Microsoft Technology Summit 2011 rozpoczęty

18.10.2011 16:03, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Dziś po raz szósty rozpoczął się Microsoft Technology Summit, największa w naszej części Europy konferencja techniczna Microsoftu. Tym razem nie odbywa się jednak ona w Pałacu Kultury, jak w latach ubiegłych, ale w Warszawskim Centrum EXPO XXI. MTS kierowany jest do specjalistów IT, programistów i pasjonatów technologii Microsoftu. Prelegentami są polscy i zagraniczni pracownicy Microsoftu, eksperci z innych firm a także MVP. Tym razem zarejestrowało się prawie trzy tysiące uczestników.

Jedna z ciekawszych prezentacji, jakie odbyły się pierwszego dnia, prowadzona była przez Tomasza Kopacza, znanego naszym Czytelnikom np. z ostatniego HotZlotu. Poświęcona była historii systemu Windows z punktu widzenia pisania aplikacji - dostępnego API, sterowników, interfejsu użytkownika i zmieniających się możliwości sprzętowych. Na MTS nie mogło zabraknąć chmury. Mówił o niej m.in. Tadeusz Golonka, przekonując, że jest to już na tyle dojrzała technologia, że można ją wykorzystywać komercyjnie. Zaznaczył jednak też trudności, na które należy zwrócić uwagę przy pracy z chmurą i próbie zarabiania na projektach bazujących na niej. Pierwszy dzień to też m.in. SQL Server, Office 365, Visual Studio i HTML5.

Do tematów dnia jutrzejszego należy m.in. Windows Phone Mango, Silverlight 5, Windows Azure i Kinect. Ogólnie planowanych jest ponad 50 sesji. Nowością w tym roku jest wieczorna impreza, podczas której będzie można spróbować swoich sił w grach kinectowych. Podobnie jak na HotZlocie, graczy będą dopingować hostessy, jednak w składzie nieco innym jak w lipcu ;)

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (12)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 18.10.2011 16:26#1

NMIESTETY MNIE W TYM ROKU TAM NIE MA :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 18.10.2011 17:02#2

No z punktu widzenia API to nieźle się musiał ten Kopacz tłumaczyć i bajerować. W Androidzie mam to, co się windowsowemu SDK nie śniło: GPS, akceleracja, Bluetooth (w pełni działający a nie tylko słuchawki jak w WP7), bezbolesna kamerka video, aparat, i wiele innych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 18.10.2011 17:23#3

@RaveStar
Zagalopowałeś się :P Kopacz mówił o tworzeniu oprogramowania na systemy operacyjne desktopowe (poczynając od DOSu).

@Redakcja
Czy ktoś z Redakcji dobrychprogramów jest na MTSie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 18.10.2011 17:24#4

RaveStar
Co ma android do windows sdk.

Jak ci się nie podoba, że coś na Windowsie nie działa to sobie napisz driver albo co tam chcesz, bo Windows obsługuje wszystko. Jeśli jednak czegoś nie ma to widocznie nie ma zapotrzebowania.

Po za tym używasz Windowsa, że się wypowiadasz.

Avatar
John5443 (niezalogowany) | 18.10.2011 17:59#5

znając życie to wszystkie sesje będą ? a przynajmniej powinny być dostępne na : http://channel9.msdn.com/

Avatar
d@rek1 (niezalogowany) | 18.10.2011 18:45#6

mi najbardziej podoba się to, że dostałem czasopismo Chip z czerwca 2011

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 18.10.2011 19:13#7

@djfoxer
Tak, być może ale tylko trochę. ;)

@DonM$ "Co ma android do windows sdk."

A co ma Windows SDK do Android SDK? Ano to, że nie muszę szukać po internecie bibliotek do WSDK, bo czegoś tam nie obsługuje. MS powinien wymusić wspólne i jednolite API do obsługi urządzeń zewnętrznych. A nie partolić jak z WP7, że migruję z WM6 i połowa rzeczy nie działa już na starcie i długo nie będzie działać. To, że się da tak zrobić udowodnił już DirectX ujednolicając obsługę w różnych wydaniach. Nie interesuje mnie co posiada karta dopóki wiem jaką wersję DX wspiera. Niestety w przypadku BT i innych urządzeń tej informacji nie ma. Jest niby w Nokiach obsługa BT 2.1 czy 3.0 ale co z tego skoro nie ma oprogramowanych profili. Z USB to samo. Niedługo by programować w Windowsie trzeba będzie robić doktorat. .

Wyjdą tablety z Win8 i co? Każdy tablet trzeba będzie programować osobno bo się protokołami różnią? Producent tabletu X wyda sterownik, który będzie działać z softem, a po przeniesieniu softu na tablet Y innego producenta już nie będzie? To jest właśnie jeden z powodów dlaczego Win8 na tabletach się nie przyjmie. Apple narzuca certyfikaty, Google sam wydaje API dla urządzeń a MS co? Od 20 lat piekło bibliotek. Już nawet Linux wyszedł z tego bagna i dużo prościej tam oprogramować peryferia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 18.10.2011 19:15#8

"to, że nie muszę szukać po internecie" -> "to, że często muszę szukać po internecie"

błąd logiczny

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 18.10.2011 22:05#9

RaveStar
To co piszesz to bajki, jakim cudem ty możesz wiedzieć jak będzie z win8, nie ma powodu by sądzić, że będzie inaczej niż z windows, więc aplikacja napisana na win8 i tam działająca, będzie też działać na każdym innym win8 w dowolnym urządzeniu.

Nadal nie odpowiedziałeś na pytanie co ma android do windows sdk, bo nie ma nic, a tylko się czepiasz, bo przecież dzień bez trollowania to dzień stracony.

I tak masz rację od 20 lat piekło i linux który wyszedł z bagna nadal mając znikomy udział, no spoko na linuksie łatwiej oprogramować peryferia, ale dziwnym trafem na
linuxa zawsze brakuej stera, ale wtedy oczywiście winny jest producent albo windows NIGDY linuks.

Ogólnie nie bawią mnie dyskusje z takim trollem co sobie z różnych worów wyciąga najlepsze opcje i porównuje z najgorszymi u innych, bo to jest po prostu głupia manipulacja.

Kończę rozmowę bo to nie ma sensu, haters gonna hate, zaświadczam ci, że win 8 odniesie spektakularny sukces i możesz mnie z tego rozliczyć rok po premierze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 18.10.2011 23:15#10

@DonM$
"... jakim cudem ty możesz wiedzieć jak będzie z win8, nie ma powodu by sądzić, że będzie inaczej niż z windows"

Heloł!? Bo się w SDK nic nie zmienia? Coś miałoby się nagle po 20 latach pojawić w API skoro w WP7 nie ma? Wątpię. Z drugiej strony gdyby miało być, a specjalnie w WP7 nie ma, to by potwierdzało teorię, że WP7 to faza przejściowa i został wypuszczony w rynek dla picu. Hmm. Po zapale Nokii co do WP7 raczej to drugie mało wydaje mi się prawdopodobne, więc stawiam, na to że Win8 będzie taki sam jak Win7 czyli kicha ze zmienionym UI z pierdyliardem bibliotek i zależności skutecznie uniemożliwiających pisanie przenośnych aplikacji na urządzenia z flagą MS. Sprzęt mobilny z x86 to będą potwory wymagające plecaka z baterią, a na ARM nie będzie softu. I koło się zamyka. Czekamy na Win9.

Avatar
karambar (niezalogowany) | 19.10.2011 7:49#11

RaveStar czyli w wp7 mozna zapomniec o sterowaniu urzadzen za pomoca bluetootha?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mktos | 19.10.2011 13:30#12

@karambar: Tak, Bluetooth w WP7 jest niemiłosiernie wykastrowany i ogranicza się tylko do HF, A2DP i AVCRP. Nie wiem czy coś więcej, ale portu szeregowego i OBEX na pewno nie ma.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av