Mozilla: Rozruszaj swojego Firefoksa!

11.03.2010 13:32, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Mozilla uruchomiła nową usługę - Rock Your Firefox. Dzięki stronie internetowej użytkownicy jednej z najpopularniejszych przeglądarek mogą dowiedzieć się jak wprowadzić zmiany w Firefoksie. Strona ma również pomóc osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z przeglądarką internetową Mozilli.

Firefox jest obecnie przeglądarką z największą ilością dodatków. Chociaż od kilku miesięcy goni go Google Chrome, to jednak program Mozilli jest cały czas niepokonany. Według ostatnich statystyk użytkownicy Firefoksa mogą skorzystać z ponad 6 tys. dodatków. Na stronie Rock Your Firefox będziemy mogli dowiedzieć się jak instalować dodatki, zmieniać wygląd przeglądarki, a także, które rozszerzenia są najciekawsze. Obecnie dzięki wirtrynie Mozilli można zapoznać się z... dwoma dodatkami.

Rock Your Firefox oferuje Xsticky i Yoono. Pierwszy dodatek umożliwia wprowadzenie notatek przypisanych do strony internetowej. W ten sposób możemy zanotować potrzebne informacje, ale także przemyślenia, na które wpadliśmy podczas przeglądania witryny. Yoono z kolei jest dodatkiem umożliwiającym obsługę serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn. Użytkownik aby przesyłać informacje nie musi odwiedzać odpowiedniego serwisu, ale może to swobodnie robić np. surfując po Internecie. Jak informuje Mozilla, był on już pobrany prawie 4 mln razy.

Nowa strona Mozilli jest z pewnością świetnym rozwiązaniem dla użytkowników Firefoksa. Umożliwia bowiem zdobycie informacji na temat ciekawych dodatków, które często trudno jest wyłowić z gąszczu rozszerzeń dostępnych dla przeglądarki. Można także nauczyć się jak korzystać z dodatków, co przyda się osobom nieznającym jeszcze możliwości Firefoksa. Szkoda tylko, że witryna dostępna jest wyłącznie w języku angielskim. Jeżeli Mozilla poważnie myśli o swoich użytkownikach, których poza USA i Anglią jest bardzo dużo, powinna przygotować także inne wersje językowe Rock Your Firefox.

Źródło: Mozilla
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (72)  

Avatar
Zofja (niezalogowany) | 11.03.2010 13:36#1

Nie do końca szkoda, że jest tylko w j. angielskim. My musimy nadrabiać braki w znajomości obcych języków.

Avatar
SetupBat (niezalogowany) | 11.03.2010 13:38#2

Dajcie sobie spokój z dodatkami tylko spowolnicie przeglądarkę a tak w ogóle to ktoś jeszcze używa Firefoksa ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
andrzej31 | 11.03.2010 13:41#3

Przyspieszenie przyspieszenie i jeszcze raz przyspieszenie-jak tego nie bedzie to nic nie da kolejny dodatek bo w koncu mozilla stanie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 11.03.2010 13:48#4

@andrzej31

Święta prawda.
Mozilla Firefox od wersji 3,5 stała się tak ciężka, że szkoda gadać.
Do tego dodatki i.

Może odnośnie dodatków Mozilla powinna kilka naprawdę Ciekawych dodatków, zintegrować z przeglądarką na stałe ?
Może wbudowane funkcje będą miały mniejszy wpływ na wydajność ( tę gorszą ) oczywiście.

Póki nie nadadzą lekkości Firefox'owi, to będę trzymał opere pod ręką.

Avatar
jaro211 (niezalogowany) | 11.03.2010 13:52#5

@andrzej31

fakt:/

PS: http://www.neowin.net/news/firefox039s-upcoming-javascript-engine-uses-webkit-code

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 11.03.2010 13:56#6

Jak dla mnie, pierwsze co by trzeba zintegrować to:
1. Adbloack + subskrypcje w zależności od języka.
2. Undo closed tabs button
3. Download status bar [chociaż niekoniecznie]
4. Rodzimy słownik pisowni
5. FireFTP
6. FlagFox - oznacza pochodzenie strony
7. Sxipper - lepszy manager haseł
8. Dodać opcję chowania do traya.
9. WOT - mozilla miała zamiar to zrobić, ale już za późno :D

Avatar
mariuzs (niezalogowany) | 11.03.2010 14:03#7

Wywalcie już tego gifa ze starym logiem Firefoksa z waszej bazy gifów... :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
michal.b1990 | 11.03.2010 14:06#8

@ JanyPL
Czwartego punktu nie trzeba dodatkowo integrować. Przecież słownik pisowni jest dostępny standardowo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hasta | 11.03.2010 14:22#9

@Jany

Po co integrować fireftp? przecież to kompletny bezsens, tak samo jak flagfox, adblock...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 11.03.2010 14:23#10

Facebook, Twitter i... Firefox. Dodatek pobrany 4 mln razy? :) "Powiedz mi z czego korzystasz, a powiem ci kim jesteś"
Bez komentarza.

Avatar
Tenor (niezalogowany) | 11.03.2010 14:35#11

Dodatki, dodatki, miliony dodatków... To nawet na odzyskanie zamkniętych kart potrzebny jest temu substytutowi przeglądarki dodatek? MAKABRA... Nie o to w tym wszystkim chodzi. WinAmp również miał ich miliony, a pod względem jakości dźwięku nadal ustępuje amatorskim kilkuset-kilobajtowym programom.

Avatar
USeragent (niezalogowany) | 11.03.2010 14:38#12

Czy moglibyście wywalić ta cholernie wnerwiająca reklamę rozwijająca się z górnego rogu?? Gorsze niż wyskakujące pop upy Poza tym, Do kogo ona jest właściwie skierowana??

http://www.microsoft.com/everybodysbusiness/pl/pl/products/windows-server-2008.a...

to chyba bardziej do TechIT pasuje

Avatar
zło (niezalogowany) | 11.03.2010 14:43#13

Opera zdecydowanie na czele pod kątem szybkości działania, szkoda trochę firefoxa, bo zostaje w tyle, gdyby faktycznie zintegrować kilka dodatków np. adblock+ i mocno przyspieszyć działanie przeglądarki, to miało by to sens, ale w takim wydaniu program jest bezużyteczny dla mnie, przypomnijcie sobie że podobnie było z mozillą była strasznie zamulona.

Avatar
gościuwa (niezalogowany) | 11.03.2010 15:10#14

No, zwłaszcza Xsticky świeeetny. Podczas przesuwania po ekranie mnożą się jego klony jak króliki i w tej samej liczbie są widoczne po zamknięciu i powtórnym uruchomieniu Firefoxa. Usunąć się notka nie chce w żaden sposób (chyba, że się odinstaluje dodatek), potwierdza się definitywne usunięcie notatki, a ona i tak pojawia się przy kolejnym wejściu na stronę, lub odświeżeniu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MrMoon | 11.03.2010 15:11#15

#JanyPl Integrować dodatki? Po kiego?
Ty podałeś/aś 9 rozszerzeń, mi z nich potrzeba dwa, ktoś inny penie wybierze 9 zupełnie nie pokrywających się.
Może powinni wypuścić Firefox Full Addons Edition :P

Przecież czysty FF to właśnie strzał w 10-tke. Jak dla mnie to bym jeszcze go uprościł.
FF powinien pozostać tylko rdzeniem, szybkim i stabilnym. Nad tym powinni sie skupić.
Dopiero wokół niego dzięki dodatkom każdy powinien zbudować spersonalizowaną wersję - to jest potęga.

Dlatego ja wybrałem FF i trwam przy nim od lat.
Google właśnie tworzy swoją przeglądarkę zgodnie z tym co napisałem wyżej, ale jak dla mnie za wcześnie na pełną przesiadkę (cóż rozszerzenia Chrome w porównaniu do tych FF wypadają blado).



Avatar
Dżordż Dablju Busz (niezalogowany) | 11.03.2010 15:16#16

Obecnie logo Firefoxa wygląda tak: http://goo.gl/e00p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Meszuge | 11.03.2010 15:17#17

"... użytkownicy Firefoksa mogą skorzystać z ponad 6 tys. dodatków".

To świetnie! A jak działa przeglądarka po zainstalowaniu... no, choćby tylko 3 tysięcy dodatków?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
martwy_wojownik | 11.03.2010 15:22#18

@SetupBat
"Dajcie sobie spokój z dodatkami tylko spowolnicie przeglądarkę a tak w ogóle to ktoś jeszcze używa Firefoksa ?"

Masa ludzi go używa, zaś to że się tu wyświetla że z takiej przegladarki piszę, to znaczy że teraz takiej tu używam, ale jak wchodzę na strony telewizyjne to na czym mam je oglądać na IE? Nie mam przekonania, na Operze która wywala błędy? - jak kiedyś przestanie to może tak. Więc czego mam szukać? Biorę Firefoxa to prawda że stał się toporny ostatnio, ale do użytku okazjonalnego ujdzie, zaś dodatki WOT, Adblock, Flashblock,NoScript,WorldIP i kilka innych to naprawdę pożyteczna bajka jak się chce wyłączyć "dyskotekę" na jakiejś stronie, lub wiedzieć z czym z dużym prawdopodobieństwem się łączę etc... jednak bez entuzjamu nie uważam tej przeglądarki w coraz to nowszych wersjach za coraz lepszą, bo staje się coraz barzdziej toporna i to fakt.

PS na marginesie u Ciebie się wyświetla, że sam używasz, ale nie zawsze można wierzyć temu co się wyświetla:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Marvel90 | 11.03.2010 15:32#19

@JanyPL
A ja nie wyobrażam sobie życia bez swoich 30 wtyczek ale wepchnięcie aż tylu na "amen" do FF by dobrego wpływu nie miało

Avatar
badzIEwie (niezalogowany) | 11.03.2010 15:42#20

Jedyna przypadłość wolnego działania Firefoxa to proces uruchamiania przeglądarki. Tutaj faktycznie na tle konkurencji wypada blado. Z rozszerzeniami czy bez całość działa tak samo. Wiem z autopsji, mam aktualnie ponad 50 rozszerzeń.

Argumenty o konieczności instalowania za każdym razem tych dodatków to jakieś nieporozumienie. Po to programiści wprowadzili profile, żeby z nich korzystać pełną gębą.

Co do renderowania stron, prędkości JS chyba sobie jaja robicie. Większość nawet nie wie o czym pisze. Najnowsze produkty Mozilli, Google jak i Opery są w tym segmencie wystarczająco szybkie. Aktualnie na czoło wysuwa się najnowsza Opera 10.5. Ten wyścig trwa bez końca, dlatego nie ma się co podniecać kilkoma milisekundami, teraz większe znaczenie nabiera funkcjonalność.

I w tym ostatnim zagadnieniu Firefox nie ma sobie równych. Z przeglądarką można zrobić wszystko. Nie ma dodatku wykonującego jakieś czynności? Można go napisać. Developerzy mają od groma przydatnych narzędzi, miłośnicy portali społecznościowych też, kombinatorzy designu dysponują masą motywów i minimotywów, wymieniać można bez końca.

Pochwalić należy Chrome, przeglądarka ładnie nabiera rozpędu. Wreszcie ktoś docenił mechanizm rozszerzeń i zastosował w swoim produkcie. Co prawda zaplecze i funkcjonalność nie dorównują tym z Firefox-a, ale to tylko kwestia czasu. Z budżetem Google można zdziałać wiele, czego jesteśmy świadkiem w przypadku ich przeglądarki.

Opera jest dobra, ma wszystko co potrzeba przeglądarce od razu po zainstalowaniu. Dla osób tylko przeglądających strony wystarczy. Dla tych, którzy bardziej drążą w tematach WWW okazuje się to zbyt małym zapleczem. Zamknięte środowisko nie sprzyja przy zdobywaniu rynku.

O IE nic nie napisze, zapuszczonego Tridenta nie ma co komentować.

Podsumowując, trzy wiodące przeglądarki są wystarczająco dobre do przeczesywania WWW. W zależności od potrzeby każdy instaluje co mu się podoba. Ja wybrałem Firefoxa i jak na razie nie zanosi się na zmiany. Kusiła mnie nowa Opera, niestety za jej pomocą nie idzie zrealizować kilku istotnych czynności. Pamiętajcie, że to co jest najlepsze dla mnie nie musi być dobre dla Was.

Kończąc wypadałoby coś napisać na temat, czyli o stronie. Pomysł dobry, przyda się wszystkim płaczkom rzekomo nie mającym czasu na wyszukiwanie i zapoznawanie się z rozszerzeniami, dziwne na durne komentarze zawsze znajdują czas. Sam w najbliższym czasie planuję napisać podobną witrynę, pojawią się tam tylko te dodatki, które faktycznie ułatwiają pracę z przeglądarką.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
czullo | 11.03.2010 15:48#21

ff jest bardzo ociezaly wole Chrome.

Avatar
NOd 33 (niezalogowany) | 11.03.2010 15:49#22

Dajcie sobie spokój z dodatkami tylko spowolnicie przeglądarkę a tak w ogóle to ktoś jeszcze używa Firefoksa ? Tak znaczna większość używa przeglądarki , która im pasuje , bardziej odpowiada . A bynajmniej nie jest to wspaniała oszałamiająca Opera, którą od wersji 10,50 odstawiłem po wieloletnim użytkowaniu na bok . A szkoda ale bo jak się wydaje niedopracowany produkt żeby tylko zdążyć przed wprowadzeniem okna wyboru przeglądarki to tak jest.

Avatar
UOUo (niezalogowany) | 11.03.2010 15:50#23

@USeragent to na dp są jakieś reklamy?
Hmm... pierwsze słyszę :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lifer010 | 11.03.2010 15:56#24

Mozilla nie potrafi zaprezentować nowej, dobrej przeglądarki, próbują odciągnąć uwagę użytkowników dodatkami. Mozilla jednak dostała ostro po wprowadzeniu Chrome.

Pytanie do użytkowników Safari, czy ta przeglądarka zawsze była taka podobna do Chrome? czy to jest na odwrót, że to Google porwało sobie koncepcję minimalizmu.

Avatar
MP (niezalogowany) | 11.03.2010 16:07#25

Kiedyś "modne" było bluzganie na IE. Teraz modne stało się jechanie po Firefoksie.
No i dodatki. Te są naprawdę bleee... Lepiej być skazanym na to to przewidzieli twórcy przeglądarki. Jeśli czegoś nie zaimplementowali to znaczy że tego nie potrzebuję...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.03.2010 16:15#26

@czullo
Jak to się mówi? Co było a nie jest...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 11.03.2010 16:15#27

@jaro211
Jest szansa, że JägerMonkey przyspieszy Firefoksa, ale na razie jest we wczesnej fazie rozwoju.

Avatar
jaro211 (niezalogowany) | 11.03.2010 16:25#28

@tomimaki

wiem, znam angielski... :]

Avatar
ploik (niezalogowany) | 11.03.2010 16:25#29

@MrMoon

"Dopiero wokół niego dzięki dodatkom każdy powinien zbudować spersonalizowaną wersję - to jest potęga."

To jest kula u nogi Fx od początku. Przeglądarka dla dzieci, puzle. Tak, są takie rozszerzenia, które zasługują na takie miano, reszta to tak jak napisał @Extraordinarykid. Brak jest na starcie elementarnych funkcji, opcji znanych z innych przeglądarek, przez co ładując kolejne extensions Fx zaczyna przypominać napompowaną rozdętą ropuchę.

Ile trzeba rozszerzeń, aby Fx zaczął choć w części przypominać Operę tuż po instalacji, 30, 40? To jest jakaś paranoja. A, że na pewno to powiem tyle - Aviary przygotowało kiedyś wersję Fx z preinstalowanymi paroma dodatkami. Zauważyli problem, ale to jego nie rozwiązało.
To jest podobnie jakby mieć tylko silnik samochodu i próbować samemu zmontować resztę, tak żeby dało się tym jeżdzić. Mission impossible dla 98% populacji. Kto nie wierzy, niech zajrzy do wątków na forach - "ile rozszerzeń używasz i jakie?"

- ja mam tylko trzy
- a ile masz lat?
- 11

Fx przegra z Chrome czy może raczej z Webkitem, już to widać. Dzieciakom wystarczy kilka rozszerzeń tak jak w Fx. Czy to dzieciak czy zaawansowany user liczeni są tak samo.

Bye, bye Fx.

(i żeby nie wywoływać browser war - używam forka chrome, ale tylko do testów)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
totti3ster | 11.03.2010 16:52#30

Mozilla Firefox uruchamia się jako ok. 10 Sekund.
Dodatki:
1.)AdblockPlus - Zablokowanie reklamy i obrazek
2.)Download StatusBar - Umożliwia wyświetlanie i zarządzanie tygodniowo od statusbar - bez w oknie pobieranie trwa pobieranie w formie z twojego przeglądania sieci web.
3.)Personas - Wolne, łatwemu do zainstalowania "skórek" for Firefox.
4.)Stylish - Umożliwia modyfikację wyglądu stron internetowych oraz interfejsu przeglądarki
5.)Xmarks - Synchronizacja zakładki

================================
Sempron 2600+Box 1,8GHz, 256Mb Ram DDR400

Avatar
fafkalemoniada (niezalogowany) | 11.03.2010 17:06#31

z racji wprowadzenia okna wyboru z ciekawości pobawiłem się operą, chromem, safari i powiem jedno...zostaję dalej z firefoxem z innymi albo brakowało mi jakichś przydatnych dodatków, do których się przyzwyczaiłem albo jakieś strony nie chodziły jak trzeba i ogólnie nie czułem, że to "moja przeglądarka"...za to właśnie cenię firefoxa

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 11.03.2010 17:09#32

@totti3ster
I co? Wg Ciebie niby to szybko?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
m4rciniak | 11.03.2010 17:27#33

Firefox faktycznie dość długo się uruchamia za pierwszym razem (chociaż do 10 sekund jak Ci się udało "osiągnąć" to podziwiam), ale później uruchamia się praktycznie natychmiast, więc nie wiem skąd to narzekanie, że jest jakiś ociężały.
Co nie znaczy, że nie ganię tu w tej chwili tej przeglądarki za szybkość uruchamiania.

@Meszuge
""... użytkownicy Firefoksa mogą skorzystać z ponad 6 tys. dodatków".

To świetnie! A jak działa przeglądarka po zainstalowaniu... no, choćby tylko 3 tysięcy dodatków?"

Przecież nikt nie każe ich wszystkich instalować. Jeżeli wejdziesz do sklepu, w którym masz do wyboru 6000 marek piwa, to pójdziesz do sprzedawcy i wyskoczysz z tekstem: "To świetnie! A jak będzie wyglądał człowiek po wypiciu...no, choćby tylko 3 tysięcy piw?"?
Chodzi o bardzo duży wybór. Masz lepsze i gorsze piwa, wybierzesz te, które Ci smakują :]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 11.03.2010 17:38#34

@master_zonk6,
to powiedz, co mi po przeglądarce, która uruchomi się sekundę ale nie obsłuży tego co mam do zrobienia ?
Sam używam IE8, Opery i Firefoxa ale ważna jest funkcjonalność na danej stronie, którą potrzebuję a nie jakieś dziecinne testy szybkości i walka i milisekundy czy sekundy przy pierwszym uruchomieniu. No chyba, że ktoś po obejrzeniu strony zamyka przeglądarkę i uruchamia ją ponownie aby zajrzeć na następną

Avatar
Halogen1988 (niezalogowany) | 11.03.2010 17:53#35

@przemopk
Całkowicie z tobą się zgadzam na 100%

Avatar
NOd 33 (niezalogowany) | 11.03.2010 18:06#36

I jeszcze jedno , przemopk święta prawda. Żeby tylko szybko a byle jak . I żeby to tylko nie ff i IE było bo obciach prawda master_zonk6?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 11.03.2010 18:11#37

@Halogen1988 (niezalogowany)

a zgadzałeś się z kimś kiedyś na mniej niż 100%? :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 11.03.2010 18:13#38

@Halogen1988 (niezalogowany)

a zgadzałeś się z kimś kiedyś całkowicie na mniej niż 100%? :P

ps przydałaby się opcja edycji tylko dla danego zalogowanego użytkownika :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 11.03.2010 18:17#39

@przemor25
a czemu nie? jak ktoś powie że 2+2 to 4 i jednocześnie 60 to zgadzam się z nim w 50% :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 11.03.2010 18:48#40

@przemopk
Czyli czego?? Ma tobie ugotować obiad?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 11.03.2010 18:59#42

Opera była do niedawna wolniejsza od Firefoksa i Chrome to były teksty, "że Opera zła, bo jest przeładowana", "nie ma dodatków" Teraz gdy jest najszybszą przeglądarka na rynku to "Opera fe, nie liczą się milisekundy"...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 11.03.2010 19:10#43

@totti3ster

Drobna rada: rozważ przesiadkę z Xmarks na Mozilla Weave Sync:

https://mozillalabs.com/weave/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 11.03.2010 19:18#44

@master_zonk6

Firefox się broni bez wmawiania, że inne przeglądarki są, jak to ująłeś, "złe". Chcesz być adwokatem Opery - opowiadaj ludziom, dlaczego jest dobra. Takie kopanie po kostkach mocniejszej konkurencji, jakie tu uprawiasz, godzi w wizerunek twojej ulubionej przeglądarce. A szkoda, bo to dobra przeglądarka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
m4rciniak | 11.03.2010 19:21#45

@master_zonk6

Nie spotkałem się z takim dodatkiem, ale jeżeli Firefox mógłby mi zacząć gotować obiady, to ja nie mam nic przeciwko :]

btw. Czy artykuł a Wikipedii ma służyć temu, żeby pokazać, że przeglądarka internetowa która potrafi WIĘCEJ jest jakaś gorsza, bo się wychyla poza swoje standardowe, domyślne zastosowanie? LOL

"nie ma dodatków" - przecież nic się nie zmieniło :P

Avatar
KaliWieKaliRadzi (niezalogowany) | 11.03.2010 19:28#46

Faktycznie, nawet Wikipedia podaje, że w przeglądarkach rozwijanych jest wiele funkcji ułatwiających przeglądanie Internetu, w tym, uwaga...
- obsługa wtyczek (rozszerzeń)
Tylko nieliczni potrafią wykorzystać drzemiący potencjał addonów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
totti3ster | 11.03.2010 19:33#47

Dla mnie najważniejsza Firefox jest to:
- Szybkość ładowanie stron internetowych
- Szybkość Java Script
- Funkcjonalny przeglądarki Firefox
- Zakładki
i wiele więcej...

Pozdrawiam.

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 11.03.2010 19:50#48

#8
Zapomniałem XD

#9
"Po co integrować fireftp? przecież to kompletny bezsens, tak samo jak flagfox, adblock..."

FireFTP w sumie masz rację, ale Flagfox po zintegrowaniu nie spowolnił by nic przeglądarki bo polegało by to tylko na pobraniu krótkiej informacji z servera i wyświetleniu obrazka. Jak lubisz oglądać reklamy to nie moja wina, a potem "bo strony się wolno wczytują", a no dla tego, że reklama to też zajmuje swoje, pozatym adblock blokuje szkodliwe domeny.

Avatar
badzIEwie jest OK (niezalogowany) | 11.03.2010 19:52#49

Panie i Panowie fachowcy od przeglądarek, a szczególnie fan Opery Mr. master_zonk6
Zainstalowałem Operę najnowszą jej wersję pod wpływem nieprawdopodobnej propagandy, że najlepsza, najbezpieczniejsza itd.
Tą najbezpiecznejszą przeglądarką wchodzę na stronę banku, loguję się na koncie, wykonuję transakcję, wylogowuję się poprawnie, po czym..... ruch myszki w prawo (tzw gesty myszy) i jestem z powrotem na koncie? It`s not a bug, it`s a feature? To prawda po wykonaniu jakiegoś kliknięcia przeglądarka zwraca stronę z prośbą o ponowne zalogowanie, ale ani w badzIEwiu, ani w Firefoksie tego ni cholery nie ma. Opera pobiera przy oglądaniu strony DP ok 150 000 K (wg menedźera zadań).
To tak w temacie wspaniałej Opery.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 11.03.2010 19:56#50

@master_zonk6,
wydawało mi się, że Tobie nie muszę pisać dosłownie i łopatologicznie. Więc: co mi po przeglądarce startującej w sekundę ale nie obsługującej strony, której potrzebuję do codziennej pracy. Żeby nie było - obojętne jest jak ta przeglądarka się nazywa.
Dziękuję za linka, dzięki Tobie do końca życia pewnie bym nie wiedział co to jest przeglądarka internetowa. Jeszcze raz dziękuję.
Dla mnie zawsze te licytacje na ułamki sekund czy milisekundy, zamieszczanie wyników testów były zabawą dla ...., może nie będę kończył.
O gotowaniu obiadu przez przeglądarkę nie słyszałem, ale moja zaczyna powoli robić śniadanie - na razie gotuje jajka na twardo

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 11.03.2010 20:10#51

@badziewie jest ok
O zobacz. Gestem myszy w prawo... Czyli do przodu.
No proszę. Skoro pyta o hasło to w czym problem? Wczytało tylko dokument z pamięci.
150 MB na dp? WOW. U mnie to ok. 15 MB. Dziwne?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 11.03.2010 20:18#52

Narzędzia/preferencje/historia/sprawdzaj dokumenty/ustaw na ZAWSZE. Będzie jak w Fx

Avatar
jo445 (niezalogowany) | 11.03.2010 20:22#53

Nikt nie chce opery, a ten dalej swoje..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 11.03.2010 20:41#54

A czy ktoś kogoś namawia?!
Podaję rozwiązanie "problemu"

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
m4rciniak | 11.03.2010 20:53#55

Generalnie widać Cię pod każdym wpisem dotyczącym przeglądarek i trujesz z tą Operą. Ok, ja muszę przyznać, że to bardzo dobra przeglądarka - ale ludzie tacy jak Ty, na pewno nie spowodują, że stanie się bardziej popularna.
Ba, odwrotnie - wszystkie te "mniejszości" jeżeli chodzi o soft (nie tylko w sumie) dodatkowo pogłębiają niechęć innych do danego rozwiązania. Np. ja wręcz znienawidziłem Linuksa przez jego upierdliwych użytkowników, chociaż sam system mi jakoś bardziej nie podpadł i nie uważam, że jest kiepski.

Avatar
MP (niezalogowany) | 11.03.2010 20:57#56

@badzIEwie jest ok
Bo to jest właśnie propaganda, sam sobie odpowiedziałeś.
Swoją drogą - jak długo można brandzlować się syntetycznymi testami, ACIDami etc. Normalny człowiek korzysta z dobrodziejstw internetu, a nie gapi się w ACID czy testy. Jak coś nie działa/działa źle to szuka innej przeglądarki. I ma gdzieś czy strona jest zgodna ze standardami. Przeglądarka to narzędzie a nie obiekt fascynacji. To oddziela chłopców od mężczyzn :-D
Taka luźna uwaga, wiadomo pod czyim adresem...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Qba_ | 11.03.2010 21:11#57

Myślę, że początkującym strona naprawdę może się przydać. Przyznam się, że przez pierwsze półtorej roku korzystania z Firefoksa sam nie wiedziałem o dodatkach. Usłyszałem o nich przez przypadek i tak się to wszystko zaczęło. Obecnie korzystam z AdBlocka Plus, ChatZilli, FireGestures, FlagFoksa i Stylisha - bardzo polecam te dodatki :).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Grzegorz® | 11.03.2010 21:51#58

@Extraordinarykid

[Mozilla Firefox od wersji 3,5 stała się tak ciężka, że szkoda gadać.]

Mam leciwego Athlona 2500. I jakoś nie widzę rzekomej ciężkości Firefoxa. Przy drugim uruchomieniu startuje mi w około 2-3 sekundy (mam kilkanaście rozszerzeń) i działa zupełnie normalnie. Nie wiem skąd te opowieści o powolności. Mam też Operę, Safari, Chrome i oczywiście IE. Na oko nie widzę żadnych różnic w prędkości.

---------

@_alf

[Tylko niech mi ktoś tu nie pisze o testach ACID i tych podobnych bo do tej pory nie spotkałem strony, która nie działałaby pod IE.]

IE8 jest już w miarę dobry. Natomiast IE6 był potężnym hamulcem. Zgodność ze standardami naprawdę jest ważna.

Avatar
hohoho69 (niezalogowany) | 11.03.2010 22:05#59

@MP
Tutaj się akurat nie zgadzam. Standardy to bardzo ważne zagadnienie i dla dobra ogółu lepiej, kiedy są respektowane. W tym przypadku nie można iść na kompromis. Ten śmieszny ACID w jakimś stopniu wywiera presje na ich spełnianie.

To, że strony działają w przeglądarce A a nie działają w B prawdę powiedziawszy nie zależy od przeglądarki tylko od osób, które strony piszą. Więc nie wypisujcie głupot stwierdzając, że przeglądarka C jest lepsza od D bo działa na niej Facebook, czy inny tego typu wynalazek.

Przez jednolitą implementację standardów masz gwarancję, że strona zadziała w każdym sofcie jaki masz zamiar używać, nie jesteś niczym ograniczany. Jak myślisz, jeśli pod każdą przeglądarkę trzeba byłoby pisać oddzielnie stronę jaki pozostałby wybór? Pewnie 2, max 3 produkty i to dzięki wytrwałym dziobaczom kodu. Idąc twoim tokiem rozumowania wątpię, że dla każdej strony ściągałbyś specjalne inną przeglądarkę.

A i podsumowując, na dzień dzisiejszy żadna przeglądarka nie zaimplementowała HTML 4.01 w 100% zgodnego z rekomendacja W3C. Więc wyskakiwanie z wyższością jednej nad drugą jest niestosowne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SinTom | 11.03.2010 22:28#60

@ploik

"To jest kula u nogi Fx od początku. Przeglądarka dla dzieci, puzle. [...] rzez co ładując kolejne extensions Fx zaczyna przypominać napompowaną rozdętą ropuchę."

Nie to jest to dzięki czemu FF zdobył 20% rynku na świecie i prawie 50 % w Polsce.

"Ile trzeba rozszerzeń, aby Fx zaczął choć w części przypominać Operę tuż po instalacji, 30, 40?"

I właśnie dlatego korzystałem z FF nie z opery Nie potrzeba mi do użytku 50% funkcji, które są zaimplementowane w operze.


"To jest podobnie jakby mieć tylko silnik samochodu i próbować samemu zmontować resztę, tak żeby dało się tym jeżdzić. "

Nie! To jest tak jak by skonfigurować sobie samochód w fabryce. Dostaję to co chcę.

"Kto nie wierzy, niech zajrzy do wątków na forach - "ile rozszerzeń używasz i jakie?"

- ja mam tylko trzy
- a ile masz lat?
- 11

Fx przegra z Chrome czy może raczej z Webkitem, już to widać. Dzieciakom wystarczy kilka rozszerzeń tak jak w Fx. Czy to dzieciak czy zaawansowany user liczeni są tak samo"

Po forach jakie przeglądasz to chyba sam masz z 15 lat.




Avatar
MP (niezalogowany) | 11.03.2010 23:38#61

@hohoho69
OCZYWIŚCIE że standardy są ważne. Ale żyjemy tu i teraz, a sieć wygląda jak wygląda. Jak jakaś strona nie będzie działać to co? Obrazisz się na cały świat, bo jej twórca to olewus? Taka np. pani Krysia z kadr zobaczy ballot screen, uwierzy w marketingowy bełkot i zainstaluje przeglądarkę X lub Y i po chwili nie będzie mogła pracować, bo stronę dla firmy pisał domorosły web-klepka. I takie sytuacje się zdarzają, uwierz mi. Ileż to stron nawet ważnych firm i instytucji jest koncertowo skopana... To jest właśnie smutne zderzenie z rzeczywistością. Dlatego, dopóki świat WWW nie będzie doskonały (czyli zgodny ze standardami) dobrze byłoby, aby przeglądarki były "wyrozumiałe" dla radosnej twórczości webmajsterów od siedmiu boleści. Inaczej mówiąc, aby twórcy przeglądarek przestali robić je tylko pod testy i benchmarki, ale uwzględnili RÓWNIEŻ realny świat i obecny stan w sieci. A z czasem dobrniemy do standardów.
Zauważ (skoro przywołałeś mnie do tablicy) że ten spory offtop nie dotyczył konkretnej przeglądarki :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 11.03.2010 23:55#62

@hohoho69,
jedna z nielicznych sensownych wypowiedzi. Tylko pamiętajmy o tym, że zwykłego użytkownika nie interesuje czy to przeglądarka nie spełnia standardów czy to wina twórców strony. Dla użytkownika nie istotne jest, że przeglądarka X przechodzi np. ACID3 100/100 ale nie może z niej wykonać tego co potrzebuje a przeglądarka Y z wynikiem 50/100 zapewni mu pełną funkcjonalność.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SoNiC | 12.03.2010 1:41#63

Ahh well byłem wierny listkowi od wersji 1.0 czy jakoś koło tego niestety od października czy listopada 2009 roku do dnia dzisiejszego korzystam z Google Chrome i nie mam zamiaru wracać do chrome puki nie stanie się tak leciutka dla systemu jak chrome gdzie przy 20 czy nawet 60 otwartych kartach przeglądarka nie będzie mi zacinać systemu ani samej siebie i da się na tym normalnie szybko pracować tak jakbym miał otwartą tylko jedna kartę. Bądźmy szczerzy mimo że byłem fanem a nawet fanboyem Firefox'a to niestety ale zrobiło się z niego ociężałe zamulone krówsko które wlecze się jak nie wiem co :/

Mam nadzieję że od wersji 4.0 będzie tak samo jak w chrome, podświadomie tego pragnę :| a puki co zostaje przy Chrome.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SoNiC | 12.03.2010 1:42#64

"korzystam z Google Chrome i nie mam zamiaru wracać do chrome puki nie stanie się tak leciutka dla systemu jak chrome"

Wcuk miało być:
"korzystam z Google Chrome i nie mam zamiaru wracać do Firefox'a puki nie stanie się tak leciutka dla systemu jak chrome"

mały błąd przy pisaniu z rozpędu :/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 12.03.2010 8:56#65

@czullo
Dobrze, że w Chrome nie ma sprawdzania pisowni. Obnaża to inteligencję...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MrMoon | 12.03.2010 14:24#66

@ploik

O czym ty mówisz? Jakie Mission impossible? na czystego FF instalacja wszystkich potrzebnych mi rozszerzeń około (30) to około 10 minut (mam profil na addons z ulubionymi). A Opera ma dużo funkcji zaraz po instalacji tylko co mi z nich jak to nie są te potrzebne dla mnie. FF wolno się uruchamia to fakt a potem działa juz jak każda inna. Nie wiem nie widzę wielkiej różnicy.
Czy wy się ludzie masturbujecie nad benchmarkami?
No tak chyba zrezygnuję z FF bo strona mi się ładuje o 0,2s wolniej niż w Operze :) (wiem bo liczyłem na palcach).

A twoje porównanie do samochodów? Może i ma sens :)
Tylko że tu wielkiej wiedzy nie potrzeba tylko chęci na klik klik i zainstalowane. A że komuś się nie chce? Że się nie zna? Cóż jego strata.

I niech każdy sobie odpowie czy chce mieć salonowy samochód (nawet wyższej klasy) i nic nie móc przy nim przerobić? Czy mieć podobnej klasy brykę ale wymagającą więcej wkładu własnego?
Ja mogę podnieść zawieszenie zęby zjechać w teren, założyć dodatkowy bagażnik żeby więcej zabrać bagażu itd itd itd mogę wiele. Ty też możesz wiele ale nic poza to co dał ci producent. Nie zapuścisz się w teren, nie dopniesz bagażnika na dach itd itd

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 12.03.2010 14:55#67

@MrMoon
Tak, tyle że z tego doklejania silnik daleko nie pociągnie...
Główny katalog w Program files z Operą zajmuje u mnie ~34 MB, Firefox (bez rozszerzeń) zajmuje 32 MB. Dziwne to trochę. Najwięcej RAMu, w moim przypadku, pobiera Firefox (bez rozszerzeń). Doinstaluj jeszcze kilka rozszerzeń, a mamy ociężałą kobyłę. Z tymi wszystkim "zbędnymi" funkcjami Opera działa szybciej, lżej, płynniej. Czyli nie zaważa to zbytnio na wydajności. Gdyby wywalić te funkcje, to zapewne Opera działałaby jeszcze płynniej, szybciej. Tak nie jest, bo Opera to pakiet internetowy. Taki cel wybrali sobie programiści i wg mnie sprawdza się dobrze. Osobiście jestem zadowolony z przeglądarki, poczty. Z widżetów nie korzystam. To samo z Czatu.
Czaicie w końcu bazę, czy dalej nie da się was przekonać. Nie potrzebny mi np. Czat, to go po prostu nie ma. Najdzie mnie ochota, to sobie go "aktywuję" (pojawi się menu na pasku narzędzi). Ale ciągnie tyle samo z kompa co wcześniej. Firefoks robi sie coraz to bardziej ociężały. Doszło?
PS
Co do aut. Polak jeździ takim zlepionym trupem, a potem ląduje na drzewie. Ja wolałbym fabryczny sprzęt.
PS2
Polak mądry po szkodzie. Stare przysłowie, a zgadza się w 100%.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
miisoo | 12.03.2010 15:49#68

Z dodatkami czy bez, to jedyna z kilkunastu testowanych przeglądarek, która potrafi obsłużyć ponad 300 zakładek w kilku osobnych oknach i w dalszym ciągu działać (użycie zasobów RAM na poziomie 1 giga, a procesora ~15-20% przy 4-rech rdzeniach 3GHz z obniżonym taktowaniem do 1,6 GHz). Oczywiście inne przeglądarki oparte na tym samym silniczku też dają radę, ale wolę "oryginał" (mówię o flock, k-meleon,itp.). Sprawny session-manager i dodatki blokujące flasha i skrypty pozwalają na dodatkowe obniżenie tych "wygórowanych" wymagań. Spróbujcie tego dokonać na IE lub Operze czy Chrumie. Powodzenia...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
miisoo | 12.03.2010 16:02#69

@czullo
płacą Ci za wypisywanie tym bzdur?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Rasen | 13.03.2010 20:35#70

Pirx też sie pożegnałem z Firefoxem wiele miesięcy temu. :))

Trochę za często nowe wersje wchodziły i ulubione dodatki były nieco gubione po drodze. Wydaje mi się, że starano się przez te dodatki odciążyć sam program. Tak by był sprawiejszy i tylko z uznanymi mini programikami przez miliony użytkowników był scalany. Im więcej dodatków zainstaluje sie w lisku tym bardziej muli. Teraz używam IE na Viście i nawet mi pasuje to.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cptiv | 14.03.2010 12:00#71

@master_zonk6
jeżeli chcesz się wypowiadać na jakieś tematy to pierw przetestuj coś a potem mów, chrome ma sprawdzanie pisowni-.-

Avatar
@gta3 (niezalogowany) | 14.11.2010 23:23#72

Mi szybkość nie przeszkadza opera ma problem z html 4.1 a jest dobra w skryptach i źle działa css. A Mozzila ma
{dużo dodatków to najmij ważne} obsługuje wiele wtyczek świetnie radzi sobie z css i html 4.1 .
Mi komp wyłącza się sam co 5 lub 15 minut wy już byście dawno nie wytrzymali nie liczy się szybkość ale jakość.
A gogle chrome mi też się kiedyś zawiesił z możliwościami mojego pc.
porównajcie jak wyglada ta strona w Operze jak w Explower a jak w Mozzilli w mozili najlepiej i najlepiej sobie radzi.
http://www.cmd.eeu.pl/

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8.8
icon
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av