Muzyk rockowy zachęca do walki z piractwem

06.10.2010 16:00, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Jeden z członków legendarnego zespołu Kiss, Gene Simmons, zachęca do bezpardonowego rozprawienia się z piractwem internetowym. Pozywajcie wszystkich - radzi.

Basista zespołu Kiss występował podczas konferencji MIPCOM w Cannes. Jednak Simmons zamiast grać na gitarze wypowiadał się na temat walki z piractwem internetowym. Jego wystąpienie dotyczyło między innymi użytkowników sieci BitTorrent. Simmons radził, jak najlepiej chronić swoją markę przed piractwem. Procesujcie się. Pozywajcie wszystkich. Zabierzcie ich domy, ich samochody. Nie pozwólcie nikomu przekroczyć granicy. Zdaniem muzyka branża muzyczna nie miała dotychczas jaj, żeby pozwać każdego naiwnego, piegowatego studenta, który ściąga materiały. Efektem tego jest, że setki tysięcy ludzi straciło pracę, stwierdził muzyk Kissa.

Zapewne wielu przedstawicieli branży muzycznej ucieszyły słowa Simmonsa. Jedynym sposobem na walkę z piractwem jest ochrona własnej marki, mówił. Najlepszym zaś sposobem na ochronę marki jest walka przed sądem. Oczywiście, muzyk nie zachęca do tego, aby pozwać wszystkich użytkowników sieci BitTorrent. Jest ich według ostatnich statystyk około 80 mln na całym świecie. Zamiast tego Simmons zachęca wydawców i twórców, aby pozywali osoby, które naruszają należące do nich prawa autorskie. Metoda przypomina tę stosowaną na Dzikim Zachodzie - jeśli samemu nie wyegzekwujesz swoich praw, nikt tego nie zrobi za ciebie. Tylko, czy to jest rzeczywiście najlepsza droga do zwalczania piratów w Sieci?

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (105)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dimatheus | 06.10.2010 16:04#1

Hej,

Oczywiście... Już widzę te kolejne pozwy i ochronę marki. Pytanie tylko, kto powinien wychodzić w roli ochrońcy marki - związki zrzeszające artystów, wytwórnie czy sami artyści. Szkoda że tego nie sprecyzował.

Pozdrawiam,
Dimatheus

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
luqass | 06.10.2010 16:05#2

I to ktoś taki nazywa siebie artystą? Wstyd.
btw pierwszy raz słysze o kimś takim jak ten tutaj cytowany gitarzysta

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
NNNorbi | 06.10.2010 16:05#3

Jest jeszcze inna sprawa związana z wymianą plików (piractwem). Dzięki niej wiele nieznanych zespołów może się wybić i dotrzeć do szerszej rzeszy odbiorców.
Bez wymiany np. między przyjaciółmi nikt by nigdy o nich nie słyszał i słuchalibyśmy tylko tego co nam zaserwuje radio (bo mało kto decyduje się na zakup płyty w ciemno).

Avatar
r3t (niezalogowany) | 06.10.2010 16:05#4

Chciwość tego pana jest znana od dawna.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 06.10.2010 16:06#5

Co to za brednie? Nawet jak piractwo istnieje, to wytwórnie i tak sprzedadzą wystarczająco płyt by wszystkim pracownikom wypłacić godziwe pensje. Jakby nie było koszt jaki ponoszą wytwórnie jest znikomy w stosunku do obecnych zysków.

Avatar
Łozo (niezalogowany) | 06.10.2010 16:07#6

Mr. Simmons. "KISS my ass"! :)

Avatar
fdhrth (niezalogowany) | 06.10.2010 16:08#7

ciekawe ile dostał w łapę?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aleks7 | 06.10.2010 16:08#8

Niech sobie przyjedzie do Polski, zarobi 2000 miesięcznie wyżywi 3 dzieci i zobaczy czy zostanie mu na kupno drogich jak diabli płyt,,,

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 06.10.2010 16:10#9

Do tego kończy się sprzedaż płyt,przyszłością są portale cyfrowe,Internet zmienia życie wszystkich,pozamykajcie chomiki,wrzuty,najlepiej całe serwerownie,dlaczego nie ma czegoś takiego jak iTunes z dostosowanymi do Polski cenami

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 06.10.2010 16:11#10

Aleks7:
Dokładnie. Wszyscy ludzie tak zacięcie walczący z piractwem myślą, że kupienie płyty to mały koszt, bo zarabiają tyle, że to dla nich jak dla nas tabliczka czekolady.

Avatar
erdyher (niezalogowany) | 06.10.2010 16:12#11

Prawdziwy artysta nie pozywa internautów, a na swojej stronie domowej, udostępnia np. 7 piosenek. Prawdziwy artysta jest szczęśliwy jeśli ktoś pobierze z torrentów album i po odsłuchaniu kupi go i nie krytykuje takich osób (a tak często się dzieje)

Avatar
sgdrh (niezalogowany) | 06.10.2010 16:14#12

popatrzcie na grajków na ulicy, niektórzy są bardzo utalentowani, może zespołu własnego i ludzi nie mają, płyt też nie wydali, ale z serca układają tekst piosenki i grają na ulicy dla wszystkich (choć przy okazji ludzie rzucają trochę grosza np. złotówkę, dwie i taka osoba jest szczęśliwa (nie brać tego dosłownie, bo wiadomo, że może mieć ciężkie życie i nieszczęśliwe))

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 06.10.2010 16:14#13

Zbojkotować d***! Nie kupować płyt tego czerstwego zespołu.

Avatar
sgfesrg (niezalogowany) | 06.10.2010 16:15#14

zapraszamy do Polski, gdzie jako pierwszą pracę zarabiasz 1300 brutto (w tych mniejszych miastach)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wirrus | 06.10.2010 16:15#15

nie lubię KISS :P

jeśli do walki z piractwem będzie zachęcał Jimmy Page (Led Zeppelin) to już nie będę ściągał ;P niech żyje LED ZEPPELIN!!!

@luqass
"I to ktoś taki nazywa siebie artystą? Wstyd."

no cóż on przynajmniej próbuje grać (ma gitarę) więc tak źle nie jest. Wstydem jest taki jeden TEDE (i jego podobni) i ten cały Hip Hop oraz techno! TO NIE SĄ ARTYŚCI!!! co to do diabła jest?! to NIE MUZYKA! To jakieś biadolenie (hip cośtam) i hałasy (techno)!!
Prawdziwą muzykę grają : Led Zeppelin,Guns N' Roses, Linkin Park,The Ramones,The Clash,Epica,Within Temptation, UnSUN,Artrosis,The Hives,Joy Division,Apocalyptica,Chopin,Beethoven itd.... oni to potrafili/potrafią grać! Oni to są prawdziwymi artystami! Już ładne parę lat słucham punka,rocka,metalu(zwłaszcza gotyckiego/symfonicznego) oraz muzykę klasyczną :)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 06.10.2010 16:19#16

Ne wiem czy wyeliminowanie w 100% piractwa przyniosłoby korzyści. Wiem po sobie jak to jest. Najpierw grałem z kumplami po lanie w Warcrafta potem kupiłem oryginał żeby grać przez neta. Z WoWem to samo. Najpierw pirackie serwy potem globalny. Gothic 1 na piracie, 2 i 3 kupiłem oryginały bo wiedziałem, że są tego warte. Kilka innych gier podobnie.

Avatar
sgresg (niezalogowany) | 06.10.2010 16:19#17

@Wirrus
sporo zespołów Hip Hopowych jak i te pseudo metalowo-hiphopowe jak linkin park itd to pełna komercja.

Undergroundowe zespoły to są prawdziwi artyści, nie zobaczysz ich klipów w MTV, czy na innym kanale, oni tego nie potrzebują. Sporo też gatunków metalu (np. pagan metal, viking metal, black metal itd) nie są nastawione na komerchę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pendzik_ | 06.10.2010 16:23#18

fdhrth (niezalogowany) | 06.10.2010 16:08
#7
ciekawe ile dostał w łapę?

Odpowiednio tyle żeby zgadzać się z tą farsą

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pakierhakierxd | 06.10.2010 16:27#19

Mi szkoda kasy wywalać na płytkę 30-40zł a z tego może podobać mi się będzie parę piosenek
Ten artysta myśli że on więcej będzie zarabiać jak ludzie kupią więcej płyt i tak większość ze sprzedaży bierze wydawca
Jak by płyty kosztowały 10-20zł to może być się zastanowił czy nie kupić a jak tyle kosztują ile teraz to po prostu nie będę kupował wolę coś sobie innego kupić np. pendriva :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pakierhakierxd | 06.10.2010 16:28#20

ciekawe czy on wszystko legalne ma
żeby tak artystów,policjantów sprawdzili to ciekawe ile by nielegalnych rzeczy znaleźli nie wierze że wszystkich stać na wszystko

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 06.10.2010 16:31#21

Pewnie, że zarabiają na koncertach, pewnie, że to co im ukradną to mało w stosunku do tego co zarabiają.

Tylko czy to oświeca jakoś złodziejstwo? U nas panuje jakaś dziwna akceptacja dla złodziejstwa jesli tylko kradnie sie bogatym.

Takie "bo on i tak ma dużo". Co z tego że dużo, pracuje na to więc jego prawo by za całość swojej pracy rządząc wynagrodzenia a nie tylko za cześć.

Ale nie, lepiej niech się dzieli tym co mu zbywa. Zasrany socjalizm.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
luqass | 06.10.2010 16:32#22

@Wirrus, taka osoba nie ma za grosz godności, jak ktoś uważający się za artyste może swoich fanów określać jako naiwnych piegowatych stedencików? Jak by ktoś ze STRATOVARIUS powiedział coś takiego to chyba wszystkie ich płyty poleciałyby to kosza.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 06.10.2010 16:36#23

@sgresg

A najprawdziwszy i najlepszy artysta to ten o którym nikt nigdy nie słyszał :)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 06.10.2010 16:38#24

@Anonim (niezalogowany) | 06.10.2010 16:19

Ja tam znam niewiele osób które po ściągnięciu czegoś z sieci kupują potem oryginał. Za to znam wielu którzy mają całe dyski muzy i gier a na półce żadnego oryginału.

Avatar
PiteR_Slums Attack (niezalogowany) | 06.10.2010 16:42#25

@Wirrus może dla Ciebie hip-hop/rap jest beznadziejny,ale dla drugiego super.Ja się zaliczam dla drugiej grupy,kocham kulturę hip-hop Tupac,Public Enemy,N.W.A,Ice - T,Slums Attack,PTP,PIH,WSHR,Tewu,Chada.Każdy lubi co innego,więc nie pisz takich komentarzy.Co do tego Pana,nie słucham jego muzyki więc się nie wypowiem
PEACE

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 06.10.2010 16:44#26

Nie wiem ile wy macie ulubionych zespołów, ale ja mam kilka. Płyt nie wydaja co tydzień tylko co rok albo co parę lat. Nie zarabiam jak na polskie warunki jakichś pokaźnych sum, ale jednak na płyty mnie staw. Myślę więc, że ci zwolennicy piractwa to w większości g*** która musi na każdą płytę wyprosić u mamy lub taty.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PiotrVista | 06.10.2010 16:45#27

luqass | 06.10.2010 16:05
pierwszy raz słysze o kimś takim jak ten tutaj cytowany gitarzysta

- To zaraz widać że młody jesteś.
Za komuny; JAK pokazali koncert zespołu KISS w TV to przez tydzień gadali o tym.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SnakeVG | 06.10.2010 16:45#28

Droga redakcjo, ja was błagam - nie zamieniajcie się w Pudelka czy jakiś e-Fakt. Dziękuję.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bartolini234 | 06.10.2010 16:49#29

AWirrus
Wstydem jest taki jeden TEDE (i jego podobni) i ten cały Hip Hop oraz techno! TO NIE SĄ ARTYŚCI!!!

Wstydem to są ludzie tacy jak Ty,którzy sądzą,że to co ONI myślą,jest jedynym,słusznym osądem.Ludzie,którzy nie znają czegoś,a potępiają to.Słucham techno,ale twierdzę,że hip-hop,rap.pop to g**** i nie warto tego słuchać.
Słuchałeś kiedyś techno?Ale nie tego z "wiejskiej potańcówy",ale PRAWDZIWYCH dj-ów(Tiesto,Armin Van Buuren)? Raczej nie,więc proszę,nie krytykuj czegoś,o czym najprawdopodobniej niewiele wiesz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Lizard | 06.10.2010 16:49#30

Jakby pokazali Mercyful Fate, to przez dekadę by gadali.
Sam kupuję płyty, ale taka postawa mnie drażni. KISS my ass !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bartolini234 | 06.10.2010 16:51#31

"Słucham techno,ale twierdzę,że hip-hop,rap.pop to g**** i nie warto tego słuchać."
Przepraszam!!!
Słucham techno,ale nie twierdzę,że hip-hop,rap.pop to g**** i nie warto tego słuchać.
Jeszcze raz przepraszam,to z nerwów po przeczytaniu jego posta:)

Avatar
Kelvin(R) (niezalogowany) | 06.10.2010 16:51#32

Gdyby MS egzekwował prawo i robił nagonki na piratów to ilość juzerów windowsa spadłaby w Polsce do 8%. :D

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 06.10.2010 16:53#33

@Bartolini234

Od kiedy Tiesto, Armin van Buuren to techno?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Sebek666 | 06.10.2010 16:53#34

Gosce maja fantazje :P

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 06.10.2010 16:54#35

@Bartolini234

Ja się Hip-Hopu osłuchałem sporo swego czasu, wszelkiej elektroniki też całkiem sporo. Owszem są w tych gatunkach i sub gatunkach perełki. I choć niektóre mi się podobają to ogólnie rzecz biorąc jest to muzyka bardzo niskich lotów, uwsteczniona ewolucyjne wręcz bym powiedział.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 06.10.2010 16:55#36

Niech się czepiaja zespołów pokroju Feel...to juz nie jest złodziejstwo? facet przypisał sobie autorstwo chyba 5 utworów...plagiaty jak nic, ale nikt nie widzi w tym plagiatu. W sieci pełno jest dowodów i nawet jak to pokazali temu z feel to jeszcze bezczelnie powiedzial, że po prostu jest malo pomysłów i może się trafić, że ktoś wpadnie na podobny pomysł. Kurdę...on te utwory bezczelnie zerznął, a ten pierniczy że się zdarza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Nigger666 | 06.10.2010 16:55#37

A ja się caaały czas zastanawiam kto niby stracił tą pracę?

"Efektem tego jest, że setki tysięcy ludzi straciło pracę"

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 06.10.2010 16:57#38

@cephei

Wstąp na ścieżkę sądową w takim razie. Sam lub zorganizuj jakiś pozew zbiorowy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zbigniew2003 | 06.10.2010 17:00#39

Jacy ci artyści na starość stają się pazerni,czy oni pamiętają jeszcze klimat Jarocina lat 80-tych?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Overclocker | 06.10.2010 17:00#40

za oceanem sami zarabiaja miliony i jeszcze im malo tego moze potrzebuja kase na nowe bugatti dlatego chca jeszcze wiecej sie NACHAPAC !!!!!!!!!!!

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 06.10.2010 17:03#41

@Overclocker

Rozumiem, że ty się nie pogniewasz jak ci ktoś biedny zabierze cześć wypłaty bo z jego perspektywy to ty i tak masz dużo?

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 06.10.2010 17:06#42

Zaiste komedia w tych komentarzach, złodzieje się oburzają, że okradany nie daje się okradać. Przecież i tak ma dużo to mógłby pozwolić sobie trochę ukraść a ten cham śmie się bronić.

Zróbmy żeby muzyka była wspólna, muzyka i filmy, albo najlepiej wszystko wspólne. Piękny, czerwony, realny socjalizm.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bartolini234 | 06.10.2010 17:09#43


@Glasser

@Bartolini234

Od kiedy Tiesto, Armin van Buuren to techno?

trance to przecież odmiany techno(to muza klubowa,ale ze względu na sprzęt nazywana techno-od technological[technologiczna]) więc stąd:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
antiferno | 06.10.2010 17:11#44

Haha i bedzie jak z metallica ? slyszeliscie o walce z napsterem ? widzialem nagranie jak ludzie przed budynkiem sądu deptali ich [oryginalne] płyty

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bartolini234 | 06.10.2010 17:14#45

@Anonim

@Bartolini234

Ja się Hip-Hopu osłuchałem sporo swego czasu, wszelkiej elektroniki też całkiem sporo. Owszem są w tych gatunkach i sub gatunkach perełki. I choć niektóre mi się podobają to ogólnie rzecz biorąc jest to muzyka bardzo niskich lotów, uwsteczniona ewolucyjne wręcz bym powiedział.

OK-to Twoja opinia,może Ciebie ta muzyka nie rusza,nie przypada do gustu.Ale po Twojej wypowiedzi wydaje mi się,że nie mówisz :techno jest głupie,ja tak myślę,więc tak jest.Nie każdemu to się musi podobać,nie każdy musi tego słuchać.Chodziło mi o to głupie negowanie tego,co MNIE się nie podoba.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 06.10.2010 17:14#46

Czyżby brakowało mu kasy na makijaż?

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 06.10.2010 17:15#47

@Anonim (niezalogowany)

Piractwo to nie kradzież, a nazywanie kogoś złodziejem to pomówienie.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 06.10.2010 17:16#48

@Bartolini234

A kto tam się połapie w tym waszym Techno. Utworzyliście sobie całą kupe odmian, drugie tyle sobie uroiliście. Żeby było śmieszniej chyba każdy słuchacz tej pseudomuzyki granice odmian widzi gdzie indziej.

Oczywiście nie przeszkadza im to kompletnie oburzać się i podskakiwać jak oparzeni kiedy tylko ktoś ośmieli się powiedzieć coś co da się zinterpretować jako pomyłkę w kategoryzacji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
FlashMan | 06.10.2010 17:23#49

To jest najzwyklejsza prowokacja :)

Avatar
twitcher (niezalogowany) | 06.10.2010 17:26#50

Koles lubi pozowac na stare lata wielkiego twardziela i tyle. Zlodzieja pozywa sie kazdego a jakos ludzie nie przestali krasc, prawda? Narkotyki sprzedaje sie nadal pomimo ze w tym biznesie latwiej zlapac kulke niz katar. Czy oni na prawde mysla ze sa w stanie pozwac WSZYSTKICH? :D I kto te procesy przeprowadzi jak na sedziego przypadnie kilka tysiecy spraw w jednym dniu? Bzdura na resorach - ale wybaczam mu - jak sie ktos za mlodu przebiera w celofanowe ciuszki, buty na obcasie i maluje to pozniej trudno sie dziwic takim glupotom.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bartolini234 | 06.10.2010 17:28#51

@Anonim

@Bartolini234

A kto tam się połapie w tym waszym Techno. Utworzyliście sobie całą kupe odmian, drugie tyle sobie uroiliście. Żeby było śmieszniej chyba każdy słuchacz tej pseudomuzyki granice odmian widzi gdzie indziej.

Oczywiście nie przeszkadza im to kompletnie oburzać się i podskakiwać jak oparzeni kiedy tylko ktoś ośmieli się powiedzieć coś co da się zinterpretować jako pomyłkę w kategoryzacji.

Masz na myśli moją odpowiedź na post glasser'a?Kolego,ja nie byłem wzburzony i nie podskakiwałem-wytłumaczyłem po prostu to tak,jak to rozumiem.
Co do odmian-rzeczywiście,jest ich dużo.Niektóre lepsze lub gorsze.Nie jest to jednak wina twórców,ze jest ich tyle.Po prostu konsola daję naprawdę wiele możliwości tworzenia muzyki; od house przez electro aż po trance.To prawda,granice odmian każdy może mieć różne,ale co w tym złego?Każdy ma swoje granice muzyki,która się tej osobie podoba.
Swoją drogą,czytając Twój post odniosłem wrażenie,że to właśnie TY oburzasz się "podskakujesz jak poparzony".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
womperm | 06.10.2010 17:37#52

Chciwy pan, dla niego liczą się pieniądze.
Lepiej gdyby muzyka była open-source :)

Avatar
akkk (niezalogowany) | 06.10.2010 17:37#53

A ja powiem tak: nigdy artyści nie zarabiali tyle kasy co teraz - śmiem twierdzić, że zarabiają tyle właśnie dzięki piratom. Gdyby żyli tylko ze sprzedanych płyt to większość z nich poszła by z torbami. Piractwo - czy tego chcą czy nie w jakiś sposób jest promocją ich twórczości.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 06.10.2010 17:44#54

@womperm

Twoją pracę też zróbmy open-source :) Przecież dla ciebie, idealisty pieniądze się nie liczą.



AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wirrus | 06.10.2010 17:46#55

Hip Hop i Techno to dno! jak można słuchać takie badziewie?!
wkurza mnie jak idę po chodniku a tu jakiś młodzieniec starym golfem puszcza jakieś ohydne techno!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wirrus | 06.10.2010 17:51#56

Prawdziwą muzykę grali The Ramones i The Clash!

Avatar
Quest_ (niezalogowany) | 06.10.2010 17:52#57

Panowie... jak mozna nazywac kogos kto sciaga muzyke czy film z internetu zlodziejem... dla mnie kradziez to cos takiego ze cos jest u kogos ktos inny to zabiera i nie ma tego czegos juz u tego co mial a za to ma to cos ten drugi... to jest zlodziejstwo... natomiast w tym przypadku mamy tylko i wylacznie kopiowanie. Pieniedzy tez nie kradniemy artyscie czy wytworni poniewaz nie ma tak ze jak ktos nie skopiuje pliku z intrenetu to na pewno go kupi... jedynie caly proceder mozna nazwac NIELEGALNE KOPIOWANIE i tylko tyle... zadne zlodziejstwo :) wiec prosze nie nazywajcie kogos zlodziejem skoro wcale nim nie jest :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bartolini234 | 06.10.2010 17:56#58


@Wirrus

Hip Hop i Techno to dno! jak można słuchać takie badziewie?!
wkurza mnie jak idę po chodniku a tu jakiś młodzieniec starym golfem puszcza jakieś ohydne techno!

Prawdziwą muzykę grali The Ramones i The Clash!

Proszę Cię,nie wywołuj tutaj burzy-nie będziemy się sprzeczać,czy dany zespół był dobry czy nie,ponieważ jest to kwestia gustu.Każdy może mieć inny gust,każdemu może podobać się co innego-uszanuj to.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 06.10.2010 17:59#59

To ten stary cap jeszcze żyje?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zbigniew2003 | 06.10.2010 18:01#60

Na gitarze umiał grać tylko Hendrix no i Clapton też za młodu dobry był.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wirrus | 06.10.2010 18:08#61

Ja cały czas nie rozumiem jak można słuchać takie coś zwane "techno" i "hip hop" :/ to nie muzyka!

fani tej niby "muzyki" muszą być nieźle popieprzeni... i koniec dyskusji!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bartolini234 | 06.10.2010 18:11#62

@ Wirrus
Ja cały czas nie rozumiem jak można słuchać takie coś zwane "techno" i "hip hop" :/ to nie muzyka!

fani tej niby "muzyki" muszą być nieźle popieprzeni... i koniec dyskusji!

Może jesteśmy "nieźle pogmatwani",ale jak widać o wiele bardziej tolerancyjni od osób słuchającej "The Clash".Aż wstyd czytać takie posty,które pokazują,jak bardzo jesteśmy nietolerancyjni:(

Avatar
Pandi1 (niezalogowany) | 06.10.2010 18:39#63

Osobiście piractwa samego w sobie nie popieram ale jeżeli producent nie wypuścił wersji demo(gra) przykładowego fragmentu/ów(film/muzyka) to piractwo moim zdaniem jest nawet wskazane. Oczywiście późniejszym cel jest kupno.
A temu "panu" coś się we łbie poprzewracało.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 06.10.2010 18:55#64

Słabe.

Czemu nie napiszecie o tych sławnych zespołach, które pośrednio lub bezpośrednio popierają piractwo?
Np. Nine Inch Nails i jeszcze parę takich.

---------
PS.
Piraci muszą być górą, a stary model biznesowy musi zostać doszczętnie zdewastowany.

Tylko wtedy ludzkość będzie wolna od kajdan, które hamują jej rozwój. Własność intelektualna to kłamstwo, farsa i nienaturalny monopol. Tylko jego likwidacja gwarantuje normalność i daje każdemu należną mu wolność.

Avatar
__jasio__ (niezalogowany) | 06.10.2010 19:00#65

Zdaje się że temu Panu brakuje już chyba kasy coraz mniej fanów KISSu żyje a tantiemy coraz mniejsze.

Avatar
remsy (niezalogowany) | 06.10.2010 19:28#66

Swego czasu było tak, że duże sieci handlowe obciążały producentów, których towar/produkty sprzedawały, traktując swoje regały jako akcję reklamową dla tegoż towaru/produktu z tytułu której należą im się pieniądze. W tym pomyśle widzę szansę dla uznania "nielegalnej wymiany plików" w sieci, jako akcje reklamowe dla posiadaczy praw autorskich. I jest optymistyczniej? Jest...:)

Avatar
Whitenegger (niezalogowany) | 06.10.2010 19:42#67

@Bartolini234
"Co do odmian-rzeczywiście,jest ich dużo.Niektóre lepsze lub gorsze.Nie jest to jednak wina twórców,ze jest ich tyle."

Powinno być jedno techno. Takie rozdrobnienie nie służy dobrze muzyce. Przez to techno nie może konkurować z prawdziwą muzyką ;D ;D
Taka mała parafraza wypowiedzi co poniektórych czytelników tego portalu ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 06.10.2010 19:44#68

Ma rację. Jak ktoś nie chce lub go nie stać, to przecież nie musi mieć.

I nie ma tłumaczenia, że artyści w ten sposób się "promują". Ci co chcą, to mogą się tak promować, choćby na Jamendo, droga wolna, ale ci co nie chcą, to nie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 06.10.2010 19:51#69

[[[Tylko wtedy ludzkość będzie wolna od kajdan,(...)]]]

Broniewski zmartwychwstał... ;)

Avatar
nn (niezalogowany) | 06.10.2010 19:51#70

@MaRa
dokładnie, muzyka, filmy, gry, to nie jest jest rzecz niezbędna nam do życia, więc jak kogoś nie stać, niech nie kożysta. To tak, jakby ktoś ukradł sobie mercedesa, bo go na niego nie stać, a autobusem, czy na nogach to nie łaska k. chodzić?

Avatar
Tedek2 (niezalogowany) | 06.10.2010 20:19#71

Taka jest prawda, zgadzam się w pełni. Wszyscy na tym tracicie.

Avatar
Tadek2 (niezalogowany) | 06.10.2010 20:25#72

Tu nie chodzi o zarabianie wykonawców. Grubą kasę zarabiają gwiazdy, ale są setki tysięcy innych, którzy takich pieniędzy nie robią. Tutaj chodzi o autorów muzyki, producentów. Piractwo zabija przemysł muzyczny, firmy, usługi coś czego wykonawca sam nie zrobi. Płyta jak produkt to praca dziesiątek lub setek osób. Koncerty to jedno, płyta co innego. Z czym ma występować muzyki jak nie z materiałem płyty. Płyta to marzenie wykonawcy, zespołu. Koncerty są tylko środkiem do popularyzacji muzyki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LORDEK | 06.10.2010 20:30#73

Widać dyskusja w dużej mierze poszła w kierunku "kto co lubi". Ale nie o tym mam zamiar tutaj pisać. To co powiedział pan Simmons nie powinno zostać bez odpowiedzi "piegowatych studentów". Ostatnio jest moda na "wykwintne" pozwy więc osoby, które poczuły się urażone powinny wytoczyć proces temu panu. Sławny pozew na naszej-klasie o wykorzystanie wizerunku czy pozew na hasło Media-Marktu (nie dla idiotów) są przykładem, że wszystko się da. W końcu KISS jest z USA, a tam problemu z wygraniem takiej sprawy raczej nie powinno być. Ewidentnie widać jak Simmons jest zakochany w dolarach, a na pewno za darmo takiej opinii nie wygłosił. Powtarza się motyw z bijatyki Metallica - Napster.. Chyba USA tak ma. Artyści nie są winni rozwojowi piractwa i sami nie powinni pałać nienawiścią do użytkowników sieci BitTorrent. Niech zobaczą ile kosztuje ich płyta w sklepie i to nie w ich kraju, bo tam zazwyczaj są taniej, ale w innych krajach, gdzie płyta może kosztować nawet 2 razy więcej. 30-40 zł za płytę jeszcze jestem w stanie przeboleć, ale jak cena dochodzi do 60-70 a nawet 80 zł za wersję podstawową to już tak chętny do kupna nie jestem. Najwyraźniej teraz wszyscy "cisną" temat piractwa póki taka wokół tego jest afera. Próbują za wszelką cenę coś z tego wycisnąć, ale jak na razie marne rezultaty. Internet jest, jak tu kilka razy powiedziano jednym ze sposobów promocji muzyki i sieć BitTorrent ma w tym duży udział. Wielu artystów jest prawie nie do usłyszenia w radio czy TV ze względu na obecny trend pop, wielkiego biustu i robienia z siebie pajaca. Teraz zespołem rockowym nazywa się zespół Feel (normalnie nie mogę się powstrzymać od śmiechu) Jonas Brothers czy Miley Cyrus. Najwięcej walczą z piractwem ci, którzy zarabiają zamiast 20 mln rocznie tylko 19. To wszystko kręci się wokół kasy. dla mnie artysta powinien kierować się mottem: "Kopiują, znaczy, że lubią". ;)


Całej tej nagonce na użytkowników sieci BitTorrent zaczęły wytwórnie muzyczne, bo to właśnie one najwięcej na sprzedaży płyt zarabiają. Może tam zacząć rozwiązywać problem ze wzrostem nielegalnego rozpowszechniania muzyki?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 06.10.2010 20:42#74

Przeputał miliony, co zarobił w młodości, a musi płacić na emerytowane modelki z Playboya.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wirrus | 06.10.2010 20:45#75

z KISS lubię tylko tego Basistę xD on ma długi (chyba krowi) język :D
popatrzcie na jego język!!!!

link: http://www.youtube.com/watch?v=kNGNLo8K6Fk

Avatar
PiteR_Slums Attack (niezalogowany) | 06.10.2010 20:56#76

@ Wirrus jesteś upośledzony ? Jeszcze raz powiem każdy lubi ktoś innego nie nasza wina że ty masz kompleksy na punkcie hh/techno.Wiesz ja nie lubię techna ale nie nazywam ludzi durniami,Jak ty dzieciaku!!!

Avatar
macfag (niezalogowany) | 06.10.2010 20:56#77

a ja właśnie słucham sobie z vinylu przepięknej Uriah Heep -July Morning i nawet do głowy by mi nie przyszło żeby pobrac jakieś kiepskiej jakości mp3 nawet za darmo.

Avatar
MiMoza (niezalogowany) | 06.10.2010 21:05#78

Pomijam już fakt, że niektóre utwory KISS też nie były oryginalne....

Avatar
Anty Dinozaur (niezalogowany) | 06.10.2010 21:07#79

Kiss my ass. Na stare lata w d.. się poprzewracało co niektórym i za kasę zrobią i powiedzą wszystko, by tylko o sobie przypomnieć w dodatku.

Avatar
czytelnikdp (niezalogowany) | 06.10.2010 21:07#80

Stworzyć jak ktoś wyżej pisał iTunes dla Polaków, ja osobiście wolę mieć coś na dysku, niż na płytach, bo tylko leżą na półkach nie potrzebnie...

Jeżeli dalej będą liczyć tak, że każdy pobrany plik to strata kasy, to zawsze będą "stratni", niestety wiele rzeczy, które oglądnąłem, przesłuchałem nie podobała mi się, i szczerze zażądałbym zwrotu kasy, gdyby takie coś było możliwe... Nie powiem, że wszystko, ale z 50% to na pewno mi nie przypadło do gustu...

Nie ma to jak nagrać 10 piosenek i żeby potem płacił każdy nie takie sumy, obniżyć ceny i tyle... Ciągle słyszę, że nie mają kasy.. A może by przyhamowali trochę z wydawaniem kasy, ja zarabiając 1500 na czysto mogę powiedzieć, że nie mam kasy, a nie osoba, która za jeden koncert ma kilka tysięcy, ona pośpiewa 2h i ma tyle kasy co ja przez cały rok pracy nie mam - i to jest chore... Może niech sobie kupują mniejsze "wille z basenami", tańsze samochody etc., a nie, co mają powiedzieć ludzie, którzy zarabiają tak jak napisałem przez cały rok tyle, co oni za jeden koncert?

Gdybym miał możliwość, to bym kupił parę płyt z filmami, ale niestety wszystko dostępne za oceanem, a za dodatkowe opłaty przesyłu paczki nie zamierzam... Ta mała dostępność niektórych produktów też jest problemem...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 06.10.2010 21:18#81

1. BRONIEWSKI: http://www.youtube.com/watch?v=lMycw3i-VLA&p=84CAC80930AB4D64

2. U Simmonsa tyle mnie się podoba, że mówi o SĄDOWYM POZYWANIU piratów a nie ADMINISTRACYJNYM lub PRYWATNYM karaniu. To chociaż stawia na równi torrenciarzy i byłe gwiazdy rokędrola, które za lat tłustych podpisywały własnym nazwiskiem każdą cudzą piosenkę przyniesioną przez agenta do studia (wasi ulubieni Led Zepp też tak robili).

Avatar
darek197006 (niezalogowany) | 06.10.2010 21:23#82

Setki tysięcy ludzi straciło pracę? Dlaczego,czy może z braku pracy jako pośrednicy w sprzedaży płyt? Gdyby faktycznie tylu ludzi miałoby zajmować się tym procederem,to te płyty osiągałyby kosmiczne ceny.Właśnie poprzez piractwo nie mogą powstać wielkie kliki,które mogłyby żerować na ludziach nie mających dość środków na zakup drogich płyt.Ja osobiście jestem za piractwem,choć sam z tego nie korzystam,ale również nie kupuję płyt bo ceny są skuteczną zaporą.Jeszcze może przed rokiem chodziłem do kina,jednak teraz już nie,bo nie mam dostępu do pirackich filmów(kolego wyjechał do Holandii).W tym czasie obejrzałem pirata i z rodziną szedłem do kina-jeśli był to film wartościowy.W ten oto sposób na kino wydawaliśmy sporo kasy,a teraz nie będę kupował biletów na coś co jest potężnie przereklamowane i tak na prawdę nieciekawe.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 06.10.2010 21:26#83

@nn (niezalogowany)

1. Jeśli kogoś nie stać, pobiera z sieci i żadnej krzywdy nikomu nie robi.
2. Przykład z mercedesem nie trafiony (jak zawsze zresztą).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 06.10.2010 21:35#84

@PiotrVista: Za komuny był zapis cenzury na KISS. Świat Młodych pisał o nich tylko wtedy, kiedy miał kogo zjechać. Kaczkowski w 3 obchodził go w ten sposób, że puszczał indywidualne projekty muzyków niepodpisane Kiss. W All You Need Is Love - Historia Muzyki Rozrywkowej w Studio 2 pod fragment z Kiss podłożono Bacha czy innego Wagnera (nie pamiętam czy cenzura podłożyła ale pasowało ogólnej polityki).

Avatar
jamendo (niezalogowany) | 06.10.2010 21:41#85

Nie ściągajcie Kiss, nie róbcie im krzywdy to takie miłe niewinne chłopaki. Zapraszam na http://www.jamendo.com muzyka za darmo legalna.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
doryinfg | 06.10.2010 21:55#86

wstyd a mam ich album we flac

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mikrej | 06.10.2010 23:37#87

@ Zbigniew2003

nie rób sobie jaj ;> wielu gitarzystów już w tej chwili przerosło Hendrixa i to o tyle, że ci się się w głowie nie mieści albo prowokujesz tylko znając dwa nazwiska, które nawet fani techno czy Dody równie dobrze znają co Ty...

Avatar
danieloo (niezalogowany) | 06.10.2010 23:41#88

@nn - wiesz jak byś chciał spiracić mercedesa to skopiowałbyś go i miał własną kopie, czy ten od którego masz kopię traci mercedesa ? - NIE

Avatar
patyryk aka react1on (niezalogowany) | 07.10.2010 0:11#89

@Wirrus
Ze specjalną dedykacją dla Ciebie :***
http://www.youtube.com/watch?v=1b0uomM9z0g

Avatar
marek 2010 (niezalogowany) | 07.10.2010 0:11#90

Ja tego ,,muzyka,, poznałem na płytach winylowych.Oj dawno,przed wojną panie i panowie.Nie wartość intelektu,ale wizualność miał szokującą.Nosferatu,to przy nim żałosna postać.A teraz wszystkich piratów posłałby do piekła.Tych,co w zaciszu domowym rżną na dyski jakże żałosne mp3-jki.Mnie osobiście to żal młodych ludzi,że tym rżnięciem kaleczą uszy.Oni nigdy nie poznają subtelności jakiejkolwiek muzyki,bo płyta CD na tym rynku zwala ceną,do naszych poborów za pracę.Kiedyś wrzuciłem Mp3 na średniej jakości pełny sprzęt audio/wzmacniacz,korektor,kolumny.Tego nie da się słuchać.PC-ety,komórki-to ich stałe miejsce.Idą zwariowane czasy.Jestem za,jeśli ściągasz całe formaty DVD,pełne CD music-bez kompresji,programy płatne.Tak,wtedy ich okradasz.ALE NIE TO!HIPOKRYCI ARTYŚCI diviksy,empetrójki,cały ten skompresowany zgiełk.Tylko dodać-Nie regulować odbiorników!

Avatar
Shadow2 (niezalogowany) | 07.10.2010 0:29#91

brak fanów zabija idola !

Avatar
iPingwin (niezalogowany) | 07.10.2010 3:29#92

Z jednej strony sam kupuję płyty, jak mam dobry miesiąc to 2-3, jak gorszy to 1 lub wcale, ale na komputerze cała muzyka jest legalna. Najbardziej mnie boli jak taka płyta z np. muzyką filmową kosztuje 60 zł ;/ a słuchania na 45 minut... Czasami na allegro kupuję używane, ale tylko w dobrym stanie, bez rys na płycie, o pudełko już mniej dbam.

No ale jest też druga strona... Jak kogoś nie stać na auto, to nie kradnie od sąsiada, a jak nie stać kogoś na płytę to jej nie piraci. Być może gdyby zarobki w PL były inne to wielu z Was by kupiło oryginalny CD, zamiast pobierać z sieci. Dlatego właśnie nikogo nie osądzam, bo nie każdy musi mieć tyle kasy. Mam jednocześnie świadomość, że część osób tak tylko gada, że gdyby były płyty tańsze, za 10-20 zł to by kupili. Guzik prawda, dla pewnych grup nawet to by było za dużo, bo jak teraz mają po 300 albumów każdego możliwego gatunku to by kilkanaście tysięcy musieli wydać na takie płyty.


Podsumowując, takie zachowanie członka zespołu jest wredne i chamskie, obniżcie ceny płyt i wtedy zaczynajcie zwalczać piractwo...

Avatar
mój wydafca jest złodziejem (niezalogowany) | 07.10.2010 5:37#93

U nas się chroni górników dając im przedwczesne emerytury, 13, barbórki, itd.
Na zachodzie chroni się całą bandę nierobów - pasożyty które zarabiają kasę na artystach.
W dobie internetu ta branża nie przetrwa w niezmienionej formie.
Oczywiście chcieli by żeby nic się nie zmieniło to normalne ale tak samo tkacze londyńscy stracili super intratną prace w momencie gdy zbudowano maszyny przędzalnicze.
Cała branża muzyczna musi się zrestrukturyzować jak się to ładnie mówi bo inaczej nie przetrwa.
Przecież jeśli chcą zarabiać to muszą być elastyczni dostosować się do nowych wymogów rynku.
Wszyscy się przenoszą do Chin to niech też znajdą artystów z Chin - Ci będą chcieli mniej kasy to będzie więcej dla dystrybutorów, wydawców.W pogoni za zyskiem brakuje tego żeby znaleźć jakąś mniej rozwinięta cywilizację na jakiejś nieodległej planecie i zrobić z nich niewolników dla zachodnich biznesmenów tak jak się zrobiło niewolników z Chińczyków.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zbigniew2003 | 07.10.2010 7:59#94

@mikrej-czy przerastają czy nie to sprawa mocno dyskusyjna,ale to Hendrix pokazał wszystkim jakie są możliwości tego instrumentu i każdy szanujący się gitarzysta wie kim on był i czego dokonał.Natomiast jaką wiedzą wykazują się fani przebierańców(współczesnych artystek i artystów) to ich sprawa i pokolenia jakie reprezentują.Każde pokolenie ma swoich idoli i styl ubierania.Młodość ma swoje prawa,które nie muszą się podobać starszym,tak było jest i będzie.Kolego to co mi się mieści w głowie,na ten temat nic nie możesz powiedzieć bo mnie nie znasz a w temacie jaj to powiem ci że mam dwa i nie muszę sobie ich robić.

Avatar
Paweł_to_ja (niezalogowany) | 07.10.2010 8:53#95

Moim zdaniem jakby nie wydzierali od ludzi ostatnich groszy na płytach to nikt by nie ściągał z sieci. Prosta matematyka płyta za 50 zł jedna osoba kupi 9 ściągnie z sieci bilans 50 zł; Płyta za 20 zł 5-6 osób kupi reszta ściągnie z sieci - bilans 100 - 120 zł. Tylko jak to na świecie bywa każdy chce się nachapać...cen nie obniżą i jeszcze będą skarżyć...Nie oszukujmy się większość ludzi ściąga z sieci bo nie stać ich na sprawienie sobie płytki za takie ceny...

Avatar
amantis (niezalogowany) | 07.10.2010 9:30#96

Wcześniej firmy do walki z piractwem "firmy do robinia kasy" wykorzystały Metallice też się tak cietrzewili jak ten pan Simmons ,a teraz wykorzystują Kiss. A za jakiś czas znajdą iny znany zespół lub znaną osobistość której zrobią sieczkę z mózgu a o na będzie chciał pozabijać wszystkich piratów bo będzie w przekonaniu, że piraci ja okradają Tylko ci panowie nie wiedza że są tylko manipulowana marionetką, a ta kasa którą firmy "odzyskują" nie trafi do nich lecz zostanie w firmie. A poza tym jak ktoś posiada pirata to nie znaczy żeby kupił oryginał a wszędzie liczą straty 1:1, a tak nie jest i nie będzie.
Po jakimś czasie stosunek zespołu Metallica do tego tematu się zmienił już nie chcą "kary śmierci" dla piratów.

Avatar
rockowy gitarzysta (niezalogowany) | 07.10.2010 12:19#97

Gene Simmons SATANISTA KTOREGO ZADANIEM JEST NISZCZENIE LUDZI NIE UKRYWA TEGO W WYWIADACH WIEC JEGO PODEJSCIE DO LUDZI W TAKICH SPRAWACH JEST ZROZUMIALE JUZ WCZESNIEJ SIE WYPOWIADAL NA TEN TEMAT .NIE JESTEM ZWOLENNIKIEM SCIAGANIA Z SIECI ALE CHODZI O COS INNEGO-KTO ZA TYM STOI? POTEZNE KORPORACJE KTORYCH ZADANIEM NIE JEST WCALE OCHRONA PRZEMYSLU ARTYSTYCZNEGO ICH ZADANIEM JEST ZMIANA PRAWA I OGRANICZENIE SWOBODY LUDZI ORAZ TOTALNA KONTROLA INTERNETU,TO JEST ICH GLOWNY CEL,MOZECIE SIE ZE MNA NIE ZGODZIC ALE TO PRAWDA,SAM JESTEM MUZYKIEM W JEDNEJ Z POLSKICH GRUP ROCKOWYCH I WIEM CO MOWIE,NIE LUBIE JAK KTOS SCIAGA MUZE KTORA ROBILEM PRZEZ 2 LATA ALE TAKIE ZYCIE...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 07.10.2010 16:45#98

W Polsce na szczęście nielegalne jest tylko udostępnianie.

Avatar
fan_techno (niezalogowany) | 07.10.2010 16:51#99

"Wstydem jest [...] techno! TO NIE SĄ ARTYŚCI!!! co to do diabła jest?! to NIE MUZYKA! To [...] hałasy (techno)!!"
Prawdziwą muzykę grają : [...]The Ramones,The Clash"

Wyobraź sobie, co mówili ludzie w latach 70-tych o punk rocku i artystach rodzaju The Clash ;>
Poza tym posłuchaj kiedyś industrialu - TO dopiero są hałasy ;)

Techno to muzyka undergroundowa i raczej wątpię, czy miałeś okazję ją słyszeć. Mówi ci coś nazwisko Jeff Mills? Albo chociaż nasz Jacek Sienkiewicz?

Z ogólniejszej muzyki elektronicznej mogę jeszcze polecić LTJ Bukem (drum and bass), Astral Projection (trance), czy Future Sounds of London (ambient/IDM).

"Techno to dno! jak można słuchać takie badziewie?!"
Tak samo, jak punk rocka, rapu, reggae, jazzu... Jeden lubi wrzaski i szarpanie strun, inny woli elektroniczne brzmienia i miarowy rytm. Kwestia gustu.

"wkurza mnie jak idę po chodniku a tu jakiś młodzieniec starym golfem puszcza jakieś ohydne techno!"
Mało prawdopodobne, by to było techno - dla odbiorcy masowego ta muzyka jest zbyt ciężka. Prędzej jakiegoś Tiesto bym obstawiał - ale to jest trance, i to do tego mocno popowy...

Avatar
ManfredixXx (niezalogowany) | 07.10.2010 17:42#100

A ja mam słuchawki przy ipodzie i wisi mi to co kto słucha, ja mam swoje brzmienie. A pan Gene Simmons niech się uspokoi bo i tak to mu nic nieda, juz został zapomniany i koniec jego kariery.

Avatar
ehf (niezalogowany) | 07.10.2010 18:23#101

Muzyka (gr. mousike) – sztuka organizacji struktur dźwiękowych w czasie. Jedna z dziedzin sztuk pięknych, która wpływa na psychikę człowieka przez dźwięki.


A tak przy okazji wystarczy ze na ulicach jest głośno od samochodów to jeszcze ludzie poszczają muzykę z tych telefonów - najlepiej wtedy mieć słuchawki dokanałowe i własna muzyczkę i nie zapominając o wzmożonej uwadze żeby nas czasem coś nie przejechało bo usłyszeć tego nie usłyszymy.

Avatar
diffdaff (niezalogowany) | 07.10.2010 19:46#102

@ Aleks7 "Niech sobie przyjedzie do Polski, zarobi 2000 miesięcznie"

Hehe. Najniższe wynagrodzenie w Polsce to ok. 990 złotych miesięcznie netto - i wciąż sporo ludzi właśnie tyle zarabia. xD

@ remsy "Swego czasu było tak, że duże sieci handlowe obciążały producentów, których towar/produkty sprzedawały, traktując swoje regały jako akcję reklamową dla tegoż towaru/produktu z tytułu której należą im się pieniądze. W tym pomyśle widzę szansę dla uznania "nielegalnej wymiany plików" w sieci, jako akcje reklamowe dla posiadaczy praw autorskich. I jest optymistyczniej? Jest...:)"

Haha. Dokładnie. Ludkowie - jeśli już myślimy - to myślmy POZYTYWNIE - niektórym jak widać się to udaje. xD Zatem dlaczego nie postrzegać wymiany muzyki między sobą w kategoriach bezpłatnej promocji i reklamy wykonawcy - czas antenowy w radio jest ograniczony - i wszystkiego nie chcą grać, a im bardziej znany wykonawca np. tym więcej ludzi będzie przychodziło na jego koncerty, jako pozytywnego przejawu społecznego dzielenia się tym co mamy najlepszego dla siebie nawzajem, troski o siebie nawzajem, itp. itd.? xD
Poza tym muzyki nie można kupić - zawsze jest własnością twórcy. I co my właściwie zyskujemy słuchając muzyki? Co "nabywamy" w ten sposób? Wydaje się to być "produkt" mniej "namacalny" niż powietrze. Zatem czemu "prawo do słuchania" 45 minut jakiejś tam muzyki ma akurat kosztować 60 zetów? To jest zapisane w odwiecznych prawach Natury??? xD
I kto mi zapłaci za czas stracony na słuchanie muzyki - która bywa jak "narkotyczna iluzja"? xD
Powinni jeszcze prawnie nakazać zamykania okien, drzwi itd. albo używania słuchawek, aby (bez)cenne dźwięki nie wyciekały do sąsiadów, czy na ulicę. xD

I ktoś myślał czemu płyta kosztuje np. te 60 zetów? Wynika to z kosztów "produkcji" muzyki? Raczej zupełnie nie - to jest po prostu maksymalna cena jaką rynek jest w stanie zaakceptować - w tzw. kapitalizmie nie bardzo patrzy się na koszty produkcji, raczej patrzy się na to ile ciemni ludkowie będą w stanie maksymalnie wybulić za dany produkt - i taką cenę się właśnie ustala. :-)

Hehe. W sumie to od nas samych zależy co uznajemy za prawdę - w co wierzymy? Istnieje jakaś jedna - "obiektywna" prawda? Tylko karmimy się złudzeniami, i jeszcze zaciekle walczymy o nie, walczymy o życie w ciasnej klatce swoich przekonań - niektórzy wręcz lubują się w niej, jak ktoś kto się cieszy, że chodzi zakuty w kajdanki. xD

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 08.10.2010 9:44#103

@Tadek2
Dlatego płyty są takie drogie,trzeba opłacić producenta-tłocznię,kampanię medialną,hurtownie,sklepy też biorą swoją marżę,mąnadzera,promotora albumu,itd.

Avatar
zzzoil (niezalogowany) | 08.10.2010 19:14#104

Koncerny produkują seryjnie sieczkę, dla której domagają ochrony takiej, jak dla twórczości. Jeśli nawet tandeta może mieć markę, to nic ona nie jest warta.

Avatar
P2P! (niezalogowany) | 09.10.2010 12:06#105

Mr. Simmons. "KISS my ass"!

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av