Linia produktów Norton 2012 już dostępna

07.09.2011 11:48, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Ukazały się nowe programy zabezpieczające z serii Norton 2012. Wśród nich między innymi Norton Internet Security 2012 i Norton AntiVirus 2012.

Co nowego w 2012? Przede wszystkim nowy Norton został rozszerzony o współpracę z urządzeniami mobilnymi — tabletami i smartfonami. Pojawiły się także nowe filtry rodzinne i funkcja ułatwiająca odnalezienie ukradzionego laptopa bądź urządzenia z systemem Android. Poza tym producent postawił na poprawę ochrony i lepsze działanie programów. Pojawiły się nowe narzędzia takie jak Norton Management, które współpracuje z przeglądarką internetową w komputerze. Poprawiono też działanie Download Insight — zwłaszcza jego stabilność i interfejs.

Kolejne zmiany, o których warto wspomnieć, to uproszczony menadżer startu, lepsze zarządzanie i dostęp do chmury w Identity Safe. Dla przeglądarki Chrome wprowadzono obsługę Safe Web, zaś za pomocą Norton User Experience uzyskamy łatwiejszy dostęp do takich funkcji jak Norton Mobile Security Lite, Norton Cybercrime Index czy Norton Online Family. W ramach aktualizacji narzędzia SONAR poprawiono monitorowanie działających aplikacji.

W linii 2012 pojawią się także nowe produkty przeznaczone głównie dla użytkowników urządzeń mobilnych. Za kilka tygodni powinien zostać wprowadzony Norton Tablet Security — narzędzie przeznaczone do ochrony tabletów z systemem Android. Od dziś można też skorzystać z darmowej aplikacji webowej Norton Anti-Theft Beta. Pozwoli ona wyśledzić i zablokować nasz komputer (bądź urządzenie z Androidem) w wypadku kradzieży. Zaś dla użytkowników systemów iOS i Android pojawiła się bezpłatna aplikacja Norton Online Family, która pozwala rodzicom monitorować dostęp swoich pociech do Sieci.

Norton Internet Security 2012 dostępny jest na stronach producenta w cenie 70 dolarów za roczną ochronę. Norton AntiVirus 2012 kosztuje natomiast 40 dolarów za licencję na jeden rok. Wersje testowe nowych produktów Symanteca są dostępne do pobrania z naszego portalu z odpowiadających im kategorii. W obu przypadkach wersje testowe pozwalają na pobieranie uaktualnień przez 30 dni od momentu instalacji.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (63)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 07.09.2011 12:07#1

oo, kolejna wersja zamulacza...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukasamd | 07.09.2011 12:09#2

@command-dos:
"oo, kolejna wersja zamulacza..."

Używałeś go chociaż, ażeby siać takie herezje? Nie rozumiem jak można oceniać program nie mając o nim zielonego pojęcia...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 07.09.2011 12:12#3

On być może używał, ale 10 lat temu. A teraz tylko bezmyślnie powtarza opinie z tamtego czasu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 07.09.2011 12:13#4

Dla każdego usera Ubuntu każdy antywir będzie zamulaczem ;p (czyt. zbędnym softem) ;p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ArthurMot | 07.09.2011 12:13#5

"git majonez", czekałem z niecierpliwością na premierę 12. Bardzo dobry pakiet jeśli chodzi o wykrywalność i co równie ważne jest bardzo lekki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pleisik | 07.09.2011 12:21#6

A czy ktoś się orientuje czy będzie możliwość bezpłatnej aktualizacji z Norton Internet Security 2011 na 2012 ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Voltar | 07.09.2011 12:25#7

zamulacze, zamulacze... moja avira wiele razy uratowała mi tyłek gdy po włożeniu pednrivea od znajomego wyskoczyło15 trojanów...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ktośtam | 07.09.2011 12:30#8

@pleisik: Tak.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Adam2000 | 07.09.2011 12:33#9

Korzystam z NIS od 4lat i jestem zadowolony corraz barrdziej.
Jak będzie aktualizacja mojego NIS2011 PL do nowej 2012 wersii to zrobię upgrade z zachowaniem subskrybcji którą mam jeszcze 233dni :)
Osoby które nie mają pojęcia o NIS lub nie używają w pełnych wydaniach płatnych dłużej niech się wcale nie wypowiadają i nie trollują.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Struś | 07.09.2011 12:37#10

Przymulacz zmulacz, jeden czort, i tak go nie chce, mam swego KIS 2012 i on mi wystarcza :-

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ArthurMot | 07.09.2011 12:43#11

@Adam2000

Ale po co czekać, ściągnij nową wersję i zainstaluj - żadnej subskrypcji nie stracisz :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
semtex | 07.09.2011 12:44#12

Już po aktualizacji do NIS 2012, działa bez problemu, aktualizacja przebiegła szybko i sprawnie.

Na dzień dzisiejszy nie ma lepszego i lżejszego pakietu ochronnego, jednak widać że czasy wersji do wersji 2008 mocno utkwiły w głowach wielu, tego Symantec nie odpracuje...

@Adam2000
Aktualizację możesz zrobić ręcznie już teraz z takim samym efektem jak przez automatyczną aktualizację...

Dodali menadżer auto-start z możliwością opóźnienia startu aplikacji, miło :D

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 07.09.2011 13:05#13

Od wersji 2009, Norton jest niezaprzeczalnym liderem wśród pakietów zabezpieczających dla systemu Windows.

Najnowszy test wydajności firmy AV-Comparatives potwierdza. Norton jest najwydajniejszym i najmniej spowalniającym działanie komputera programem zabezpieczającym i przy tym wysoce skutecznym opartym o nowoczesne rozwiązania:

http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/performance/performance_aug_2...

Koniec dyskusji dla troll'ów powtarzających teorie o tym, że moc obliczeniowa kompa z zainstalowanym Nortonem, starcza tylko dla niego i to nie w pełni.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 07.09.2011 13:15#14

Ofc chodzi o Nortona na platformie Windows Vista i Windows 7, bo na XP już nie jest tak kolorowo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JoeMix | 07.09.2011 13:43#15

Dokładnie, Norton kiedyś był genialny,,, potem był do bani całkiem,,, a teraz jest taki sobie,,, to jak z Mercedesem,,, niby marka rozpoznawalna i budząca zaufanie, ale są na rynku lepciejsze i tańsze samochody,,,

Avatar
Argos (niezalogowany) | 07.09.2011 13:49#16

Szczerze używałem Kis-a 2012 i NiS 2012 i nie wiem jak można pisać,że KiS to zamulacz to wręcz odwrotnie NiS to zamulacz.KiS 2012 jest naprawdę lekki i na dzień dzisiejszy to najlepszy pakiet ochronny i napewno jest lżejszy od NiS poza tym nie wiem i nie rozumiem zachwalacie NiS,że ma takiego zajebistego Sonara co powiem,że dla mnie ten cały sonar jest całkiem śmieszny byle jakiś nowy progs np.nowa wersja firefoxa i NiS się pruje,że niby coś znalazł i to ma być taka zajebista ochrona ? i kto tu mówi,że KiS ma najwięcej fałszywych alertów wręcz przeciwnie to NiS ma najwięcej alertów,a nie KiS.
Pozdro.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
corrtez | 07.09.2011 13:51#17

To mi wyglada na poczatek wojny...
Wystarczy jeden koment i lawina rusza :)

Avatar
S (niezalogowany) | 07.09.2011 13:58#18

Używam NIS'a od prawie roku i jestem bardzo zadowolony. Śmiga aż miło, nie sprawia żadnych problemów, nie zamula kompa :). Może ci, którzy tak narzekają, używają wersji pirackiej - lekko "podrasowanej" ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Miami | 07.09.2011 14:05#19

Jak komuś zamula to niech wreszcie wypierdzieli na złom PCta opartego na procesorze Celeron 266 MHz i... kupi komputer.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RubasznyRumcajs | 07.09.2011 14:07#20

hm... mi tam wystarczy darmowy MS Essentials. lekki i prosty w obsludze

Avatar
Argos (niezalogowany) | 07.09.2011 14:19#21

@Miami
To tak jakby ktoś napisał,że komuś zamula KiS (ale chyba w jego głowie) to też niech wypierdzieli na złom tego PC-ta 20 letniego oO

Avatar
Argos (niezalogowany) | 07.09.2011 14:26#22

@Miami
Może inaczej to tak jakby porównać Firefox i Chrome czy tam i inne przeglądarki powiadacie,że najlepiej i najszybciej działa Chrome bo inne zamulają to ja na to odpowiem,bo macie stare kompy i kupcie sobie nowe . Nie zawsze tędy droga.Poza tym wystarczy porównać KiS i NiS przy skanowaniu to NiS dłużej skanuje i przycina kompa przy skanowaniu,a przy KiS tego się nie odczuwa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
semtex | 07.09.2011 14:35#23

@Argos

Wyskoczyłeś z KIS jak gumka z majtek, słowa złego nikt nie powiedział na KIS w tym temacie do tej pory a Ty robisz flame sam ze sobą lol....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sapphire9550 | 07.09.2011 15:26#24

Nie wiem, jak wersja Kasperskiego 2012, ale 2011 bardzo zauważalnie spowalnia komputer, zwłaszcza podczas uruchamiania programów, które odpalają się nawet kilka razy dłużej, bo Kaspersky je "analizuje"... I nie mówię tu o jakichś supersłabych komputerach, lecz np. Athlon X2 5000+, 1,75 GB RAM i Athlon II X4 635, 3,75 GB RAM. Natomiast Nortona testowałem w edycji IS bodajże 2010 oraz 360 v3 i już wtedy na Athlonie 3000+ takich problemów się nie odczuwało.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 07.09.2011 16:32#25

@Argos Odezwał się specjalista od marketingu Kaspersky Lab Polska. xd

KIS jest wolniejszy od NIS i to nie podlega dyskusji! W każdym teście masz to potwierdzone oraz sam potwierdzam, bo używałem jednego więc mam porównanie.

Avatar
MasterRR (niezalogowany) | 07.09.2011 16:34#26

Kaspersky skończył się na wersji 6 i 7 potem te wszystkie 200x aż do 2011 były porażką! Silnik zbugowany co poprawiali skuteczność siadała wydajność i na odwrót. Nie wiem jak z 2012 ale podejrzewam, że dalej szału nie ma.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 07.09.2011 16:35#27

ale zatrollowałem ;)
@lukasamd - mam na co dzień do czynienia z symantec endpoint protection, oraz wyrywkowo z różnymi produktami z serii "security" tej firmy i wiem o czym mówię. Już czekam na nowe laptopy z wciśniętym softem, w których między innymi będzie ten zamulacz. Jestem ciekaw, czy firma postarała się chociaż o normalny (działający) program deinstalujący ich twór, czy znowu będziemy się posiłkować jakimiś narzędziami, które wspomogą ten, jakże ciężki, proces...

Avatar
Gość_dp (niezalogowany) | 07.09.2011 16:42#28

Jedynie szkoda, iż nie współpracuje z 64-bitowym pakietem Office :<

Avatar
ksionc (niezalogowany) | 07.09.2011 17:20#29

jak ktoś ma kalkulator zamiast komputera to nawet Norton mu go przymuli, ale ma wyjście zamienić kalkulator na komputer i wtedy może cieszyć się Nortonem

Avatar
athepp (niezalogowany) | 07.09.2011 18:43#30

zróbcie w końcu ranking płatnych programów av i skończą się dyskusje co lesze: kis czy nis.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pokiep666 | 07.09.2011 18:59#31

albo zamienić win na lin i zapomnieć o zamulaczach...:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
semtex | 07.09.2011 19:27#32

@command-dos

Norton Removal Tool jest zaimplementowany bezpośrednio w program, nie trzeba nic pobierać itd...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fabi | 07.09.2011 19:29#33

znow odwieczna wojna dobra ze zlem; kaspersky vs norton ktory lepszy?? niedlugo swoje trzy grosze doda eset i znow sie zacznie;p

Avatar
prawda (niezalogowany) | 07.09.2011 19:31#34

Norton-a nigdy, a niech by go nawet ozłocili!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 07.09.2011 19:43#35

W żadnym antywirusie nie widziałem tyle fałszywych alarmów i wkurzających bloków aplikacji.

Avatar
wwf (niezalogowany) | 07.09.2011 19:48#36

I tak najlepszy jest ESET Smart Security.

Avatar
Kwas polinowęglanowy (niezalogowany) | 07.09.2011 20:12#37

@pilarek i właśnie dzięki tej mega ilości fałszywych alarmów Norton osiąga tak "dobre " wyniki w testach.To jest po prostu żenada, żeby blokować i sugerować usunięcie plików których norton nie zna.System reputacji Nortona to największa jego porażka.Program może jest i dobry ale dla ludzi co włączają komputerek tylko po to aby sprawdzić pocztę i poczytać sobie wiadomości, nic poza tym.
Gdyby nie ta pseudo super wykrywalność która notabene blokuje 80% za duża aniżeli powinna to Norton...........

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 07.09.2011 20:15#38

@ksionc (niezalogowany)
tu się z tobą zgodzę sam miałem nortona na 3 miesiące około pół roku temu i był lekki, dobry i w niczym mi nie przeszkadzał żadnych magi czy fałszywych alarmów

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukasamd | 07.09.2011 20:20#39

@command-dos:
Tylko u siebie w domu mam NISa na 3 komputerach (wszystkie prócz mojego), które diametralnie różnią się bebechami, a na wszystkich działa on bardzo sprawnie. Poprzednio był Avast Free, ale NIS, pomimo że zawiera nieco więcej "modułów", to okazał się od niego jednak nieco lżejszy. Być może Endpoint Protection ze względu na nieco inne zastosowanie (korporacyjne a nie domowe) działa inaczej... Poza tym pisząc o preinstalowanym oprogramowaniu weź pod uwagę cały ogrom śmieci jakie dają producenci. Ja sam przeinstalowałem na każdym komputerze system, bo bez tego nawet i bez Nortona kiepsko nadawały się do użytku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Adam2000 | 07.09.2011 21:23#40

Już upgrade do NIS'2012 zrobione i korzystam dalej przez 233 dni :)
Bardzo fajny nowy interfejs i polecam panel ochrony dzieci z aplikacją do zainstalowania na smartfon z Android/iOS

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 07.09.2011 21:26#41

@lukasamd - dobra, dobra ;) i tak każdy wie swoje. Nikomu nigdy nie zaproponuję "security" od symanteca - moje złe doświadczenia, a co najlepsze, moich kolegów z pracy też, daje mi wystarczający obraz o produktach zabezpieczających kompa tej firmy. Większość z nich (kolegów "po fachu"), stwierdzi to samo co ja: sito (przepuszcza zagrożenia wykrywane przez m.in. avast, ms essential, office-scan - nie mówiąc o "topowych" av), sporo fałszywych alarmów, mulenie (choć, jak widzę, tutaj są różne odczucia), kłopoty z deinstalacją (przerobiłem tego trochę - mowa o dziesiątkach sztuk): zwiechy systemu podczas odinstalowywania, niekompletne deinstalacje powodujące liczne awarie systemu (brak sieci, kłopot z "nieposprzątanymi pliczkami, wpisami rejestru) - ogólnie, bez kija nie podchodź - oto moje lekarstwo na tą "dolegliwość" :)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 07.09.2011 21:47#42

@command-dos do szkoły. Bo widać, że masz zerowe pojęcie w tej materii, w której strasznie chcesz być znaffcą. Zachowujesz się niczym Mandaryna, która w Sopocie była pewna, że umie śpiewać.

Avatar
Argos (niezalogowany) | 07.09.2011 22:35#43

Czego akurat się odezwałem akurat w tym temacie to proste bo zaczęło mnie to akurat wnerwiać przy tematach KiS to tak zachwalacie tego NiS jaki on dobry jak mało ma fałszywych komunikatów w stosunku do KiS itp,a to się mija z celem.
Ktoś tu wspomniał po raz kolejny na temat kompa dobra to teraz dam taki przykład dlaczego narzekacie na Firefox jak on zamula itp.Standardowe oryginalne gg też piszecie jaki on to zamulacz i kobyła czy też skype to ja teraz na to odpowiem,że to są lekkie i szybkie programy i jak tutaj jeden user wspomniał to przytoczę ten fragment i ja wam też tak odpowiem jeśli w/w programy powiadacie,że są zamulaczami czy kobyłami to czas aby zmienić kalkulator na komputer.
Pozdro.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
valchall | 08.09.2011 8:41#44

@command-dos

Naprawdę nie wiem skąd te problemy używam NIS na 5 komputerach obecnie i na żadnym nie potwierdzam twoich problemów. Czas chyba ogarnąć system i zrobić porządek.

Fałszywe alarmy to nie tylko przypadłość Nortona ale i innych programów antywirusowych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
n33trox | 08.09.2011 9:31#45

@semtex
Owszem, Norton jest w miarę szybki, ale najszybszy? Nie sądzę. IMO Eset jest szybszy od niego, że o Avaście nie wspomnę (chociaż jeśli chodzi o skuteczność, to już kwestia dyskusyjna).

Używałem Nortona w wersji 2010, potem 2011, a teraz się przesiadłem na Pandę 2012 i wg mnie jest lepsza. Mam wrażenie, że system szybciej startuje przy niej, niż z Nortonem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
semtex | 08.09.2011 9:58#46

@n33trox

Nie będę się wypowiadał na temat szybkości Eset, nie mam i nie miałem aż tyle styczności z tym softem, w zasadzie przez dwa tygodnie musiałem używać lapka z nim, nie jestem jakimś fanatykiem danego softu, jednak prywatnie odniosłem zgoła inne wrażenie na tema szybkości, jednak co absolutnie przekreśliło Eset u mnie po tych dwóch tygodniach to poziom "upierdliwości", dublowanie systemowego UAC itd, dla mnie pakiet ma siedzieć w trayu i się nie wychylać bez potrzeby, co też Norton mi zapewnia...

Co do skuteczności, wiemy że AV doskonałego nie ma, dlatego w moim przypadku wspomagam Nortona przez MBAM na żądanie, myślę przy zwiedzaniu sieci i staram się być świadomym Użytkownikiem...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zbysz3k_ | 08.09.2011 10:17#47

bardzo dobry program ..używam go już od roku....nie zamula komputera....komputer śmiga...uzywałem wcześnie..Kasperski...ESET.....i stwierdzam Norton najlepszy :)

Avatar
ko_kos (niezalogowany) | 08.09.2011 10:31#48

Ciekawe czy ta najnowsza wersja ma również problemy z usuwaniem pojedyńczej wiadomości mailowej z Thunderbirda. Jak go testowałem jakieś 3 miesiące temu to mi pousuwał całą poczte. Fakt, faktem był leciutki i śmigał, aż miło ale ostatecznie wybrałem zamulacza Kasperskiego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 08.09.2011 11:56#49

@Anonim - Ci, co mnie tu znają, wiedzą że nauki skończyłem pobierać około 2001r. na uczelni wyższej. A w tej materii siedzę... niech pomyślę... od około 1991r. Żyłeś wtedy?

Avatar
QwertyGH (niezalogowany) | 08.09.2011 13:58#50

A ja poszukuje jakiegoś antywirusa w wersji portable, to znaczy nie chcę by stale mi działał w tle, ale gdy zaszłaby potrzeba włożenia cudzego pendriva to wolałbym na tą chwilę mieć jakąś ochronę. Wówczas odpalałbym takiego antywirusa i tyle.

Ktoś coś poleci z darmowych rozwiązań?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
n33trox | 08.09.2011 14:49#51

@QwertyGH
Spróbuj ClamAV

@semtex
Ostatni raz z produktów Eset korzystałem, jak były jeszcze w wersji 3. Miałem Eset Smart Security przez dość długi okres czasu i praktycznie żadnymi komunikatami nie sypało, a już na pewno nie w stylu UAC. Pakiet siedział cicho w trayu i tylko, gdy coś wykrył, to to zgłaszał. Czyżby coś się zmieniło w nowszych wersjach?

Avatar
matysznako (niezalogowany) | 08.09.2011 16:17#52

kolego command-dos przesadzasz.
Dzisiaj SEP to jedno z najmocniejszych i najszybszych narzędzi dla Enterprise.
Nie jest to zwykły AV a kilku modułowy pakiet służący do zabezpieczenia (FW, IDS, Kontrola urządzen i aplikacji, Sonar który tez trzeba wiedziec jak wykorzystać), który trzeba potrafić wdrożyć odpowiednio i tym zajmują się wyszkoleni konsultanci.
Nie zgadzam się że jest dziurawy, nie zgadzam się generalnie że jest syfem.
Prawdopodobnie miałeś do czynienia z pierwszymi releasami, które rzeczywiście nie były zbyt udane (wydjanośc i stabilność).
A generalizując to chyba masz blade pojęcie o portfolio Symanteca w kontekście Security. Bo o całej reszcie pojęcia nie masz na pewno.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 08.09.2011 21:47#53

@matysznako - faktem jest, że nie używałem nigdy 2012, ale im zwyczajnie nie wierzę, biorąc pod uwagę doświadczenia z poprzednich wersji oraz to (mowa o nis2012):

Minimum Hardware Requirements
300 MHz for Microsoft Windows XP, 1 GHz for Microsoft Windows Vista/Microsoft Windows 7
256 MB of RAM
300 MB of available hard disk space
CD-ROM or DVD drive (if not installing via electronic download)

Toż to śmiech na sali. Kompy z takimi konfiguracjami mają kłopot uciągnąć samego windowsa. Ja mówię o kompach klasy celeron 2.4ghz, 512ram z xp na pokładzie (czyli ze 3 klasy w górę) i lepsze - odechciewa się pracy z komputerem po doinstalowaniu programu ze stajni symantec. BTW, ktoś wie co się dzieje przy próbie instalacji visty lub win7 na 256MB ram? Robią copy+paste opisu wymagań sprzed 10 lat. Dajcie spokój, śmieszna firma...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
semtex | 08.09.2011 23:03#54

@command-dos

Nie jest źle, podczas siedzenia w trayu i nic nie robienia Norton pobiera około 8 MB RAM, podczas pełnego skanowania do tej pory widziałem 30 MB RAM jako najwyższe zużycie, czyli da się przeżyć, zminimalizowanie okna podczas skanowania powoduje nadanie procesowi niższego priorytetu, trwa trochę dłużej jednak więcej zasobów jest zwolnionych przez sam program, procesora potrafi trochę ugryźć w początkowych fazach skanowania, potem się uspokaja....

Wiem że i tak Cię nie przekonam, masz negatywa już wpojonego, jednak to już nie jest ten sam program, pisałem już kiedyś, miałem z nim styczność od wersji 2006 (nie jestem w 100% tego pewien, może 2007) nie mniej do wersji 2008 Norton był bloatware, dopiero wersja 2008 wniosła pierwsze solidne zmiany na plus. W tym momencie wersji z 2011 i 2012 nie można zarzucić apetytu na zasoby, można się przyczepić do funkcji Sonar, potrafi być mocno nadgorliwa...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 09.09.2011 1:14#55

@command-dos w ogóle nie jest obeznany w tym temacie. Jak sam piszę siedzi w kompach od 1991 i na 2001 zakończył edukacje i nie tylko, bo w materii wiedzy o produktach Symanteca też w 2001 roku się zatrzymał.

Według AV-Comparatives
http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/performance/performance_aug_2...
, renomowanych testów antywirusów, mnie i innych użytkowników - Norton 2011 jest obecnie najszybszym i najwydajniejszym Anty-Wirusem na systemach nowej generacji Windows 7 x64 i to nie podlega żadnej dyskusji i to nawet z włączonym domyślnie skanowaniem podczas ładowania systemu sektorów rozruchowych, plików systemowych i aplikacji boot-ujących.

Wersja 2012 nie dość, że działa jeszcze szybciej to ma więcej funkcji, kosztem 4 MB więcej RAM-u (12-16MB w sumie w spoczynku/czuwaniu). Command noo tragedia!!! Żre i zmula, że masakra dla porównania wersja 2011 zjadała w spoczynku od 6-12MB RAM-u.

Poza tym Norton jako pierwszy wprowadził w wersji 2009 pełną obsługę systemów x64 (Nie natywną!!! Jak pozostałe AV. WSTYD!!! Do dziś większa część AV wspiera x64 tylko natywnie!). Dzięki temu silnik skanujący X64 np. w wersji 2011/2012 rozpędza się przy skanowaniu do 800-1200 plików na sekundę (dysk 7200rpm SATA II (AHCI)/ NCQ - Intel Rapid Storage Technology / procek 2 rdzeniowy). Co jest fenomenalnym wynikiem!

Warunek w/w osiągów:
Aktywne AHCI w BIOS'ie i Systemie, dysk 7200rpm z NCQ, płyta z chipsetem Intel, który ma wsparcie technologi Intel Rapid Storage i sterownikiem, procesor 2 rdzeniowy. OFC najnowsze sterowniki do chipsetu i Intel Rapid Storage.


Jeśli wyżej wymienione terminy pierwszy raz widzisz na oczy to współczuję braku wiedzy! Jeśli miałeś je dostępne, a niestety były wyłączone/niezainstalowane/nieaktywne to współczuje niewiedzy! Jeśli nie miałeś takich technologii dostępnych to współczuje braku wiedzy przy dokonywaniu zakupu komputera.


Nortona nie polecam na komputery z Windows XP, gdyż działa wolniej i jest bardziej zasobożerny nawet o 100MB RAM w wersji 2011, przez przestarzałą "infrastrukturę" XP musi nadrobić dodatkowymi "bajerami", by zapewnić pełną ochronę i kompatybilność wszystkich modułów ochrony.

Natomiast na systemach nowej generacji z serii (NT 6.0; 6,1) Vista SP2 x64, Windows 7 RTM/SP1 x64, nie ma sobie równych względem wydajności na maszynach dwurdzeniowych lub lepszych, które w dzisiejszych czasach są standardem.

Na stare kompy owszem nie zalecam Nortona! Polecam Avast 6 z zainstalowaną tylko ochroną plików, bez pozostałych "Bzdetów", które tylko niepotrzebnie spowalniają stare kompy, a AV w tym wypadku ma blokować tylko wirusy i sam moduł ochrony plików wystarcza w tym wypadku w zupełności.

A jak ktoś ma obsesję na punkcie zabezpieczeń i twierdzi, że Avast 6 to sito, a ma starego kompa i nie chce, żeby "muliło", to polecam Avirę.

A jak ktoś ma uczulenie na język angielski, a chce żeby stara maszyna śmigała i mieć zabezpieczenie trochę gorsze niż Avira, a lepsze niż Avast, to polecam ESET.

Koniec! Wysyłam nie sprawdzam, bo po 1:00 już jest.

Pozdrawiam, gn.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 09.09.2011 8:52#56

@semtex - może i masz rację, ale jak sam powiedziałeś, "mam wpojonego negatywa" - bardzo podoba mi się to określenie ;) Choć są produkty, które polepszają swój wizerunek w moich oczach, pomimo mojego negatywnego podejścia do nich. Takimi produktami są Windowsy, które według mnie, nadają się do użytku dopiero po sp2... Kto wie, może przekonam się kiedyś (na powrót) do firmy symantec i ich produktów z serii "security"...

Avatar
matysznak (niezalogowany) | 09.09.2011 9:19#57

comman-dos.
Ja pisze o SEPie a ty dalej swoje o NISie, mam wrażenie, że rozmawiamy tak jakby portfolio żółto-czarnych miało tylko Antywirusy w ofercie.
Przetestuj wersja 12.1 SEPa i wypowiedz się dopiero wtedy.
Zobacz co to jest Brightmail, PGP, DLP, SNAC, CSP, etc.....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 09.09.2011 19:16#58

@matyszniak, daj mi spokój chłopie - ani nie mam zamiaru tego tykać. I tak mi żal, bo jestem zmuszony mieć z tym cokolwiek do czynienia. Nieprofesjonalizm na każdym kroku:
"32-bit systems
1 GB of RAM, 2 GB of RAM for 64-bit operating systems, or higher if required by the operating system
4 GB or more free space on the hard drive
64-bit systems
2 GB of RAM for 64-bit operating systems, or higher if required by the operating system
4 GB or more free space on the hard drive"
Widzisz zonka? Jak ten program ma usuwać zagrożenia i chronić przed nimi, jak błędy są nawet w opisie wymagań?
http://www.symantec.com/en/hk/business/products/sysreq.jsp?pcid=pcat_security&am...

Avatar
matysznak (niezalogowany) | 09.09.2011 20:08#59

Daje spokój.
Rozróżniasz Managera od Klienta????
Chyba nie?
Klient:
Hardware

* 512 MB of RAM, or higher if required by the operating system
* 1 GB RAM minimum (2-4 GB recommended) for Windows Vista, Windows 7, Windows Server 2003 (all editions), and Windows Server 2008 (all editions)
* 900 MB of free space on the hard disk

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukasz92 | 11.09.2011 21:27#60

Bardzo dobry antywir, Polecam mam nadzieje ze 12 spisze się:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 14.09.2011 10:34#61

@matysznak - więc ten klient (w wersji 11), zamulił całkiem przyzwoitego kompa i na dodatek przepuścił "Personal shield pro" - właśnie usuwam to ręcznie. Produkt naprawdę godny polecenia - dziękuję...

Avatar
adela jda (niezalogowany) | 17.09.2011 17:25#62

u mnie skanowaniem nis 2012 trwa ponad 2 min ,wersją poprzednią trwało to kilkanaście sek. Bardzo długo zatrzymuje sie na Backdoor.Rustosk.A oraz B , i na Infostealer.Snifula.B Zna się ktoś na tym? dlaczego tak sie dzieje? proszę o pomoc

Avatar
adela jda (niezalogowany) | 26.09.2011 13:42#63

hej wy tam wszyscy pod spodem,czy jesteście oburzeni moim pytaniem bo jest dla was zbytni błahe, czy nie macie pojęcia o co mi chodzi?może by tak któryś z tych pseudo fachowców raczył odpowiedzieć?

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av