Jest zgoda Pekinu - Google zostaje w Chinach

10.07.2010 9:30, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Google poinformował za pośrednictwem swojego bloga, że chiński rząd odnowił mu licencję ICP, dzięki której możliwe jest prowadzenie działalności na tamtejszym rynku internetowym.

Mimo uzyskania licencji ICP firma Google dalej nie ma konkretnego pomysłu na rozwój biznesu w Państwie Środka. Chińska wersja wyszukiwarki cały czas przekierowuje internautów na serwery w Hongkongu - teraz jednak nie odbywa się to automatycznie, lecz po kliknięciu w dowolnym miejscu strony google.cn. Google obiecał jednak, ze w ciągu kilku dni udostępni chińskim użytkownikom nową stronę docelową. Firma wyraźnie zadeklarowała, że zamierza respektować chińskie prawo i ma nadzieje, że będzie mogła kontynuować prace badawcze i rozwojowe, które dotychczas prowadziła w tym kraju. Warto przypomnieć, że Chiny są jednym z niewielu krajów, w którym Google nie jest monopolistą na rynku wyszukiwarek internetowych - amerykańska korporacja musi się zmagać z silną konkurencją ze strony lokalnego Baidu. Zawirowania związane z ciągnącym się od kilku miesięcy sporem między Google a rządem w Pekinie dodatkowo osłabiły pozycje firmy na tamtejszym rynku.

Nie jest jasne, w jaki sposób Google zamierza rozwijać swój biznes w Państwie Środka. Firma musi bowiem przestrzegać lokalnego prawa, co wyraźnie stoi w sprzeczności z promowaniem wolności słowa i dbaniem o przestrzeganie swobód obywatelskich.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (30)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mystic2 | 10.07.2010 9:53#1

No niestety, byliby głupcami gdyby odrzucili ten rynek.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkthx | 10.07.2010 9:58#2

Ja wiedziałem że google zmieknie w kolanach.
Tyle kasy tylko idiota by przepuścił dla jakichś ludków z internetu.


Chiny mają dobre prawo. Przynajmniej lepsze niż demokracja która jest przereklamowana i skorumpowana i tylko stworzona dla złodziei.

Avatar
ircykk88 (niezalogowany) | 10.07.2010 10:17#3

Google podkuliło oGoonek :P i dobrze dało im radę

Avatar
Olo2390 (niezalogowany) | 10.07.2010 10:22#4

Do "kkthx"
Ciekawe czy też byś pisał takie głupoty gdybyś mieszkał w chinach.

Avatar
mac0319 (niezalogowany) | 10.07.2010 10:37#5

eee, kkthx
skoro "lepsze", to poproś, może zrzucimy się dla Ciebie na bilet do Chin. W jedną stronę oczywiście.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 10.07.2010 10:37#6

swoboda obywatelska to taka, która wypacza umysły dzieciom wszelkiej maści brudami. Promowanie piractwa, czyli złodziejstwa.
Dzięki temu mamy swobodę obyczajów. 13latki mogą bawić się w słoneczka, a bogate dzieciaki zasysać po 10 filmów dziennie i mieć w du.ie rodziców, bo są stronki gdzie może się odstresować, wyżalić i dowiedzić, jak stawać dęba swoim tatusiom (razy dwa oczywiście).
Czasem podziwiam Chińczyków. To pracowity i wydajny naród. A porno nie jest im potrzebne, sami dają radę.

Avatar
chNIBAL (niezalogowany) | 10.07.2010 10:52#7

binzes to biznes zarobek kosztem czegoś i kogoś
przeciez wszsytkie firmy sa w Chinach dla zarobku a prawo co im po prawie jak oni swojego prwa nie respektują ile jest procesów i wyroków a tu jak jest naginane prawo pod firmy ?!!!
ty mac 0319 patrz na siebie zobaczymy jak ci sróbę wsólnota przykreci sam uciekniesz do złych Chin dobrowolnie!!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 10.07.2010 11:18#8

Chinole to porypany naród, wystarczy zobaczyć jak obchodzą się ze zwierzętami, o ludziach nie wspomnę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
filozof | 10.07.2010 11:27#9

@master_zonk6: żadna to pracowitość, jeśli pracuje się kilkanaście godzin dziennie za grosze, które ledwie wystarczają na wyżywienie rodziny. Żadna to wydajność, jeśli wynika ona z ilości pracowników. Tych zaś jest wielu nie tylko ze względu na liczebność kraju, ale i konieczność podejmowania pracy przez dzieci. Czy "dają radę"? Może i tak, ale przy okazji są zmuszani do zabijania swoich dzieci, często poprzez aborcję, bo państwo przestrzega kontroli urodzin.
Prawdę mówiąc, współczuję Chińczykom ocenzurowanego Internetu, ale trzeba pamiętać, że mają inne, większe problemy, z którymi muszą się zmagać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 10.07.2010 11:29#10

dobra, zrzutka na 2 bilety do Chin :)

Avatar
a.n (niezalogowany) | 10.07.2010 12:38#11

"Firma bowiem przestrzegać lokalnego prawa, co wyraźnie stoi w sprzeczności z promowaniem wolności słowa i dbaniem o przestrzeganie swobód obywatelskich."

Hasła wolnościowe(wszelkie) Google to slogan reklamowy. Interes to interes. Google to nie fundacja humanitarna.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BOLO1990 | 10.07.2010 13:38#12

@pilarek
Bilety i koniecznie załatwmy im pracę, żeby im się nie nudziło zbytnio w tym ocenzurowanym internecie ;) Chętnie się zrzucę jeśli będą prowadzić wideo pamiętnik z każdego dnia a za pół roku wypowiedzą się jak im się tam podoba.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BOLO1990 | 10.07.2010 13:47#13

Ehhh... Zapomniałem tylko, że i tak tego nie zamieszczą w internecie :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 10.07.2010 14:02#14

@filozof
Wiesz to, czy zgadujesz?
"żadna to pracowitość, jeśli pracuje się kilkanaście godzin dziennie za grosze, które ledwie wystarczają na wyżywienie rodziny."
A u nas jest inaczej? No może na wyżywienie stać, ale produktami mlekopodobnymi, seropodobnymi, czekoladopodobnymi, chlebopodobnymi, mięsopodobnymi. Na te lepsze często nie stać.

"Żadna to wydajność, jeśli wynika ona z ilości pracowników."
W Polsce jest lepsza wydajność, bo z jednego pracownika można wycisnąć wszystkie soki. Najniższa krajowa w przeliczeniu na dolary czy też Euro mało co się różni od wypłaty Chińczyka. A przecież Polska to kraj cywilizowany.

"Może i tak, ale przy okazji są zmuszani do zabijania swoich dzieci, często poprzez aborcję, bo państwo przestrzega kontroli urodzin."
U nas jest inaczej, bo to młode mamy często decydują się na aborcję, z powodu braku środków do życia.

"Prawdę mówiąc, współczuję Chińczykom ocenzurowanego Internetu"
Nie ma czego współczuć. Trzeba współczuć nam, bo bogacimy zachodnie koncerny oglądając pornografię, która wypacza relacje na poziomie pomiędzy kobietą i mężczyzną, skupiają się na przekazaniu odbiorcy fałszywego obrazu kontaktów intymnych sprowadzając wszystko do obrzędów z najgorszego burdelu.

"większe problemy, z którymi muszą się zmagać."
Żaden ustrój polityczny nie jest idealny. My też mamy problemy. Patrz: korupcja, bezrobocie.

@BOLO1990
90 to zapewne twój rok urodzenia. Nie mamy o czym rozmawiać ze sobą. 1 za krótko żyjesz, 2 jesteś z innego chowu.

Avatar
g (niezalogowany) | 10.07.2010 14:34#15

Google skompromitowało się. Jeśli chcą pozostać w ChRL i iść ręka w rękę z Komunistyczną Partią Chin, to cały ten spektakl i przebieranie się w szaty obrońców wolności słowa były daremne. Nie zdziwię się, jeśli za kilkanaście lat Baidu kupi Google. Zachód sam będzie sobie winien (zaczęło się od pana Nixona i do tej pory nie znalazł się żaden liczący przywódca, który próbowałby powstrzymać ten zbrodniczy reżim). Wschódazja górą!

Avatar
Kisiel żółty (niezalogowany) | 10.07.2010 17:35#16

No nie dobrze myślałem, że to początek końca Google, bardzo źle dla nas.

Avatar
sewer779 (niezalogowany) | 10.07.2010 18:50#17

mają podobne totalitarno-szpiegowskie upodobania więc nic dziwnego że się dogadali

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
grzesio.. | 10.07.2010 19:47#18

byłem w Chinach i wierzcie lub nie oni nie maja pojęcia o czym wy bredzicie. Odsetek ludzi mających dostęp do sieci to jakieś liczby po przecinku, no chyba że mówimy o takich miastach jak Szanghaj lub Pekin .. wiec nie bijcie piany o tym co znacie z opowieści !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 10.07.2010 19:54#19

W Oświęcimiu też nie było czasu na piractwo, różne inne dupersznyty, wynikające z nadmiaru wolności. Było za to dużo pracy, która podobna miała czynić wolnym.

Avatar
Don Elos (niezalogowany) | 10.07.2010 21:15#20

@ kkthx
Tak, a najlpszym tego przykładem jest Yakuza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 10.07.2010 22:06#21

@Don Elos
"Tak, a najlpszym tego przykładem jest Yakuza."

Nie najlepszym, bo japońskim.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 10.07.2010 22:54#22

@Don Elos
No ale poczułem ten klimat, więc podpowiadam: triady.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kubus94 | 11.07.2010 8:29#23

Ale przecież Google wciąż oferuje wolną wyszukiwarkę w HongKong i na razie nie wygląda na to, że ją wyłączy.

Dodatkowo jeśli jakiś Chińczyk chce pominąć cenzurę to używa Proxy i bez obaw przegląda internet.
A jeśli nie to po prostu używa lokalnego Baidu i ogląda taki Internet jak mu pozwalają Chińczycy...

A tak apropo sytuacji w Polsce to przecież jeszcze nie dawno Pan Tusk chciał wprowadzić cenzurę tej globalnej sieci w Polsce. To się nie udało, wycofał się z tego, bo było pewne, że ta ustawa nie uzyska zgody św. pamięci Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Dzisiaj jest inaczej i jeśli Pan Tusk znowu będzie chciał ocenzurować internet będzie mu dużo łatwiej...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.07.2010 10:29#24

A co wy myślicie że w Polsce lub Europie nie ma cenzury internetu?? Haha
Żyjecie z tym w błogiej nieświadomości tak jak ci chińczycy i też z tym nic nie zrobicie. No może pornoli nie cenzurują na 100%, ale czy to oznacza że jest ok? Albo oznacza to że mamy wolny internet? Chyba nie tą miarą to się mierzy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkthx | 11.07.2010 12:00#25

Większośc która tu pisze że Chiny to zły kraj, nie wie o czym pisze.
Może Chiny są biedne, może jest cenzura internetu na każdym kroku, może Chińczycy pracują za marne grosze w porównaniu do innych europejskich państw czy ameryki. Ale jakoś Chiny są gospodarką bardzo prężnie rozwijającą się. Każdy chce w Chinach mieć swój zakład, fabryke. Nawet Apple, Nokia, Microsoft, HP, Dell, Motorola i reszta i tak dalej. Mają fabryki, zakłady w Chinach.
To Chiny także wystrzeliły w kosmos swój "Chiński" pierwszy prom z Chińskimi astronautami.
To z Chin Polska chce ściągnąć Chińskie firmy budowlane aby zbudowały nam stadiony. Bo jak mówią polscy politycy : "Bo taniej jest nam z Chin mieć pracowników".

To jedyna różnica na ++ dla chin.

Bo reszta to jest tak samo jak u nas.
Oni pracują za marne grosze.
My pracujemy za marne grosze. po 10,12 godzin. Bez wolnych weekendów i świąt.
W warunkach poniżej jaki ich kol wiek norm.

U nas szerzy się przestępczość, rozboje, korupcja, pedofilia, i inne przypadłości wolności demokracji.

W Chinach tego dużo nie ma. Bo kara jest jedna: Śmierć.
No i mają cenzurę która chroni obywateli ot tego typu szkodliwych treści.

U nas politycy są skorumpowani, przekupni, okradają nasz kraj jak i ile się da. Dla własnej korzyści.

U nas wszędzie się szerzy prywatyzacja i zamykanie kilku dekadowych zakładów które miały swoja historie sięgającą nawet 100 lat.

W Chinach nadal są wielu wiekowe zakłady państwowe.
Są otwierany bez przerwy nowe zakłady.
Prywatyzacja całego przemysłu Chińskiego to mit.

Więc gdybym miał wybór wybrałbym ustrój polityczny Chin i ich prawa. A otwarty rynek zachodu z prawem pracy Holandi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 11.07.2010 12:52#26

...a Związek Radziecki jako pierwszy wysłał sztucznego satelitę w kosmos a później człowieka. I nikt mu tych dokonań nie zabierze, bez względu na to, czy wesoło się w tym państwie żyło, czy nie. Na Wschodzie bez zmian.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zahariash | 11.07.2010 12:56#27

@kkthx

Cały dowcip polega na tym, że chcesz połączyć ogień z wodą. Wiesz, gdybym miał wybór to był połączył zerową przestępczość z likwidacją policji, przez co obniżyłbym wydatki państwa... tylko, że takiego wyboru nie ma i nigdy nie będzie. Zauważ, że właśnie w Chinach komunizm jest chyba najbardziej udany... i ciągle jest do bani.


Avatar
az (niezalogowany) | 11.07.2010 19:32#28

"Nasza" "lewica" przez 45 lat uczyła sie j.rosyjskiego, od 20 lat uczy się j. angielskiego, a od niedawna powoli zaczyna uczyć się j. chińskiego.

Avatar
Gunthers (niezalogowany) | 11.07.2010 21:16#29

@kkthx
Masz wybór. Zawsze możesz wyemigrować do Chin.
A nas tutaj nie uszczęśliwiaj tym rajem. Bardzo prosimy.
Każdy z was dzieciaczków, który myśli, że korupcja wynika z demokracji nie ma pojęcia o czym mówi. Gdybyście dzieci pamiętali cokolwiek sprzed 89 roku, to byście dopiero zobaczyli co to jest korupcja. System komunistyczny bez korupcji nie może istnieć. W komunie niemal każdy kradł, każdy kombinował. Im wyżej stał w hierarchii, tym bardziej kradł i kombinował. Nie mam wątpliwości, że tak samo jest w Chinach.
Zobaczylibyście co to jest oligarchia, samowola i niekompetencja urzędników, bezkarność komunistycznej wierchuszki.
Niektórzy zachowują się w sposób typowy dla większości dzieciaczków na zachodzie. Wychowani w wolności i względnym dobrobycie (tak, tak; 3/4 świata może tylko marzyć o tym co wy macie), nie macie pojęcia o tym czym jest komunizm. W tym przypadku jeszcze komunizm powiązany z reglamentowanym, ściśle kontrolowanym przez partię XIX wiecznym kapitalizmem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
.slaw | 12.07.2010 10:18#30

@Olo2390

Nie napisałby, zostałoby to odpowiednio przefiltrowane.
A może kkthx mieszka w Chinach? i próbował napisać coś zupełnie innego?

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av