna, nasze imię albo cokolwiek co przyjdzie nam do głowy. Oprócz tekstu w oknie logowania może być wyświetlona nazwa hosta, wersja systemu, numer seryjny, adres IP, czas i data. Inne funkcje pozwalają na usunięcie opcji Uśpij, Uruchom ponownie i Wyłącz z menu Apple. Za pomocą Logowania możemy także zmienić tryb rozruchu Maka.

Onyx pozwala także na kilka zmian w wyszukiwarce Spotlight - możemy usunąć ją z paska menu albo ustalić rodzaj wyszukiwania. Z kolei za pomocą zakładki Różne można wprowadzić zmiany w Terminalu, iTunes, Narzędziach dyskowych, kliencie poczty Mail, książce adresowej czy QuickTime. Jednak najbardziej przydatną funkcją w Onyksie jest... Przywróć domyśle. W ten sposób możemy cofnąć wszystkie zmiany wprowadzone w systemie i wrócić do jego pierwotnego wyglądu. Przyda się to zwłaszcza wtedy, gdy nie jesteśmy zadowoleni ze zmian albo wręcz przeszkadzają nam one w pracy.


Zdjęcie
OnyX - Dock
Zdjęcie
OnyX - Logowanie

Niewielkie aplikacje

W Internecie można znaleźć także całkiem sporo programów, które pozwolą nam dokonać zmiany w wybranych elementach systemu. Takim rozwiązaniem może być Menu Browser. Umożliwia on dostęp do katalogów z poziomu paska menu. Dzięki temu chcąc otworzyć wybrany folder nie musimy uruchamiać Findera. Menu Browser może być przydatny szczególnie dla osób, które przyzwyczaiły się do wyglądu menu w systemie Windows i brakuje im szybkiego dostępu do katalogów w Makach (a nie podoba im się Dock). Niestety, program jest płatny.


Zdjęcie
Menu Browser

Innym rozwiązaniem jest Dock Library. To bardzo ciekawa, darmowa aplikacja, która pozwala na zmianę wyglądu systemowego. Program pozwala na importowanie szablonów, które oferują różny wygląd Docka. Możemy stworzyć całą bibliotekę taki skórek - można je pobierać za darmo z takich stron jak LeopardDocks.com czy LeopardDocks.net. Dock Library umożliwia przeglądanie szablonów, wybieranie spośród nich takiego, który najbardziej nam odpowiada, wprowadzanie indywidualnych zmian, a także - oczywiście - aktywowanie ich.


Zdjęcie
Dock Library

Możliwości Docka można rozszerzyć także za pomocą Dock Spaces. Pozwala on na stworzenie nawet 10 dodatkowych Docków, z których możemy korzystać naprzemiennie. W ten sposób uzyskujemy możliwość stworzenia różnych wersji Docka, w zależności od potrzeb. Można np. podzielić programy na kategorie i każdą rozmieścić w innym Docku. Program przyda się również jeśli użytkownik chciałby mieć szybki dostęp do dokumentów, zdjęć czy muzyki. Aplikacja jest darmowa.


Zdjęcie
Dock Spaces

Co za dużo...

Kombinować z wyglądem i ustawieniami Mac OS X można naprawdę długo. Wbrew niesprawiedliwej, obiegowej opinii, system Apple’a nie jest zamknięty na ingerencje. Co prawda, nie możemy dokonywać tylu zmian, co właściciele Linuksa, jednak dostępne na rynku narzędzia pozwolą dostosować ustawienia oprogramowania do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Jedna rada: nie przesadzać. Opisałem tylko kilka spośród interesujących programów, których w Sieci można znaleźć prawdziwe multum. Najwięcej wśród nich jest niewielkich narzędzi dodających mniej lub bardziej potrzebne funkcje do Mac OS X. Niestety, sporo z nich jest często zupełnie zbędna, a chwilami może wręcz przeszkadzać w pracy. Dlatego warto dobrze zastanowić się przed wprowadzeniem zmian. Przede wszystkim warto zadać sobie pytanie, co chcielibyśmy osiągnąć? Najlepsze zmiany są takie, które usprawniają pracę i pomagają użytkownikowi w osiągnięciu celu.

Komentarze (79)  

r   e   k   l   a   m   a
Avatar
RebelXp (niezalogowany) | 29.03.2010 14:54#1

Zgadzam sie z autorem. Sprawdzilem co moge zmienic i .... nie zmienilem niczego. Mol Snow Leopard po prostu jest ladny. Nie wymaga zmian.
Czego szczerze zycze kolezankom i kolegom od Windy, ktora "jezdzilem" kiedys. Linuxowcy... nie wiem, bo slabo znam ten system, nawet z widzenia.

Avatar
ultimatekoxx (niezalogowany) | 29.03.2010 15:06#2

jak zakupic mac os i odpalic go na amd dual core czy to wgl mozliwe zeby na domowym pc korzystac z tego systemu?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
borzole | 29.03.2010 15:06#3

Jak zmienić wygląd sWeeT-Dżoli ?
...poczekać aż dorośnie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 29.03.2010 15:07#4

sWeeT-Dżola młotek i przecinak. Widać że na niczym się nie znasz :P

A tak na poważnie to jakoś wygląd MacOS mi nie przypadł do gustu. Ja wole wygląd Gnome czy też WinXP oczywiście w obydwóch przypadkach z odpowiednimi motywami.

No ale co kto lubi.

Avatar
kub-jabcol (niezalogowany) | 29.03.2010 15:08#5

no akurat macos ma super interfejs. Po zmianie komputera na maczka bardzo trudno mi wrocic do archaicznego interfejsu w windowsie:)

Avatar
./MaTriX'u (niezalogowany) | 29.03.2010 15:09#6

a po co zmieniac to co jest dobre ?

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 29.03.2010 15:26#7

Kwestia gustu mi się mac i mac os x nie podoba. same komputery wyglądają jakby były zrobione z tandetnego plastiku i takie są w dotyku tylko te wypasione i najdroższe modele można jakoś zdzierżyć, ale większości ludu na nie nie stać. Co do systemu dla mnie też jest paszczurny jest tak szary, że człowiek od razu humor traci zamiast jakiś relaksujących kolorów lekkich dla oczu otrzymujemy szarzyznę czy jak kto woli kolor metalu. Innym się może podoba ja mam dość szarzyzny na co dzień żeby ją jeszcze w domu oglądać.

Avatar
xno (niezalogowany) | 29.03.2010 15:37#8

@ultimatekoxx
Nie można zainstalować MacOS na PC (jest to spowodowane zapisami w licencji).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Clank | 29.03.2010 15:42#9

Buuuuuu ;D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PiotrVista | 29.03.2010 15:43#10

Też wolę Gnome i klasyczny menu start - pasek czarny, w XP klasyczny szary był elegancki ten z ciemniejszych.
A wygląd Mac'a też mi nie przypada do gustu i nie zmieniłbym wyglądu Windows'a czy Linuksa na ten z Mac'a.
Interfejs ma być prosty, wygodny i przejrzysty i zero wodotrysków.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 29.03.2010 15:50#11

@ultimatekoxx może to ci pomoże osx86.pl

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 29.03.2010 15:55#12

@PiotrVista
"Interfejs ma być prosty, wygodny i przejrzysty i zero wodotrysków."

Zapomniałeś dodać "dla mnie", powinno być napisane: "Dla mnie interfejs ma być prosty, wygodny i przejrzysty i zero wodotrysków." ;)

A dla mnie interfejs powinien być ładny, efektywny, estetyczny oraz funkcjonalny :)

Avatar
szon (niezalogowany) | 29.03.2010 15:58#13

Zawsze bardzo podobały mi się maki ale nigdy wcześniej nie miałem okazji dłużej na nich popracować. Ostatnimi czasy jednak byłem zmuszony prowadzić przez prawie 3 miesiące na nich szkolenie. Czułem się jakbym miał związane ręce. Po tych doświadczeniach stwierdzam, że jest równie nie wygodny w pracy co Windows. Jednak Linux to potęga, której nic nie jest w stanie pokonać. KDE 4.4 pod względem wygody obsługi bije wszystko.

Avatar
szon (niezalogowany) | 29.03.2010 15:59#14

@ sWeeT-Dżola ;)
"A dla mnie interfejs powinien być ładny, efektywny, estetyczny oraz funkcjonalny :)"

To masz przekichane bo Windows nie spełnia praktycznie ani jednego z tych kryteriów.

Avatar
Gop (niezalogowany) | 29.03.2010 16:04#15

Ja sobie tylko dock'a zmieniłem dzięki temu, reszta mi pasuje :)

Avatar
Razi91 (niezalogowany) | 29.03.2010 16:07#16

Mi się dock nie podoba, wolę standardowe menu, albo ręcznie wstukać nazwę programu, ew. ikonka na panelu (GNOME). Aczkolwiek kolorki dość ładne są na Macu.
Kwestia gustu.

Avatar
szon (niezalogowany) | 29.03.2010 16:09#17

@trux

Namawiasz do przestępstwa.

Avatar
Tuk (niezalogowany) | 29.03.2010 16:10#18

Szczerze mówiąc wygląd Mac'a mnie zachwycił jak pierwszy raz zacząłem pracować na tatowym MacBooku Pro, ale po pewnym czasie... I tak wybrałem Linuksa ;-) Fajny system ale jednak otwarty kod to jest to. Może jak dorosnę i się uspokoję to będzie zależało mi na prostocie zamiast możliwości grzebania w systemowych bebechach ale jak na razie jeszcze mi do tego daleko :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 29.03.2010 16:15#19

@trux
Oj nieładnie się piractwo szerzy, nieładnie :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
iRafeK | 29.03.2010 16:18#20

@ultimatekoxx
http://www.osx86.org.pl

Avatar
asd2 (niezalogowany) | 29.03.2010 16:23#21

A ja powiem tak, im dłużej używam maka tym mniej mi się podoba, zarówno interfejs jak i cały osx.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 29.03.2010 16:24#22

@sWeeT-Dżola ;)
Używanie Windowsa pobranego z internetu też jest piractwem...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 29.03.2010 16:27#23

@Garhuy
To po co pobierasz i używasz?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kuba144 | 29.03.2010 16:28#24

To jest zmiana wyglądu? :P
Polecam wejść na deviantart.com w zakładkę customize.
Co nie zmienia faktu, że interfejs Mac OS X jest na tyle udany, że nie potrzeba zmian

Avatar
SebolNowy (niezalogowany) | 29.03.2010 16:49#25

@ Tuk: Przecież w OS X masz też duże możliwości grzebiania w "systemowych bebechach" i to może nawet większe niż na linuksie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PiotrVista | 29.03.2010 16:52#26

sWeeT-Dżola ;) | 29.03.2010 15:55
- A co masz przeciwko interfejsie w Viście "klasyczny menu start" - pasek czarny: http://gfx.efotek.pl/images/d1hjxptv01lieaarwoe.png właśnie to jest klasyczny czarny bo szary w Viście jest gorszy od tego z XP.

- A jak chcesz mieć ładny i efektywny to KDE w wersji 4 a nawet Xfce jest piękny i lekki albo Mac'a kolorowy dziecinko.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 29.03.2010 17:04#27

Wolę menu start w Windows 7 gdzie wszystko od razu mi wyszukuje, nie muszę przeklikiwać:

http://img682.imageshack.us/img682/8351/przechwytywanievr.png

Chce np. Paint to Start i wpisuje np "pa" i enter

Nudzi mnie przedzieranie się przez te wszystkie menu.

Chce monitor zasobów to zamiast: Start->Wszystkie programy->Akcesoria->Narzędzia systemowe->Monitor zasobów

Start->Wpisuje "mo" i enter ;) Prawda że prosto i szybko?

http://img401.imageshack.us/img401/9655/27608560.png

Avatar
ff (niezalogowany) | 29.03.2010 17:06#28

Mack jest bardzo ładny, ale kde 4 jest chyba nawet ładniejsze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 29.03.2010 17:19#29

do do wyglądu to Linux jest bezkonkurencyjny. jednak mi wystarczy prosty interfejs Windows

Avatar
Zofja (niezalogowany) | 29.03.2010 17:21#30

Gdy jeszcze ogryzek posiadał innego procka to nawet ceniłam to sprzęto-oprogramowanie. Od kiedy zrezygnowali z power pc nie tknę ogryzka.

Avatar
mav3rick (niezalogowany) | 29.03.2010 17:27#31

@sWeeT-Dżola ;)

W Macu taka wyszukiwarka tez jest (i jak na ironie pojawila sie ~8 lat przed tym Windows zostal w to zaopatrzony). Nazywa sie Spotlight i bardzo ladnie sie z tym narzedziem wspolpracuje :) Co tez jest na PLUS w nowych windowsach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 29.03.2010 17:50#32

szon @
"Namawiasz do przestępstwa."

Wg przepisów prawa nielegalne jest kopiowanie i udostępnianie oprogramowania. Natomiast jeśli zakupię Mac Os X, to mogę z nim robić to co żywnie mi się podoba.
Dodam, że do tej pory żadna osoba nie została skazana prawomocnym wyrokiem za instalację systemu Apple na Pc.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 29.03.2010 17:52#33

@pilarek

Po części się zgadzam aczkolwiek brakuje jednego naprawdę dopracowanego, ostrego jak żyleta motywu. Mac OS taki motyw ma, Windows Vista/7 też ma taki ostry jak żyleta motyw tylko na linuksie to wszystko jest jakieś takie "rozmazane", czy KDE/GNOME wspiera motywy svg ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 29.03.2010 18:06#34

BenderBendingRodriguez@

Od dawna korzystam z motywów na gnome-look.org.
Moje środowisko zbudowałem tak:
- MacOS-X Aqua Theme 1.2.1
- OSX 3.3 (ikonki)
- Avant Window Navigator (dock)
- menu na górze jak w Mac Os.

PS. I nic nie jest rozmazane :)

Avatar
szon (niezalogowany) | 29.03.2010 18:21#35

@trux
"Wg przepisów prawa nielegalne jest kopiowanie i udostępnianie oprogramowania. Natomiast jeśli zakupię Mac Os X, to mogę z nim robić to co żywnie mi się podoba."

Nie prawda. Nielegalne jest to co łamie postanowienia licencji. A licencja w tym wypadku mówi wyraźnie, że OS X może być instalowany tylko na sprzęcie Apple.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 29.03.2010 18:25#36

@trux

W zasadzie to qtcurve w KDE też ma taki motyw który mi się piekielnie nie podoba. A co do wyglądu Maca na GNOME to polecam mac4lin.

Avatar
SebolNowy (niezalogowany) | 29.03.2010 18:44#37

Macuserzy, uruchamiamy Software Update, właśnie wyskoczyło uaktualnienie 10.6.3 :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 29.03.2010 18:55#38

szon @

Zgodzę się z Tobą, że jest to łamanie licencji Apple. Jednakże ponad daną licencją jest jeszcze prawo, które w żaden sposób nie jest zbieżne z tą firmą.
Tym bardziej nie można tu mówić o piractwie.

BenderBendingRodriguez@

Rozwiązanie, które obecnie stosuję, w zupełności mi wystarcza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 29.03.2010 19:00#39

@trux

Trzaśnij no jakiegoś screena bo aż mnie korci żeby to zobaczyć.

Avatar
SebolNowy (niezalogowany) | 29.03.2010 19:00#40

@trux: Zakup oprogramowania to zawarcie umowy cywilno-prawnej, więc wszelkie kwestie sporne dotyczące tejże umowy rozstrzyga odpowiedni sąd. Nikt nie mówi że przedstawiciele Apple będą biegać i pytać kto ma OS X zainstalowany na PC-cie bo to by było głupotą. Gdyby na przykład jakaś firma kupiła 10 komputerów od HP i na nich zainstalowała OS X to taki zapis z licencji Apple byłby podstawą do wniesienia oskarżenia. Mnie to tam ani ziębi ani grzeje. Niech każdy sobie w domu instaluje gdzie chce i co chce.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 29.03.2010 19:05#41

@SebolNowy
"Zakup oprogramowania to zawarcie umowy cywilno-prawnej, więc wszelkie kwestie sporne dotyczące tejże umowy rozstrzyga odpowiedni sąd."

Na drodze pozwu CYWILNEGO!
Nie ma to nic wspólnego z prawem z "urzędu" i nie jest to ścigane przez organy prawne kochany.

Za złamanie umowy firma może wytoczyć Ci proces i to wszystko ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 29.03.2010 19:09#42

Nie sądziłem że kiedykolwiek doczekam tego dnia, piekło zamarzło bo widzę że sWeeT-Dżol(a) ;) napisał coś do rzeczy!!

Normalnie trzeba to oblać panowie, zaczęła się nowa era dosłownie :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PiotrVista | 29.03.2010 19:36#43

Mi lepiej pasują skróty, przynajmniej nie zapomni się nazw i widzę jakie mam skróty programów w menu start i wtedy instaluję dany program:
http://gfx.efotek.pl/images/ki4j18lgvwc1ons6msij.png

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 29.03.2010 19:39#44

BenderBendingRodriguez @

Tak to wygląda:
http://yfrog.com/izzrzutekranuyj

SebolNowy @

W Niemczech firma PearC sprzedaje komputery Pc z Mac Os X, więc skoro to robią, to jest jak najbardziej legalne.
https://www.pearc.de/

Avatar
mario486DX (niezalogowany) | 29.03.2010 19:43#45

najlepszy wygląd to ten z Windows kompozycja classic dostępny np w XP, schludny i po prostu najmniej przeszkadza w pracy, choć interfejs GNOME jest profesjonalny, a KDE jest taki Vistowo-7 cukierkowy, ale jak to mawiają - kto co lubi

Avatar
spambot (niezalogowany) | 29.03.2010 19:48#46

@trux
To nie jest legalne, a to że sprzedają takie komputery oznacza, że apple się jeszcze do nich nie przyczepił. Poczytaj o sporach firmy psystar z apple i wtedy się wypowiedz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 29.03.2010 20:01#47

spambot@
"Poczytaj o sporach firmy psystar z apple i wtedy się wypowiedz."

Oczywiście znam sprawę. Psystar przegrał kilka procesów w Stanach Zjednoczonych Ameryki (USA) !
Prawo amerykańskie kończy się tam, gdzie jest stanowione.
Więc kolego, nie wiem gdzie Ty żyjesz, ale ja przez sam fakt mieszkania w europie przestrzegam prawa europejskiego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 29.03.2010 20:15#48

A wiecie, że sWeeT-Dżola ma układy z redakcją tego portalu? Na jej k.retyński post o potraktowaniu maka młotkiem odpowiedziałem równie i.diotycznym i co? Jej post został, a mój usunięto.
I w ten właśnie sposób szerzona jest jedynie słuszna religia i wiara w Windows :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 29.03.2010 20:21#49

A co ma młotek do Windows?

@Maciej_S Coś obsesją zajeżdża :)

Avatar
grzesio... (niezalogowany) | 29.03.2010 20:30#50

dlatego olewam komenty w portalu DP i zróbcie to samo..po się frustrować głupotą jednego czy dwóch userów ....
To nie układ w portalu, to żenada !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 29.03.2010 20:37#51

Maciej_S@
Twój post był na niższy poziomie.

Dodam tylko, że nie podobają mi się pewne formy cenzury na tym wortalu. Bardziej uczciwym było by drogi Cenzorze, abyś podawał przyczyny kasowanie komentarzy. Mógł byś się też podpisywać pod owocami swojej ciężkiej pracy.

-------------------------

Jeśli uważasz, że Twój komentarz został odrzucony mimo, że był zgodny z regulaminem to prosimy o kontakt na adres redakcja@dobreprogramy.pl wraz z podaniem przybliżonego czasu wysłania komentarza. Brak uzasadnienia oraz podpisu nie jest powodowany nieuczciwością tylko, jak sądzę zrozumiałymi, względami "czasowo-organizacyjnymi"...
Pozdrawiam
Cebula

Avatar
szon (niezalogowany) | 29.03.2010 20:48#52

@ trux
"Tak to wygląda:
http://yfrog.com/izzrzutekranuyj"

Gnome może wyglądać znacznie lepiej.
http://www.fmix.pl/album/43870/ubuntu-9-10/1

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
n-pigeon | 29.03.2010 20:49#53

@ Maciej_S

Niee to nie dlatego, po prostu admini DB nie czytają postów sWeeT-Dżola ;) bo boją się umrzeć ze śmiechu przez to jakie ona bzdury wypisuje ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 29.03.2010 21:01#54

@trux
Ależ oczywiście, że mój post był na niższym poziomie. I powiem więcej - napisałem go z pełną premedytacją. Ponieważ uważam, że jak jakaś k.kretynka/jakiś k.retyn napisze coś głupiego, atakującego czy obraźliwego, to każdy ma prawo odpisać na dowolnym poziomie. A uczciwy i rzetelny moderator powinien albo usunąć wszystkie i.diotyczne posty nie na temat, albo pozostawić je tak, jak są.

@sWeeT-Dżola
Masz rację, jak ktoś wali młotkiem w komputer to zajeżdża obsesją. A może nawet czymś gorszym...

Avatar
jarko22 (niezalogowany) | 29.03.2010 21:17#55

Najładniejszy jest XP Media Center Editon, niestety mam Vistę :/

Avatar
RamzesPP (niezalogowany) | 29.03.2010 21:31#56

Da się odpalić Mac OS X na PC tylko trzeba dobrać odpowiedni podzespoły z normalniej płyty retail

Avatar
sebikbebik (niezalogowany) | 29.03.2010 21:42#57

siema
winde pirackie też ludzie instalują a jest to nie zgodne z licencją mikrosoft i sie tym nie przejmujecie :)
więc w czym problem jak sobie ktoś leoparda zainstaluje na pcecie
a można :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kuba144 | 29.03.2010 21:49#58

@jarko22
ale, że to jakiś problem? :P
http://psycob.deviantart.com/art/Royale-for-Vista-Basic-67469153

Avatar
app. (niezalogowany) | 29.03.2010 22:48#59

A moj imac jest jest wreszcie czysty, ani 1 ikony... chociaz bylo to ciekawe jak na windzie mialem zasmiecony pulpit ;) Poza tym nie mam juz pudla pod biurkiem... Przejscie z okna na maca to w 100% dobra decyzja, jednak dla portfela dosc bolesna

Avatar
romanov (niezalogowany) | 29.03.2010 22:59#60

Co do wyglądu to windows 7 wygląda ok. Mac również mi się podoba i zamierzam kupić macbook pro ale głównie użytkować go będę do rozrywki. Oczywiście do pracy mam na myśli pracy inżynieryjnej niestety tylko tylko windows. Wszystkie bardzo zaawansowane programy na których pracuję są na windows. Przykładowo WindPRO, Soundplan, Mapinfo, i wiele innych. Nic z tego nie znajdziecie na inne systemy. I nie chodzi tu o zwykły edytor fotografii czy tekstu dla którego można znaleźć zamiennik czy odpowiednik. To są programy dla których po prostu odpowiednika niema i tyle. Więc nawet jeżeli wygląd nie pasi to trzeba się do niego przyzwyczaić :) Pozdrawiam

Avatar
jarko22 (niezalogowany) | 29.03.2010 23:01#61

@kuba
czyżbyś mi podrzucił jakiegoś spyware'a, że wiesz co robię?? ;p użyłem przed chwilą tego tematu stosując Vistaglazz i Tuneup utilities do zastosowania tematu, ale się wykrzaczył, z tego co czytałem na deviant arcie, niektorzy tez ten problem mieli... szukam teraz czegos innego, niestety royale jest the best, miałem kiedys na XP oryginalny z microsoftu ;( ze strony softpedii..

Ale dzięki za zainteresowanie:D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 30.03.2010 1:40#62

szon@

"Gnome może wyglądać znacznie lepiej.
http://www.fmix.pl/album/43870/ubuntu-9-10/1"

Szczególnie z przyciskami na okienkach z Visty - pure Mac Os X Viśta.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kuba144 | 30.03.2010 7:25#63

@jaro22
A jaki miałbym w tym cel? ;p
Jak ten nie działa to spróbuj innego. Jest mnóstwo takich styli. Wpisz "royale for vista" albo "royale vista" na deviantart.com i znajdź działający

Avatar
colgao (niezalogowany) | 30.03.2010 7:45#64

ja chcialbym zmienic wyglad swojego maca na win xp. Jak moge to zrobic?

Avatar
szon (niezalogowany) | 30.03.2010 8:22#65

@ trux
"Szczególnie z przyciskami na okienkach z Visty - pure Mac Os X Viśta."

A czemu nie jeśli wygląda ładnie i elegancko. Nie obraź się ale to co ty pokazałeś jest paskudne. To nieudolnie podrobiony styl jeszcze z czasów OS X 10.2 Jaguar.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4a/Jaguar_on_G4.png

Avatar
Taki jeden ktoś (niezalogowany) | 30.03.2010 9:18#66

"Co tu wiele mówić, oprogramowanie Apple’a jest po prostu ładne i wiele osób zazdrości jego wyglądu. Szczególnie pożądany jest Dock,"

A czy autor tego newsa słyszał kiedyś o takich programach pod Windows jak Rocket Dock, ObjectDock Plus i jeszcze paru innych podobnych? Istnieja już od lat i juz od ładnych paru lat użytkownicy Winowsa też moga mieć taki paseczek.

Co do ogólnego wygladu systemu, to juz raczej kwestia gustu. Mi się wygląd MAC-owych systemów nigdy zbytnio nie podobał.

Avatar
jarko22 (niezalogowany) | 30.03.2010 10:27#67

@kuba
w czasie, gdy Ty pisałeś swój post, ja szukałem tematu w necie, w tym ten z devianta znalazłem, jedyny idealny z tym z media center, reszta to "podobne", inne odcienie, itp. ogólnie niezbyt ładne, trudno, dałem już sobie spokój. A innych nie chcę, zresztą mam dosyć już aero
PS: muszę jeszcze raz przeskanować kompa na backdoory;p

Pzdr

Avatar
wojakus (niezalogowany) | 30.03.2010 14:39#68

IMO: Nienawidzę docka, jest niewygodny, brzydki i przeszkadza.
Za to interface windows jest w moim guście. Szczególnie mnie denerwuje "pasek zadań" który w OSX zmienia się w zależności od programu, całość do tego jest napuchnięta, cenię sobie rozkład i użyteczność. Wiele elementów OSX naprawdę jest dobrze przemyślana, ale całość mi jakoś nie pasi. Najgłupszą rzeczą jaką zrobił MS w ostatnim czasie, jest wyeliminowanie przypinania dodatkowych pasków do krawędzi ekranu i zostały tylko jakieś nieporęczne paskudztwa typu dock. A teraz was zdziwię, gdyby dać mi interface windowsa do OSX, to bym pewnie kupił maca do domu :) póki co windows classic u mnie rządzi

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 30.03.2010 16:37#69

szon@
"A czemu nie jeśli wygląda ładnie i elegancko. Nie obraź się ale to co ty pokazałeś jest paskudne. To nieudolnie podrobiony styl jeszcze z czasów OS X 10.2 Jaguar."

Ty również się nie obraź, ale Vista - to dopiero wygląda paskudnie, szczególnie w połączeniu ze stylem Mac-a.
Poza tym, kwestie gustu nie są najlepszym tematem na polemikę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
manfred2632 | 30.03.2010 17:32#70

Ja cały czas jade na Tigerze i za nic nie zmienie białego interfejsu na te ochydne gradienty z Leoparda...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
manfred2632 | 30.03.2010 17:33#71

Ja cały czas jade na Tigerze i za nic nie zmienie białego interfejsu na te ochydne gradienty z Leoparda...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MantisGhost | 31.03.2010 9:15#72

Ja mam na na wirtualnym tygrysa (oczywiście do celów poznawczych, bo człowiek powinien umieć obsłużyć każdy system). I nie trzeba żadnych specjalnych podzespołów chodzi zadowalająco czasami trochę wolno ale nie jest tak źle. Ale jako normalnego systemu do pracy patrz "hackintosh" nigdy bym go nie zainstalował bo to bez sensu. To tak jakby użyć koła od dorożki jak wymieniamy koło.

Avatar
Bartek_MW (niezalogowany) | 31.03.2010 18:00#73

Systemu mac ox x nie trzeba zmieniać. Ładny jest taki, jaki jest na początku.

Avatar
Wiciu15 (niezalogowany) | 06.04.2010 18:42#74

Ja mam od roku iMaca g3 z tigerem i uwazam ze wszystkie inne mac os x włącznie z leopardem nie byly zbytnio udane. Nie dziwie sie innym ze narzekaja na mac os x bo jak ktos kupi macbooka z leopardem to nie dziwne ze narzeka na szarzyzne. Po prostu Tygrys to najlepszy os x wydany przez appla i temu sie chyba nikt nie sprzeciwi. a apropo zmianom w mac os x to w moim tygrysku bym nic nie zmienił bo ten system jest na maksa ładny prosty , ergonomiczy, i ma tylko potrzebne funkcje a nie jest tak naładowany bajerami jak np. win 7 lub tym bardziej vista. I z pewnościa jak bede kupował nastepnego kompa to bedzie to mac. Dziekuje, dobranoc.
Wiciu15

Avatar
apacz87 (niezalogowany) | 09.04.2010 20:39#75

tak tiger był udanym systemem to widać, rownież zauważyłem że komp z ppc g4 chodzi lepiej od intel core duo przynajmniej u mnie. a co do naładowania bajerów w win 7 czy viscie to można wyłączyć wszystkie i zrobić z tego win 95 i będzie wtedy znacznie szybciej chodził.
Tak jak myślałem jak tylko temat dotyczy maka to który syetem jest lepszy w dyskusji się pojawi zamiast komentować artykół.
Bardzo dobrze, że są narzędzia pozwalające zmienić wygląd maca bo przecież nie wszyscy muszą mieć gust taki jak narzuca Apple. Dla każdego powinno być jak najbardziej funcjonalnie i wygodnie. Mi osobiście też najbardziej pasuje domyślny wygląd systemu (tylko wyłączyłem ten magnes przy doku). Jedni chcą mnieć więcej doków by sobie posegregować programy inni chcą ten jeden chować by mieć więcej miejsca roboczego dobrze że w tym jak i w każdym innym systemie są spore możliwości modyfikacji systemu

Avatar
funciekkkkkkkksksksks (niezalogowany) | 12.04.2010 16:48#76

Ja osobiście wole nie kombinować z moim makiem bo jest ładny i nawet funkcjonalny
PS.ściąganie oprogramowanie z netu jest nielegalne i to w każdej postaci i komercyjnej i normalnej a mac z tego co wiem od nie dawna można instalować na PC.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Otaq | 13.04.2010 14:58#77

Mi osobiście wygląd Maca się podoba. Jako dowód mój pulpit (jak już się wszyscy chwalą ;) )
http://i39.tinypic.com/1zw3g6.jpg

Odnośnie zmieniania wyglądu MacOS X to mam jedno pytanie:
Czy da się przestawić przyciski na belce okna (zamknij, maksymalizuj, minimalizuj) na prawą stronę? Czy też dziewięćdziesięcioprocentowa "mniejszość" ludzi praworęcznych jest skazana na interfejs dla leworęcznych? ;)
To w sumie jedyne co aktualnie bym zmienił w Macu (jakby mi się znudził interfejs to bym wtedy kombinował więcej).

Avatar
tom516 (niezalogowany) | 19.04.2010 21:05#78

Otaq dla mnie to wyglada jak linux przerobiony z wyglądu na mac os, jak dla mnie wygodniejsze jest zlewej strony, pozatym sam system jest na tyle ładny i funkcjonalny że nie widzę potrzeby zmieniać w nim co kolwiek, po zmianie z windowsa skonczyly sie problemy z muleniem systemu i wkurzaniem sie że coś się wiesza.

Avatar
Wszystko można (niezalogowany) | 20.04.2010 0:04#79

Ja zainstalowałem macos 10.57 na asus f5rl, dla chcącego nic trudnego. pacze na amd też są. a i wcale nie straciłem na stabilności, powiem więcej, aplikacje adobe działają bardziej stabilnie na takim macosx na pc niż na windowsie, już o obsłudze raw z poziomu findera nie wspomnę.
Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść