Koniec wsparcia dla Windows 2000 oraz Windows XP SP2

12.07.2010 11:39, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Już jutro, 13 lipca kończy się okres wsparcia dla systemu operacyjnego Windows 2000 oraz Windows XP SP2. Microsoft przypomina wszystkim, którzy korzystają z tych wersji Windowsa, by zaktualizowali swój system instalując najnowsze dodatki Service Pack lub przesiedli się na nowsze edycje Windows.

Zakończenie obsługi dla dowolnego wydania systemu Windows oznacza, że Microsoft nie będzie udostępniał dla niego aktualizacji bezpieczeństwa. Użytkownicy chcący dalej otrzymywać poprawki usuwające luki i błędy muszą zaktualizować swój system do nowszej wersji. Właściciele komputerów z Windows XP SP2 mogą bezpłatne zaktualizować swój system instalując dodatek SP3. Nie dotyczy to osób, które posiadają w swoich komputerach 64-bitową odmianę Windows XP SP2 - dla nich okres wsparcia zakończy się dopiero w 2014 roku. W najgorszej sytuacji są zaś użytkownicy Windows 2000 - dla nich okres wsparcia kończy się definitywnie, bez możliwości jego przedłużenia poprzez instalację dodatku SP. Microsoft radzi użytkownikom tego systemu, by skontaktowali się z lokalnym oddziałem koncernu w celu omówienia planów migracji na nowszą edycje Windows. Przypominamy również, że od 13 kwietnia 2010 roku użytkownicy premierowego wydania Windows Vista są pozbawieni wsparcia technicznego - w tym przypadku firma Microsoft zaleca aktualizację do Service Pack 1 lub Service Pack 2.

Warto przypomnieć, że dodatki Service Pack nie są wyłącznie zbiorem poprawek udostępnianych przez Microsoft poprzez mechanizm Windows Update. Pakiety Service Pack dodają także do systemu wiele nowych funkcji - można się o tym przekonać oglądając naszą demonstrację. Pokazuje ona nowości, które wprowadza do Windows XP dodatek Service Pack 3.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (54)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Słony50 | 12.07.2010 11:58#1

To nie jest sprawiedliwe. Microsoft powinien nie łatać tylko XP SP2, natomiast Vistę RTM jeszcze tak.

Avatar
piter1 (niezalogowany) | 12.07.2010 12:05#2

Bo?
Zresztą zapomnieliście napisać, że do W2k też kończy się support.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 12.07.2010 12:12#3

O wiele gorszą wiadomością jest zakończenie wsparcie dla Windows 2000.
Nie dość, że nie będą wydawane nowe poprawki, to stare nie będą dostępne poprzez usługę Windows Update (jeśli ktoś zechce zainstalować ponownie Windows będzie miał poważny problem).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PiotrVista | 12.07.2010 12:17#4

Dziwię się ludziom co zwlekają z zainstalowaniem nowych Service Packów i w ogóle aktualizacji systemu i innych produktów z MS - jak MS wydaje nowy Service Pack na system to błyskawicznie go instaluję bez zastanawiania się.
Przecież Vista SP2 jest idealna jak można SP2 nie doinstalować - po co mają wspierać gołą Vistę skoro jest Vista SP2 tylko szkoda czasu na łatanie samej gołej Visty i z SP1 i z SP2 bez sensu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
p.tusinski | 12.07.2010 12:18#5

Moim zdaniem zakończenie wsparcia dla starszych wersji systemów Microsoftu, to dobre rozwiązanie. Poniekąd zmusza użytkowników do zaktualizowania swojego systemu, a to przyczynia się między innymi do ich bezpieczeństwa i stabilności.

Chociaż instalowanie w XP jednego SP na drugi nie jest koniecznie optymalnym rozwiązaniem, gdyż z mojego doświadczenia mocno spowalnia to działanie systemu. Natomiast zintegrowanie SP z płytą instalacyjną eliminuje ten problem.
W systemie Vista nie zauważyłem spowolnienia systemu po instalacji SP - wręcz przeciwnie, system wydaje się pracować stabilniej.

Avatar
WiiściarzSeven (niezalogowany) | 12.07.2010 12:19#6

@Słony50: a to taki problem zaktualizować Vistę do SP1 i SP2?

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 12.07.2010 12:28#7

MS tak walczy z piractwem,do lewych systemów nie da się prosto zainstalować service packów

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 12.07.2010 12:29#8

Nieładnie Bill, oj nieładnie!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
grzesiek58 | 12.07.2010 12:30#9

@ PiotrVista

Zgoda !

I Ty, i ja, kupiliśmy nasz system.
Korzystamy z WU.
Powiedz Piratom, żeby sobie " zaktualizowali "...
Wszystko jasne ?

Pozdrawiam ^ ^
Grzesiek

Avatar
m$ pany (niezalogowany) | 12.07.2010 12:35#10

@grzesiek58 -> no wiadomo kto najbardziej krzyczy jak trzeba aktualizować.

Avatar
MiGoo (niezalogowany) | 12.07.2010 12:35#11

@WiiściarzSeven

Czasami nawet wielki, o czym wspomniałem w swoim komentarzu, który póki co nie został (nie wiedzieć czemu) zaakceptowany...

Avatar
Marian999 (niezalogowany) | 12.07.2010 12:36#12

Bardzo dobrze po co mają łatać XP SP2 albo Vistę RTM ja można ZA DARMO zaktualizować do najnowszego SP i mieć przy tym bezpieczniejszy i lespzy system, mam na laptopie Vistę i ma automatyczne aktualizację i posiadam teraz SP2 i bez żadnego bólu i za darmo wg. microsoft powinien po wydaniu nowego SP odrazu nie wspierać poprzednich wersji danego systemu. A użytkowicy 2000 czas najwyższy się przesiąść z systemu co ma już prawie 11 lat

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PiotrVista | 12.07.2010 12:38#13

p.tusinski | 12.07.2010 12:18

Na WindowsXP Service Packów nie trza instalować po kolei, Ja miałem XP zintegrowany z SP1 i po instalacji (aktualizacji systemu na SP2) momentalnie SP1 był odinstalowany przez system - czyli jak ktoś ma goły XP to instalował od razu SP2.
A jak jest z SP3 to nie wiem bo miałem już Viste.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
edelmann | 12.07.2010 12:39#14

Mam pytanie do redakcjo donośnie tematu SP, mianowicie czy cos wiadomo odnośnie SP3 do Visty?, mogli by tak dodać obsługę .themepack i poprawić Aero, konkretnie chodzi mi o to aby podczas maksymalizacji okienek funkcja aero nadal działała tak jak to jest w Windows 7 - przynajmniej niech ten aero poparwią, tylko niech mi nikt nie mówić że SP3 do Visty już wyszedł pod postacią Windows 7

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
misiek440v2 | 12.07.2010 12:39#15

Avatar
#7

MS tak walczy z piractwem,do lewych systemów nie da się prosto zainstalować service packów

chyba sobie żartujesz :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 12.07.2010 12:40#16

@Anonim
Jeśli ktoś pomyślał, to mógł zrobić za pomocą WSUS Offline Update obraz iso z aktualizacjami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
p.tusinski | 12.07.2010 12:40#17

@ Johny Mnemonic
Użytkownicy z "lewymi" systemami raczej nie korzystają ze wsparcia technicznego Microsoft czy WindowsUpdate, więc nie będzie ich takowe zakończenie interesowało. Więc nie takimi groźbami do piratów :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PiotrVista | 12.07.2010 12:44#18

grzesiek58 | 12.07.2010 12:30

[ Powiedz Piratom, żeby sobie " zaktualizowali "...
Wszystko jasne ? ]

NIE wszystko jasne!
- Ty je fajny ja.
I ty się martwisz jakimiś piratami (złodziejami) niech sobie kupią oryginała i będą sobie do woli bez ograniczeń aktualizować swój zakupiony legalnie system.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PiotrVista | 12.07.2010 12:50#19

edelmann | 12.07.2010 12:39

Żaden Windows7 nie jest Service Packiem 3 do Visty to osobny system jakby druga poprawiona edycja.

Czy Windows 98SE był Service Packiem do Windows 98.

Każde wydanie Service Pack jest instalowany (przydzielony) do konkretnej wersji systemu - jak wyjdzie SP3 do Visty to wtedy go instalujesz tylko do systemu Vista a nie na goły dysk twardy po formacie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 12.07.2010 12:51#20

Baa piraci już dawno sobie "zaktualizowali" XP i powoli "przechodzą" na jeszcze bardziej legalnego Windows 7 Ultimate 64 bit the pirate :D
System można aktualizować bez problemu jeśli ma się pirata, widocznie mało wiecie o tym, jest tyle sposobów na bycie "legalnym", że aż głowa mała :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
p.tusinski | 12.07.2010 13:05#21

@ cyfra_lbn
Masz racje - sposobów na bycie piratem jest wiele i z pewnością każdy z nich mógłby wymienić swój własny sposób, ale na bycie jak to ująłeś "legalnym" jest tylko jedna możliwość - zakup legalnej wersji. I to też każdy wie - zarówno pirat jak i "legal".

Avatar
Aby (niezalogowany) | 12.07.2010 13:20#22

A może powinno być tak że użytkownik legalnej wersji 2000 powinien dostać nowszy system za symboliczną dopłatę a nie za pełną cenę?

Avatar
Tester zabezpieczen (niezalogowany) | 12.07.2010 13:23#23

Dokładnie czy to vista czy win 7 do wszystkich wersji są odpowiednie programy które spokojnie ominą proces aktywacji ustawiając systemy na status aktywowany przez co windows update widzie je jako oryginalne XD i bez problemu pozwala aktualizować. Wiem gdyż sam obok legalnej kopi windowsa 7 zainstalowałem pirata na drugiej partycji z ciekawości i tu zaskoczenie jak niewiele trzeba zrobić by pirat śmigał bez najmniejszych problemów wraz z aktualizacjami. Wniosek nasuwa się tylko jeden że nawet taki gigant jak Microsoft nie powstrzyma piratów gdyż zawsze znajdzie się parę osób które rozgryzą zabezpieczenia i napiszą do tego odpowiedni program łamiący.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PiotrVista | 12.07.2010 13:24#24

Aby (niezalogowany) | 12.07.2010 13:20

Ha ha ha ha nic z tego - zapomnij

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PiotrVista | 12.07.2010 13:30#25

Tester zabezpieczen (niezalogowany) | 12.07.2010 13:23

[ Wniosek nasuwa się tylko jeden że nawet taki gigant jak Microsoft nie powstrzyma piratów gdyż zawsze znajdzie się parę osób które rozgryzą zabezpieczenia i napiszą do tego odpowiedni program łamiący. ]

- A może to jest tak specjalnie zrobione przez MS dla popularności systemu i w używaniu ilości % na rynku. - a zysk i tak zawsze będzie bo jest nas prawie 8 miliardów na ziemi - na kwartał to oni mają samego zysku 3 - 5 miliardów $.

Avatar
Tester zabezpieczen (niezalogowany) | 12.07.2010 13:33#26

[PiotrVista]

Wszystko jest możliwe zwłaszcza że Microsoft już zasłynął nie jedną aferą w sprawie Windowsa i produktów w nim zintegrowanych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
p.tusinski | 12.07.2010 13:46#27

Przychylam się do ostatniej wypowiedzi @ PiotrVista.
Myślę, że Microsoft ma w tym swoją korzyść, żeby nie ścigać za wszelką cenę piratów.

Pomyślmy rozsądnie - ile osób tak naprawdę ma pojęcie jak obejść zabezpieczenia systemów operacyjnych Microsoft? Ściąga się wszelkiego rodzaju generatory, wersje Corporate czy witaminki, aby w pełni korzystać z produktów Microsoftu, a cały zabieg jest dokładnie opisany przez programistów i polega na wykonaniu kilku dziecinnych kroków.

Microsoft dzięki aktualizacjom i wprowadzeniu między innymi takich rozwiązań jak system Windows Genuine Advantage (WGA) w swoich produktach (XP, 2003, Vista) PRZYPOMINA/INFORMUJE użytkownika, że ten korzysta z nielegalnej kopii systemu. Przecież gdyby gigant z Readmond chciał, to 90% użytkowników, głównie tych którym Windows'a zainstalował kolega - miałoby niezłe problemy prawne.

Obecnie panuje "ogólne przyzwolenie" na korzystanie z pirackich kopii, a na ludzi którzy kupili wersję pudełkową Windows patrzy się jak na odmieńców i marnotrawców pieniędzy. Dołączanie systemów Windows do komputerów zdecydowanie poprawiło legalność wśród społeczeństwa. Mam nadzieje, że tego typu kroki, jak i informowanie ludzi o tym że są "złodziejami" z czasem zmieni nastawienie ludzi do zakupu systemów operacyjnych. Przyczyniłoby się to z pewnością do zmniejszenia ich cen, jak i wzrostowi zainteresowania systemami Linux.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DustInMadness | 12.07.2010 14:14#28

Jeśli chodzi o omówienie planów migracj z panami z MS to zamiast Windows7 OEM z nowym wypasionym komputerem, chyba jednak przeważy opcja PS3 + nettop na OpenSUSE. Może do tego używany XP Box na rzadko uruchamianej wirtualnej maszynie pod programy specjalistyczne/branżowe.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukasamd | 12.07.2010 14:17#29

Moim zdaniem koniec wsparcia to dobry pomysł.
Systemy te nie są już zbyt nowe (nawet z SP), poza tym w wypadku XP'ka chyba instalacja SP3 nie stanowi większego problemu, nieprawdaż?
Poza tym, warto aby korporacja zajmowała się nowymi produktami, bo w przeciwnym wypadku to będą świadczyć pełny support dla MS-DOS a nowe elementy pokryje kurz :]
Zresztą, weźmy za przykład Ubuntu. Co prawda jest darmowy, a więc nie można wymagać cudów, no ale poszczególne wydania nie mają 10 lat wsparcia... nie mają nawet połowy z tego :]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pawlloo | 12.07.2010 14:25#30

Też tak myślę wsparcie powinno już dawno się zakończyć mamy już 21 wiek i Nowe i sprawniejsze systemy powinny być w naszych komputerach o tych 10 letnich systemach powinniśmy zapomnieć już dawno skoro Vista I 7 są nowoczesnymi i bardziej przyjaznymi na systemami ...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Sinx | 12.07.2010 14:46#31

I właśnie nastąpił koniec bardzo dobrego systemu dla starszych komputerów. SP2 dla XP rozumiem, bo dostępne są nowe poprawki wraz z SP3, ale win2k?

Avatar
xp--user (niezalogowany) | 12.07.2010 14:58#32

A ja nie tak dawno Xp kupiłem. Parę lat popracuję. A co ma SEVEN takiego, że musiałbym natychmiast przesiąśc?

Avatar
M. G. (niezalogowany) | 12.07.2010 15:05#33

Żebym to ja jeszcze miał sterowniki do swojego sprzętu dla Windows 7, a tak wszystko domyślne to raczej nie działa i nie ma sensu się przenosić, bo nie skorzysta się wpełni z całego komputera.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwpolska | 12.07.2010 15:18#34

@lukasamd
Wszystko ładnie, pięknie, ale zapomniałeś o małym szczególiku. Aktualizacja (=upgrade, nie update, pomimo innej terminologii apta) ubuntu kosztuje do $0.50. No chyba, że masz jakieś dialupy lub inne badziewia, które biorą opłatę za ściągane dane oferujące zabójczą prędkość 2 kbps. A aktualizacja windowsa? Od $120 do $220. (w2k +$80; http://store.microsoft.com/microsoft/Windows-Windows-7/category/102 - shipping not included)

Avatar
Sztajger (niezalogowany) | 12.07.2010 15:23#35

@ p.tusinski (12.07.2010 13:05)

Jest jeszcze jeden sposób na legalność Windowsa - program MSDNAA, z czego ja osobiście skorzystałem ;) Swoją drogą jest również ciekawy sposób - uzależnić uczniów i studentów od oprogramowania Microsoftu, żeby po skończeniu edukacji kupowali oni jego programy...

Avatar
józef 47 (niezalogowany) | 12.07.2010 15:40#36

To znaczy,że kupując Windowsa XP SP2 kupiłem w/g firmy Microsoft "knota" nie dość,ze cały czas było to popsute bo ciągle coś dodawali to teraz się wycofują z poprawek.Uważam,że szanująca się firma powinna tym klientom,którzy zakupili ich produkt i są zarejestrowani wysłać na swój kosz nowego Windowsa SP3 wówczas mógłbym powiedzieć,że firma dba o swego klienta.Ta samo będzie z Windowsem 7 gdzie za wersję Pro dałem ponad 500,-!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
p.tusinski | 12.07.2010 15:51#37

@Sztajger
Fakt, masz racje, słyszałem o tym programie - niestety ja nigdy nie skorzystałem z tego rozwiązania, gdyż trzeba było mieć na czas wszystkie zaliczenia i wpisy w sesji - a dla mnie nie było to osiągalne, hehe ;)

Avatar
Hussarek (niezalogowany) | 12.07.2010 16:06#38

józef 47
Windows update i masz SP3 do win XP :) tylko ok 70mb do pobrania :)
Swoją drogą na porzegnainie MS mógłby wydać SP4 do XP :) w ok 2012 roku co by sie zgadzało - koniec wsparcia 24mc od ostatniego SP.
A dla wszystkich narzekjacych :) Windows 7 RTM traci wsparcie 13 stycznia 2015 :)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 12.07.2010 16:31#39

Szkoda, że MS kończy wsparcie dla swojego najlepszego systemu - Windows 2000.
Pozostaje nam czekać na Windows 8 lub męczyć się z Windows 7.
Niestety, sporo oprogramowania nie ma jeszcze wersji na nowsze systemy lub są ograniczone tylko do 32-bitowych edycji.
Jest cała masa wspaniałych gier, które działają jedynie pod Windows 2000 i XP oraz innego oprogramowania, w tym przydatnych narzędzi, które rekompensują braki systemu, np. KvasdoPager, PowerMenu.
Wielu użytkowników Windows 2000 chętnie zapłaciłoby za aktualizację systemu o nowe wersje bibliotek, dodanie Fast User Switching, usprawnienie zarządzania energią (w tym hibernacji), dodania Software Restriction Policies jeśli nie AppLocker, oraz wsparcia dla nowego oprogramowania MS (głównie chodzi o .NET Framework oraz oficjalnego wsparcia dla nowszych wersji Visual Studio, a także dodania zapory ogniowej i pakietu zabezpieczającego).
Niestety, MS nie wydaje się być tym zainteresowany.
Jeśli dopracują interfejs w następnej wersji Windows, dodadzą sensowne wirtualne pulpity oraz zapewnią zgodność ze starszym programowaniem (może być maszyna wirtualna z Windows NT 5.x, ale ze wsparciem akceleracji sprzętowej DirectX 9.0c), to może skuszę się na wersję BOX.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
edelmann | 12.07.2010 16:40#40

PiotrVista a Ty mi to tłumaczysz jak krowie w rowie, ja wiem o ty, mówię o trolach a nie do inteligentnych ludzi wiem aż taki ciemny nie jestem

Avatar
kokojambooo (niezalogowany) | 12.07.2010 16:43#41

a kiedy microshit zrobi sp3 dla wersji xp x64 ?? albo chociaż łatkę która naprawi definitywnie problemy z dzwiękiem a mianowicie sprawią aby uaa bus driver pamiętał zainstalowane sterowniki do karty dzwiękowej ? tak jak to miało miejsce w wersjii x32

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 12.07.2010 16:50#42

Windows 2000 to wersja systemu Windows, na której najlepiej mi się pracowało. Pod żadnym innym systemem nie doświadczyłem takiego komfortu pracy.
Obecnie używam Win2k na komputerze z procesorem Core 2 Quad, kartą graficzną GeForce 9600 GT, 4 GB pamięci RAM oraz HDD 640 GB i pracuje mi się po prostu wyśmienicie.

Zrzuty ekranu Windows 2000 z opisem przydatnego oprogramowania zwiększającego możliwości powłoki graficznej systemu:
http://wstaw.org/w/8dq/
http://wstaw.org/w/8dr/

Avatar
Saavik (niezalogowany) | 12.07.2010 16:55#43

Umarł XP? Niech zyje Ubuntu!

Avatar
Sztajger (niezalogowany) | 12.07.2010 17:03#44

@p.tusinski:
Nawet nie wiedziałem, że trzeba mieć terminowo wpisy i zaliczenia z sesji, żeby się załapać na MSDNAA. Może to zależy od uczelni? U mnie wymagali tylko, żeby być studentem na wydziale, tzn. mieć zaliczoną bądź przedłużoną sesję albo warunkowe przejście na kolejny semestr. Czyli w praktyce wypadały tylko osoby, które nigdy nie zaczęły studiów albo już je skończyły ;) No i o ile dobrze pamiętam, to trzeba było skończyć 1 semestr u nas.

@Anonim:
Wątpliwe, żeby Microsoft dał Windows 8 z wirtualizacją poprzednich systemów z akceleracją graficzną. Producenci programów i gier by go oskalpowali chyba. W końcu nie po to są wydawane nowe wersje, żeby użytkownicy korzystali ze starszych aplikacji wydanych 5 (albo tym bardziej 10) lat temu. W przypadku niektórych firm zarobek opiera się właśnie na tym, że stary program nie działa na nowych komputerach z nowym systemem operacyjnym.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
p.tusinski | 12.07.2010 18:02#45

@Sztajger
Być może, że zależy to od uczelni. O MSDNAA pytałem bodajże na drugim roku, przy okazji składania indeksu w dziekanacie. O tym projekcie dowiedziałem się od kolegi z roku - przypadkowo widziałem jak składał wniosek. W dziekanacie poinformowano mnie, że muszę złożyć uzupełniony indeks i opłacić semestr. Ponieważ wpis na kolejny semestr dostałem z warunkiem, to teoretycznie nie mogłem złożyć wniosku.

Tak naprawdę nie sprawdzałem nigdzie, czy ta informacja jest prawdziwa - ale komu by się chciało sprzeczać z "przemiłymi" Paniami z dziekanatu? :P

Kupiłem notebooka z preinstalowaną Vistą i tak już zostało :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
womperm | 12.07.2010 18:22#46

Hehe to Windows 2000 ma już dziesięć lat... :)

Avatar
józef 47 (niezalogowany) | 12.07.2010 19:01#47

Hussarek;nie wiem skąd wziąłeś te 70 MB ja mam ściągnięty SP3 ze strony Microsoftu ale ponad 380 MB Tylko ja pisałem,że szanująca się firma powinna sama o to zadbać i wysłać na adres domowy nowego systemu z SP3 w końcu się rejestrowałem i dane personalne maja!Miałem podobną sytuację ze zniszczonym numerem na tym przyklejanym cudzie na obudowę komputera,podałem odpowiednie numery i przysłali mi nową naklejkę (nie system)ale już z innym numerem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patman | 12.07.2010 20:15#48

A ja mam w pracy jakieś 100 kompów z Win2K, działają bez zarzutu, co prawda łatwiej niż XP dopada je zaraza, ale dopóki sprzęt będzie działał, nie będzie mowy o likwidacji.
BTW, jakoś nikt nie zauważył, żeby pracownicy mający do dyspozycji Win7 byli wydajniejsi od tych z Win2K ;)

Avatar
st (niezalogowany) | 13.07.2010 2:02#49

@M.G. HMm n ie wiedzialem ze jeszcze ktos moze posiadac maszyne do pisania...

Avatar
marcinek_ (niezalogowany) | 13.07.2010 8:59#50

Koniec wsparcia ale microsoft przedłuża prawo do downgrade'u z w7 na XP do 2020 roku (za engadget.com)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dimatheus | 15.07.2010 10:55#51

Hej,

Niestety nie ma tak pięknie, że producent wspiera produkt do czasu jego śmierci. W tej chwili tylko kilka lat i wsparcie kończy się. Zresztą w pewnej mierze wychodzi się z założenia, że komputery też wymieniane są najrzadziej co kilka lat, więc razem z wymianą sprzętu, następuje także wymiana systemu na nowszy... Sam też zmuszony byłem do instalacji SP3 dla WinXP, po którym nie działa na przykład Diskeeper - ale cóż, ofiary wojny. :P

Pozdrawiam,
Dimatheus

Avatar
oscareczek (niezalogowany) | 21.07.2010 21:17#52

Jakoś ściągam update do Win 2k i planuję ściągnąć DirectX 9.0c.

Avatar
zuch182 (niezalogowany) | 07.08.2010 20:40#53

ja teraz siedze na laptopie na win 2000, bardzo dobry system, przez wiele lat pracowałem na nim na wielu komputerach, niestety potwierdzam - ostatnie aktualizacje wyszły w czerwcu i nie ma już żadnych nowszych (nawet o złośliwym oprogramowaniu). Microsoft właśnie zabija ten bdb system. Ktoś pisał, że pora wymienić... Ciekawe jak? Na moim pentium 3 XP sie muli po zainstalowaniu poprawek a 2000 chodzi wyśmienicie, jeżeli miałbym na coś zmienić to chyba na Xubuntu, ale na razie się na to nie zanosi. Ogólnie szkoda :( ale czas iść dalej, a nie przyzam, że nie zauważam, że ten system ma 10 lat :D pozdrawiam użytkowników Windowsa 2000 ;)

Avatar
xd (niezalogowany) | 22.11.2011 17:55#54

Ja coś miałem na swoim 2000 informację: Ten komputer nie jest już chroniony, prosimy o aktualizację do XP, Vista oraz Windows 7 a po tym komputer się resetuje. Jak odinstaluje tej informacji nie ma ale jak zainstaluję XP to się troszeczkę muli się. A Vista oraz 7 ładnie się wczytują. Teraz posiadam Windows 7

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av